Linképítés – hogyan csináld…

linképítés-hivatkozasok

Linképítés

 

Linképítés a keresőoptimalizálás egyik fontos részfeladata  és legfőbb célja, hogy honlapunkra minél több, erős hivatkozás mutasson, így a honlap látogatottsága növekedjék és jobb helyezést érjen el a Google találati listájában, és honlapunk hitelességét is erősítse.

Linképítés fogalma

A Wikipédia szerint:

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

A linképítés keresőoptimalizálási (SEO, Search Engine Optimalization) részfolyamat, melynek célja, hogy az adott weboldalra minél több és erősebb külső hivatkozás vezessen, ezáltal a weboldal látogatottsága – és az adott szolgáltatás iránt érdeklődők, azt igénybe vevők száma – növekedjék.

Egyszerűen megfogalmazva a linképítés az a  folyamat, amellyel új külső, a weboldalunkra mutató hivatkozásokat szerezhetünk. A folyamatnak a célja, hogy növeljük a Google és más keresőoldalakról érkező organikus keresőforgalmat.

Minden egyes hivatkozás, ami a weboldalunkra mutat, egy szavazatnak számít az algoritmus szemében, s mint ilyen, pozitívan befolyásolja annak esélyét, hogy jobb pozícióba kerüljünk. Ezek a szavazatok azonban nem egyenlő súllyal esnek latba.

Azt, hogy egy oldal milyen erős a Google szemében, az úgynevezett site authority határozza meg. Ez lényegében azt jelöli, hogy mennyire „bízik” a keresőmotor egy adott oldalban.

Egy olyan hivatkozás, amely egy magas authority-vel rendelkező oldalon bukkan fel ( pl.:Wikipédia) sokkal többet ér, mint egy jelentéktelen, ismeretlen oldalon megjelenő (pl.:jancsi-es-juliska-bt-kalácsfalva.hu) oldalán található.

 

Linképítés

Forrás:https://en.wikipedia.org/wiki/File:PageRanks-Example.jpg

 

A linképítés típusai

Reciprokális linkek

Két webhely közötti kölcsönös hivatkozás, célja a kétirányú forgalomgenerálás. Minél nagyobb bizalmi indexszel rendelkező, minőségi weboldalon jelenik meg a hivatkozás, értéke annál nagyobb.

A Google éppen az ehhez hasonló mesterséges linképítés visszaszorítás céljából vezette be 2012-ben a Pingvin algoritmust, amely a mesterséges linképítésre alapozó weboldalakat hátrébb sorolja a keresési találatok között, büntetéssel sújtja azokat.

Forráslinkek

Napjainkban fontos részét képezik a keresőoptimalizálásnak, mivel a legtöbb kereső a releváns, magas bizalommal rendelkező, korosabb weboldalakról származó hivatkozásokat részesíti előnyben. A  SEO szempontjából hasznos forráslinkek jellemzője, hogy rendszeresen látogatott, magas PageRank-értékkel rendelkező weboldalakról származnak, valamint hogy önmagában is értékes, hasznos tartalom részét képezik.

Socialmedia

A közösségi média területén a felhasználók küldenek be érdekesnek vélt hivatkozásokat azért, hogy másokkal megosszák azokat. A keresőmotorok felismerik ezeket a hivatkozásokat, figyelembe veszik az ilyen típusú linkeket, így pozitív hatással rendelkeznek.

PR – cikkek

A PR-cikk a marketingben hagyományosan a vállalkozás tevékenységének része, és jellemzően ingyenesen megjelenő anyag.

A linképítésben  PR-cikknek nevezik azokat az átlagos leírásoknál hosszabb, a felhasználó számára is értékes tartalmat, amely célja értékes linkerőt képviselő, dofollow link megjelenítése.

 

Linképítés – Mikor hiteles egy oldal?

  • az adott témában sok weboldal hivatkozik rá, mint hiteles forrásra.

A célunk tehát az, hogy olyan oldalakról szerezzük hivatkozásokat, amik hitelesnek számítanak és lehetőleg minél többet.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Linképítés – Mikor erős egy hivatkozás?

A kereső jobban szereti azokat a hivatkozásokat, amelyekre a látogatók nagyobb eséllyel kattintanak. Ezek azok a hivatkozások, amelyek természetes módon kerülnek egy szövegbe és releváns tartalom veszi őket körül.

Az interneten létező weboldalakat úgy kell elképzelni, mint egy úthálózat. A központok a weboldalak, a köztük lévő kapcsolatok pedig a hivatkozások (backlinkek). Aki a hálózat közepén van, annak van a legtöbb direkt és indirekt kapcsolata. Ha ezek a linkek jó minőségű oldalaktól származnak, akkor az adott oldal hitelesebb lesz, mint a hálózat szélén álló oldal.

Honnan szerezzünk hivatkozást?

  • minél több hiteles oldalról szerezzünk be linket
  • témába illő oldalakról backlinkek

Honnan ne szerezzünk be linkeket?

  • az alacsony hitelességű oldalakról beszerzett linket ronthatják oldalunk megítélését is
  • spam oldalak elkerülése
  • túloptimalizált horonyszövegek
  • csak linképítésre szolgáló honlapok linkjei

 

Linképítés -relevancia

A keresőmotorok figyelik, hogy az adott oldalon elhelyezett hivatkozások mennyire relevánsak. Ezek közé tartozik az oldalon található tartalom, a horgonyszövegek és az oldalon megtalálható többi hivatkozás is.

Az linkkatalógus oldalak, amelyek több ezer témában különféle oldalt linkelnek, egészen biztosan nem relevánsak.

Linképítés – Horonyszövegek.

Az elmúlt években csökkent a  jelentősége, még is azt látjuk, hogy a horgonyszövegekben található, teljesen vagy részlegesen egyező kulcsszavakkal még mindig jó helyezések érhetőek el.

Linképítés – Analitika 

Kulcsszókutastás, önmagunk és a konkurrencia elemzése

A hatékony linképítéshez ismernünk kell jelenlegi linkprofilunkat, annak gyengeségeit és erősségeit. Emellett versenytársaidét is ugyanígy tudnod kell értelmezni, és ennek alapján stratégiát felállítani, meg kell nézned, hogyan csinálták, miben erősebbek vagy gyengébbek. Esetleg vannak olyan területek, ahol jobb lehetsz náluk bizonyos taktikák segítségével.

 

Linképítés  – Tartalomkészítés

Fontos, hogy szakmai oldalak és a célközönséged is organikusan hivatkozzon rád, így minőségi tartalmakkal kell feltöltened az oldaladat. Olyan releváns és minőségi tartalommal, amely érdemi válaszokkal szolgál az őket foglalkoztató kérdésekre.

A tartalomszolgáltatás a keresőoptimalizálásnak ma már kihagyhatatlan eleme. A Google a minőségi tartalmat jutalmazza leginkább.
Minőségi tartalomra lesz akkor is szükséged, ha magad terjeszted azt, hogy szakmai csoportokban, fórumokon ajánld a célközönséged figyelmébe.
Ismerned kell saját területed tartalomkínálatát. Ha vannak erős blogok, tanulmányoznod kell és még jobb tartalmakat gyártanod. Ha nincsenek, akkor meg kell teremtened az első és verhetetlen tartalomszolgáltatást a piacodon.
A cél az, hogy a közönséged mindig hozzád forduljon, ha vásárolni akar Tőled, ha kérdése van, vagy ha hírek, érdekességek érdeklik.

 

Linképítés – Tartalomterjesztés

Ahhoz, hogy a tartalmaid a célközönségedet elérjék, aktívan tenned kell. Terjesztened kell azt a közösségi médiában és saját hálózatodon belül is.
Ez utóbbi  azt jelenti, hogy kiküldöd a saját e-mail listádra, ugyanis ez még ma is az egyik leghatékonyabb eszköz.

Linképítés – Vendégblogolás

Keress olyan blogokat, amelyek lehetőleg nem a konkurenseid, viszont a célközönséged szívesen olvassa őket és hasznos információkkal szolgálhatsz számukra.
Lépj kapcsolatba a szakmai oldalakkal, és érd el, hogy megjelenhess Náluk írásaiddal. Ezzel elméletben mindenki jól jár: ha nyitottak a vendégblogolás ötletére, ők minőségi tartalmat kapnak, te pedig cserébe hivatkozást, ez a keresők szemében is jól mutat, a látogatók számára is jól látható, így organikus forgalmat generálhat a saját oldaladnak.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

Burai Barbi

SEO szakember at Honlapseo
Keresőoptimalizálás, SEO, Honlapseo, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Fontos a véleményed, kérlek oszd meg Velem :)

shares