Profi SEO – Keresőoptimalizálás felső fokon
Miért elengedhetetlen, hogy weboldalad Profi SEO -s kezébe kerüljön? Kezdjük az elején. Elkészült a weboldalad, szép, igényes és azt gondolod, hogy a célnak megfelel minden szempont szerint. Várod, hogy érkezzenek a látogatók és nap, mint nap keresed a találati listában, mikor kerülsz már előre.
Egyre türelmetlenebb vagy, hiszen nem találod, a látogatók nem érkeznek, nincs megrendelés és bevétel. Mi lehet az oka? Egyszerű a válasz.
A honlapon nem történt profi SEO/keresőoptimalizálás.
Mi az a SEO?
A SEO (Search Engine Optimization) magyarul keresőoptimalizálás, vagyis olyan helyzetbe hozzuk a honlapot, hogy a látogatók megtalálják. Mindez pedig az organikus találati listán, nem a fizetett hirdetések keresési eredményében.
Általánosságban elmondhatjuk, hogy minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy honlap a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső felhasználóitól. A látogatásból aztán konverzió, majd feliratkozás, vásárlás lehetséges.
Érthető tehát, ha az elkészült weboldalak mindegyike az első találati oldalon, lehetőleg a TOP-3 helyen szeretne helyet foglalni.
Röviden tehát a keresőoptimalizálás:
Profi SEO = keresőkre optimalizált a weboldal
Hogyan működik a Google találati listája?
Miért a Google?
Erre a választ több, mint egyértelmű. Nézzük a statisztikát (Statcounter.com) megmutatja, hogy a látogatók milyen keresőmotort használnak ma Magyarországon.
Teljesen egyértelmű, hogy a keresőmotorok közül a Google viszi a prímet, mind az asztali, mind a mobil kereséseknél az utóbbi egy év távlatában is. A Google a keresések közel 98%-át viszi el a többi keresők elől Magyarországon, de világviszonylatban is 93%-ot tesz ki.
Ebből tehát adódik a feladat, ami azt jelenti, hogy a Google keresőrobotjai számára kell elsősorban megfelelően keresőoptimalizálni a honlapot.
Neked fontos, hogy a Google találati listájának az első oldalán szerepelj?
Nyilván Te is pénzből élsz, vállalkozásod profitot kell, hogy termeljen. Ehhez elengedhetetlen, hogy honlapodra sok látogató érkezzen, majd ott éljen a további lehetőségekkel, elköteleződjön, feliratkozzon, értékes vásárlóvá váljon.
A keresőoptimalizálás – SEO segít Neked ebben, tekints rá úgy, mint egy befektetés a profit érdekében.
Google keresőoptimamizálás a profi SEO alapja
A Google tehát a legtöbbet használt keresőmotor hazánban. Működése kulcsszavakra épül, ezt írják be a felhasználók kereséskor a keresőmezőbe. Ekkor megkapják azokat a releváns találatokat, amelyet a Google rangsorol.
Hogyan történik a rangsorolás?
A Google algoritmusa egy igen bonyolult, több, mint 200 tényezőből összeállított rangsorolási faktor. Évente 2-3 nagyobb alapalgoritmus változás történik, kisebb változtatások akár hetente több alkalommal is előfordulhatnak. Éppen ezért nem elég az egyszeri mindent megoldok a honlapon és hátradőlök, a SEO munka folyamatos, minden kritériumnak mihamarabb meg kell felelni.
Egy profi SEO -s ezt követi, szemmel tartja, a szükséges változtatásokat mihamarabb végrehajtja.
Weboldal keresőoptimalizálása – A SEO 3 fő területe
A keresőoptimalizáló szakemberek általában három fő területre osztják az elvégzendő feladatokat.
- Technikai SEO
- On- Page SEO
- Off- Page SEO
Technikai SEO
A technikai SEO célja, hogy a keresőmotorok részére a honlap forráskódja optimalizált, jól értelmezhető legyen. Amennyiben megengedjük, hogy a keresőmotorok bejárják a honlapot, összegyűjtik a rajta lévő információkat és indexelve felkészítik a magjelenítésre a találatok között. A robots.txt segítségével megmondhatjuk, hogy a honlap mely részét engedélyezzük a robotoknak a feltérképezésre.
Ez az a rész, ahol a legnagyobb szükség lehet a SEO szakember segítségére, a szakszerű technikai beállítások megelőzhetik az indexelés során előforduló hibákat.( index, no index, sitemap, 301-es redirect stb.) Ezek mind a technikai rész alapbeállításaihoz tartoznak.
Ezekből a hibákból legkönnyebben a Google által ingyenesen használható Webmester Eszközök, Search Console– ban értesülhetünk, így ajánlom a használatát.
Ide tartozik a honlap teljes tartalmának betöltési sebességének vizsgálata. Egyre jobban előtérbe kerül a rangsorolási faktor számításakor. A lassan betöltődő honlapot gyorsan elhagyják a látogatók, keresnek egy olyan weboldalt, amelyik rögtön megadja a választ a keresésre. A lassúságot okozhatja pl. a tárhely lassúsága, a nagyméretű, nem optimalizált képek feltöltése.
További technikai elem lehet a belső linkek megfelelő használata, amelyek alapján a keresőrobotok bejárják a weboldalt.
Tartalmi SEO – On site SEO
Ebben az esetben a honlap tartalmát vizsgálja a SEO szakértő. Minden egyes aloldalt megvizsgál, megfelel-e a Google által előírt irányelveknek. Ezen felül a szükséges javítások elvégzése. Végez egy alapos kulcsszókutatást és ezekre a tényleges keresőszavakra optimalizálja a tartalmat.
Vizsgálat alá kerül a title, meta description, az URL, a morzsamenű, főmenü, kategóriák, képek tartalma, tartalmi hierarchia vizsgálata. Bővebben erről olvashatsz egy régebbi cikkeben részletesen, ahol a SEO alapokat ismertetem.
Off- site SEO – Off- page SEO
A Google rangsorolási algoritmusa jelentős súllyal veszi számításba a rangsorolásnál, hogy egy honlapra mennyi link mutat, azok hol helyezkednek el, és milyen minőségűek.
Meg kell említeni a közösségi média egyre erősebb szerepét is, hiszen egyre nagyobb figyelmet szentel a Google is nekik. A lájkolások, megosztások sokaságát figyelemmel kísérik a keresőrobotok és a nagyobb jelenlét a közösségi médiában további látogtószerzésre is kiválóak.
Láthatod tehát, hogy a keresőoptimalizálás egy igen sokrétű feladat még akkor is, ha a folyamatos változásokról nem beszélünk. A profi SEO szakértő viszont folyamatosan képzi magát, figyeli a változásokat, a trendeket, elemzi a honlap teljesítményét, a konkurens weboldalakat és még sorolhatnám a napi feladatait.
Mi a feladata a profi SEO szakértőnek?
Profi SEO nulladik lépése
Megkereséskor informálódik, pontosan mi a feladat, milyen célokat szeretne elérni a weboldal tulajdonosa. Tájékozódik a cég tevékenységéről. Ez alapján néhány mondatban elmondja a lehetőségeket, hogy működik a SEO.
Profi SEO #1. lépése
A SEO szakember elkészít egy SEO felmérést, milyen állapotban van jelenleg a honlap. Ez egy tájékoztató jellegű felmérés, még nem egy mélységekbe menő vizsgálat. Feltárja a lehetőségeket, az esetleges hibákat. Erről tájékoztatja a weboldal tulajdonosát, és ad egy árajánlatot ezek kijavítására.
Profi SEO #2. lépése
Amennyiben megrendelésre kerül a honlap optimalizálása a keresőkre, megkezdődhet a munka.
- Készül egy SEO audit, ahol teljes mértékben, mélységekbe menő vizsgálat készül a honlapról.
- Készül egy alapos kulcsszókutatás, milyen kulcsszavak használhatóak a honlapon.
- 2-3 konkurencia honlap elemzése készül, mitől teljesítenek jól, miben gyengébbek.
- Stratégia felállítása, melyek a legfontosabb feladatok, mi után milyen lépések következnek.
A SEO audit megküldése a megrendelő részére.
Profi SEO #3. lépése
A SEO audit átbeszélése. A megrendelő nem keresőoptimalizálási szakértő, így lépésről lépésre át kell beszélni a feladatokat. Megszervezni, ki és mit végez el. Ebben lehetnek némi fejlesztői feladatok, részben a honlap tulajdonosa is el tud végezni. Ez inkább a tartalmi SEO- ban lévő feladatok.
Én azt javaslom, hogy ne sajnáljuk a SEO szakember munkadíját és végezze el Ő a feladatokat. Ha jól végzi, hamarosan megtérül a befektetés, nő a látogatottság, javulnak a helyezések.
Profi SEO #4. lépése
A keresőoptimalizálás szakemberek általában először a technikai SEO elemeket teszik rendben. Ez igen sokrétű feladat, fentebb már írtam róla. Ha bővebb infó is érdekel, kérlek olvasd el a Technikai SEO, mire figyelj a beállítások során cikkemet.
Profi SEO #5. lépése
Amikor készen vannak a technikai SEO beállítások, következő lépés a tartalmi részek javítása. Blog esetében a bejegyzések, oldalak, kategória javítások, webáruház esetében ezek mellett még a termékaloldalak kulcsszavazása, termékismertetők megírása, javítása. A szöveges részek keresőoptimalizált tartalomkéni javítása, meta description, title, képek SEO-ja. Erről bővebb infót szerezhetsz egy régebbi cikkemben, a SEO szövegírás, profi tartalomfejlesztés.
Profi SEO #6. lépése
Továbblépés. Megindulhat a SEO stratégia következő lépése a profi tartalomfejlesztés. Az ismérveire már céloztam a profi SEO #5 lépésnél. Egyre nagyobb súllyal szerepel a Google szempontjainál, hogy mennyire frissül a honlap, van-e rajta mindig új tartalom. A keresésekre mindig a legrelevánsabb, legújabb tartalmat adja ki a találati listában. Ehhez mindig naprakészen kell lenni, mire keresnek épp a látogatók, milyen megoldást tudunk adni a keresésekre.
Ehhez a folyamatos kulcsszó kutatás a legfontosabb.
Ha megnézed a találati lista első pár találatának cikkeit, azt tapasztalhatod, hogy ezek mind hosszabb tartalommal rendelkeznek. Vagyis ebből az következik, hogy bizony érdemes hosszabb SEO szövegírással a látogató minden kérdésére, problémájára megoldást adó tartalmat adni, hogy Téged válasszon és ne keresgéljen tovább. Ezek a szövegek mind keresőoptimalizált tartalomkénti megírása szintén szakember feladata.
Nézzük a serpiq.com grafikonját, ahol jól látható a kutatásának eredménye:
Profi SEO #7. lépése
Elkezdődhet a külső hivatkozások megszerzése. Amennyiben megfelelő releváns tartalmat talál a keresőrobot a honlapon egyre jobb helyen hozza a keresések alkalmával. Ezeket a tartalmakat szívesen osztják meg a látogatók is, akár közösségi médiában vagy a saját honlapjukon. Az is előfordulhat, hogy felkérnek egy vendégposzt megírására, ahonnak értékes, a honlapra mutató linket szerezhetünk. A SEO szakértő ebben is segít, a minőségi linkek megfelelő módon megszerzésére. A katalógus linkek mára már értéktelen, inkább káros linkeknek számítanak.
Milyen eredményeket érhet el a profi SEO szakértő a keresőoptimalizálással?
Egy honlapon egy éves megléte után kezdtem a havidíjas keresőoptimalizálást. Eredményei a Google Analyticsben a keresőoptimalizálás eredményességét mutatva:
Míg az első évben havi ezer fő alatt volt a látogatók száma, a keresőoptimalizálással ezt 14 ezer fölé vittem és jól látható 1347,97%- os eredményesség mutatható ki. Jelenleg már napi 500-700 látogatója van a honlapnak.
Search Console összehasonlítás:
Ezek a számok ismét önmagukért beszélnek, a keresőoptimalizálás kezdetén összesen havi 882 kattintás volt a honlapra, ez jelenleg 15600 kattintás. Ugyanez a nagyon szép eredmény az összes megjelenésnél (13000-ről 65000-re), az átlagos CTR (6,7%-ról 24%) vagy az átlagos pozíciónál (10,2-ről 5,8) szintén megfigyelhető.
Kulcsszavak megjelenése a keresőkben
A Semrush mérőeszköze szerint egyre több és több kulcsszóra jelenik meg a keresőkben a honlap. Jelenleg már 415 kifejezésre mutatja a honlapot a látogatók számára.
Fordítsd ezt le a saját vállalkozásodra és nézd meg a saját eredményeidet.
Milyen előnyöket ad a HonlapSEO keresőoptimalizálás/ Profi SEO szolgáltatása számodra?
- A folyamatos informatikai fejlődéssel lépést tartok, az elavult technikák viszont nincsenek belém égve, lévén nincs évtizedekre visszanyúló szakmai múltam, a jelen érvényben lévő stratégiák alapján dolgozom.
- Titoktartási kötelezettséget vállalok: a konkurenciádnak nem adom ki az elvégzett munkafolyamatokat.
- A keresőoptimalizálás során kizárólag etikus technikai megoldásokkal foglalkozom, a fekete kalapos (Black hat SEO) módszereit nem alkalmazom.
- Kérhetsz SEO auditot a már meglévő honlapodra, a munkálatokat ott is utólagosan elvégzem.
- SEO szövegírás: betanítalak a megfelelő keresőoptimalizált szövegírásra.
- Szövegek szerkesztése: a már elkészült honlapszöveget átszerkesztem, hogy minden szempontból megfeleljen a keresőoptimalizálás, SEO feltételeinek, valamint a Google irányelveinek.
- Lehetőséget biztosítok külön munkafázisok megrendelésére is: szövegírás, linképítés, közösségi oldalak létrehozása, kezelése.
- HTML fejlesztések: előfordulhat, hogy bizonyos keresőoptimalizálási beállításokat csak így lehet megtenni, ezt elvégzem helyetted.
- SEO konzultáció: e-mail vagy telefonos lehetőség konkrét kérdések esetén, lehetőséget biztosítok a segítségre.
- További marketing feladatok kidolgozásában is számíthatsz a segítségemre.
- Az elvállalt munkát azonnal megkezdem, késlekedés nélkül.
SEO szakemberként használt profi SEO eszközeim:
- Google Search Console
- SEMRush
- Google Keyword Planner
- GTmetrix
- Google Analytics
- Majestic SEO
- GTmetrix
- Screaming Frog
- WebSite Auditor
Ezen felül még nagyon sok eszköz van, amelyet alkalomszerűen használok egy honlap keresőoptimalizálása során, hiszen minden honlap egyedi és eszerint kell egy koncepciót felállítani az ott elvégezendő feladatoktól. Ezekről a SEO eszközökről bővebben olvashatsz egy cikkemben a SEO eszközök, mit használ egy SEO szakember a keresőoptimalizálás során?
SEO szakemberként milyen honlapok keresőoptmalizálását vállalom?
- WordPress
- WooCommerce
- ShopRenter
- UNAS
- Prestashop
- Shopify
- Magento
- WIX
- további egyedi fejlesztésű rendszerek
Összegzés a profi SEO munkákhoz
A kissé hosszúra szalad cikkben sok mindenre kiterjedt a SEO feladatok sora, ám sok minden nem került bele a felsorolásba. A lényeg azonban az, hogy nem szabad kihagyni a profi SEO szakember munkáját, ha nagyobb látogatottságot, nagyobb forgalmat, jobb helyezéseket szeretnénk megvalósítani. Vannak feladatok, amelyeket a honlaptulajdonos is el tud végezni, én azt javaslom tegye is meg, de inkább a saját szekterületén alkalmazzon fejlesztéseket, változtatásokat, hoyg mire a látogató a honlapjára érkezik, kedvezőbb feltételeket találjon, akár magasabb összegért, mint amit a konkurencia ajánl.
A többit pedig bízza a arra a szakemberre aki profi SEO- t alkalmazva megoldja a rá bízott feladatot.
Keresőoptimalizálás – akár azonnali kezdéssel
Keresőoptimalizáláshoz profi Seo szakembert keresel? Azonnal használható, gyors megoldások a Google irányelvei alapján.
Elérhetőségeim:
Burai Barbi SEO szakember, SEO szakértő
Telefon: +36-30-242-9494
E-mail: info(kukac)honlapseo.hu
Web: HonlapSEO
Eredményes keresőoptimalizáláshoz profi SEO szakembert keresel?
Vedd fel Velem a kapcsolatot az alábbi űrlap kitöltésével:
A megrendelésed fizetési kötelezettséggel járó, elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, melyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak irányadóak. A szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik. Ennek értelmében az elektronikus úton leadott megrendelések esetén a megrendelő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, mely elállási jogot 30 napon keresztül biztosítom számodra. Elállási szándékodat a megrendeléstől számított 30 napon belül e-mailben jelezheted az info@honlapseo.hu címen vagy bármelyik, a honlapon feltüntetett elérhetőségen. A szerződést a megrendelő űrlap kitöltésével és a “Megrendelem a szolgáltatást!” gombra kattintással Burai Károlyné Ev- val (2027 Dömös, Táncsics M. u. 50., adószám: 6768775-1-31 ) kötöd.
- Hogyan növeli a SEO az organikus forgalmat? - 2024-11-20
- Hogyan azonosítsd a felhasználói szándékot? - 2024-11-17
- A kulcsszókutatás legújabb trendjei - 2024-11-16