Linképítés lépései – Enélkül felejtsd el a jó helyezéseket

A linképítés lépései kihagyhatatlanok a keresőoptimalizálás során. Sokat lehet hallani ennek az ellenkezőjét, még is az a tapasztalat, hogy továbbra is az egyik leghatékonyabb eszköz, hogy honlapod helyezése egyre feljebb kerüljön a keresési találatok között.

A linképítés hosszútávú, állandó feladat, amit ugyanúgy, mint a keresőoptimalizálást, folyamatosan kell végezni a honlapodon. Nem elég egyszer jól megcsinálni, hiszen ahogy a honlap tartalma is frissül, a keresőoptimalizálás részeként a linképítést is tovább kell folytatni. Cikkemben a linképítés lépései során több fogalommal is is megismertetlek, ami a kezdeti nehézségekhez ad betekintést. Nézzük tehát milyen lépései lehetnek a linképítésnek.

Mi az a linképítés? A linképítés lépéseinek kiindulópontja

A linképítés egy olyan keresőoptimalizálási részfeladat. A cél az, hogy a honlapra minél több és erősebb, releváns külső hivatkozás mutasson. Ez többféleképpen érhető el, ami mára azonban biztos, a linképítés és a minőségi tartalom összefüggése egyértelmű. Gyenge tartalom esetén gyenge oldalakról érkezhetnek hivatkozások, ezek pedig a spam linkek kategóriájába esnek és csak ronthatnak a honlap helyezésén.

Linképítés lépései

Linképítés lépései: fontos, hogy honnan érkezik a hivatkozás

Linképítés lépései

  1. Hozz lépre folyamatosan olyan hasznos, információban gazdag tartalmat, amely releváns választ ad a keresésekre. Rendszeresen kerüljön új tartalom a honlapodra.
  2. A tartalom minél több helyen megjelentetése: Közösségi médiák, hírlevelek, média, vendégblog.
  3. Legyen lehetőség  az oldaladon a tartalom megosztására, hozzászólásra.
  4. PR cikkek elhelyezése linkekkel újságokban, szakértő oldalon való szereplés, vendégeskedés.
  5. Fizetős PR cikkek elhelyezése régi erős, releváns oldalakon.

Linképítés lépései kezdőknek

Ha most indítottad honlapodat és még nincs egyetlen hivatkozás sem, amely az oldaladra mutat, az lehet, hogy inkább előny, mint hátrány másokkal szemben. Sokan örülnének, ha nem kellene annyit dolgozniuk a honlapra mutató értéktelen, rossz linkek törlésével, megszüntetésével.

Kezdetnek olvass bele a Google hivatalos irányelveit útmutatóként. Itt bővebb tájékoztatást találsz a jó linkek és a spam jellegű linkekről, linkekkel elkövetett csalásról.

Építs kapcsolatokat

Keress olyan blogokat, fórumokat ahol a honlap témájával megegyező kérdésekre várnak segítséget. A legkönnyebb formája az önzetlen segítségnek és ha valóban hasznos tanácsokat, információt adsz a kérdésekre, hamarosan szakértőként könyvelnek el az adott témában. Innen pedig már egyenes út vezet, hogy Téged említsenek ( linkeljenek), ha mások is segítséget keresnek.

Közösségi linképítés

Jelenleg még nem rangsorolási tényező, de már érezhető a közösségi média linkjeinek erősödése. Jelenleg ezek a közösségi oldalak no follow linkekkel vannak ellátva, de a Google algoritmusai számára nem titok, hogy hol és mennyien lájkolják, osszák meg a kitett tartalmat.

  • Legyél jelen minél több helyen: Facebook, Twitter, Pintereset, Instagram, Google+, és oszd meg a tartalmadat.
  • Posztolj figyelemfelkeltő képeket, amelyeket feliratoztál.
  • Lásd el hastaggal, címkékkel.
  • Csatlakozz csoportokhoz, adj segítséget nekik az adott témával kapcsolatosan.

Honlapod tartalmának marketingje, megosztásokat, lájkokat, márkaerősítést, új látogatókat és a legvégén a honlapra érkező hivatkozásokat is hozhat.

Gyűjts feliratkozókat

Hogyan függ ez össze a linképítéssel?

Ez is a linképítés lépései hosszútávú részeként, folyamatos kapcsolat a már meglévő, a honlapod témájában érdeklődő látogatód számára lehetőséget adó kapcsolattartási forma. A statisztika szerint azok a feliratkozók, akik olvassák a hírleveleket, nagyobb arányban osztják meg a közösségi oldalakon azokat a hírlevél témákat, amik számukra is fontosak vagy segítő kezet adtak.

Linképítés lépései haladóknak

Linképítés lépései

Linképítés – Google Pingvin algoritmusa

2012-ben megérkezett a Google Pingvin algoritmus, amely futtatása során  a linkkatalógusok linkjeit volt hivatott a nullára redukálnia. Leáldoztak tehát azok a katalógus linkek, ahol bárki elhelyezhette nagy mennyiségben linkjeit, függetlenül attól, hogy a linkelt tartalom honnét származik. Mára a természetes linképítés, a minőségi linkek és nem a mennyiség a mérvadó

 

 

 

 

 

 

 

Jut eszembe a kalapról… 

Ahogy elmélyedsz a linképítés lépéseiben, hamarosan számodra is bemutatkozik ez a két fejfedő. Hogy mi a különbség és melyiket válaszd?

White Hat SEO

A keresőoptimalizálás etikus technikával elvégző módszerek összessége, azaz a fehér kalapos SEO. Ide tenném a megfelelően kitöltött metaelemeket, megfelelő kulcsszósűrűség beállítását a bejegyzésekben, tartalomhoz kapcsolódó title megírása, h-tagek használata, képek, videók keresőoptimalizálása, természetes linképítés stb. A fehér kalapos linképítés a jó minőségű tartalomra épít, márkaépítésre alapoz és közösséget épít maga köré és ezen keresztül szerez linkeket.

Black Hat SEO

Optimalizálás etikátlan eszközökkel vagyis fekete kalapos SEO. Ide tartozik pl. a kulcsszóhalmozás, a rejtett szövegek, duplikált tartalom. Szerencsére ezek az eszközök már a kifinomult algoritmusok számára nem jelentenek kihívást. Jobb esetben „csak” helyezésbeli romlást, rosszabb esetben akár a honlap végleges eltűnését is jelentheti a keresőkből.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Linképítés, hogyan?

Legegyszerűbb linképítés lépés, ha tartalmat készítesz a honlapodra. Ezt lehetőleg minél gyakrabban és minőségi tartalommal tedd. A Google is figyelemmel követi a folyamatosan frissülő honlapokat, és előnyben részesíti a régi elavult, már nem megfelelő tartalmat adó honlapokkal szemben. Ezeket a tartalmakat a megosztásokkal, a több helyen megjelenítéssel, a természetes linképítést alapozhatjuk meg.

Linképítés katalógusba

Leáldozott a csillaga. A Google Pingvin megérkezése után 2012. óta egyre értéktelenebbek az innen származó linkek. Bár van még egy- két olyan katalógus, ahova érdemes regisztrálni (pl. lap.hu, linkcenter.hu), tömegével szűntek meg az ilyen oldalak. Mára az innen érkező linkek többet ártanak, mint hasznot hoznak. A példában említett lap.hu tematikusan aldomainokra rendezi a relevancia szerinti oldalakat, így valóban  a témához illő oldalról kaphatjuk a linket ezért ha sikerül bekerülnünk, még mindig erős linket kaphatunk.

Természetes linképítés

Linképítés során ez egyik legfontosabb tényező, hogy ezt a lehető legtermészetesebb módon tegyük. Csak olyan oldalakon, helyeken jelenjünk meg, amelyek relevánsak az adott tartalommal. A keresőoptimalizálás során nagyon fontos, hogy hivatkozás a  megfelelő horgonyszöveggel (Anchor text) kapja a backlinket. Figyeld, ha ilyet kapsz: „katt ide” vagy „bővebb információ itt” stb. Ilyen esetekben nyugodtan írhatsz a hivatkozó félnek és megkérheted, hogy számodra fontos kulcsszavaddal linkelje a szöveget. A tapasztalat szerint ezt sokan, szívesen meg is teszik, a legtöbb hivatkozó ugyanis nem tudja hogyan kell – lehet megfelelően hivatkozni.

A linképítés talán leglassúbb lépése, hiszen nem tudod befolyásolni, hogy hamarabb linkeljenek Téged mások, éppen ebben rejlik erőssége, hogy önmaguktól teszik mindezt. Viszont, ha tartalom folyamatosan frissül és releváns a keresésekre, a látogató szívesen jönnek a honlapodra és a keresők is értelmezik a nagyobb látogatottságot és ők is egyre többször teszik a találati listán előre.

PR cikk linképítés

Itt az előre megírt szöveg elhelyezését kérheted más oldalakon. Kicsit hasonlít a linkkatalógushoz, hiszen mindenki igyekszik az erősebb oldalakról hivatkozásokat beszerezni. Ennek a hátulütője sajnos az, hogy ezek az un. erős oldalak ma már közel sem olyan biztos, hogy erősek  a keresők szemében, mert felhígul a tartalmuk, így az erejük folyamatosan csökken. Lassan károsabb lesz, mint hasznos. A jövő a hasznos tartalomgyártásban rejlik, ezt szeretik a látogatók és a keresők egyaránt.

Prémium linképítés

A linképítés lépései közül ez az egyik legnehezebb forma. Mindenki szeretne egy olyan oldalon jelen lenni, ami még mindig nagyon erős pl. index.hu vagy a hvg.hu. 2016 márciusában a Google eltörölte a PageRank értéket, így már azt sem lehet tudni, melyik oldal mennyire erős. Ami biztos, hogy ha olyan oldalról kapsz backlinket, amely természetes, odaillő a hivatkozás, sokkal nagyobb értéket ad a honlapodnak. A legtöbbje azonban fizetőssé vált, és így a Google irányelveknek sem felelnek.

Minőségi linképítés

Egy tanulmány szerint a Google rangsorolása szerint az első 50 helyen lévő honlapnak a 99%- a rendelkezik külső hivatkozással. Ez a tanulmány azt is írja, hogy vannak olyan kulcsszavak, amelyekre lehetetlen előre kerülni linkek nélkül. A tanulmány azt is kimutatta, hogy a tartalom szoros összefüggésben van a linképítéssel.

Az aloldalak 77%- a rendelkezik külső linkkel és a fennmaradó 23% csak a megfelelő belső linkek erejével maradt talpon.

Igy tehát elmondhatjuk, hogy a minőségi linképítés lett a fontos a mennyiségi linképítéssel szemben. A kifinomult algoritmusok a megbízhatóságot, relevanciát, minőséget értékelik. Kívülről jövő backlinkek nélkül pedig továbbra sincs esélye a honlapnak jó helyezést hosszútávon megtartani a keresőkben.

A legfontosabb linképítési  tanácsok, mire figyelj, ha jó helyet akarsz a keresőkben

  1. A honlapon mindig legyen folyamatosan frissülő, a honlap témájával szorosan összefüggő, minőségi tartalom, amelyet a látogató szívesen olvas, ajánl másoknak is. Kérdéseire, problémáira adjon megfelelő választ, vagy segíts Őt, hol olvashat még bővebben a témáról.
  2. Folyamatosan elemezd a honlapodra érkező linkeket és távolítsd el a nem megfelelőeket.
  3. Konkurensed honlapját is tanulmányozd, honnan kap linkeket és mérlegeld a lehetőségeket.
  4. Ne erőltesd a katalóguslinkeket, kivéve ha tényleg releváns oldaladra
  5. Kerüld a fizetős és linkcsere ajánlatokat, ez szemben áll a Google irányelveivel.
  6. Törekedj a természetes linképítésre, ez hosszabb idő alatt érik be, de tartósabb, erősebb linkeket ad majd.
  7. Ne a mennyiségre, hanem a minőségre figyelj, havonta 15- 20 új link beszerzése már majdnem a csúcskategória.
  8. Ne sajnálj Te sem kifelé hivatkozást adni, ha az adott témában bővebb felvilágosítással segítheted a látogatókat.
  9. Kizárólag White Hat SEO azaz fehér kalapos technikákat alkalmazz.

 

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

 

 

 

 

Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO
Latest posts by Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO (see all)

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

7  +  2  =  

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .