Kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás első lépése
A kulcsszókutatás elsődleges fontossággal bír a keresőoptimalizált honlapok érdekében. Célja,hogy minél több értékes látogató érkezzen azokra a kulcsszavakra, amiket üzletileg fontosnak tartunk. Az organikus találatokból érkező látogatók száma meghatározza, hogy megfelelően választottuk-e meg az elsődleges kulcsszavakat.
A sikeres kulcsszókutatás eredményességén sok múlhat:
- mik az adott terület jellemző kulcsszavai
- mekkora a verseny ezeken a területeken
- mire keresnek leginkább a látogatók
- milyen réspiaci lehetőségek vannak
Kezd a kulcsszókutatást ezekkel a lépésekkel
Gondolkozz látogatóként
Írd össze azokat a szavakat, kifejezéseket, amelyek szerinted a legjobban jellemző honlapodra és tevékenységedre.
Hívj segítségül SEO szakembert, mert amíg Te a szolgáltatásodat és célodat ismered, addig a SEO szakember a keresőoptimalizálás szakmai hátterét biztosítja tapasztalataival a folyamathoz.
Fontos, hogy minden ami csak eszünkbe jut, írd le, még akkor is, ha elsőre nem is tűnik túl jó ötletnek. Később szűkítheted ezt a kört, viszont elengedhetetlen, mert a konkurencia is számolhatott már az adott kulcsszavakkal. Minél nagyobb a lehetőségek tárháza, előnyöd is egyenes arányban nőhet Velük szemben. Teljes nyugalommal írj össze akár 50-100 szót is.
Google AdWords kulcsszótervező
Többféle kulcsszótervezőt vehetünk igénybe, az egyik ezek közül a Google AdWords kulcsszótervezője. Ez magyar nyelven is segítséget ad, merre indulj.
Regisztrálás után, az AdWords felületére belépés után ingyenesen használható az Eszközök > Kulcsszótervező menüpont.
A beírt kulcsszóhoz megkapod a javaslatokat, a keresések számát, valamint további kulcsszavakat, szinonimákat ad részedre.
[honlapseo]
Használd a Google keresőjét
Teszteld az összeírt kulcsszavakat. Ennek a legegyszerűbb módja, ha a Google keresőjébe beírod. Itt láthatod először kulcsszótervezés első sikerét, amennyiben jól választottál. A keresőben olyan találatokat láthatsz, amelyek egybevágnak honlapoddal, szolgáltatásoddal. Érdemes folyamatosan tesztelni főbb kulcsszavaidat, finomítani a listát, később ezek is fontos szerephez jutnak majd honlapod keresőoptimalizálásánál.
Főbb kulcsszavak és a továbbiak
Néhány ígéretes kulcsszavad sajnos a gyakorlatban nem hozza a várt hatást. Ne ölj bele túl sok energiát, igyekezz inkább az egyediségre, specialitásokra összpontosítani. Könnyen megtörténhet, hogy egy-egy gyengébbnek tartott kulcsszó erősebbé válhat, konkurens honlapok figyelmét elkerülve. Igyekezz ezek segítségével folyamatos tartalmat adni a látogatóknak.
Kulcsszókutatás, folyamatos ötletszerzés
Két hetente, havonta ajánlott ismételten végignézned az összegyűjtött kulcsszavakat. A látogatók folyamatosan keresnek, egyre újabb kifejezésekre, amelyből újabb ötleteket szerezhetsz bejegyzéseid kulcsszavaira.
A kulcsszókutatás eredményét ments le és jelöld benne, mi az amire már van tartalmad.
Ha ezeket a lépéseket megteszed, rövid időn belül, mérhetően nagyobb látogatottságot érhetsz el. A számokon túlmenően megismered látogatóid milyen szavakra keresnek, melyen módon teszik ezt, nő az esélyed a hasonló szolgáltatást végző versenytársakkal szemben.
[honlapseo]
- Milyen a jól SEO-zott honlap? - 2024-12-16
- SEO ellenőrzés: a legjobb eszközök - 2024-12-09
- Hogyan növeld weboldalad látogatottságát hosszabb kulcsszavakkal és kérdésekkel? - 2024-12-02