SEO alapok kezdőknek egyszerűen

SEO alapok kezdőknek egyszerűen

SEO alapok – Keresőoptimalizálás, SEO jelentése

SEO alapok : a keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO)  a honlapok keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítása. Célunk, hogy egy adott kifejezésre, kulcsszóra minél előrébb kerüljünk az organikus találatok között. Ehhez általában tartalmi és szerkezeti átalakítások is szükségesek a honlapon belül és kívül egyaránt.

SEO alapok – A kezdet: Mit látunk a keresőben?

Ebben a cikkben a Google kereséseket mutatom, mert Magyarországon a keresések 98%- a itt történik. A keresések alkalmával a felhasználók kulcsszavakat írnak be és ezekre a keresőszavakra várnak találatokat, amely megoldást ad a keresésükre. A Google kiadott keresési találata a SERP. Itt oldalanként  legfelül és alul fizetett hirdetéseket láthatunk (AdWords), majd ez alatt tíz találatot az organikus listán. Ezek a nem fizetett találatok, a keresőoptimalizálás eben lehet a segítségedre,hogy a Te honlapod legyen jelen ez előkelő TOP 10- ben.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Az interneten ma már számtalan vállalkozás célja a jó helyek elfoglalása, hiszen a felhasználók az első találati oldalról választanak és már csak nagyon kis részük nézi meg a második találati oldal is, így a verseny óriási ezekért a helyekért. A nagyobb látogatottság megszerzése, a látogatók elkötelezése a cégnek nagyobb eladást, profitot eredményez.

A jó hírem számodra az, hogy senki sincs az első 10 helyre “bebetonozva”, így számodra is elérhető ez a cél, egy jól felépített, keresőoptimalizált honlappal.

Nézzük egy példán keresztül. Keress rá a SEO szakember kulcsszóra. A következőt találhatod:

SEO alapokJelölések a képen :

Szürke téglalap: a fizetett hirdetések  a Google PPC (Pay-Per-Click). Kattintás alapú, ahol azért fizetünk, hogy az adott kulcsszóra a mi oldalunk jelenjen meg a találatok között.

Kék téglalap: a keresőoptimalizálással az organikus kereséseket segítjük, oldalunk minél előkelőbb helyezéséhez, vagyis a keresőkre optimalizáljuk a honlapot.

Piros téglalap: Az előző két kategória egyesítése a SEM (Search Engine Marketing), magyarul a  Keresőmarketing.

Számodra a lényeg, ami ebből következik:

  • PPC alapú hirdetéseknél (AdWords) gyors helyezés elérés következik be (azonnal megjelenik). Kampány lejárat vagy megszüntetés után azonnal el is veszítjük az addigi előkelő helyezést.
  • Keresőoptimalizálás segítségével elért eredmények lassabban érnek be, akár 2-12 hónapot is igénybe vehet ( ez függ a konkurencia mennyiségétől, a kulcsszavak erősségétől), viszont tartós helyezést érhetünk el vele.

 

PPC  hirdetéseket a Google Adwordsben regisztrálás után indíthatsz el.

A hosszútávú keresőbeli hely jobb helyezése érdekében induláskor SEO szakember segítségét kérheted, amíg megtanulod, hogyan, hol és mit ajánlott szakszerűen beállítani. SEO alapok

 

SEO alapok –  A keresőoptimalizálás főbb területei

A keresőoptimalizáló szakemberek általában három fő területre osztják az elvégzendő feladatokat.

  • Technikai SEO: A honlap felépítése technikailag, indexelhető-e?
  • On- Page SEO: A honlap tartalmának vizsgálata.
  • Off- Page SEO: A honlapra érkező külső hivatkozások vizsgálata

 

SEO alapok, a keresőoptimalizálás 3 fő része

 

SEO alapok – Technikai SEO

A technikai SEO célja, hogy a keresőmotorok részére a  honlap forráskódja optimalizált, jól értelmezhető legyen. Amennyiben megengedjük, hogy a keresőmotorok bejárják a honlapot, összegyűjtik a rajta lévő információkat és indexelve felkészítik a magjelenítésre a találatok között. A robots.txt segítségével megmondhatjuk, hogy a honlap mely részét engedélyezzük a robotoknak a feltérképezésre.

Robots.txt a Search Console-ban.

Ez az a rész, ahol a legnagyobb szükség lehet a SEO szakember segítségére, a szakszerű technikai beállítások megelőzhetik az indexelés során előforduló hibákat.( index, no index, sitemap, 301-es redirect stb.) Ezek mind a  technikai rész alapbeállításaihoz tartoznak.

Ezekből a hibákból legkönnyebben a Google által ingyenesen használható Webmester Eszközök,Search Console– ban értesülhetünk, így ajánlom a használatát.

 

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

SEO alapok – On- page SEO, On- Site SEO, Tartalmi SEO

Mindhárom elnevezés ismert, magának a honlapnak a tartalmára és keresőoptimalizáltságára vonatkozik. A keresőoptimalizásban maga a Google is segítséget ad, útmutatást készített, ha betartjuk az Általános irányelveket, a Google könnyebben megtalálja, indexeli és rangsorolja webhelyet.

Itt az elsődleges feladatok a beállítások során a következőek:

Elsődleges kulcsszó (primary keyword) kiválasztása

Az elsődleges kulcsszó kiválasztása alapvető fontossággal bír. Ez határozza meg a keresőrobotok számára, mi a honlap tartalma.

Válasszunk 2-3 olyan nagyobb keresettségű kulcsszót, amelyik jellemzően leírja a honlap tartalmát

Az oldal címe (title)

Az on- site SEO legfontosabb része. jelzi a Google számára az oldal tartalmát és a látogatók is ezt látják meg először a találati listában. Kék színnel látható vagy ha már kattintottunk régebben az oldalra, lilás színű.

Főbb ismérvei:

  • A honlapmotorokban: Title, SEO title, SEO cím néven található
  • Google számára az egyik legfontosabb jel az oldal tartalmáról
  • A látogatók ezzel találkoznak legelőször, itt döntenek, kattintanak-e
  • Általában a honlapmotor képzi
  • Felépítése: alap és utótag ( ajánlott a márkanév)
  • Hossza max. 55-70 karakter lehet
  • Kulcsszó mindenképpen szerepeljen benne, ragozatlan alakban
  • Figyelem felkeltő legyen, ígérjen megoldást a problémára,ébresszen vágyat a kattintásra
  • Egyedi legyen

Title és a meta

Meta leírás

A Google a meta leírást használja az oldal leírására. Ez a címsor alatti szürke rész.

A kulcsszó, amire a felhasználó rákeresett, automatikusan ki van vastagítva, ezáltal nem csak a helyezésre, de a kattintásokra is hatással lesz.

Főbb ismérvei:

  • Honlapon: Meta leírás, Meta Description, Description, Leírás,  SEO leírás
  • A látogató ez alapján hozza meg döntését, kire kattint a keresőben
  • Hossza: Max. 156 karakter (141 dátum esetén)
  • Min. 100 – 110 karakter
  • Kulcsszó szerepeljen benne
  • Figyelemfelkeltő legyen, cselevésre ösztönző
  • Egyedi legyen

Az oldal URL-je

Az egyik legfontosabb szempont, hogy az URL legyen a beszédes. Mit értek ez alatt? Nézzük egy példán:

http://honlapseo.hu/keresopotimalizalas-seo/kezdoknek/seo-alapok-kezdoknek-egyszeruen

Láthatod,hogy a honlapon a keresőoptimalizálás- SEO témakörében, kezdőknek szól, és mi a pontos címe a cikknek. Információt adsz a keresőrobotoknak, pontosan hol található a cikk, és a látogatók is pontos képet kapnak róla. Könnyen megjegyezhető, ha a későbbiekben újra visszatérnének ide ellenben az ilyen URL- lel:

http://honlapseo.hu/?p=185

Főbb ismérvei:

  • Kulcsszó szerepeljen benne
  • Lehetőleg rövid legyen
  • Angol ABC karaktereit használja
  • Szóköz helyén “-” karakter

Breadcrumb – Morzsa menü

A morzsa menü hasonló elven működik, de ez már kifejezetten az oldalon történő navigációt szolgálja. Ez gyakorlatilag kisebb linkeket jelent, amelyek azért találhatóak meg, hogy a látogatók pontosan tudják, melyik aloldalon járnak.

HonlapSEO > Keresőoptimalizálás- SEO > Kezdőknek > SEO alapok kezdőknek egyszerűen

Ebből szintén könnyen látható, hogy a honlapon a a keresőoptimalizálás-SEO témakörben, a kezdőknek szóló menüben található cikket jeleníti meg éppen.

Keresőoptimalizált tartalom

Általánosságban elmondható, hogy mind a keresőrobot, mind a látogatók a folyamatosan frissülő, releváns oldalakat részesítik előnyben. Figyelj arra, hogy a látogató pontosan azt találja az oldalon, amire a kereséskor kattintott. Legyen megoldás a problémájára, adjon választ a keresésére.

A tartalmat ezen felül további részekre lehet bontani a keresőoptimalizálás során.

Kulcsszavak

Minden aloldal elkészítésekor válaszd ki a kulcsszót, amire az oldal készül. Egy aloldal egy kulcsszó, tehát minden további aloldal más kulcsszó.Ugyanarra a kulcsszóra ne hozz létre további aloldalakat. Egy alapos kulcsszó kutatás elvégzésével több száz kulcsszót találhatsz, amelyekre további jó helyezéseket érhetsz el. Bővebb,részletesebb segítséget kaphatsz, ha felkeresed a kulcsszavak menüpontomban található cikkeimet.

Ezekben a cikkekben olvashatsz arról, mi a szerepük, hol keresd, hogyan használd őket.

Óvakodj a kulcsszó halmozástól, a tartalom legyen természetes, a látogatóknak szóljon, ne a keresőrobotoknak. Használj bátran szinonimákat, a robotok ma már megértik használatukat.

A tartalmi hierarchia

HTML elemek vagyis a headingek használata, h1, h2, h3  kiemelések. Ezek az elemek könnyen átláthatóvá teszik az oldalt. Olyan tartalom jegyzék féle az aloldal tartalmáról. Biztosan tudod, hogy szkennelve olvasunk,így ezek a headingek használatával a látogató könnyebben átpörgeti a főbb részeket. További segítséget ad a bekezdések, felsorolások, félkövér vagy dőlt betűk használata. Ez jelzi a fontosságot a keresőrobotok és a látogatók számára egyaránt.

Mire figyelj:

  • A tartalom legyen összhangban a kereséssel.
  • Minden oldalon csak egy h1 szerepelhet.
  • A bekezdések legyenek rövidek, jól átláthatóak, 3-4 sorból álljanak.

Belső linkek

A belső linkekkel az oldalon belüli további információ nyújtás a cél, ezzel szintén segítve a látogatót további aloldalra navigáljuk, így az oldalon eltöltött időt is növelhetjük.A belső linkekkel erősítjük is egyben a hivatkozott aloldalt. Figyelj arra, hogy a hivatkozás (horgonyszöveg) ne kizárólag kulcsszavakra történjen, legyen ez is beszédes a látogató számára. kerüld a “katt ide” és hasonló nem releváns horgonyszöveget.

KIfelé mutató linkek

Sokan nem használják, pedig ez is egy fontos része a keresőoptimalizálás folyamatának. Segítjük a látogatót további webhelyekre, ha a mi honlapunkon már nem tudunk érdemlegi információhoz jutni. Könnyen megesik, hogy ebből mi is profitálhatunk, sok esetben a hivatkozott weboldal visszalinkel, ha releváns találatként érdekes lehet honlapunk.

Képek

A képek optimalizálására szintén nagy szükség van. A keresőrobotok nem látják mi van a képeken, így szükséges megadni számukra.Ezt  a title és az alt tag kitöltésével. segítjük. Elképzelhető, hogy a látogatónál lassú az internet kapcsolat, ekkor a kép helyett az alt tagban található szöveg kerül kiírásra, valamint a gyengén látóknak is ez kerül felolvasásra.

A title könnyen észrevehető, a kurzort a képre irányítva már is megjelenik a szöveg. Az alt tag kitöltése ennél nehezebb, mert nem látható, ezt a HTML kódban tudjuk kitölteni.

Itt is figyelj a képek elnevezésére, feltöltéskor adj kulcsszavas nevet a képnek:

seo-alapok.npg        és ne legyen       123456.npg a neve.

 

 

 

Off- page SEO, Off- site SEO

A honlapunkat érő külső hatások összessége. Ezekre lehetünk a legnehezebben szert, de ez sem lehetetlen, ha a honlap értékes tartalmat ad mások számára.

  • Weboldalak linkjei, mennyi mutat a honlapunkra? (backlink)
  • Milyen hiteles értékkel bírnak ezek a linkek?
  • Mi a hivatkozás szövege ezeknél a linkeknél?

 

A Google rangsorolási algoritmusa jelentős súllyal veszi számításba a rangsorolásnál, hogy egy honlapra hány link mutat, azok hol helyezkednek el, és milyen minőségűek. A PageRank 2016-os megszűnése óta a Domain authority és a Page authority vette át a szerepet. Ezekről bővebben olvashatsz a belinkkelt cikkemben.

Meg kell említeni a közösségi média egyre erősebb szerepét is, hiszen egyre nagyobb figyelmet szentel a Google is nekik. A lájkolások, megosztások sokaságát figyelemmel kísérik a keresőrobotok és a nagyobb jelenlét a közösségi médiában további látogtószerzésre is kiválóak.

 

seo-alapok

 

 

SEO alapok kezdőknek egyszerűen

Láthatod tehát, hogy a keresőoptimalizálás az online jelenléthez elkerülhetetlen. A SEO alapok segítségével a feladatok nagy részét Te is elvégezheted. A leírás alapján haladva most már számodra is egyszerűbb a feladat.

Amennyiben további segítségre van szükséged a honlapoddal kapcsolatban, kérd honlapelemzésemet a képre kattintva:

ingyenes-weboldal-elemzes-banner

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

shares