SEO szövegírás rejtelmei, megoldások a keresők részére

SEO-szovegiras

SEO-szovegirasSEO szövegírás, keresőoptimalizált szöveg a keresőknek és a látogatóknak

SEO szövegírás során kiindulópontunk a kulcsszókeresés. Ez azonban nem elég a jó helyezéshez, ez csak egy része a keresőbarát tartalomnak, további fontos szempontok szerint értékel a Google algoritmusa. Az internetes keresők jelentős forgalmat generálhatnak a honlapnak, amelyből aztán értékes látogatottságra tehetünk szert. Tudnunk kell ez a két dolog szorosan összefügg egymással.

A keresőoptimalizált szövegírás önmagában is képes megsokszorozni honlapod értékes látogatóinak számát. Fontos szempont azonban, hogy a keresők is szeressék és minél több alkalommal, minél előrébb hozzák a találati listán.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

A SEO szövegírás alapja tehát a megfelelő kulcsszó kiválasztása. A kulcsszóból kulcsszócsoportokat alakíthatunk ki, amelyből aztán a kereső és látogatóbarát tartalmak készülnek az aloldalakon.

A kulcsszavak

Az első lépés a legfontosabb, a jól megválasztott kulcsszó köré tudod felépíteni a honlapodat. Figyeljünk a kulcsszósűrűségre, megfelelő számban helyezzük el a szövegben. Arra azonban ügyeljünk, hogy ne essünk a kulcsszóhalmozásba. Ma már többfajta plugin segíti munkánkat. Lényeg, hogy szerepeljen benne, de a Google algoritmusa nem csak a kulcsszógyakorisága alapján vizsgálja a SEO szövegírást.

A szinonimák és a közeli variánsok segítségével fokozhatjuk a SEO szövegírás hatékonyságát. Előfordulhat, hogy a Google a találati listájában szerepelteti, relevánsnak találja a keresőoptimalizált szövegkörnyezetben őket. Ha természetes módon írunk, kikerülhetjük a látogatók számára is zavaró szóismétléseket.

SEO szöveírás, jó minőségű tartalom

A Google az értékes, minőségi tartalmat tartja szem előtt, mert a felhasználói élmény fokozása az, amivel a látogatókat kiszolgálja. Elbírálja a tartalmat és ez alapján dönt, megfelelő, értékes tartalom avagy sem. Mit jelent a jó minőségű tartalom? Pontosan senki sem tudja. A Google algoritmusa folyamatos változásban van. Ami biztosan beleszámít:

  • világos, pontosan meghatározott témával rendelkezzen a honlap a látogatók számára
  •  eredeti tartalommal rendelkezzen
  • információt adjon a látogatóknak, akik az adott kulcsszóra rákeresnek
  • szakértői szintű írások legyenek
  • hivatkozások, más releváns, hiteles forrásokra
  • felhasználói élmény szem előtt tartása
  • kielégítő mennyiségű tartalom
  • rendszeresen frissüljön a tartalom

 

SEO szövegírás főbb lépései pontról pontra

A kulcsszavakat oszlasd el a szövegben

Használj szinonímákat, ne mindig a kiválasztott kulcsszót erőltesd. Kulcsszavaidat egyenletesen oszlasd el a szövegben. 1-2% már megfelelő gyakoriságot jelenthet.

A látogatók nyelvét használd

Kerüld a szakkifejezéseket, amelyeket a látogatók nem ismerhetnek, hiszen Ők valószínűleg nem szaktekintélyek az adott témában, információkat keresnek.

Használj linkeket

Hivatkozz hiteles külső forrásokra, ezt jó szemmel nézi a Google.

Amennyiben már Neked is van hasonló témában kapcsolódó cikked, érdemes hivatkozást tenni az új bejegyzésbe.

Minőségi tartalom

Legyen kellően hosszú a szöveg, hogy a részletek is beleférjenek. Használj rövid, tömör mondatokat. A bekezdések legyenek rövidebb és hosszabbak, változatosak.

A tartalmat ötvözd képekkel, videókkal.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Hibák a SEO szövegírás során

Nem a kulcsszó kutatással kezded

Bizonyos helyzetekben meglepő lehet, hogy amikor a keresőoptimalizált szöveg megírására kerül sor, akkor egy előre megtervezett, a látogatóknak szóló szöveg megírására kerül sor. Felmerül a kérdés, milyen kulcsszóra keresnek a látogatók, mekkora forgalmat, konverziót vársz el tőle. Érdemes azt is figyelembe venni, hogy az adott kulcsszó esetében mekkora a konkurencia.

A tartalom nem minőségi vagy eredeti

A keresőoptimalizált tartalom mellett vedd figyelembe a látogatók igényeit, az Ő részükre írj minőségi tartalmat, ne csak a jobb helyezés érdekében íródjon a bejegyzés. A tartalom eredeti legyen, ne másolj másokat sem egészben sem részletekben, ezzel elkerülve a duplikálódást, ne ismételd azt, amit már mások akár ezerszer is leírtak.

A tartalom szerkesztése

Könnyen olvasható, jól megfogalmazott szöveg legyen, helyesírási hibáktól mentes.

A tartalom megfelelően stukturált, bekezdésekre, alcímekre bontva. Használj bátran felsorolásokat. A látogatók nagy része először csak “átfutja” a bejegyzést, fotóolvasást alkalmazva, ez alapján dönt majd, hogy elég érdekesnek, értékesnek tartja, hogy jobban elmélyedjen benne.

A Google szintén ez az elv után, a szövegformázás alapján osztályozza, pontozza, a szöveg stukturának számára is világos kell, hogy legyen. Figyeli a címekben lévő kulcsszavakat is, ez határozza meg az adott aloldal témáját. A jobb tartalom számára is könnyebb rangsorolást jelenthet. A minőségi tartalom a közösségi média figyelmét is könnyebben felkelheti, ez pedig szintén a jobb helyezéshez vezethet.

Fordíts külön figyelmet az első bekezdésre, ahol pontosan határozd meg,miről szól az adott bejegyzés. Érdekes és figyelemfelkeltő legyen, itt dől el, hogy felkelted-e a látogatók figyelmét és kattintanak-e, vagyis értékes látogatóra tehetsz szert. Szerepeljen benne a kulcsszó, lehetőség szerint már az elején. A legfontosabb mondanivalónak itt van a helye, a további bekezdésekben csökkentheted ezek az erejét.

A SEO szövegírás hossza nagymértékben függ, mi a szándékunk a tartalommal. Lehet márkaépítés, közösségi médiában jobb szereplés, de alapvetően az eladás a végső szándék. Keresőoptimalizálás szempontjából a hosszabb szövegek az előnyösebbek, ezekben van lehetőség a kulcsszavak megfelelő arányú elhelyezésére, ezek kaphatják potenciálisan a legtöbb Rád mutató linket, mint hivatkozás az információban gazdag tartalom.

Egy landing oldalnál viszont a nagyobb konverzió a cél, inkább a rövidebb szövegek hozzák a jobb eredményeket.

Pontos recept tehát nincs, mindenki a saját, egyéni adottságok szerint kell, hogy kikísérletezze, mikor melyik a legmegfelelőbb az adott helyzetre.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

 

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

shares