SEO szakértő, ki a legjobb a keresőoptimalizáláshoz?

SEO szakértő kiválasztása, miért szükséges a megfelelő profi szakember?

Első lépésként tisztázzuk azt, hogy mi az a SEO? Ez után foglalkozhatunk a profi SEO szakértő kiválasztásával is.

Talán nem kell arról hatalmas magyarázatot írni, hogyan sokszorosodik az online jelenlét az interneten. Te is jelen vagy, hiszen megtaláltad a HonlapSEO oldalát. Az már biztosan állíthatom, hogy a weboldalad nagy valószínűséggel nem szerepel a legjobban teljesítő honlapok között, mert azt kutatod, hogyan teheted még jobbá, hogyan nőhet a látogatottságod, mitől lehet nagyobb profitod/bevételed. Pontosan így találtad meg azt, amire valójában szükséged van, egy profi SEO szakértőre.

Egyre nagyobb a konkurencia harc, a keresőben való minnél jobb pozicióban történő megjelenésre az igény. Ez a SEO célja és feladata, hogy a honlapokat a keresőkre optimalizálja a profi szakember vagyis a SEO szakértő. Nincs egyszerű dolga, hiszen az első oldalon a kiadott keresési találatok között mindössze 10 találat lehet jelen, az összes többi a további oldalon szerepel. Természetesen nem egy lehetetlen feladat, hiszen senkinek a helyezése nincs bebetonozva. Azt azonban tudni kell, hogy ez nem egyszeri és azonnali eredményt adó feladat. A honlap tartalmától függően elképzelhető, hogy akár egy évbe is mérhető, mire állandó TOP helyezéseket biztosít.

Mikor van szükség profi SEO szakértőre?

A Google több, mint 200 tényezőből állítja össze algoritmusát, ezeket hetente akár több alkalommal is változtathatja, ezáltal pedig a már megszerzett helyezések is módosulhatnak. Egy SEO szakértő legfőbb feladata, hogy ezeket a változásokat monitorozza és ennek megfelelően javítsa a honlap tartalmát, szem előtt tartva a Google által támasztott irányelveket.

Míg egy online vállalkozás a maga szakterületét képviselheti a legjobban, a SEO szakértő az online megjelenését segíti, nem csak kizárólag a keresési eredményekre koncentrál, hanem látogatókat hoz a honlapra, a kattintástól a konverzióig támogatja a honlapot.

Mondhatnád azt, hogy majd Te elvégzed a SEO szakember munkáját.

Ezzel csak az a gond, hogy egy SEO szakértő folyton képzi magát, követi a változásokat, pont mint egy könyvelő. Persze a könyvelésed is elvégezheted, de ott is vannak olyan kis huncut jogszabályok, amit ha nem ismersz, könnyen hatalmas károkat okozhatsz magadnak. A vége pedig az, hogy megfizetsz egy szakembert, aki helyreteszi az elrontott dolgokat, ergo többe lesz a leves, mit a hús, ahogy a régi öreg meglátások beigazolódnak.

Pont úgyanígy van ez a SEO szakértő munkájával is, próbálhatod egymagad, itt az idő a fő szempont, mire rájössz, hogy ez nem a Te szakterületed, időt vesztesz, ami aztán bevételkiesést eredményezhet. Gondolom nem vagy a saját magad ellensége, sőt…. nem vagy Teréz anya sem, aki a konkurenciának termel egy kis hasznot, mert Neked nincs rá szükséged.

Miről ismerhető fel egy jó SEO szakértő, a megbízható SEO szakember?

4 ismérve a jó SEO szakértőnek:

Érdeklődést mutat a konkrét szakterület iránt.

A SEO szakértő a saját szakterületét ismeri a legjobban, de anélkül, hogy a Te szakterületeddel is megismerkedne, nem tud megfelelően dolgozni. Szükség van arra, hogy néhány mondatban megismerhesse a vállalkozást, a konkurenciát, hiszen ettől jobban kell dolgozni, olyat létrehozni a honlapon, amit a Google úgy ítél meg, hogy jobb helyezést kell biztosítania a honlapnak.

Természetesen megvannak azok az alap feltételek, amit teljesítenie kell minden honlapnak, de a szakterület legjobbjait bizony túl kell szárnyalni. Tudni kell a megrendelő igényeit, ehhez képest kell a stratégiát felállítani, figyelembe venni a lehetőségeket és kiaknázni mindent, ami előbbre helyezheti a honlapot a keresőben.

Referenciákkal rendelkezik

Ez az egyik legfontosabb tényező, amit figyelembe kell venni. Manapság már szinte mindenki ért mindenhez is. Könnyen elveszhetünk a kínálatban és az ígéretekben. Kérj bátran referenciát, lehetőleg olyat, ami már hosszabb időt mutat.

Search Console eredmény

Search Console eredmény nulláról indulva teljesen új honlappal.

Egyedi árajánlatot készít

Nagyon fontos, hogy egyedi árajánlatot adjon, hiszen minden honlap más és más, nem lehet általánosítani. Ha belegondolsz egy kőműves sem mondja azt, hogy felépíti a házadat x összegért, először megbeszélitek, hogy a 70 m2-es házat kell megépíteni vagy egy 3 emeletes kis kacsalábon forgó palotát.

Egy honlapnál is hasonló a helyzet, nem mindegy, hogy egy blogjellegű honlapot kell a SEO szakértőnek rendbe tenni vagy egy 1000 feletti termékkel foglalkozó webáruházat. Az sem mindegy, hogy egy már működő webáruházról beszélünk vagy egy most induló webáruházról. Teljesen más feladatok lehetnek minden esetben.

Hosszabb távra tervez

Egy jó SEO szakértő vállalja, hogy hosszabb időtartamra elkötelezi magát. Pontosan tudja, hogy komoly eredményeket hosszabb távon lehet elérni és azt tartósan uralnia kell. Ezt tisztességesen el is mondja már az elején az ügyfélnek.

Minden ügyfélnek tisztában kell lennie azzal, hogy az algoritmus folyamatosan vátozhat, ezáltal az eredmények is. Azt is figyelembe kell vennie, hogy mindig van és lesz egy újabb konkurens honlap, ezért a folyamatos keresőoptimalizálás egy elengedhetetlen munka.

A SEO szakértőnek tehát bizonyos mértékig azonosulnia kell a honlap tartalmával, szeretnie kell és dédelgetnie kell a honlapot, sajátjaként kell foglalkoznia vele.

 

Mi a feladata a SEO szakértőnek?

 

  • A nulladik lépés a konzultáció.

A megkereséskor néhány mondatban érdeklődik a honalpról/vállalkozásról, a várt/kívánt eredményekről. Nem ad rögtön ígéretet a TOP pozíciók megszerzésére. Elvállaja, hogy bizonyos idő alatt elvégez egy honlapelemzést, felméri a lehetőségeket. Ennek ismerete nélkül megalapozatlan feltételezésekbe bocsátkozhat.
Személy szerint én azt gondolom, hogy egy SEO szakértő ezt teljesen díjmentesen elvégezheti, hiszen akinek már van megfelelő rutinja, annak nem tart nagyon sokáig felmérni a honlappal kapcsolatos komolyabb hibát feltárása. Készit egy SEO felmérést, amelyben nagyvonalakban vázolja a teendőket, ehhez csatol egy személyreszabott árajánlatot. Én minden esetben adok ebben a felmérésben néhány olyan ötletet, amit elvégezhet a tulajdonos még akkor is, ha a végén mégsem történik megbízás.

 

  • SEO audit.

Megrendelés esetén a SEO szakértő készít egy SEO auditot. Ebben részletesen leírja az összes talált hibát és ennek javítási lehetőségeit. Ezek lehetnek részben fejlesztői feladatok is, lehetnek olyanok is, amit maga a honlap tulajdonosa is meg tud oldani. Vannak azonban olyan feladatok amelyeket jobb, ha a SEO szakértőre bízunk. Eszerint tehát választható, hogy a honalp tulajdonosának mi az igénye, kizárólag a feladatok meghatározása vagy pedig a megoldása. Ennek függvényében a SEO szakértővel köthető a havidíjas keresőoptimalizálás.

 

  • Stratégia felépítése.

Meghatározni az elsődleges feladatokat a SEO audit alapján, melyek az azonnali feladatok és miután mi legyen a folyamat. Fontos ennek meghatározása, először azok a hibák kerüljenek kijavításra, amelyek nem felelnek meg a Google által támasztott irányelveknek. Ez után lehet finomítani és a kisebb hibákat, lehetőségeket rendezni a honlapon.

 

  • Technikai SEO.

A SEO szakértő először a technikai SEO-t teszi rendbe a honlapon. Ez érinti a honlap tarlamának teljes betöltési sebességét, amely ma már az egyik fontos mutatója a Google algoritmusának. A látogató azonnal tovább keres, ha a honlap tartalma lassan töltődik be. Nézzünk rá egy példát:

GT metrix munkakezdés előtt

GT Metrix eredmény a technikai SEO megkezdése előtt.

GT Metrix eredmény a technikai SEO elvégzése után.

GT Metrix eredmény a technikai SEO elvégzése után.

Azt gondolom, hogy ez az eredmény önmagáért beszél. Átnézi a honlap szerkezetét, felépítését.

  • Tartalmi SEO

Nagyon fontos a honlap tartalmának a megfelelő keresőoptimalizálása. Egy alapos kulcsszókutatást végez a SEO szakértő. Itt is felállításra kerül egy stratégia, mely kulcsszavak hol alkalmazhatóak. Sajnos a sokszor találkozom a nem megfelelő használlattal. Más kulcsszavakat kell használni egy főoldalra szánt kulcsszónak, mást a menüben, megint más a termék kulcsszó és még sorolhatnám melyik hova kell. Találkoztam olyan honlappal is, akinek a tulajdonosa bizonyos kulcsszóra szeretett volna előre kerülni, de a honlapon egyszer sem találtam meg azt a kulcsszót.

Egy SEO szakértő feladata, hogy megfelelő mennyiségben kihelyezze a kulcsszavakat, valamint további kulcsszavakkal a folyamatos tartalomfrissítést el lehessen végezni. Amennyiben a tartalom megfelelő a kulcsszavak mérésénél hasonló kell mutatni:

Semrush keyword eredmény

Semrush keyword eredmény

Jól látható, hogy a honlap egyre több kulcsszóra van jelen a keresésekre, ezek helyezései is egyre jobb poziciót foglalnak el.

  • Külső hivatkozások

Nagyon fontos, hogy a honlapra külső hivatkozások érkezzenek. Ebben is a SEO szakértő lehet a segítségre. Ma már nem elég a bárhonnan érkező link. A tényleges linkerőt a releváns linkek adják. Minőségi linkekre van szükség a régi mennyiségi linkek helyett. Ma már a katalógus linkek inkább hátráltatják a honlapot. A SEO szakértő ilyeneket nem épít, törekszik a minőségi linkek megszerzésére.

Milyen technikai eszközöket használ egy SEO szakértő?

Sokat elárul a SEO szakértőről, hogy milyen eszközöket használ a keresőoptimalizálás során. Valóbban vannak ingyenes programok, amellyel nagyon jól lehet dolgozni és vannak olyanok is, amelyeknek a havi előfizetési dija a havi több száz dollárt is eléri.

Persze, egy SEO ügynökségnél hamarabb megtérül ez a befektetés, de egy egyedül dolgozó SEO szakértőnek is nagyobb segítség ezek megléte.

Minden vállalkozásra igaz, jól dolgozni csak a jó “szerszámokkal” lehet. Ezeknek a szoftvereknek az árát ki kell, hogy termelje a munka. Értem én, hogy egy kezdő vállalkozás nem veheti meg rögtön a legprofibb segítséget, de ahogy a SEO szakértőnek is meg kell termelnie a saját munkavégzésének az munkadíját, úgy ezek a szofverek is ki kell, hogy termeljét az árukat. E nélkül minőségi munka nem végezhető.

SEO szakemberként használt kedvenc SEO eszközeim:

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Google Keyword Planner
  • SEMRush
  • Majestic SEO
  • GTmetrix
  • Screaming Frog
  • WebSite Auditor

Ezen felül még nagyon sok eszköz van, amelyet alkalomszerűen használok egy honlap keresőoptimalizálása során, hiszen minden honlap egyedi és eszerint kell egy koncepciót felállítani az ott elvégezendő feladatoktól. Ezekről a SEO eszközökről bővebben olvashatsz egy cikkemben a SEO eszközök, mit használ egy SEO szakember a keresőoptimalizálás során?

Milyen kérdéseket tegyél fel a magadnak és a SEO szakértőnek?

  • Hogyan találtad meg?

Ajánlások alapján ismerted meg? Ki ajánlotta? Egy megelégedett ismerősöd vagy egy közösségi oldalon valaki? Ha egy olyan vállalkozás ajánlotta, aki már egy elégedett ügyfél, akkor nyugodtan megbízhatsz benne. Ha egy közösségi oldalon lévő ajánlás alapján, akkor fenntartásokkal kezeld, sok olyat láttam, hogy a barátja, ismerőse akar neki munkát szerezni.

Te találtál rá a keresőben? Talán nem véletlen, hogy a sok SEO szakértő közül pont Őt találtad meg. Saját tapasztalat: mikor az ország másik végéből érkezett egy telefonhívás és a beszélgetés folyamán kiderült, hogy sok km távra vagyunk egymástól. A telefonáló meglepődve kérdezte, hogy én nem ott lakom, ahol Ő? Elnevettem magam és mondtam, hogy bizony nem, de nekem az a munkám, hogy bárhol lakik engem találjon meg az elsők között. Rögtön megértette, miről szól a keresőoptimalizálás 🙂

  • Találsz e a weboldalán segítőszándékú ingyenes megoldásokat?

Vannak vállalkozások, akik rögtön a “lényegre térnek”, és azt az elvet követik, hogy nem adnak semmit ingyen, hiszen Krisztus sírját sem… Én azt mondom, hogy aki veszi a fárdtságot és olvasgat a HonlapSEO oldalán, sok mindent saját maga is elvégezhet. Nyílván nem lesz SEO szakértő belőle, de ad egy iránymutatást, mennyire sok feladat van, mire kell figyelni, átláthatóbbá válik milyen sokrétű munka a SEO.

Azok a válalkozások, akik komolyan foglalkoznak a cégükkel, tudják, hogy ez ma már elengedhetetlen feladat, ehhez profi megoldás kell.

  • Mióta dolgozik a szakmájában?

Itt kétféle nézőpontot tudok megadni.

Lehet, hogy valaki olyat találsz, aki már sok éve, akár évtizede foglalkozik a SEO-val. Ez lehet előny és hátrány is. Az előnye lehet, hogy hatalmas szaktudás birtokában van, rengeteg honlapot segített már előre a keresőben. Hátránya pedig az lehet, hogy elavult technikával dolgozik, ami már káros is lehet a honlap számára. Az algoritmusváltozásokat folyamatosan szem előtt kell tartani és eszerint alakítgatni a honlap tartalmát, mind technikailag, mind tartalmilag.

A másik nézőpont a referenciát be nem tudó mutató, kezdő szakember. Itt a tapasztalat hiánya ad nagy hátrányt, még nem ismeri a lehetőségeket, még nem tapasztalta meg a kisebb- nagyobb trükköket, amelyek a részletekben rejlenek. Előnye pedig, hogy nagyon lelkes.

Nehéz kiválasztani a megfelelő SEO szakértőt, hiszen a profi szakember kapacitása is gátló tényező lehet.

  • Ki végzi el majd a munkát?

Vannak cégek és vannak egyedül dolgozó szakemberek. A cégek viszonylag nagyobb kapacitással rendelkeznek, a hátulütője az lehet, hogy személytelenebb a kapcsolat, kicsit nagyüzemben történnek a dolgok.

Ha a SEO szakértő saját maga végzi a keresőoptimalizálást, akkor minden lépést maga tervez, átlátja a folyamatokat. Ennek a hátulütője lehet, hogy egy idő után több ügyfelet nem vállal, az ideje neki is véges.

  • Mennyi időt tölt majd el weboldal munkájával?

Általában a SEO szakértők a kereőoptimalizálás során havídíjban adják meg a munkadíjat. Ez alól kivételt képez a SEO audit elkészítése. Az audit árának meghatározásához egy konkrét összeg van, itt a konkrét faladatok kerülnek meghatározásra, ez után már nem dolgozik vele a SEO szakértő, a munkát  a megrendelő végzi a továbbiakban.

A havidíjas megoldás esetére mutatnék egy viszonyítási alapot a salary.com-ról, ami az aktuális átlagos fizetését mutatja egy SEO szakértőnek:

SEO szakértő munkadíj

SEO szakértő munkadíj

Ennek megfelelően a SEO szakértő átlag munkadija 12.000-15.000.-Ft/óra körül mozog. Ebből ki tudod számolni magad is, hogy a vállalt havi díj, mennyi órát tartalmaz.

Természetesen vannak ennél kevesebb és magasabb munkadíjjal dolgozó SEO szakemberek, de ne legyenek illúzióink, hogy a lényegesen kevesebbért végző SEO szakértő biztosan a megfelelő. Minél kisebb az óradíj, annál nagyobb az esélye a gyengébb szolgáltatásnak. Mindenki törekszik a normális megélhetésre, senki nem dolgozik lelkiismeretesen, miközben éhen hal.

  • Konkurenciának vállal-e megbízást?

Megoszlanak a vélemények a SEO szakértők között. Én azt vallom, hogy nem etikus elvállalni hasonló/konkurens honapok keresőoptimalizálását. Ha egy honlapot megfelelően optimalizáltam, nem dolgozom a konkurenciának és juttatom mégelőbbre. Ebben az esetben a saját munkámat előzöm meg, ami személy szerint a saját munkám tönkretétele. Az igazán profi SEO szakember talál annyi különböző megbízást, hogy nem is győzi a felkéréseket, sokszor előfordul, hogy akkor tud újabb ügyfelet felvállani, ha már egy előző ügyféllel befejezte a munkát.

"<yoastmark

Ez az ügyfelem viszont a honlap elkészítése után azonnal megkeresett, ennek már lassan 2 éve lesz és továbbra is folytatjuk a közös munkát, láthatóan folyamatos a látogatok számának növekedése. Jelenleg napi több, mint 500 látogatója van a honlapnak, ezek pedig az organikus találatokból érkeznek. Vállakozása egy szolgáltatás, nem webshop, így valóban nagyon értékes látogatói vannak és elég, ha töredéke tőle veszi meg a szolgáltatást. Ebből jelentős haszonra tesz szert, könnyűszerrel kifizeti a SEO-ra szánt havi összeget.

  • Milyen szerződés köt?

Általában három megoldásról beszélhetünk.

Ahogyan a fentebb lévő példa is mutatja, a havidíjas keresőoptimalizálás egy hosszabb távra való szóló megállapodás a felek között. Ennek olyan eredménye kell legyen, ami a megbízónak is megéri, tehát a SEO szakértő megkeresi a munkájával a saját munkadíját.

Megrendelhető az egyszeri SEO audit szolgáltatás is, de itt a megrendelőn lesz a felelősség, hogy elvégezzék a szükséges beállításokat, javításokat. E nélkül nem várható eredmény.

Vannak, akik sikerdíjas keresőoptimalizálást keresnek. Ilyet egy profi SEO szakértő nem igazán vállal, mert nem biztos, hogy a megrendelő jár jól. A már gyakorlott SEO szakemberek könnyedén ki tudják választani azt a jónéhány kulcsszót, amire nagyon rövid időn belül a legjobb poziciókat el tudják érni. Nagyon könnyen és sok pénzt lehet kapni, ha ezeket szinte azonnal pozicióba állítják, a megrendelő pedig fizet, hiszen tényleg az első között van az adott kulcsszóra.

 

Kit kerülj el még akkor is, ha azt mondja Ő a megfelelő SEO szakértő?

  • Azonnali eredmény ígér/ mindent megígér.
  • Nem tud felmutatni eredményt vagy referenciát a már elvégzett munkájáról.
  • Aki nem világosan, érthetően beszél, csak a szakszavakkal akar elkápráztatni.
  • Aki túl olcsón dolgozik, nagy az esély, hogy gyenge minőségű munkát végez.
  • Nem ad lehetőséget a konzultációra.
  • Nem ad a havi elvégzett munkáról riportot.
  • Aki azt állítja, Ő a legjobb. Mindig mindenkinél van profibb. Neked olyan SEO szakértőre van szükséged, aki tisztességesen elvégzi a munkát.

 

HonlapSEO  weboldalammal, SEO szakemberként segíteni tudok minden olyan vállalkozásnak és magánszemélynek, így Neked is, aki bővebb információt keres keresőoptimalizálás témában, keress bizalommal.

Keresőoptimalizáláshoz profi Seo szakembert keresel? Azonnal használható, gyors megoldások a Google irányelvei alapján.

 

 

Burai Barbi - SEO szakember

Burai Barbi – SEO szakértő

Burai Barbi SEO mester

Elérhetőségeim:

 

 

Burai Barbi SEO szakember, SEO szakértő

Telefon: +36-30-242-9494

E-mail: info(kukac)honlapseo.hu

Web: HonlapSEO

100% elégedettségi garancia a HonlapSEO- tól

 

 

 

Eredményes keresőoptimalizáláshoz profi SEO szakértőt keresel?

Vedd fel Velem a kapcsolatot az alábbi űrlap kitöltésével:



    Alapcsomag
    Profi csomag
    Prémium csomag

    3 hónap
    6 hónap
    12 hónap

    Mentorálás
    SEO tanácsadás
    Kulcsszó kereső szolgáltatás
    Weboldal karbantartás






    Megismertem és elfogadom az adatvédelemmel kapcsolatos szabályzatot

      +  76  =  80

     

    A megrendelésed fizetési kötelezettséggel járó, elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, melyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak irányadóak. A szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik. Ennek értelmében az elektronikus úton leadott megrendelések esetén a megrendelő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, mely elállási jogot  30 napon keresztül biztosítom számodra. Elállási szándékodat a megrendeléstől számított 30 napon belül e-mailben jelezheted az info@honlapseo.hu címen vagy bármelyik, a honlapon feltüntetett elérhetőségen. A szerződést a megrendelő űrlap kitöltésével és a “Megrendelem a szolgáltatást!” gombra kattintással Burai Károlyné Ev- val (2027 Dömös, Táncsics M. u. 50., adószám: 6768775-1-31 ) kötöd.

    Burai Barbi SEO szakember

    Leave a Comment

    Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

      +  50  =  58

    Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .