Kulcsszavak szerepe a keresőoptimalizálásban, SEO kulcsszavak

Kulcsszavak. Sokszor hallottad már ezt a szót, de pontosan nem vagy tisztában vele, melyek ezek a Te vállalkozásodban. Hogyan találod meg őket és hogyan használhatod? Mi a kulcsszavak szerepe a keresőoptimalizálás során? Hol kell megjelennie, hányszor, hogy honlapod jól teljesítsen. Milyen eszközök lehetnek a segítségedre? Ebben a cikkemben ezekre a kérdésekre adok választ, hogy megkönnyítsem számodra mi a különbség kulcsszó és kulcsszó között.

Mik azok a kulcsszavak?

Számtalan mennyiségben találhatunk honlapokat az interneten. Ezek tulajdonosai azt szeretnék, ha megtalálnák őket. Ehhez a kulcsszavak használata során juthatunk el.

 

A kulcsszavak fogalma

A kulcsszavak azok a keresőkbe a felhasználók által beírt szavak vagy kifejezések, amire keresnek. Ez állhat egy szóból és akár 3-4-5 szóból álló kifejezés is. Ha az én munkámat nézzük, kereshetnek a keresőoptimalizálásra,vagy akár arra is, hogy SEO szakember Dömös.  A cél tehát az, hogy legyen minél több kulcsszavunk, amely akár egy szóból állhat vagy akár több szóból álló kifejetések is lehetnek.

Kulcsszavak

A kulcsszavak szerepe

A kulcsszavak vagy keresőszavak segítségével könnyebben megtalálhatjuk a keresett tartalmat. Abban, hogy a keresésre milyen tartalom lesz a találatok között, a kulcsszó relevancia  adja meg a sorrendet. Nem meglepő tehát, ha a keresőoptimalizálás egyik fő alappillére a releváns kulcsszavak kiválasztása.

Short tail és Long tail kulcsszavak

Short tail kulcsszavak: Azok az egy szóból álló keresőszavak, amelyekre a legtöbben keresnek a termék vagy szolgáltatás kapcsán. (pl. keresőoptimalizálás, fodrász, autó)

Long tail kulcsszavak: Azok a több szóból álló kifejezések, amelyre már pontosabb találati lista jelenik meg. (pl. SEO szakember Dömös, Fodrász szalon XIII.kerület, vagy autóbérlés hétvégén vidéken)

A legjobb kulcsszavak kiválasztása

A kulcsszavak relevanciája

A vállalkozás megálmodója a legtöbb esetben ismeri a megfelelő kulcsszavait, ez azonban nem mindig egyértelmű. A szakember rögtön a szakmához tartozó kifejezéseket használja, nem gondolva abba, hogy nem mindenki beszél vele egy nyelvet. Jó példája ennek az a vállalkozás, aki az egyik fő kulcsszavának a pergola szót választotta és várta, hogy majd özönlenek a látogatók és a megrendelők. Sajnos hiába várakozott. Igaz a pergolára is jelenleg van havi 2900 keresés, de ha egy kicsit tovább keresgél, nagyobb esély lett volna egy előtető (3600 keresés) vagy egy teraszok (4400 keresés), árnyékolók (2900 keresés) kulcsszóra.

Keresési gyakoriság

A másik fontos szempont a relevancia után a keresések gyakorisága. Ezt azt a számot mutatja, hogy az adott kulcsszóra mennyien kerestek egy hónapban. A főoldali kulcsszavunknak tehát válasszuk a legnagyobb keresésű szavakat, mert ez lesz a legértékesebb kulcsszavaink egyike. A nagy keresésű, erős kulcsszavakra nagy a verseny, és egy új honlapnak hosszú idő kell, mire az organikus keresőkben előkelő helyet foglalhat el. Ebben nagy segítségre lehetnek a kis keresésű vagy long tail keresőszavak. A sok kisebb keresésű kulcsszavakra írt aloldalak relevanciája egy idő után a keresők számára összeadódnak és erősítik magát a honlaptartalmat.

Nem mindegy tehát, hogy milyen kulcsszavak választunk ki , érdemes hosszabb időt eltölteni a megfelelő keresőkifejezések kiválasztásával. Döntő fontosságú lehet a honlap megjelenése során.

 

Keresőszavak

 

A kulcsszó kiválasztás módszerei

  1. Írj össze egy listát, melyek azok a szavak, amik a vállalkozásoddal kapcsolatosan az eszedbe jutnak. Minden, ami eszedbe jut legyen a listán, még akkor is, ha elsőre nem tűnik annyira jónak.
  2. Figyeld meg, hogy az ügyfelek milyen szavakat használnak.
  3. Érdeklődj ismerősöknél, barátoknál Ők milyen szavakat használnának.
  4. Nézd meg a konkurens cégek honlapjait. Vizsgáld meg a title és h1 elemeket. Ezekben célzottan szerepelnek a keresőoptimalizált kulcsszavak.
  5. Hívd segítségül a trendeket. Itt olyan keresőszavakat találhatsz, amelyek még nem szerepelhetnek a kulcsszótervezőkben, viszont növekvő trendet mutatnak.
  6. Használj kulcsszó kereső eszközöket. Ezekről egy következő cikkemben részletesen írok majd.

 

Kulcsszavak használata a honlapon

Miután sikerült kiválasztani a kulcsszavakat, újabb csoportosításra lesz szükség, melyik lesz a főoldali, a menü vagy kategória kulcsszó csoport és melyek lesznek azok a kulcsszavak, amelyeket a bejegyzésekhez használhatsz. Hogy melyik melyik erről szintén készülőben van egy cikkem.

Hová helyezhetjük el őket?

A válasz már a keresőoptimalizálás technikai részéhez kapcsolódik. A kulcsszavak a honlap szöveges részében, technikai elemeiben, kódjában helyezhetők el.

  • Legyen jelen az URL- ben
  • Title tag
  • Meta description
  • H1, H2 címsorokban
  • A szöveges részben, bekezdésekben, felsorolásokban
  • Képek fájl és alt neveiben

Mindezt tedd olyan természetességgel, hogy megfeleljen a látogatók és a keresők számára is. Felesleges és nem is ajánlott a keresőszavak folyamatos használata, keress szinonimákat a kulcsszóhalmozás elkerülésére. Erre a Google is nagyon figyel, bővebben itt olvashatsz róla: Google irányelvek.

Figyelj arra is, hogy minden aloldal más és más kulcsszóra legyen optimalizálva, ne használd fel ugyanazt a keresőszót még egyszer. Rengeteg kulcsszó található minden vállalkozás számára, kezdve a short tail, majd a long tail keresőszavakkal. Ha weboldalad még új, érdemes először a kisebb keresésű vagy a long tail kulcsszavakkal kezdened. Ezekre nincs akkora verseny, hamarabb előbbre kerülhetsz a Google találati listáján. Ezután jöhetnek a már nagyobb számban keresett kulcsszavak és segítséget is ad hozzá a már előzőleg megírt tartalmak.

 

Mi az elfogadott kulcsszó arány?

Erről már részletesen írtam a Kulcsszó sűrűség, mi a megfelelő arány? cikkemben, elolvashatod a tanácsaimat, mire figyelj velük kapcsolatosan. WordPress esetén segítségedre lehet a szövegírásban a Yoast SEO bővítmény. A jelenleg elfogadott arány 2- 5%.

 

Összegezve, miért olyan fontosak a kulcsszavak

A látogatók a keresések alkalmával ezekre a keresési kifejezésekre keresnek, mikor megoldást keresnek valamire. Ha megfelelően vannak kiválasztva és elhelyezve honlapodon ezek a keresőszavak, a keresési találatok között Téged, mint releváns honlapot jelentet meg a Google és nem a konkurens oldalakat.

A látogatók aztán elköteleződnek és ez feliratkozókat, vásárlókat jelenthet számodra, bevétel növekedést, profitot eredményez.

Kulcsszavak

 

 

Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO
Latest posts by Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO (see all)

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

2  +  2  =  

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .