Linképítés hogyan csináld…

linképítés-hivatkozasok

Linképítés, hogyan építsd a linkeket?

Linképítés hogyan kell linkeket építeni? Mi legyen és hova? Mik is azok a Google irányelvek? Megannyi kérdés és egyértelmű választ nem találsz rá sehol? Bizony ezek nem egyszerű kérdések. Pontosan azért, mert a Google sem nyilatkozik róla egyértelműen. És nem véletlenül, de nézzük, amit tudni lehet.

A linképítés a keresőoptimalizálás egyik fontos részfeladata  és legfőbb célja, hogy honlapunkra minél több, erős hivatkozás mutasson, így a honlap látogatottsága növekedjék és jobb helyezést érjen el a Google találati listájában, és honlapunk hitelességét is erősítse.

Linképítés hogyan? 0. lépés – Alapfogalmak

Linképítés fogalma:

A Wikipédia szerint:

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

A linképítés keresőoptimalizálási (SEO, Search Engine Optimalization) részfolyamat, melynek célja, hogy az adott weboldalra minél több és erősebb külső hivatkozás vezessen, ezáltal a weboldal látogatottsága – és az adott szolgáltatás iránt érdeklődők, azt igénybe vevők száma – növekedjék.

Egyszerűen megfogalmazva a linképítés az a  folyamat, amellyel új külső, a weboldalunkra mutató hivatkozásokat szerezhetünk. A folyamatnak a célja, hogy növeljük a Google és más keresőoldalakról érkező organikus keresőforgalmat.

Minden egyes hivatkozás, ami a weboldalunkra mutat, egy szavazatnak számít az algoritmus szemében, s mint ilyen, pozitívan befolyásolja annak esélyét, hogy jobb pozícióba kerüljünk. Ezek a szavazatok azonban nem egyenlő súllyal esnek latba.

Azt, hogy egy oldal milyen erős a Google szemében, az úgynevezett site authority határozza meg. Ez lényegében azt jelöli, hogy mennyire „bízik” a keresőmotor egy adott oldalban.

Egy olyan hivatkozás, amely egy magas authority-vel rendelkező oldalon bukkan fel ( pl.:Wikipédia) sokkal többet ér, mint egy jelentéktelen, ismeretlen oldalon megjelenő (pl.:jancsi-es-juliska-bt-kalácsfalva.hu) oldalán található.

Igaz a PageRank értéket a Google 2016- ban eltörölte vagyis már nem látható, de egyes források szerint továbbra is őrzi őket. Az, hogy ténylegesen nem számít bele az algoritmusok munkájába, nyilatkozták, de arról is olvastam már, hogy továbbra is tárolják az adatokat, így akár az is elképzelhető, hogy némi változtatás után akár a későbbiekben továbbra is egy rangsorolási tényezővé válhat. Linkekre továbbra is szükség van egy honlap erősségéhez, csak a hogyan nem mindegy továbbra sem.

 

Linképítés hogyan ?

Forrás:https://en.wikipedia.org/wiki/File:PageRanks-Example.jpg

 

A linképítés típusai, honnan szerezhetünk be linkeket

Reciprokális linkek

Két webhely közötti kölcsönös hivatkozás, célja a kétirányú forgalomgenerálás. Minél nagyobb bizalmi indexszel rendelkező, minőségi weboldalon jelenik meg a hivatkozás, értéke annál nagyobb.

A Google éppen az ehhez hasonló mesterséges linképítés visszaszorítás céljából vezette be 2012-ben a Pingvin algoritmust, amely a mesterséges linképítésre alapozó weboldalakat hátrébb sorolja a keresési találatok között, büntetéssel sújtja azokat.

Forráslinkek

Napjainkban fontos részét képezik a keresőoptimalizálásnak, mivel a legtöbb kereső a releváns, magas bizalommal rendelkező, korosabb weboldalakról származó hivatkozásokat részesíti előnyben. A  SEO szempontjából hasznos forráslinkek jellemzője, hogy rendszeresen látogatott, magas Domain Authory-értékkel rendelkező weboldalakról származnak, valamint hogy önmagában is értékes, hasznos tartalom részét képezik.

Social media

A közösségi média területén a felhasználók küldenek be érdekesnek vélt hivatkozásokat azért, hogy másokkal megosszák azokat. A keresőmotorok felismerik ezeket a hivatkozásokat, figyelembe veszik az ilyen típusú linkeket, így pozitív hatással rendelkeznek.

PR – cikkek

A PR-cikk a marketingben hagyományosan a vállalkozás tevékenységének része, és jellemzően ingyenesen megjelenő anyag.

A linképítésben  PR-cikknek nevezik azokat az átlagos leírásoknál hosszabb, a felhasználó számára is értékes tartalmat, amely célja értékes linkerőt képviselő, dofollow link megjelenítése.

 

Linképítés hogyan? 1. lépés – Mikor hiteles egy oldal?

Az adott témában sok weboldal hivatkozik rá, mint hiteles forrásra.

A célunk tehát az, hogy olyan oldalakról szerezzük hivatkozásokat, amik hitelesnek számítanak az adott területen és lehetőleg minél többet és többen hivatkozzanak ránk. Keressünk olyan honlapokat, amelyek már hivatkoztak ránk és vizsgáljuk meg,van e további lehetőség a hivatkozásokra.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Linképítés hogyan? 2. lépés – Mikor erős egy hivatkozás?

A kereső jobban szereti azokat a hivatkozásokat, amelyekre a látogatók nagyobb eséllyel kattintanak. Ezek azok a hivatkozások, amelyek természetes módon kerülnek egy szövegbe és releváns tartalom veszi őket körül.

Az interneten létező weboldalakat úgy kell elképzelni, mint egy úthálózat. A központok a weboldalak, a köztük lévő kapcsolatok pedig a hivatkozások (backlinkek). Aki a hálózat közepén van, annak van a legtöbb direkt és indirekt kapcsolata. Ha ezek a linkek jó minőségű oldalaktól származnak, akkor az adott oldal hitelesebb lesz, mint a hálózat szélén álló oldal.

Linképítés hogyan készüljön?

Honnan szerezzünk hivatkozást?

  • minél több hiteles oldalról szerezzünk be linket
  • témába illő oldalakról backlinkek

Honnan ne szerezzünk be linkeket?

  • az alacsony hitelességű oldalakról beszerzett linket ronthatják oldalunk megítélését is
  • spam oldalak elkerülése
  • túloptimalizált horonyszövegek
  • csak linképítésre szolgáló honlapok linkjei

 

Linképítés hogyan? 3. lépés – Relevancia

A keresőmotorok figyelik, hogy az adott oldalon elhelyezett hivatkozások mennyire relevánsak. Ezek közé tartozik az oldalon található tartalom, a horgonyszövegek és az oldalon megtalálható többi hivatkozás is.

Az linkkatalógus oldalak, amelyek több ezer témában különféle oldalt linkelnek, egészen biztosan nem relevánsak.

Linképítés hogyan? 4. lépés – Horonyszövegek.

Az elmúlt években csökkent a  jelentősége, még is azt látjuk, hogy a horgonyszövegekben található, teljesen vagy részlegesen egyező kulcsszavakkal még mindig jó helyezések érhetőek el, de ha biztosra akarunk menni, akkor mára már nem csak a kulcsszavakkal linkelünk, hanem hosszabb releváns kifejezésékre, szóösszetételekre.

Linképítés hogyan? 5. lépés – Analitika 

Kulcsszókutatás, önmagunk és a konkurencia elemzése

A hatékony linképítéshez ismernünk kell jelenlegi linkprofilunkat, annak gyengeségeit és erősségeit. Emellett versenytársaidét is ugyanígy tudnod kell értelmezni, és ennek alapján stratégiát felállítani, meg kell nézned, hogyan csinálták, miben erősebbek vagy gyengébbek. Esetleg vannak olyan területek, ahol jobb lehetsz náluk bizonyos taktikák segítségével. Az analitika rendszeres elemzésével könnyebben megtalálhatók az új utak.

 

Linképítés hogyan? 6. lépés – Tartalomkészítés

Fontos, hogy szakmai oldalak és a célközönséged is organikusan hivatkozzon rád, így minőségi tartalmakkal kell feltöltened az oldaladat. Olyan releváns és minőségi tartalommal, amely érdemi válaszokkal szolgál az őket foglalkoztató kérdésekre.

A tartalomszolgáltatás a keresőoptimalizálásnak ma már kihagyhatatlan eleme. A Google a minőségi tartalmat jutalmazza leginkább.
Minőségi tartalomra lesz akkor is szükséged, ha magad terjeszted azt, hogy szakmai csoportokban, fórumokon ajánld a célközönséged figyelmébe.
Ismerned kell saját területed tartalomkínálatát. Ha vannak erős blogok, tanulmányoznod kell és még jobb tartalmakat gyártanod. Ha nincsenek, akkor meg kell teremtened az első és verhetetlen tartalomszolgáltatást a piacodon. A honlap tartalma folyamatosan frissüljön, rendszeresen kerüljön új, a látogatók által keresett kulcsszavakra írt bejegyzés vagy egyéb tartalom az oldalra.
A cél az, hogy a közönséged mindig hozzád forduljon, ha vásárolni akar Tőled, ha kérdése van, vagy ha hírek, érdekességek érdeklik.

 

Linképítés hogyan? 7. lépés- Tartalomterjesztés

Ahhoz, hogy a tartalmaid a célközönségedet elérjék, aktívan tenned kell érte. Terjesztened kell azt a közösségi médiában és saját hálózatodon belül is. Használd az összes általad ismert és használt médiát, linkeld be az épp új tartalmat.
A saját hálózat  azt jelenti, hogy kiküldöd a saját e-mail listádra, linkelve az új tartalmat, ugyanis ez még ma is az egyik leghatékonyabb eszköz a már meglévő ügyfelek élérésére.

Linképítés hogyan? 8. lépés – Vendégblogolás

Keress olyan blogokat, amelyek lehetőleg nem a konkurenseid, viszont a célközönséged szívesen olvassa őket és hasznos információkkal szolgálhatsz számukra.
Lépj kapcsolatba a szakmai oldalakkal, és érd el, hogy megjelenhess Náluk írásaiddal. Ezzel elméletben mindenki jól jár: ha nyitottak a vendégblogolás ötletére, ők minőségi tartalmat kapnak, te pedig cserébe hivatkozást, ez a keresők szemében is jól mutat, a látogatók számára is jól látható, így organikus forgalmat generálhat a saját oldaladnak.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

shares