Honlap látogatottság, cél a növelés

Honlap látogatottság, cél a növelés.

Honlap látogatottság, cél a növelés.

 

Elkészült az új honlap, hátradőlünk megnyugodva várjuk, hogy érkezzenek a látogatók. Csalódottan tapasztaljuk, hogy ez még sem következik be. Mi lehet az oka, mit csinálhattunk rosszul? A honlap látogatottság a nullával egyenlő. Mért nem érkeznek látogatók a honlapra? Hol vannak? És hol a honlap?  Miért nem a saját honlapot látjuk elől a keresőkben? Megannyi kérdés vár megválaszolásra.

A megoldás többféleképpen  siet a segítségedre, hirdetés és a keresőoptimalizálás vagyis a SEO képében.

Mit jelent a honlap látogatottság ?

 

honlap látogatottság

A honlap látogatottság egy olyan mérhető adat számunkra, amely pontosan megmutatja, hogy az adott időszakban, mennyi látogató nézte meg honlapunkat.

 

 

 

Google Webmester Eszközök

Honlap látogatottság célja a a növekedés.

Miért fontos a honlap látogatottság adatainak ismerete?

A honlap látogatottság adatainak elemzése során erre tudod a marketing stratégiát felépíteni. Megtudod:

  • Honnan, milyen forrásból érkeztek a látogatók (hirdetés, organikus keresés, social, direkt, ajánlás hírlevél stb.).
  • Milyen eszközöket használtak (asztali gép,táblagép, mobil).
  • Milyen oldalakat néztek meg.
  • Mennyi időt töltöttek el.

 

 

Az adatok elemzése során pontosan megtudhatod, hol érdemes javítani, mire kell ráerősíteni, hogy a honlap nagyobb látogatottságot érhessen el.

 

Tévhitek a  honlap látogatottságával kapcsolatban

  • Kész a honlap további teendő nincs vele, majd érkeznek a látogatók.
  • Ha rákeresnek a honlapomra, akkor jó helyen szerepelek a keresőkben.
  • Regisztráltam a keresőkbe, így már jönnek a látogatók.
  • A keresőoptimalizálás a honlap készítése során már elkészült.
  • A meta tagban szerepel a kulcsszó, további munkát nem igényel.
  • Title tag rendben, ezzel sincs többet teendő.

 

A honlap látogatottság növelésének három lehetséges technikai eszköze

Ha több látogatót szeretnél a honlapra több irányból is megteheted. Használhatod külön- külön is a technikai elemeket, de időnként ajánlottabb összevontan is használni őket, annak függvényében, a honlap mióta van jelen az interneten, milyenek a jelenlegi adatai, forgalma, látogatottsága. Más stratégia felállítása szükséges a már régebben jelenlévő vagy teljesen új honlap esetén, vagy megint más a a már optimalizált honlap vagy a kevés tartalommal rendelkező honlap, vagy webáruház és blog esetén. A megfelelő stratégiát a jelenlegi állapot elemzése során tudod felállítani.

 

Honlap látogatottság AdWords hirdetés

Honlap látogatottság AdWords hirdetéssel.

Hirdetések

A honlap leggyorsabb megjelenésének technikája. A Google AdWords egy kattintás alapú hirdetési rendszer. A kattintás értéke, napi költség keret szablya meg, hányadik leszel a megjelenéseknél.

Előnye: Itt, amint elindítasz egy kampányt, a honlap azonnal előre kerül a keresőkben,

Hátránya: Amint a kampány leállításra kerül, a honlap azonnal visszakerül az eredetileg meghatározott helyére.

 

 

 

 

Honlap látogatottság keresőoptimalizálás segítségével.

Honlap látogatottság keresőoptimalizálás segítségével.

Keresőoptimalizálás, SEO

A keresőoptimalizálás egy hosszabb folyamat, de a várható eredmény hosszú távra hozza az eredményeket. Ebben az esetben a honlap technikai, tartalmi rendbetétele történik meg. Ez attól függően, hogy milyen erős a verseny az adott területen 2-12 hónap munkája is lehet. Bizonyos esetekben már elképzelhető, hogy egyes kulcsszavakra szinte azonnali eredmények várhatóak, de általánosságban azért egy hosszabb folyamat.

Előnye: Hosszú távon megtartható az elért eredmény.

Hátránya: Hosszabb munkafolyamat.

 

 

 

Honlap látogatottság, linképítés segítségével

Honlap látogatottság növelés linképítés segítségével.

Linképítés

A linképítés a keresőoptimalizálás része, de ma már történhet ettől függetlenül is, közösségi média használatával, cikkek megosztásával hírgyűjtőkben, látogatókat tudunk küldeni a honlapra.

Előnye: Újabb, eddig nem ismert látogatók érkeznek a honlapra.

Hátránya: Még ma is sokan regisztrálnak magas spam értékű linkgyűjtő oldalakra, amelyek már inkább károsan hatnak, mint jótékonyan.

 

 

 

 

SEO szakemberként én azt javaslom, hogy a három elem időnkénti közös használata hozza meg a sikert, megfelelő használatuk esetén rövidebb idő alatt gyorsabban növelhető a látogatottság.

Milyen honlap látogatottsággal lehetünk elégedettek?

Ha engem kérdezel, nincs ilyen. Az én meglátásom az, hogy a piaci verseny, a további, új versenytársak megjelenése az interneten arra kell, hogy ösztönözze a vállalkozás tulajdonosát, hogy folyamatos látogatószám növelését érje el a honlapon.

Mi befolyásolhatja a honlap látogatottságát?

  • Keresőoptimalizált a honlap? Tapasztalataim alapján a keresőoptimalizált weboldal többszörösére emeli a honlap látogatottságot. Ennek oka, hogy a keresőkben jobb helyeken szerepel a releváns találati listán és ezekre kattintanak a látogatók, nem keresgélnek már a sokadik oldalon.
  • A honlap témája is szerepet játszhat, mennyire keresett a téma (többen kattintanak egy főzéssel kapcsolatos honlapra, mint egy szakirányú szolgáltatást végző földmérés honlapjára).
  • Tapasztalataim szerint, ha a long tail kulcsszavak használata során elért eredmények jó helyen szerepelnek, az magát a honlapot is előbbre helyezi a keresőkben, ezért indokolt ezek a kulcsszavak használata.
  • A folyamatosan frissülő tartalom szintén jó hatással van a jobb helyezésekre, ezáltal a nagyobb látogatottság megszerzésére.
  • A látogatottságot befolyásolhatja a szezonalítás is (nyáron kevesebb foglalom lehet egy karácsonyi témával, vagy síeléssel kapcsolatos honlapon).

 

A honlap látogatottságának aranyszabálya

 

Célzott, minőségi látogatók szerzése honlapunkra, a mennyiségi látogatókkal szemben.

 

 

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

A honlap látogatottság mérőeszköze

 

A Google Analytics az a mérőeszköz, ahol ezeket az adatokat pontosan megtaláljuk. Segítségével megtudhatjuk, hogy az adott időszakban hány látogató jön honlapunkra, honnan érkeznek, milyen oldalakat néznek meg, és sok más fontos adatot is láthatunk. A mérőeszközt a Google ingyenes adja a használatra, mindössze regisztrálni kell és a mérőkódot a honlapba beilleszteni.

Telepítése egyszerű, követni kell a Google weboldalán található telepítési utasításokat. Az Analytics megismeréséhez ajánlom egy másik cikkemet,ahol részletesebben megismerkedhetsz vele.

honlap látogatottság

 

Milyen adatok szerepelnek a honlap látogatottságával kapcsolatban?

 

Forgalomfigyelő események

A jelentés menüpontban található és webhelyünk forgalmát követhetjük nyomon, de itt látjuk kampányainkban bekövetkezett változásokat is.

Közönség áttekintése

  • Látogatók száma : összesen adat, hányszor nézték meg a honlapunkat, ha valaki az adott időszak alatt többször tette meg, akkor az minden egyes látogatás alkalmával beleszámít.
  • Egyéni látogatás : ez az adat azt mutatja, hogy egyénenként mennyien látogatták meg a honlapot, itt ha valaki többször tette meg az adott időszakban, az csak 1 látogatásnak számít.
  • Oldalmegtekintés : a látogató hány oldalt nézett meg, beleértve a megnézett aloldalakat is.
  • Oldal látogatottság : átlagszám, a látogatók átlagosan mennyi oldalt néztek meg.
  • Látogatás átlagos időtartama : a látogató mennyi időt töltött az oldalon.

 

Ügyfélszerzés a honlap látogatottság során

  • Milyen oldalakról érkeznek a látogatók : organikus keresés, social média, hirdetésre kattintottak.
  • Milyen keresőszavakra érkeznek a látogatók : melyek azok a kulcsszavak, amelyre a látogatók legtöbbet keresve jöttek honlapunkra.

 

A Google Analytics elemzéséből megtudhatjuk a honlap látogatottság legfontosabb adait. Ezekből az adatokból könnyedén megérthetjük, mit tehetünk, tegyünk a nagyobb látogatottság elérése érdekében.

  • Alacsony a látogatottság : honlapunk elkészült, a látogatók még sem találják, Kérjük SEO-szakember segítségét.
  • Magas a látogatottság, de magas a visszafordulási arány is :  nem megfelelő kulcsszó választás, rossz navigáció, nehezen olvasható tartalom, bonyolult vagy áttekinthetetlen rendszer a vásárlási folyamat során.
  • Magas a látogatottság, még sincs értékes látogató: a honlapon nem a megfelelő tartalommal találkozik a látogató.
  • Rossz helyezés a keresőkben: a honlap nincs optimalizálva a keresőkre.

 

Honlap látogatottság tippek kezdő  és haladó honlap tulajdonosok részére

 

Felhasználó barát honlap

Egyszerű, gyors, jól használható, megfelelő, átlátható navigálható a látogató számára. Segítségedre lehet honlapkészítéssel foglakozó oldalam  részletes leírása a keresőoptimalizált honlappal kapcsolatosan.

Keresőoptimalizált honlap

  • A honlap technikai felépítése (technikai SEO)
  • A honlap tartalmának kulcsszóra történő megírása (on-page, tartalmi SEO)
  • Más weboldal hivatkozik-e arra a honlapra, hiteles forrásként (off-page SEO)

Ezzel kapcsolatosan további hasznos tanácsokat olvashatsz keresőoptimalizálás kategória oldalamon összegyűjtött cikkeimből.

A honlap betöltési sebessége

Lényeges szempont a honlap látogatottsága érdekében. Ha a honlap lassan tölt be a látogatók azonnal keresnek egy másik hasonló honlapot, ahol nem kell várakozniuk. Befolyásoló tényezők lehetnek:

  • Hibamentes CSS kód
  • Hibátlan HTML kód
  • Javascript fájl optimalizálása
  • Jpg, gif és egyéb fájlok száma
  • Kép fájlok mérete – width és height paraméter megadása
  • Külső – vagy oldalon belüli – scriptek, a .css stílus lap mérete
  • Stílus fájl kompresszió
  • Stílus fájl optimalizálása
  • Szerver állapota és szerver beállítás

Linképítés természtes módon

A Google algoritmusai nagy hangsúlyt fektetnek a természetes módon történő hivatkozások megszerzésére. Erről részletesen olvashatsz cikkemben:

Linképítés hatékonyan, alapok kezdőknek, tippek haladóknak.

Reszponzivitás

Egyre nagyobb létszámban keresnek mobil eszközökről, táblagépekről a látogatók. A honlap jelentős hátrányt szenved, ha a reszponzivitás nincs kezelve.

Tartalom frissítés

A látogatók a keresések során a friss tartalmat veszik igénybe, a régi, már nem is aktuális tartalmat azonnal elhagyják. Ez csökkentheti az oldalon eltöltött időt, melyt a Google is hátrébb sorolással eredményez. Kiemelkedő fontossággal bír tehát, hogy a honlapon rendszeresen megújuló információk legyenek, a látogató számára megoldást adjon, legyen az akár szolgáltatás vagy termék.

Webanalitika használata

A webanalitika használata tehát elengedhetetlen a vállalkozás részére, a  honlap látogatottság növelése érdekében. Amennyiben nem vagy elégedett a látogatók számával, segítségedre lehet a honlapelemzés, SEO felmérés. Ebben segítséget adok számodra, feltárom a honlapon lévő hibákat és lehetőségeket.

ingyenes-weboldal-elemzes-banner

Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  +  88  =  92

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .