Keresőoptimalizálás: mindenki másképp egyforma

Vendégposzt: Bognár stúdió, Online marketing ügynökség, keresőoptimalizálás, SEO

Egyformák-e a SEO produktumaink?

Az első kérdés nyilvánvalóan az, igazam van-e akkor, amikor a címben azt állítom: alapjaiban tulajdonképpen nagyon is egyformák a produkcióink?
Állításom igazolásához a kiindulópontot az adja, hogy a hatékony SEO alapjait valahonnan el kellett sajátítanunk.
Ez általában online a Google webmestereknek szóló ismertetőkből, offline pedig a már gyakorlott specialisták tapasztalatának átvételéből, elleséséből vagy fizetett tanfolyamokon történt.
Így az alapok ugyanazok.
Title – URL – description – kép – képaláírás – kép alternatív szövege – struktúrált, blokkokra épülő szöveg – h1 főcím – h2-h6 közcímek – linkek.

Ez persze csupán a gerinc, erre jönnek rá a technikai gyorsítás eszközei és a közösségi médiához való kapcsolódás szükségességének gyakorlatba ültetése.

Ám még mindig nem hasonlítunk teljesen egymásra. Akkor tehát SEO plugin is kell.

Beépülő a keresőoptimalizáláshoz

Kezdő és haladó szakember egyaránt szeretettel használ keresőoptimalizálást támogató beépülőt. A legáltalánosabban, a nagyon sokak által használt két ilyen plugin a YOAST illetve az AIOSEO, vagyis All in One SEO.
Ha eddig nem voltunk eléggé egyformák, akkor most rendesen hasonlóvá faragnak bennünket, pontosabban a bejegyzéseinket, a honlap oldalainkat.

 

Nézzük csak mondjuk az AIOSEO-t. Jó pontokért, osztályzatokért megy a játék. A kis beépülő azt ígéri, hogy ha sok pontunk lesz, akkor a Google szeretni fogja a művünket, és így a keresőtáblán (SERP) a kulcsszavunk alapján jobb helyen talál ránk az érdeklődő polgár.
Akkor kapunk jó pontokat, ha a címbe kiemeljük a kulcsszót és ezt az első bekezdésben is megismételjük. Ezt a kulcsszót persze majd a fókusz rubrikában is ki kell emelnünk az automata javaslata alapján.
A gép a belétáplált szabályok alapján ránk pirít, ha túl röviden mondtuk el azt, amit nem akartunk rétesként nyújtani, 300-320 szó vagy 2500 felhasznált karakter alatt jól le leszünk pontozva!

Bognár studió SEO

Mellesleg megjegyzem, hogy azt a maximalistáknak persze tudomásul kell vennie, hogy magyar nyelven a maximum elérhetetlen. Ha a kulcsszavunk a címhez képest (title) mondjuk tárgyesetbe került az első bekezdésben vagy a descriptionben (leírásban), akkor a maximalistáknak máris annyi. (Pl. a címben a keresőoptimalizálás szót használjuk, aztán az első bekezdésben tárgyestben keresőoptimalizálást írunk).

Hogyan lehetünk másképpen egyformák?

Nincs más út, a tartalomban kell egyénit villantanunk. Friss szemlélettel a tartalomvagyonunkat kell megosztanunk. Olyasmiről kell beszélnünk, amire mások nem figyelnek, elszaladnak mellette.
Elő kell kapnunk a Latent Semantic Indexing fogalmát – vagyis meg kell mutatnunk a témákban az átfogó ismereteinket, legyünk SEO doctus-ok!
A keresőoptimalizálás témájában ajánlom: Keresőoptimalizálás

A tágabb kategóriában pedig: Keresőmarketing

 

Burai Barbi SEO szakember

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

  +  40  =  49

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .