Keresőoptimalizálás tippek 2017-ben

Keresőoptimalizálásról röviden

Múlt

Az első szerver az 1990- as évek elején állt üzembe Svájcban. A keresők a 90- es évek közepétől kezdtek elterjedni és innentől indul a keresőoptimalizálás is. Eleinte a tartalom és a megadott kulcsszavak alapján rangsoroltak a keresők, majd a népszerűség, az oldalon eltöltött idő, a hivatkozások, linkek mennyisége és minősége is hozzájárult a helyezések kialakulásához.

Jelen

Ma a keresők közül a Google a legismertebb, a keresések 90-95%- a itt történik. A találati lista összeállítása a Google algoritmusai alapján  a keresőoptimalizálást figyelembevételével épül fel, így ez elengedhetetlen feladat minden vállalkozás részére. A felhasználók nagy része az organikus keresőben az első találati oldalon lévő 10 találat alapján keres, a második oldalra már csak kis részük fog kattintani. A piaci verseny tehát éles, és minden vállalkozás igyekszik a keresőkre optimalizált honlapját a legelőkelőbb helyek közé juttatni.

Jövő

Az egyre nagyobb információhalmaz között, a keresési találatok megjelenésében még kiemelkedőbb szerephez jut a keresőoptimalizálás. A megfelelő helyezés elérése érdekében már nem csak a keresőoptimalizált szövegírás lesz előtérben. A képek, videók optimalizálása, a mobilos felhasználók, a keresőbarát honlapok megléte és kialakítása mellett az algorítmusok kifinomultsága folyamatos és újabbnál újabb keresőoptimalizálást lépéseket kíván, hogy a már elért eredményeket megtarthassuk.

keresőoptimalizálás tippek

Keresőoptimalizálás tippek 2017- re



1. Keresőoptimalizálás tippek – A Honlap

A keresők ma már egyre jobban a világos, egyértelműen megfogalmazott tartalmakat részesítik előnyben. A tematikus honlap témája, szerkezete, struktúrája összhangban kell hogy legyen. A folyamatosan frissülő, információban gazdag, releváns tartalom elengedhetetlen.

A rendszeresen frissülő tartalom a keresőoptimalizálásnak is kedvez. Segítségével a Google is könnyebben rangsorolja oldalunkat. Tartalom hiánya esetén mi alapján adhatna választ honlapunk a keresésekre? Miért is venne előre a Google a találati listán? Ilyen egyszerű ez, minél több értékes, a kereséseknek megfelelő tartalommal rendelkezünk, annál relevánsabb lesz honlapunk. Ebben a témában bővebben olvashatsz: Értékes tartalom honlapunkra- SEO megoldásokkal

2. Keresőoptimalizálás tippek – A kulcsszavak

A megfelelő főoldali kulcsszavak kiválasztása a legfontosabb lépés, szánjunk rá időt. Lehetőleg 2-3 olyan kulcsszót válasszunk ki, amely tükrözi oldalunk egyértelmű tartalmát. Ezeket a kulcsszavakat úgy határozzuk meg, hogy a későbbiekben ne legyen szükség a megváltoztatásukra, mert az nem lenne szerencsés a keresők miatt. A további kulcsszavak segítenek a folyamatos tartalomfejlesztéshez, több száz vagy ezer kulcsszót is találhatunk, ha kellő türelemmel és alapossággal járunk el. A kulcsszavak kiválasztásában nagy segítségünkre lehet a Google Adwods kulcsszó tervezője, Kulcsszókereső eszközök, mi lehet a segítségünkre? címmel már én is írtam egy cikket, amely a segítségedre lehet. A kulcsszókutatás egyszerű lépései követésével megkönnyítheted a keresőoptimalizálás alapvető lépéseit.

Tartalomfejlesztéshez már szintén segítettelek egy cikkel, részletesen olvashatsz a témában a Kulcsszó sűrűség, mi a megfelelő arány?, így javaslom olvasd el azt a cikkemet is, hogy bővebb ismeretekkel rendelkezz. Aloldalaidhoz válassz mindig egy olyan kulcsszót,amire a tartalmat írod. Ez segít, hogy tartalmad könnyen felismerhető legyen, hiszen nem lesz telezsúfolva az összes kulcsszóval és ha külön- külön írsz rá bejegyzéseket, hamarosan komolyabb mennyiségű tartalommal rendelkezik honlapod. Használd nyugodtan a kis keresésű, long tail kulcsszavakat is, hiszen ezekre is kerestek. Ezekkel általában a konkurens cégek, a kis keresések miatt nem foglalkoznak, így előnyre tehetsz velük szert, hiszen a keresők a Te oldaladat hozzák majd fel. Persze nem győzöm hangsúlyozni, hogy ehhez azért az kell, hogy a tartalom minőségi, a látogatók számára hasznos, információban gazdag, a problémára megoldást adó, keresőbarát tartalom kell, hogy legyen.

3. Keresőoptimalizálás tippek – Technikai beállítások

A honlapok nagy része nem a technikai hiányosságok miatt szerepel kedvezőtlenül a keresőkben. A rossz helyezések oka általában:

  • nem egyértelmű a honlap tartalma
  • nincs megfelelő mennyiségű, releváns tartalom
  • hiányoznak a linkek

Tegyük rendbe ezeket a pontokat és az után térhetünk a következőkre:

A technikai beállításokat alapvetően két részre bontjuk a keresőoptimalizálás során:

On- page SEO:

Ide soroljuk azokat a keresőoptimalizálási megoldásokat, amelyeket a honlapon végzünk, beleértve azokat a technikai eszközöket, amelyek a tartalomfejlesztés során lehetőséget adnak a keresők részére, hogy könnyebben rangsorolják oldalunkat.

Off- page SEO:

Ebbe a kategóriába tesszük azokat a megoldásokat, amelyekre nehezebb hatást gyakorolnunk, ilyenek a külső hivatkozások, más néven backlinkek, ezek a mi weboldalunkra mutatnak külső honlapokról.

3. 1. On-page SEO – Tartalmi SEO

3. 1. 1. HTML Title, az aloldal címe

Főbb ismérvei:

  • a Google számára az egyik legfontosabb jel az oldal tartalmáról
  • mérete: 55-70 karakter
  • a kulcsszó szerepeljen benne,lehetőleg ragozatlan alakban
  • figyelemfelkeltő legyen, hiszen ezt látja meg legelőször a látogató és ennek alapján dönti el a kattintást a megjelenő találatok között
  • minden aloldal egyedi legyen

Segítség a cím hosszának mérésére: Letter Count

3. 1. 2. HTML meta description

Ez az aloldal tartalmát összefoglaló leírás a keresők részére. A honlapok nagy részénél (mivel nem jelenik meg a honlapon) nincs kitöltve, ha Te kitöltöd, már is lépéselőnyben vagy versenytársaiddal szemben.

Főbb ismérvei:

  • Hossza max. 155 karakter, dátum esetén 141 karakter
  • szövege marketing típusú, figyelemfelkeltő legyen
  • kulcsszó szerepeljen benne
  • aloldalanként egyedi legyen

3. 1. 3. Nice URL- Olvasható, szép URL

Az oldal interneten betöltődő címét jelenti, ami alapján a böngésző betölti az oldalt. Ez a cím legyen a látogatók számára is érthető. Talán már Te is láttál hasonló, nem túl szép URL-t: www.honlapneve.hu/3/index.php/about.

A keresők nem szeretik és nagy bizalmat sem ad a látogatók számára. A megfelelő, szép, a Google számára is elfogadott URL így néz ki: honlapseo.hu/keresooptimalizalas-alapok-kezdoknek-egyszeruen/

Mire figyelj tehát?

  • a kulcsszó szerepeljen benne
  • lehetőleg rövid legyen, átlagosan 35-36 karakter
  • ékezet nélkül, az angol abc karakterei kötőjellel elválasztva

3. 1. 4. Tartalmi hiererchia – HTML heading

Hosszabb terjedelmű tartalmak esetén előnyös,ha tagolásokkal részere bonjuk a tartalmat. Ha ezt a cikket átnézed, láthatod, hogy vannak nagyobb kiemelésű címek, amelyek aztán kisebb, de még mindig kiemelt részek. Ez alapján a látogató és a keresők is könnyebben eligazodnak, azonosítják a tartalmat. Ezeket a rangsorolásokat a heading, H1- H6- ig megjelöléssel látjuk el. H1 megjelölést az aloldal címe kap, majd a H2 a nagyobb fejezetek, a H3 a kisebb, de még mindig fontosabb részek és így tovább. Ezen felül még a szerkesztőben lévő lehetőségeket is használjuk a bejegyzésekben lévő fontosnak tartott szövegrész kiemelésére.

3.1.6. Belső linképítés

Keresőoptimalizálás szempontjából a belső hivatkozásoknak (linkeknek) is jelentős szerepük van. Ezek szintén számítanak a keresők általi helyezésekbe. Megfelelő alkalmazás folytán javulhat, erősödhet oldalunk pozíciója. A belső hivatkozásokat mi magunk választhatjuk, adott kulcsszavainkra, szemben azzal, ha mások linkelnek oldalunkra. Több bejegyzésben is taglaltam ennek fontosságát már oldalamon, az egyik legolvasottabbak ezek közül a SEO linképítés – hongonyszöveg szerepe.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

3.2. Off- page SEO – Linképítés

A külső linkek terén az elmúlt években jelentős változásokat vezettek be. A mennyiség helyett a minőség került előtérbe. A Google Pingvin algoritmusai egyre kifinomultabbak és komoly büntetésre számíthat az akit tetten érnek a fizetett, manipulatív linkekért.

Könnyebb dolgunk van a kifele mutató linkekkel, hiszen ezek a mi hivatkozásaink, olyan hitelt érdemlő helyekre, ahol a látogató további értékes információ birtokába kerülhet.

A backlinkek esetében már nehezebb a dolgunk, nem mindegy, milyen oldalról érkeznek. Igyekezzünk  erős, magas PageRank értékkel biró, hiteles oldalról megszerezni ezeket.

3. 2. 1. Linkkatalógusok

A linkkatalógusok tematikusan, témákra rendezve gyűjtik össze a honlapok tartalmát. A keresők számtalan találatot adnak, hova helyezheted el a Rád mutató linkeket. Érdemes figyelni, hogy csak az olyan katalógusokba helyezd el, ahol minél relevánsabb az adott aloldal a Tieddel. Az egyik ilyen a lap.hu, ahol biztosan megfelelő aloldalra tudod helyezni a linket.

3. 2. 2. Linkmegosztók

A linkmegosztók abban különböznek a linkkatalógusoktól, hogy itt egy aloldalt tudsz megosztani. Itt azt javaslom, hogy folyamatosan oszd meg a cikkeket.

3. 2. 3. Social Media

Egyre nagyobb szerepet kapnak és keresőoptimalizálás szempontból is jelentős szerepük van. A Facebook, Google+, Pinterest, Twitter, Instagram oldalán a megosztások akár évekig is elővehetik a cikkeidet vagy képeidet és ez újabb látogatókat, linkeket jelenthet. Bár a Google szerint ezeket nem veszik figyelembe, még is egyre többször hallani arról, hogy a rangsorolásnál számít.

3. 2. 4. Keresőkből érkező hivatkozások

Azokat a linket soroljuk ide, amelyeket más felhasználók a saját honlapjukon osztanak meg, hivatkozva, mint értékes, hiteles forrásra. Ezekből igyekezz a lehető legtöbbet megszerezni, hiszen a ezeket értékeli legtöbbre a Google is.

4. Keresőoptimalizálás tippek – Tartalomfejlesztés

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eszköze a tartalomfejlesztés. Ezáltal folyamatosan tudjuk honlapunkat karbantartani a megfelelő keresési szempontokat figyelembe véve az előkelő jobb helyezések elérésére.

Tartalomfejlesztésnél nagy segítséget adhat számunkra egy bővítmény: Yoast SEO plugin. A Yoast SEO plugin használatáról bővebben olvashatsz az Antikaotika- Design oldalán.

4. 1. A tartalom hossza

Ügyeljünk arra, hogy egy aloldal egyetlen témáról szóljon. Ha valaki a keresőkben a keresőoptimalizálásra keres, akkor erről szeretne olvasni és ne írjuk neki a honlapkészítés alapjairól. Bár nagyvonalakban összefüggőnek tűnhet a téma, a látogató számára a nem megfelelő és felesleges információ unalmas és elkattintásra ingerlő lehet. Ez pedig az oldalon eltöltött idő kedvezőtlen megítélését jelentheti a Google számára.

Mindezek mellett figyeljünk bejegyzéseink tartalmának hosszára. A túl rövid bejegyzések kevés olyan értékes tartalommal rendelkeznek, amivel a látogató megelégedhet. A túl hosszú, rendszerezetlen tartalom pedig unalmas lehet vagy elveszik benne a lényeg. Általános elfogadott nézet, hogy a tartalomnak legalább 300 szót kell tartalmaznia, hogy jól szerepeljen a keresőkben.

4. 2. Kulcsszavak elhelyezése a tartalomban

Az én véleményem az, hogy időnként nagyobb figyelmet kap, mint amekkora jelentősége van. A Google algoritmusai már olyan kifinomultak, hogy a szövegkörnyezetben elhelyezett kulcsszavak és azok szinonimáit megértik. Felesleges tehát a kulcsszavakkal teletömködött, természetellenes szöveget kialakítani, amely mind a látogatóknak, mind a Google számára „fogyaszthatatlan”.

Az általánosan elfogadott kulcsszósűrűség: 2-5%

5. Keresőoptimalizálás tippek – Képek, videók

A látogatók kedvelik  a vizuális eszközöket. Szívesebben nézik meg, osztják meg ezeket a tartalmakat.

A képekkel egyszerűbb a munka, itt az alt mezőt kell kitölteni, hogy a keresők is megértsék, mivel is állnak szemben. E nélkül a robotok nem tudják megállapítani, mi az amit számukra tájékoztatásul adunk. Az alt tag kitöltése segítségével indexeli képeinket és a gyengénlátók számára is ez kerül felolvasásra.

A videók esetében a  nyilvános megosztóknál (Youtube) adott információk alapján tudjuk az optimalizálást elvégezni. Ha ide töltjük fel videónkat és innen osztjuk meg egy link segítségével, nem terheljük feleslegesen oldalunkat.

6. Keresőoptimalizálás tippek – Google Webmester Eszközök

A keresőoptimalizálás tippek legfontosabb és leghasználhatóbb ingyenes eszköze. A Search Console– ba, regisztrálás után nélkülözhetetlen adatokat kaphatunk honlapunkkal kapcsolatosan.

A keresési megjelenési menüpontban a honlapunkkal kapcsolatos hibákra kapunk információt, melyeket lehetőleg mihamarabb javítsunk vagy javíttassuk a weboldal fejlesztőjével.

A keresési menüpont alatt azokat az adatokat látjuk, amit eddig elértünk, lehetőséget kapva arra, hogy lássuk, miben fejlődhetünk még. Ebben a statisztikában láthatjuk, melyek azok a kulcsszavak, amelyekre kerestek a látogatók és mik azok, amire még jobban ráerősíthetünk.

A feltérképezés menüpont alatt adhatjuk meg Webhelytérképünket, ezzel segítve oldalunk mielőbbi indexelését. Lehetőség szerint készítsük el XML Honlaptérképünket és adjuk meg a Google számára.

Honlapod élesítésével egy időben regisztrálj a Webmester Eszközökben.

7. Keresőoptimalizálás tippek – További lépések

Ha megfogadtad és el is végezted a fentebb leírtakat, garantált a keresőkben a jobb helyezés, könnyen megelőzheted a konkurenciádat. Azt azonban ne felejtsd, hogy a keresőoptimalizálás egy folyamatos munka, hiszen ha nem adsz új tartalmat, csökken a látogatottság, a látogatók más, gyakrabban frissülő oldalakat látogatnak majd. Ez a Google számára azt jelenti, hogy már nem tudsz releváns tartalmat biztosítani, ezért rövidesen hátrább sorol a találati listában.

Amennyiben úgy érzed, a leírtak alapján sikerül saját magadnak optimalizálni honlapodat, örülök, hogy az én segítségemmel sikerült megoldanod mindezt. Amennyiben mélyebben megísmerkednél, milyen SEO eszközöket használhatsz, olvasd el cikkemet, amelyet ezzel kapcsolatban bővebben kifejtettem.

Ha azonban túl nagy falatnak érzed, szívesen segítőkezet nyújtok a számodra és SEO szakember lévén elvégzem a keresőoptimalizálást a Google irányelvek alapján, keress meg bátran.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

 

Keresőoptimalizáláshoz  Seo szakembert keresel? Azonnal használható, gyors megoldások a Google irányelvei alapján.

Keress bizalommal.

 

Burai Barbi - SEO szakember, havidíjas keresőoptimalizálás, SEO audit

Burai Barbi – SEO szakember

Elérhetőségeim:

Burai Barbi SEO szakember

Telefon: +36-30-242-9494

E-mail: info@honlapseo.hu

Web: HonlapSEO

 

 

 

 

 

Eredményes keresőoptimalizálást keresel?

Vedd fel Velem a kapcsolatot az alábbi űrlap kitöltésével:

Burai Barbi SEO mester

 

 

 






    56  +    =  57

     

     

     

     

     

     

    Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO

    Leave a Comment

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

    73  +    =  76

    Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .