Tartalommarketing (Wikipédia):
Minden olyan marketing, amely tartalmat állít elő, azt publikálja és különböző csatornákon terjeszti azzal a céllal, hogy vásárlókat szerezzen. Az információ bemutatható a legkülönbözőbb formákban. Ideértve a híreket, videókat, jelentéseket, e-könyveket, infografikákat, esettanulmányokat, használati utasításokat, cikkeket, fotókat, applikációkat és így tovább.
A tartalommarketing mibenlétére számos definíció létezik. A kifejezés jelentése nagyban függ a céltól és a kontextustól. Az egyik legtöbbet használt definíció szerint olyan marketingmódszerek gyűjtőneve, amelyek során tartalmat hoznak létre és osztanak meg azért, hogy egy jól körülhatárolt és megismert potenciális ügyfélcsoport figyelmét a cég megszerezze és megtartsa, mindezzel pedig nyereséges ügyfélinterakciókat érjen el.
A tartalommarketing ideája az, hogy ha a célpiacnak magas minőségű, releváns és értékes információt adunk, akkor azzal üzleti eredményeket érünk el. Ez a stratégia megtartja és növeli az olvasottságot, illetve javítja a márkahűséget.
„folyamatosan kiváló minőségű tartalmakat adnak, amelyek megoldják az emberek problémáit”.
A tartalommarketing az online marketing stratégia része, melynek legalapvetőbb része a szövegírás.
A tartalommarketing az értékes és releváns tartalmak létrehozását jelenti. Azzal a céllal hoznak létre, hogy felkeltsék és megtartsák egy jól behatárolt célcsoport figyelmét, majd ezt a figyelmet nyereséges ügyfélinterakciókká konvertálják.
Ma az egyik legköltséghatékonyabb marketingkommunikációs szemlélet. Lehetővé teszi, hogy az értékesítő bizonyos mértékben függetlenítse magát a sajtótól. Alkalmazása révén kizárólag nem másoktól függ, hogy személyéről, vállalatáról, termékeiről vagy szolgáltatásairól milyen információk jutnak el a potenciális vásárlókhoz.
Olyan tartalmakat hoz létre, amelyeket a potenciális ügyfelek, vásárlók érdekesnek találnak. Ezek vágyaikkal, igényeikkel, érdeklődési köreikkel foglalkoznak, így felkeltik a figyelmet úgy, hogy nem közvetlenül a terméket, szolgáltatást vagy a céget reklámozzák.