Keresőoptimalizálás tippek 2017-ben

keresőoptimalizálás- növekedés

Keresőoptimalizálásról röviden

Múlt

Az első szerver az 1990- as évek elején állt üzembe Svájcban. A keresők a 90- es évek közepétől kezdtek elterjedni és innentől indul a keresőoptimalizálás is. Eleinte a tartalom és a megadott kulcsszavak alapján rangsoroltak a keresők, majd a népszerűség, az oldalon eltöltött idő, a hivatkozások, linkek mennyisége és minősége is hozzájárult a helyezések kialakulásához.

Jelen

Ma a keresők közül a Google a legismertebb, a keresések 90-95%- a itt történik. A találati lista összeállítása a Google algoritmusai alapján  a keresőoptimalizálást figyelembevételével épül fel, így ez elengedhetetlen feladat minden vállalkozás részére. A felhasználók nagy része az organikus keresőben az első találati oldalon lévő 10 találat alapján keres, a második oldalra már csak kis részük fog kattintani. A piaci verseny tehát éles, és minden vállalkozás igyekszik a keresőkre optimalizált honlapját a legelőkelőbb helyek közé juttatni.

Jövő

Az egyre nagyobb információhalmaz között, a keresési találatok megjelenésében még kiemelkedőbb szerephez jut a keresőoptimalizálás. A megfelelő helyezés elérése érdekében már nem csak a keresőoptimalizált szövegírás lesz előtérben. A képek, videók optimalizálása, a mobilos felhasználók, a keresőbarát honlapok megléte és kialakítása mellett az algorítmusok kifinomultsága folyamatos és újabbnál újabb keresőoptimalizálást lépéseket kíván, hogy a már elért eredményeket megtarthassuk.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

keresőoptimalizálás tippek

Keresőoptimalizálás tippek 2017- re



1. Keresőoptimalizálás tippek – A Honlap

A keresők ma már egyre jobban a világos, egyértelműen megfogalmazott tartalmakat részesítik előnyben. A tematikus honlap témája, szerkezete, struktúrája összhangban kell hogy legyen. A folyamatosan frissülő, információban gazdag, releváns tartalom elengedhetetlen.

A rendszeresen frissülő tartalom a keresőoptimalizálásnak is kedvez. Segítségével a Google is könnyebben rangsorolja oldalunkat. Tartalom hiánya esetén mi alapján adhatna választ honlapunk a keresésekre? Miért is venne előre a Google a találati listán? Ilyen egyszerű ez, minél több értékes, a kereséseknek megfelelő tartalommal rendelkezünk, annál relevánsabb lesz honlapunk. Ebben a témában bővebben olvashatsz: Értékes tartalom honlapunkra- SEO megoldásokkal

2. Keresőoptimalizálás tippek – A kulcsszavak

A megfelelő főoldali kulcsszavak kiválasztása a legfontosabb lépés, szánjunk rá időt. Lehetőleg 2-3 olyan kulcsszót válasszunk ki, amely tükrözi oldalunk egyértelmű tartalmát. Ezeket a kulcsszavakat úgy határozzuk meg, hogy a későbbiekben ne legyen szükség a megváltoztatásukra, mert az nem lenne szerencsés a keresők miatt. A további kulcsszavak segítenek a folyamatos tartalomfejlesztéshez, több száz vagy ezer kulcsszót is találhatunk, ha kellő türelemmel és alapossággal járunk el. A kulcsszavak kiválasztásában nagy segítségünkre lehet a Google Adwods kulcsszó tervezője, Kulcsszókereső eszközök, mi lehet a segítségünkre? címmel már én is írtam egy cikket, amely a segítségedre lehet. A kulcsszókutatás egyszerű lépései követésével megkönnyítheted a keresőoptimalizálás alapvető lépéseit.

Tartalomfejlesztéshez már szintén segítettelek egy cikkel, részletesen olvashatsz a témában a Kulcsszó sűrűség, mi a megfelelő arány?, így javaslom olvasd el azt a cikkemet is, hogy bővebb ismeretekkel rendelkezz. Aloldalaidhoz válassz mindig egy olyan kulcsszót,amire a tartalmat írod. Ez segít, hogy tartalmad könnyen felismerhető legyen, hiszen nem lesz telezsúfolva az összes kulcsszóval és ha külön- külön írsz rá bejegyzéseket, hamarosan komolyabb mennyiségű tartalommal rendelkezik honlapod. Használd nyugodtan a kis keresésű, long tail kulcsszavakat is, hiszen ezekre is kerestek. Ezekkel általában a konkurens cégek, a kis keresések miatt nem foglalkoznak, így előnyre tehetsz velük szert, hiszen a keresők a Te oldaladat hozzák majd fel. Persze nem győzöm hangsúlyozni, hogy ehhez azért az kell, hogy a tartalom minőségi, a látogatók számára hasznos, információban gazdag, a problémára megoldást adó, keresőbarát tartalom kell, hogy legyen.

3. Keresőoptimalizálás tippek – Technikai beállítások

A honlapok nagy része nem a technikai hiányosságok miatt szerepel kedvezőtlenül a keresőkben. A rossz helyezések oka általában:

  • nem egyértelmű a honlap tartalma
  • nincs megfelelő mennyiségű, releváns tartalom
  • hiányoznak a linkek

Tegyük rendbe ezeket a pontokat és az után térhetünk a következőkre:

A technikai beállításokat alapvetően két részre bontjuk a keresőoptimalizálás során:

On- page SEO:

Ide soroljuk azokat a keresőoptimalizálási megoldásokat, amelyeket a honlapon végzünk, beleértve azokat a technikai eszközöket, amelyek a tartalomfejlesztés során lehetőséget adnak a keresők részére, hogy könnyebben rangsorolják oldalunkat.

Off- page SEO:

Ebbe a kategóriába tesszük azokat a megoldásokat, amelyekre nehezebb hatást gyakorolnunk, ilyenek a külső hivatkozások, más néven backlinkek, ezek a mi weboldalunkra mutatnak külső honlapokról.

3. 1. On-page SEO – Tartalmi SEO

3. 1. 1. HTML Title, az aloldal címe

Főbb ismérvei:

  • a Google számára az egyik legfontosabb jel az oldal tartalmáról
  • mérete: 55-70 karakter
  • a kulcsszó szerepeljen benne,lehetőleg ragozatlan alakban
  • figyelemfelkeltő legyen, hiszen ezt látja meg legelőször a látogató és ennek alapján dönti el a kattintást a megjelenő találatok között
  • minden aloldal egyedi legyen

Segítség a cím hosszának mérésére: Letter Count

3. 1. 2. HTML meta description

Ez az aloldal tartalmát összefoglaló leírás a keresők részére. A honlapok nagy részénél (mivel nem jelenik meg a honlapon) nincs kitöltve, ha Te kitöltöd, már is lépéselőnyben vagy versenytársaiddal szemben.

Főbb ismérvei:

  • Hossza max. 155 karakter, dátum esetén 141 karakter
  • szövege marketing típusú, figyelemfelkeltő legyen
  • kulcsszó szerepeljen benne
  • aloldalanként egyedi legyen

3. 1. 3. Nice URL- Olvasható, szép URL

Az oldal interneten betöltődő címét jelenti, ami alapján a böngésző betölti az oldalt. Ez a cím legyen a látogatók számára is érthető. Talán már Te is láttál hasonló, nem túl szép URL-t: www.honlapneve.hu/3/index.php/about.

A keresők nem szeretik és nagy bizalmat sem ad a látogatók számára. A megfelelő, szép, a Google számára is elfogadott URL így néz ki: honlapseo.hu/keresooptimalizalas-alapok-kezdoknek-egyszeruen/

Mire figyelj tehát?

  • a kulcsszó szerepeljen benne
  • lehetőleg rövid legyen, átlagosan 35-36 karakter
  • ékezet nélkül, az angol abc karakterei kötőjellel elválasztva

3. 1. 4. Tartalmi hiererchia – HTML heading

Hosszabb terjedelmű tartalmak esetén előnyös,ha tagolásokkal részere bonjuk a tartalmat. Ha ezt a cikket átnézed, láthatod, hogy vannak nagyobb kiemelésű címek, amelyek aztán kisebb, de még mindig kiemelt részek. Ez alapján a látogató és a keresők is könnyebben eligazodnak, azonosítják a tartalmat. Ezeket a rangsorolásokat a heading, H1- H6- ig megjelöléssel látjuk el. H1 megjelölést az aloldal címe kap, majd a H2 a nagyobb fejezetek, a H3 a kisebb, de még mindig fontosabb részek és így tovább. Ezen felül még a szerkesztőben lévő lehetőségeket is használjuk a bejegyzésekben lévő fontosnak tartott szövegrész kiemelésére.

3.1.6. Belső linképítés

Keresőoptimalizálás szempontjából a belső hivatkozásoknak (linkeknek) is jelentős szerepük van. Ezek szintén számítanak a keresők általi helyezésekbe. Megfelelő alkalmazás folytán javulhat, erősödhet oldalunk pozíciója. A belső hivatkozásokat mi magunk választhatjuk, adott kulcsszavainkra, szemben azzal, ha mások linkelnek oldalunkra. Több bejegyzésben is taglaltam ennek fontosságát már oldalamon, az egyik legolvasottabbak ezek közül a SEO linképítés – hongonyszöveg szerepe.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

3.2. Off- page SEO – Linképítés

A külső linkek terén az elmúlt években jelentős változásokat vezettek be. A mennyiség helyett a minőség került előtérbe. A Google Pingvin algoritmusai egyre kifinomultabbak és komoly büntetésre számíthat az akit tetten érnek a fizetett, manipulatív linkekért.

Könnyebb dolgunk van a kifele mutató linkekkel, hiszen ezek a mi hivatkozásaink, olyan hitelt érdemlő helyekre, ahol a látogató további értékes információ birtokába kerülhet.

A backlinkek esetében már nehezebb a dolgunk, nem mindegy, milyen oldalról érkeznek. Igyekezzünk  erős, magas PageRank értékkel biró, hiteles oldalról megszerezni ezeket.

3. 2. 1. Linkkatalógusok

A linkkatalógusok tematikusan, témákra rendezve gyűjtik össze a honlapok tartalmát. A keresők számtalan találatot adnak, hova helyezheted el a Rád mutató linkeket. Érdemes figyelni, hogy csak az olyan katalógusokba helyezd el, ahol minél relevánsabb az adott aloldal a Tieddel. Az egyik ilyen a lap.hu, ahol biztosan megfelelő aloldalra tudod helyezni a linket.

3. 2. 2. Linkmegosztók

A linkmegosztók abban különböznek a linkkatalógusoktól, hogy itt egy aloldalt tudsz megosztani. Itt azt javaslom, hogy folyamatosan oszd meg a cikkeket.

3. 2. 3. Social Media

Egyre nagyobb szerepet kapnak és keresőoptimalizálás szempontból is jelentős szerepük van. A Facebook, Google+, Pinterest, Twitter, Instagram oldalán a megosztások akár évekig is elővehetik a cikkeidet vagy képeidet és ez újabb látogatókat, linkeket jelenthet. Bár a Google szerint ezeket nem veszik figyelembe, még is egyre többször hallani arról, hogy a rangsorolásnál számít.

3. 2. 4. Keresőkből érkező hivatkozások

Azokat a linket soroljuk ide, amelyeket más felhasználók a saját honlapjukon osztanak meg, hivatkozva, mint értékes, hiteles forrásra. Ezekből igyekezz a lehető legtöbbet megszerezni, hiszen a ezeket értékeli legtöbbre a Google is.

4. Keresőoptimalizálás tippek – Tartalomfejlesztés

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eszköze a tartalomfejlesztés. Ezáltal folyamatosan tudjuk honlapunkat karbantartani a megfelelő keresési szempontokat figyelembe véve az előkelő jobb helyezések elérésére.

Tartalomfejlesztésnél nagy segítséget adhat számunkra egy bővítmény: Yoast SEO plugin. A Yoast SEO plugin használatáról bővebben olvashatsz az Antikaotika- Design oldalán.

4. 1. A tartalom hossza

Ügyeljünk arra, hogy egy aloldal egyetlen témáról szóljon. Ha valaki a keresőkben a keresőoptimalizálásra keres, akkor erről szeretne olvasni és ne írjuk neki a honlapkészítés alapjairól. Bár nagyvonalakban összefüggőnek tűnhet a téma, a látogató számára a nem megfelelő és felesleges információ unalmas és elkattintásra ingerlő lehet. Ez pedig az oldalon eltöltött idő kedvezőtlen megítélését jelentheti a Google számára.

Mindezek mellett figyeljünk bejegyzéseink tartalmának hosszára. A túl rövid bejegyzések kevés olyan értékes tartalommal rendelkeznek, amivel a látogató megelégedhet. A túl hosszú, rendszerezetlen tartalom pedig unalmas lehet vagy elveszik benne a lényeg. Általános elfogadott nézet, hogy a tartalomnak legalább 300 szót kell tartalmaznia, hogy jól szerepeljen a keresőkben.

4. 2. Kulcsszavak elhelyezése a tartalomban

Az én véleményem az, hogy időnként nagyobb figyelmet kap, mint amekkora jelentősége van. A Google algoritmusai már olyan kifinomultak, hogy a szövegkörnyezetben elhelyezett kulcsszavak és azok szinonimáit megértik. Felesleges tehát a kulcsszavakkal teletömködött, természetellenes szöveget kialakítani, amely mind a látogatóknak, mind a Google számára “fogyaszthatatlan”.

Az általánosan elfogadott kulcsszósűrűség: 2-5%

5. Keresőoptimalizálás tippek – Képek, videók

A látogatók kedvelik  a vizuális eszközöket. Szívesebben nézik meg, osztják meg ezeket a tartalmakat.

A képekkel egyszerűbb a munka, itt az alt mezőt kell kitölteni, hogy a keresők is megértsék, mivel is állnak szemben. E nélkül a robotok nem tudják megállapítani, mi az amit számukra tájékoztatásul adunk. Az alt tag kitöltése segítségével indexeli képeinket és a gyengénlátók számára is ez kerül felolvasásra.

A videók esetében a  nyilvános megosztóknál (Youtube) adott információk alapján tudjuk az optimalizálást elvégezni. Ha ide töltjük fel videónkat és innen osztjuk meg egy link segítségével, nem terheljük feleslegesen oldalunkat.

6. Keresőoptimalizálás tippek – Google Webmester Eszközök

A keresőoptimalizálás tippek legfontosabb és leghasználhatóbb ingyenes eszköze. A Search Console– ba, regisztrálás után nélkülözhetetlen adatokat kaphatunk honlapunkkal kapcsolatosan.

A keresési megjelenési menüpontban a honlapunkkal kapcsolatos hibákra kapunk információt, melyeket lehetőleg mihamarabb javítsunk vagy javíttassuk a weboldal fejlesztőjével.

A keresési menüpont alatt azokat az adatokat látjuk, amit eddig elértünk, lehetőséget kapva arra, hogy lássuk, miben fejlődhetünk még. Ebben a statisztikában láthatjuk, melyek azok a kulcsszavak, amelyekre kerestek a látogatók és mik azok, amire még jobban ráerősíthetünk.

A feltérképezés menüpont alatt adhatjuk meg Webhelytérképünket, ezzel segítve oldalunk mielőbbi indexelését. Lehetőség szerint készítsük el XML Honlaptérképünket és adjuk meg a Google számára.

Honlapod élesítésével egy időben regisztrálj a Webmester Eszközökben.

7. Keresőoptimalizálás tippek – További lépések

Ha megfogadtad és el is végezted a fentebb leírtakat, garantált a keresőkben a jobb helyezés, könnyen megelőzheted a konkurenciádat. Azt azonban ne felejtsd, hogy a keresőoptimalizálás egy folyamatos munka, hiszen ha nem adsz új tartalmat, csökken a látogatottság, a látogatók más, gyakrabban frissülő oldalakat látogatnak majd. Ez a Google számára azt jelenti, hogy már nem tudsz releváns tartalmat biztosítani, ezért rövidesen hátrább sorol a találati listában.

Amennyiben úgy érzed, a leírtak alapján sikerül saját magadnak optimalizálni honlapodat, örülök, hogy az én segítségemmel sikerült megoldanod mindezt. Ha azonban túl nagy falatnak érzed, szívesen segítőkezet nyújtok a számodra és SEO szakember lévén elvégzem a keresőoptimalizálást a Google irányelvek alapján, keress meg bátran.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

 

 

 

 

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

shares