Keresőoptimalizálás 2018, milyen változás várható?

keresőoptimalizálás 2018

A keresőoptimalizálás 2018 is tartogat számunkra fontos és elkerülhetetlen változásokat. Magyarországon is egyre nagyobb létszámban vannak jelen a vállalkozások az online világban. Ahhoz viszont, hogy a keresőkben a megfelelő helyet foglalja el a vállalkozás, mindenképpen érdemes követni a trendeket és a már ismert változásokat szem előtt tartani.

Sok SEO szakember követi a külföldi mintákat, ami időnként helytálló is lehet, de nem lehet figyelmen kívül hagyni a hazai gondolkodásmódot, a hazai piac alakulását és eszerint felállítani a megfelelő stratégiát.

A keresőoptimalizálás 2018- ban is ugyanarról szól, mint az előző években, jobb helyezések a találati listákon, nagyobb létszámú látogató megszerzése a honlapra. Ami változik az előző évekhez képest, az ehhez vezető út, azoknak a finomra hangolt feladatoknak a  teljesítése, amelyekkel a vállalkozás mind a Google, mind a felhasználók számára is értéket képvisel.

Keresőoptimalizálás 2018 – Tartalomjegyzék

1. Stratégia felállítása

1.1. Miről szól a honlap?

1.2. A honlap szerkezete

1.3. Felhasználóbarát környezet

2. SEO barát, minőségi tartalom

2.1. Frissítés

3. Kulcsszavak

4. Linképítés

5. Mobilbarát weboldalak

6. Gyorsaság

7. Hangalapúkeresések

8. HTTPS

9. Lokális SEO

10. Strukturált adatok

11. Közösségi média

12. Mire figyelj 2018- ban a SEO területén összefoglalva

 

Keresőoptimalizálás 2018

Keresőoptimalizálás 2018

 

Stratégia felállítása

Ahogyan az elmúlt időszak során már többször írtam arról, hogy a megfelelő stratégia kialakítása az egyik legfontosabb feladat, ez még jobban kiélesedik 2018-ban is a keresőoptimalizálás során. Ennek nem megfelelő kialakítása vagy hiánya miatt azok a versenytársak, akik ezt már a kezdetekkor elvégzik, biztosan előnyre tehetnek szert.

A keresőoptimalizálás 2018- ban sem változik, ugyanarról szól, mint az előző években, amire koncentrálnod kell, az SEO alapok megismerése, megértése. Ha ezt a tudást alkalmazod, már is esélyesebb vagy a versenytársaidhoz képest.

Tudnod kell, pontos behatárolással, mi az a terület, amellyel foglalkozol. Teljes lefedettséggel kell rendelkezned a tartalomban, felesleges, oda nem illő témát viszont ne tartalmazzon.

Végezz alapos kulcsszókutatást, mik az ügyfelek, látogatók problémái, kérdései, mire várnak megoldást. Ismerd szóhasználatukat és adj egyértelmű megoldást számukra, akár szolgáltatást, információt vagy akár terméket keresnek.

Miről szól a honlap?

A honlapon technikai SEO rendbetétele és a megfelelő kulcsszavak alkalmazása továbbra is hatalmas jelentőséggel bír. Mindezek mellett azonban egyre nagyobb teret kap, hogy a Google szakértőként, a szakterület tekintélyeként tekintsen a honlapra. A Google szerint számít a rangsorolási tényezőknél a brandépítés.

Fontos tehát, hogy a honlap tartalma egy pontosan meghatározott stratégia alapján épüljön fel, legyen fókuszban az adott téma. Ez egyértelmű a Google számára és így az erre releváns kereséseknél előnyben részesíti.

Jó példa erre a saját munkám, SEO szakemberként keresőoptimalizálással foglalkozom és a honlap teljes tartalma ezt fedi le, így egyértelmű mind a Google, mind a látogató számára, milyen keresésekre adok választ, megoldást. Ezzel szemben sorra látok olyan honlapokat, akik webfejlesztéssel, honlapkészítéssel foglalkoznak, de keresőoptimalizálást, marketinget, social media szakértői statust is felvállalnak. Valóban van összekötőkapocs, de túl nagy területet fednek le, így a Google nem tudja, melyiket részesítse előnyben. A látogató viszont elbizonytalanodik, hogy valóban mindegyik szakterület szakértője volna?

A honlap szerkezete

Egy jól felépített honlap már fél siker. Fontos szempont a látogatók könnyedén eligazodjanak a honlapon, megfelelő navigáció segítse őket.

Hogyan lehetséges ez? Egy alapos kulcsszókutatás során válaszd ki azt néhány kulcsszót, amely menü vagy kategóriaként a könnyebb navigációt segítve megoldást ad a keresésre. Ezek alá aztán be lehet sorolni az adott tartalmat. Használd ezeket morzsamenüben, oldalsávban, láblécben, ezáltal átláthatóbb lesz weboldalad, a látogatók rövid úton, 1-2 kattintással elérhetik a kívánt tartalmat.

Kulcsszó választás, hatékony módszerekkel című cikkemben segítséget kapsz, mi alapján válassz főoldali, menü vagy kategória kulcsszavakat.

Felhasználóbarát környezet

A Google nyilatkozatai során a tavalyi évben is többször kihangsúlyozta, hogy a felhasználói élmény biztosítása szintén fontos összetevője a rangsorolásnak. A keresőoptimalizálás 2018- ban is ehhez igazodik.

A honlapon lévő tartalmat, nem a keresőrobotok számára kell létrehozni, hanem a látogatóknak.

Ezt azt jelenti, ha a honlapra látogatók elégedettek a honlap tartalmával, hosszabb időt töltenek ott és a későbbiekben is visszatérnek oda. Ezt látja a Google és a továbbiakban is előnyben ajánlja a keresésekre és a helyezések rangsorolásakor is előrébb jeleníti meg azt.

Az akadálymentes honlap, amely  elérhetővé, használhatóvá teszi a honlap szolgáltatásokat a sérültek számára is, rendelkezik olyan felolvasóprogramokkal, speciális eszközökkel, amivel használni tudják az Internetet, szintén fontos szempont az elkövetkező években.

SEO barát, minőségi tartalom

Az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is az egyik legfontosabb rangsorolási faktor a minőségi tartalom. Mi is az a minőségi tartalom?

  • A tartalmat a felhasználónak írd, ne a Google keresőrobotjai számára.
  • Találd meg, mire keres, mire vár megoldást a látogató.
  • Valós tartalmat adj, ne pusztán általánosságot, legyen hasznos, információ dús a tartalom.
  • Friss tartalmat adj, mindig legyen aktuális, ne legyen elavult az oldalad.
  • Keresőoptimalizált szövegírással készíts el a tartalmat.
  • Kerüld a rossz minőséget, kulcsszavak halmozását.
  • Használj long tail kulcsszavakat, szinonimákat, rokonértelmű szavakat.
  • Egyéni tartalom legyen.
  • Mindig optimalizáld a tartalmat, ne csak a szöveget, képeket, videókat is.
  • Ügyelj a helyesírásra, a kifinomult algoritmusok ma már ezt is felismerik.

Frissítés a tartalomban

A régebben megírt tartalmat időnként ajánlott frissíteni, az új információkat, változtatásokat a látogatók számára elérhetővé  tenni. Ezt értékeli a Google, hiszen tudja, hogy a frissítéssel az esetlegesen elavult információ kerül javításra.

Kulcsszavak

Kulcsszavak a SEO működésének alapkövei, ez nem lesz másképpen keresőoptimalizálás során a 2018- as évben sem. A megfelelő kulcsszó használat nem merül ki egy alapos kulcsszókeresésben, vagy abban, ahogyan a legtöbben használják, ész nélkül ismételgetve a szövegben. Sokan elkövetik a kulcsszóhalmozás hibáját, a keresőrobotoknak jelenítik meg a tartalmat, már- már élvezhetetlen minőségű írásokat közzétéve a felhasználók számára.

A Google által használt algoritmusok ma már ennél sokkal intelligensebbek. Felismerik a ragozott alakokat, a szinonimákat és értik a leírásokat, amelyek a kulcsszavakkal kapcsolatosak. Az ajánlott kulcsszó megjelenítés 2,5%- a teljes szövegmennyiségnek. Amennyiben szeretnéd elsajátítani a kulcsszavak használatát, keresését, az eszközöket hozzá, segítségedre lehetnek korábban megírt cikkeim, amelyeket Kulcsszavak kategória alatt találhatóak.

Linképítés

Fel- fel röppen a hír, hogy a linképítés ma már felesleges a honlapra. Ezzel szemben a Google nyilatkozata szerint ma is az egyik legfontosabb rangsorolási tényező.

Hatékony linképítés nélkül ma már nincs sikeres a weboldal. 

Igaz, lényeges változás következett be az elmúlt évek során. A legfajsúlyosabb változás:

A minőségi linképítés került előtérbe a mennyiség helyett.

A keresőoptimalizálás során 2018- ban törekedjünk a Google számára is fontos tényezőre:

Természetes linképítést végezzük.

Hogyan építs megfelelő számú és minőségű linkeket, megtudhatod egy korábbi cikkemből: Linképítés hatékonyan, alapok kezdőknek, tipp haladóknak

Mobilbarát weboldalak

A reszponzívitás kialakítása már az elmúlt évek során többször elhangzott. A statisztikák során nyert adatokból ma már tudjuk, hogy jelentősen nőtt a mobilokról internetezők száma. Amennyiben nem mobilbarát a honlap, a látogató azonnal elnavigál az oldalról ami a visszafordulási arány romlásához vezet. A mobilbarát tesztet elvégezheted a linken.

2017. októberében a Google megkezdte az első mobil indexelések élesítését. 2018-ra ez a találati oldalakon is láthatóvá válik, láthatjuk a megkülönböztető címkét: “nem mobilbarát weboldal”.

Gyorsaság

A honlap betöltési sebessége továbbra is fontos és egyre fontosabb lesz a látogatók szempontjából. A lassú betöltésű honlapok felett eljárt az idő. A látogatók egyre türelmetlenebbek és a gyorsabb betöltésű oldalakat preferálják, a lassúakat otthagyva. A Google egyenlőre a nagyon lassan betöltődő oldalakat részesíti hátrébb sorolásokkal, de várhatóan majd ezek is nagyobb jelentőséget kapnak majd.

A honlap betöltési sebességét leellenőrizheted .

Hangalapú keresések

Egyre több felhasználó használja a hangalapú keresést. Fontos, hogy a honlap kialakítása során a tartalmi és technikai feltételek adottak legyenek a hangalapú keresésekre is.

HTTPS

A HTTPS használatának fontosságáról is egyre többet nyilatkozik a Google szóvivője. Jelenleg a tapasztalatok szerint még nem rangsorolási tényező, de hamarosan ez is olyan szempont lesz, amiről nem árt időben gondoskodni.

Lokális SEO

Már a 2017- es évben is érezhető újítás, a lokális SEO jelentős eredményeket hozott a keresési találatok között. A felhasználók a kulcsszavakra kapott keresési találatok között a helyi vagy a közelben lévő vállalkozások találatait, honlapjait kapja meg. A lokális SEO megerősítéséhez mihamarabb vedd használatba a Google Cégem alkalmazását, még mielőtt a konkurencia tesz azt.

Google Cégem – Lokális SEO ingyenes a vállalkozásoknak cikkemben részletesen olvashatsz a regisztrációval kapcsolatos feladatokról és láthatod a saját eredményeimet is. Végigvezetlek, hogyan készítsd el a saját céged megjelenítését a térképen, Mindezek mellett a képen látható, hogy a keresések alkalmával nem csak a jobb oldalon vált láthatóvá a vállalkozásom, de a “honlap seo” kulcsszóra a fizetett hirdetések alatt az organikus találatok között az első helyen szerepeltet a Google. Kell ennél több vagy jobb egy vállalkozás számára?

Keresőoptimalizálás 2018 - Lokális SEO alkalmazása

Keresőoptimalizálás 2018 – Lokális SEO alkalmazása

Strukturált adatok

Gerry Illyés nyilatkozata szerint 2018–ban a keresőoptimalizálásban kiemelkedő figyelmet kap a strukturált adatok. A schema.org  segítségével a Google az indexelés során jobban megérti miről szól a honlap, ez pedig helyezésjavulást is eredményezhet. Erről bővebben Szuhi Attila az ite.hu alapítója írt.

Közösségi média

Szintén Gary Illyés a Google szóvivője nyilatkozta, hogy fontos, hogy az emberek hogyan viszonyulnak a honlaphoz. Azt is elmondta, hogy az oldalon látható hozzászólások SEO szempontból hasznosabbak, mintha ugyan ezek a közösségi médián jelennének meg. Ettől függetlenül már most levonható következtetés, hogy a közösségi média szereplés során kapott lájkok, megosztások azt mutatják a Google számára, hogy a felhasználók szeretik a honlapot, szívesen osztják meg a tartalmat, hasznosnak ítélik.

Fontos tehát, hogy jelen és aktív tagja legyél a közösségi médiának, ezzel segítve a keresőoptimalizálást 2018- ban is.

Közösségi média

Keresőoptimalizálás 2018 – Közösségi média

Mire figyelj 2018- ban a SEO területén összefoglalva

 

A keresőoptimalizálás 2018- ban is kiemelkedő fontosságú minden vállalkozás számára az online világban.

A látogatottság növeléséhez, a jó helyeken lévő szerepléshez továbbra is minden honlapot optimalizálni kell a keresőkre és a felhasználók keresési szokásaira egyaránt.

Elsődleges szempont a stratégia felállítása, a minőségi tartalom és a honlapra mutató hivatkozások. Ezek nélkül szinte lehetetlen lesz 2018- ban  is a megfelelő helyezések elérése. Építs  brandet, használj közösségi médiát, legyél jelen a helyi keresések között, használd a lokális SEO-t.

Szeretnéd tudni, hogy a honlapod hogyan szerepel a keresőkben? Kérd weboldal elemzésemet, SEO felmérésemet:

 

Weboldal elemzés, SEO elemzés, Honlapelemzés

Burai Barbi

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 
Burai Barbi

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.