Kulcsszó választás, hatékony módszerekkel

Kulcsszavak a keresőoptimalizálás része.

Kulcsszó választás. Hogyan válaszd ki kulcsszavaidat hatékonyan? Milyen típusú kulcsszavak vannak? Mi legyen a főoldali kulcsszó? Mi a különbség a gyűjtő kulcsszó és a termék kulcsszó között? Melyik kulcsszó kerüljön elhelyezésre a szövegben? Ebben a cikkemben ezekre adok segítséget.

Kulcsszó választás – miért az egyik legfontosabb lépés?

A kulcsszó választása elsődleges fontossággal bír a honlapok számára. E nélkül a honlapnak szikrányi esélye sincs, hogy előbbre kerüljön az organikus találatok között. Elmondhatjuk tehát, hogy:

A kulcsszó választás a keresőoptimalizálás egyik legfőbb alappillére.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Ahhoz, hogy a látogatók számára releváns tartalomként a Te honlapod kerüljön a Google keresési találatok között, bizony a megfelelően kiválasztott kulcsszavakra van szükség. Sokszor tapasztalom, hogy ez nem is olyan egyszerű a honlap tulajdonosok számára. A kulcsszavak szerepéről, használatáról bővebben olvashatsz a Kulcsszavak szerepe a keresőoptimalizálásban, SEO kulcsszavak cikkemben.

Találkoztam már olyan honlappal, ahol a tulajdonos által választott főoldali kulcsszóra egyáltalán nem volt keresés, és láttam olyat is, ahol egy termék kulcsszót írtak egy blogbejegyzéshez. Mindkét esetben biztos volt a honlap tulajdonos, hogy megfelelt a követelményeknek, de a várt hatás nem érkezett és nem értette miért.

A jó helyezések érdekében nem mindegy, hogy melyik általad kiválasztott kulcsszót, hova építed be. Nem elég kigondolni, egy alapos kulcsszó kutatás szükséges. Fel kell állítani egy kulcsszó stratégiát épp úgy, mint az üzleti tervedet. Ebben pontosan meg tudod határozni, hogy a honlapod milyen stratégiai elveken alapul a keresőkben.

Kulcsszavak kiválasztása

Főoldali kulcsszavak kiválasztása

A főoldali kulcsszavak választása talán a legegyszerűbb feladat. Ezeknek abban van jelentős szerepe, hogy a keresőrobotok ez alapján tudják meg, mi a honlap tartalma, miről szól a honlap. Ide válasszunk olyan a vállalkozással, tevékenységgel, szolgáltatással kapcsolatos kulcsszavakat, amelyekre nagyszámú keresés van. Főoldali kulcsszónak 2- 3 darab keresőszót válasszunk. Nézzünk egy példát főoldali kulcsszavak választására, ha valaki egy ajándékokkal foglalkozó webáruházat üzemeltet.

Főoldali kulcsszó lehet:

  • Ajándék ötletek
  • Ajándékbolt
  • Ajándék webáruház

Erről a keresőrobot számára tökéletes tájékoztatást adunk, mit is találnak a honlap tartalmában.

Kulcsszó választás a menübe, kategóriának

Ide általánosságban gyűjtő kulcsszavakat keresünk. Olyan keresőszavak tartozhatnak ide, ahol a főbb szempontokat érvényesítjük. Ezeket aztán lehet további szempontok alapján csoportosítani, almenüként szerepeltetni.

Menü, kategória kulcsszavak

Az ajándékok eladásával foglalkozó online vállalkozás esetében ilyen kulcsszavak kerülhetnek ide:

  • Ajándékok férfiaknak
  • Ajándékok nőknek
  • Ajándékok gyerekeknek
  • Ajándékok karácsonyra
  • Ajándékok húsvétra
  • Ajándékok névnapra
  • Ajándékok ballagásra
  • Kreatív ajándékok

Itt már a látogatók is fontos navigációt kapnak, mit hol találnak, és egyértelmű lesz számukra, hogy hova kell tovább lépni a keresés során.

Almenü, alkategória, a menüszerkezet további lehetséges bontása

Bontsuk tovább az ajándékok férfiaknak kulcsszót. Ez esetben almenü lehet:

  • Vicces ajándék
  • Egyedi ajándék
  • Évfordulós ajándék

Fontos tudni, hogy a kategória vagy menü kulcsszavak csoportot alkotnak, általános szavak. Keresési számra pedig a nagyobb értékkel bíró kiválasztott kulcsszavak.

Termék kulcsszavak

A termék kulcsszavak kiválasztása során sokan összekeverednek és kategória kulcsszavakat is tesznek ide. Ez óriási hiba. A látogatók ha egy bizonyos termékre keresnek, akkor már kizárólag azt szeretnék látni, elköteleződtek a termék iránt és vásárolni szeretnének. Ebben az esetben, ha nem ezt találják, már is tovább lépnek egy másik honlapra, ahol valóban a keresett terméket találják. Ajándék webshopos példánkban, ha valaki konkrét terméket keres férfi számára ajándékként, akkor már nem sok száz vicces vagy egyedi ajándék közül akar válogatni, vagy nézelődni, hanem pontosan tudja mi az a termék, amit megvenne. Itt pl. termék kulcsszó lehet:

  • Katonai tájoló iránytű
  • Csavarhúzó kulcstartó
  • Teleszkópos 3 LED-es lámpa

Címke kulcsszó választás

A címke kulcsszavak további szempontok csoportosítására adnak lehetőséget. Ez szintén a látogatók megsegítésére egy újabb navigációs lehetőség. Ide olyan kulcsszavakat válasszunk, amire kisebb számú keresés van.

Kulcsszavak a szövegben – Tartalmi kulcsszó választás

Bízom benne, hogy amire ideértél az olvasásban, már számodra is világossá vált a kulcsszavak helyes használata. Cikkekben, blogbejegyzésekben, egyéb tartalomban a megfelelő kulcsszavakat további két részre osztjuk.

  • Short tail kulcsszavak
  • Long tail kulcsszavak

A short tail kulcsszavak

Ezek a kulcsszavak egy szóból álló keresőszavak. Inkább általános szavak, amelyet menükbe, kategóriába jelentetünk meg nagy keresési számuk miatt. Példánkban az ajándék webáruházban short tail kulcsszó lehet a tartalomban:

  • Ajándékozás

Itt az ajándékozás eredetéről, kialakításáról, lehetőségeiről lehet egy kiváló cikket írni.

Long tail kulcsszavak

Ebben az esetben van az egyik legkönnyebb dolgunk. Ide tartoznak szinte mindig azok a kereső szavak, amire a látogatók több szóban keresnek és nem tudjuk őket besorolni a fentebb lévő helyekre.

A long tail kulcsszavak tehát olyan kulcsszavak, amelyek 2 vagy több szóból álló kifejezések. A long tail kulcsszavak jellemzője, hogy kisebb keresettségű szavak összetétele. Nagyobb jelentősége az induló honlapoknál van. A nagyobb keresettségű kulcsszavakra nagyobb a verseny és nehezebb a gyors előrekerülés. A kisebb kereséssel rendelkező long tail kulcsszavak használatával azonban gyorsabb a helyezés javulás.

Ajándéküzletünk példájában a szövegben elhelyezhető kulcsszavak lehetnek:

  • 18 szülinapi ajándék
  • Ajándék készítés
  • Ajándék tippek
  • Apró ajándék ötletek

Ezekre a kulcsszó típusokra a látogatók egy cikket várnak, amely segíti Őket az ajándék vásárlásában. Azt, hogy a kiválasztott kulcsszavakat milyen mennyiségben helyezzük el a tartalomban a kulcsszósűrűség határozza meg.

Kulcsszó választás összegezve

  • Ahhoz, hogy a honlap jól szerepeljen a keresőkben keresőoptimalizálás szükséges.
  • A keresőoptimalizálás egyik legfőbb alappillére a megfelelő kulcsszavak kiválasztása.
  • Megfontoltan válaszd ki a főoldali, a menü, a tartalmi kulcsszavakat.
  • Alkalmazz bátran long tail kulcsszavakat.

Kulcsszó választás a szövegben

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

shares