Domain Authority vs. Page Authority, melyik a fontosabb?

Domain Authority vs. Page Authority

Domain Authority vs. Page Authority, melyik a fontosabb?

Domain Authority (DA) és a  Page Authority (PA) egy  minőségi mutató, melyet a MOZ vezetett be, a  weboldal egészét vagy csak egy részének jelenlétét és helyezését értékelik a mérőszámok a keresőmotorok találati listáján.

A Google PageRank értékének megszűnése óta az authority értékek az egyik legfontosabb mutatók a SEO szakemberek számára. Minden technikai, tartalmi SEO és a linképítés is ennek  mérőszámnak a növelését szolgálja.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

Domain Authority (DA) vs. Page Authority (PA), melyik a fontosabb?

Ahhoz, hogy a kérdésre pontos választ tudjak adni, további fogalmakkal kell megismerkedni.

A Domain Authority (DA) és a Page Authority (PA) kiszámításához a MozRank és a MozTrust változóira van szükség.

MozRank

A MozRank értéket a linkek száma és minősége határozza meg, egyfajta link népszerűségi index.  Értéke 1- 10 között van. Minden oldalról kapott link 1- nek számít, tehát ugyanarról az oldalról hiába érkezik több link, egyszer számít bele az eredménybe. Viszont az erősebb oldal beérkező hivatkozása nagyobb súllyal esik latba, mint egy közepes oldalé. A MozRank érték úgy növelhető, ha közepes fontosságú oldalakról sok linket kapunk vagy erős oldalról kapunk linket.

MozTrust

A MozTrust értéket az oldalak megbízhatósága mutatja. A legmegbízhatóbbnak minősített oldalak általában az oktatási és kormányzati webhelyek, illetve azok, amelyekre más megbízhatónak minősített oldalak linkelnek (pl. .edu, .gov). A MozTrust tovább örökíthető, így reális kép alakulhat ki egy-egy webhely minőségéről. Értéke szintén 1 és 10 között változhat.

 

Domain Authority vs. Page Authority

 Domain Authority (DA)

A Domain Authority (DA) a Moz.com szerint:

A Domain Authority egy mérőszám,mely jelzi előre, hogy az adott oldal hogyan fog szerepelni a keresőkben. Ezzel az eszközzel tudjuk a különböző weboldalak “erősségét” összehasonlítani.

A Domain Authority kiszámításához megnézik a domainre érkező:

  • A linkelő domainek számát.
  • Az összes link számát.
  • MozRank értéket.
  • MozTrust értéket.

A Domain Authority értékének kiszámításához több, mint 150 féle adatot vizsgálnak meg, folyamatosan finomítják, így a honlap értéke kis mértékben ingadozhat.

A Domain Authority értéke egy logaritmus skálán 0 és 100 között változik.

 Page Authority (PA)

A Page Authority (PA) annyiban különbözik a Domain Authority- től, hogy nem az egész domain- re vonalkozik, hanem csak az adott oldalra, aloldalra. A Page Authority potenciája azt mutatja meg, hogy milyen esélyei vannak a SERP poziciójára.

A Page Authority kiszámításához megnézik:

  • MozRank értéket.
  • MozTrust értéket.
  • Közösségi média jelzéseket. (A Google ma már  előnyben részesíti a minőségi tartalmat, ehhez pedig a lájkok, megosztások, kommentek,az aktív közösségi média részvétel során juthat a honlap)

Előfordul, hogy az adott aloldal Page Authority- je nagyobb értéket kap, mint maga a Domain Authority és a keresőkben jól szerepelhet.

A Page Authority értéke egy logaritmus skálán szintén 0 és 100 között változik.

A Domain Authority  és a Page Authority mutatóit befolyásolni a logaritmus skáláján nehéz közvetlenül befolyásolni. Az alsóbb pontszámoknál pl. 10 és 30 között könnyebb a feljebb jutás, mint pl. 70 és 80 között. Ha honlapunkat minden keresőoptimalizálási szempont szerint rendbe tettük, nagyobb eséllyel indulhatunk a magasabb pontszámok érdekében.

 

Domain Authority (DA) és a  Page Authority (PA) ellenőrzése

Több eszköz áll a rendelkezésre, elsőben a Moz eszközét említem. Ingyenesen használható az Open Site Explorer.

MOZ Domain Authority

 

Telepíthetjük a Moz toolbar– t is, akkor folyamatosan ellenőrizhetjük akár a saját, akár a konkurencia értékeit.

 

Site Domain Authority

 

MOZ toolbar

További lehetőség a szintén  ingyenesen használható  CheckMoz, is.

MOZ Metrics

Megjegyzés:

URL                               DA              PA             MOZ RANK       BACK LINKS

http://google.com          100            96.22                7.89                   6005361

http://honlapseo.hu         14,19       27,32                4,23                             79

Látható, hogy a MozRank érték 1-10 értékelésekor könnyebb 2-ről 3- ra, vagy 3- ról 4- re lépni, mint pl. 4- ről 5- re és így tovább. Minél magasabb az érték, annál nehezebb a jobb szint elérése. Jelen példán jól látszik, hogy a Google még nincs egész 8 Moz értékkel, míg a HonlapSEO saját Moz értéke az alig féléves honlappal 4,23 értéket kapott.

A MOZ adatbázist havonta frissítik, általában a hónap közepe felé. Az új oldalak vagy a kisebb régiók, mint Magyarország is, lassabban kerülnek bele. A MOZ robotjai akár 2-3 hónap elteltével térképezik fel és ez után láthatóak az eredmények.

Domain Authority értékének növelése

Legtöbbet akkor tehetünk, ha a honlap a keresőoptimalizálási szempontoknak megfelel. Ez alatt értem a:

  • A honlap technikai felépítése (technikai SEO)
  • A honlap tartalmának kulcsszóra történő megírása (on-page, tartalmi SEO)
  • Más weboldal hivatkozik-e arra a honlapra, hiteles forrásként (off-page SEO)

szempontjainak maximális figyelembe vételét és kialakítását.

Segít továbbá a tematikus és jól struktúrált honlap. További segítség a tartalom releváns és folyamatosan frissülő, információban gazdag tartalma. Látogatottságnövelő hatása pedig  a honlap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti az organikus találatokban.

A Domain Authority értékek lassan változnak, de a leírt módszerekkel  biztosan el lehet érni a növekedést, ez által az aloldalak is nagyobb arányban jelennek meg a keresési találatok között.

 

Page Authority értékének növelése

Itt az adott aloldalra kell összpontosítani, de a keresőoptimalizálás szempontok ugyanúgy érvényesek, mint a Domain Authority esetében.

Friss tartalom – gyakori tartalomfejlesztés

  • A minőségi, friss tartalom hozzájárul a jobb mutató eléréséhez. A tartalom legyen érdekes, a látogatóknak szóljon, ne a keresőrobotoknak. Megosztásokkal, lájkolásokkal a közösségi média is irányíthat látogatókat a honlapra.
  • A tartalom legyen hasznos a látogatók számára, releváns a honlap témájával, frissüljön rendszerességgel.
  • A tartalom könnyen olvasható, áttekinthető legyen. Legyen benne h tag jelölés, rövidebb bekezdés, félkövér, dőlt kiemelés, felsorolás.
  • További hasznos olvasnivalókhoz belső linkek használata.

Külső hivatkozások beszerzése

  • Egyedi, minőségi tartalomra szívesen linkel külső weboldal.
  • Közösségi médiában megosztani a tartalmat, ez pedig további megosztást eredményez, több látogatóhoz érhet el, akik visszalinkelhetik a tartalmat.
  • Hiteles weboboldalak linkelése során gyakran visszalinkelést érhet el a honlap.
  • A linkek releváns oldalra mutassanak, lehetőleg magas authority értékkel rendelkezzenek.

Képek használata

  • Olvashatóbbá teszi a tartalmat.
  • Saját, egyedi képek használata során nagyobb eséllyel osztják meg a tartalmat.

 

Domain Authority (DA) vs. Page Authority (PA), melyik a fontosabb?

Mindkettő értékének növelése fontos, de adott esetben a cél szempontjából kell kiválasztani a sorrendet.

Ha a honlap alodalának, Page Authority értékét növeljük az hatással van a Domain Authory értékére is és fordítva is.  A Page Authority érték gyorsabban változik, mint a Domain Authority értékek. Érdemes tehát a gyorsabb növekedésű értékek segítségét használni, ezáltal a Domain Authority növekedését ezekkel alátámasztani.

Amennyiben egy-egy aloldal jó szereplése a cél, akkor az aloldal Page Authority-jét kell építeni tartalomfejlesztéssel, linkekkel a gyorsabb eredmény érdekében. Ilyen eset lehet egy kampány.

Ha brandépítés a cél, akkor a Domain Authority-ra, az egész honlapra kell koncentrálni.

 

Szeretnéd tudni, hogy a honlapod hogyan szerepel a keresőkben? Kérd ingyenes weboldal elemzésemet, SEO felmérésemet:

 

ingyenes-weboldal-elemzes-banner

 

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

shares