Mi pontosan a keresőoptimalizálás célja? Mi az a SEO?
Ma a könyvelőm keresett meg egy határidős bevallás miatt, kérte, hogy küldjem el a még szükséges számlákat részére. Bár már régen végzi a könyvelésemet, feltett egy kérdést, mondjam már el neki, pontosan mi is az a SEO. Innen jött egy régebbi gondolat megvalósítása, egy esettanulmány, ahol megmutatom mi a keresőoptimalizálás célja, milyen eredmények születnek, ha egy SEO szakember dolgozik a honlapon.
Kiválasztottam egy jelenlegi projektemet és a tulajdonos hozzájárulásával tényleges, valóságos adatok bemutatásával válik láthatóvá a keresőoptimalizálás céljának megvalósítása. Köszönettel tartozom Tari Mária szalonvezetőnek, aki a Júlia Esküvői Ruhaszalon tulajdonosa, hogy hozzájárult az adatok bemutatásához.
2018. februárjában kaptam egy megkeresést a honlappal kapcsolatosan. Mária a szalonja részére készíttetett egy honlapot és ennek a weboldalnak a keresőoptimalizálását kérte tőlem. Ebben az időben a honlap egyáltalán nem volt jelen a keresőkben és Máriának rögtön feltűnt, hogy erre megoldást kell találnia. Utána keresgetett és így talált rám és megbízást adott részemre.
A keresőoptimalizálás célja a következő volt:
- Tegyem rendbe a honlapot, ha találok hiányosságokat, javítanivalókat
- Végezzek el rajta olyan keresőoptimalizálási feladatokat, amelynek eredményeképpen jobban szerepel majd a keresőkben, nagyobb lesz a látogatottsága, nagyobb forgalmat hoz a szalon részére
Első lépések a keresőoptimalizálás során
Megbeszéltük, hogy készítek egy előzetes SEO felmérést, weboldal elemzést a jelenlegi állapotról, megvizsgálom mi az amit javítani szükséges, hogy jobban szerepeljen a honlap. Amint készen vagyok, ezt megküldöm számára. A weboldal felmérése még nem egy átfogó elemzés, de már itt is láthatóvá válnak olyan hibák és javítanivalók, ami alapján el lehet indulni.
Következő lépés, SEO audit készítése
A SEO felmérés elkészítése után megbízást kaptam egy mélységekbe menő SEO audit elkészítésére. Ez alapján sok esetben a honlap tulajdonosa is vagy fejlesztője képes javítani az auditban leírtakat. Mária azonban úgy döntött, hogy havidíjas keresőoptimalizálás szerződést köt velem, SEO szakemberként dolgozzak én a honlapon. 2018. márciustól tehát dolgozom a honlapon és az eddig elért eredményeket osztom meg. Előtte azonban néhány alapfogalom:
Mi a SEO jelentése?
A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a honlap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti az organikus találatokban.
Számomra egyszerűen fogalmazva:
Keresőoptimalizálás = keresőkre optimalizálás
A keresőoptimalizálás azonban nem csak a keresőrobotok számára történik, ma már az egyik legfontosabb szempont a látogatók felhasználói élményének megvalósítása, relevancia a keresésekre, kiszolgálása a látogatók igényeinek. A Google algoritmusai több, mint 200 folyamatosan változó tényezőből tevődnek össze és ezek figyelemmel kísérése döntő fontosságú lehet a honlap tulajdonosának, vagy az ezzel megbízott SEO szakértőnek. A Google irányelveit tartalmazó dokumentumot szem előtt tartani és kizárólag etikus módszereket használva segíteni a honlapot a legjobb eredmények elérésére. Ez tehát a keresőoptimalizálás célja.
A keresőoptimalizálás alkotóelemei
- A honlap technikai felépítése (technikai SEO)
- A honlap tartalmának kulcsszóra történő megírása (on-page, tartalmi SEO)
- Más weboldal hivatkozik-e arra a honlapra hiteles forrásként (off-page SEO)
Keresőoptimalizálás célja – Honnan indult a honlap? Hol tart most?
Technikai SEO
Több mérőeszközzel megnéztem a honlap sebességének idejét, hiányosságait. Az első feladatom volt hogy egy eszközzel méréseket végezzek, ez pedig a sokak által már ismert GTMetrix volt. 2018 február 5.-én ezt az eredményt kaptam:
A mérőeszköz nem csak méri, de a hibák egy részét is megmutatja, amelyeket javítani szükséges. A honlap teljes tartalma 5s alatt töltődik be, ennél azonban lényegesen jobb eredmény is elvárható tőle. A jelzett hibák javításra kerültek. Újabb mérés következett, 2018. március 13.-án.
Optimalizáltam a képeket, csökkentettem a honlap méretét, de még mindig elégedetlen voltam az eredményekkel. Keresgéltem mi lehet a hiba, mivel gyorsíthatnánk még meg a honlap betöltési idejét. Nyilvánvaló, ha egy honlap túl hosszú idő alatt tölt be, a látogató elunja és keres egy másik honlapot, amely gyorsabb.
Fejlesztő barátom segítségével kiderült, hogy a tárhely a „bűnös”, így hát nekiláttunk a költöztetésnek, a honlap egy új már megfelelő tárhely szolgáltatóhoz került. Lássuk tehát a költöztetés utáni eredményeket:
A tárhely váltásban a velem folyamatosan dolgozó kiváló szakember kollegám segítségét kértem, aki valóban a legjobban végzi munkáját. Büszkén mondom, hogy ilyen nagyszerű munkát végző szakember kincs ebben a szakmában, gyors, pontos, hibátlan munkával segíti munkámat. Munkája során újabb hibát talált.
A honlap a keresőoptimalizálás megkezdése előtt nemsokkal http-ről átállításra került https-re. Sajnos nem megfelelően lett elvégezve a munka, de alapos, nagytudású barátom ezt is megtalálta és javította.
Tartalmi SEO
A keresőoptimalizálás fontos feladata, hogy felállítson egy stratégiát, amely alapján történnek a változtatások a honlapon. Elindítottunk egy blogot, amelyre heti szinten felkerül egy cikk, folyamatos a tartalomfejlesztés. Jelenleg már 43 db cikk olvasható a blogon és további blogbejegyzések is várhatóak. Ezekkel a cél az volt, hogy minél több kulcsszót megcélozva aloldalakat hozzunk létre, kiszolgálva kereséseket.
Ennek hatására a Google robotjai is sűrűbben látogatják és térképezik fel a honlapot és a keresőoptimalizált szövegírással megírt cikkek hatására egyre több kulcsszóra adja ki találatként a honlapot.
Míg 2018 februárjában 194 kulcsszóra volt jelen a keresőkben, ez 2019 januárjára már 237 db kulcsszóra volt jelen.
Az egy év alatt ez nem tűnik kiemelkedő eredménynek, de nézzük a kulcsszavak helyezéseit, szem előtt tartva, hogy milyen célunk volt a keresőoptimalizálással. Nagyobb forgalmat, jobb helyezéseket tűztünk ki célul.
SEMRUSH: | TOP-3 | 4-10 | 11-20 | 21-50 | 51-100 | Kulcsszó | Traffic |
2018-02-28 | 7 | 14 | 44 | 71 | 63 | 199 | 463 |
2018-03-31 | 5 | 22 | 39 | 49 | 72 | 187 | 499 |
2018-04-29 | 2 | 25 | 31 | 49 | 68 | 175 | 316 |
2018-05-31 | 4 | 19 | 21 | 55 | 64 | 163 | 388 |
2018-06-30 | 3 | 19 | 25 | 55 | 66 | 167 | 601 |
2018-08-31 | 8 | 26 | 36 | 87 | 65 | 222 | 635 |
2018-09-30 | 14 | 26 | 47 | 77 | 58 | 222 | 885 |
2018-10-31 | 16 | 26 | 33 | 71 | 61 | 208 | 1179 |
2018-11-30 | 20 | 28 | 41 | 74 | 56 | 219 | 1618 |
2018-12-31 | 19 | 30 | 41 | 64 | 79 | 233 | 1285 |
2019-01-31 | 21 | 34 | 45 | 67 | 69 | 236 | 1440 |
Egy év alatt megháromszoroztuk a TOP 3- ban lévő kulcsszavak számát, ami kiváló eredmény, de az első oldalon lévő kulcsszavak száma is több, mint 100%-os növekedést mutat. Míg 2018-ban az első oldalon szereplő kulcsszavak száma összesen 21 db volt, mára ez 55 db-ra emelkedett, ami látványos eredmény mindenképpen, ez pedig egy 150%-os javulásnak felel meg.
Search Console mérések eredményei:
A keresőoptimalizálás egyik, hanem a legfontosabb adatokat szolgáló eszköze a régi Webmester Eszközök, mai nevén Search Console. Ajánlom minden honlap tulajdonosnak ebbe az ingyenesen használható eszközbe a mielőbbi regisztrációt. nagyon sok olyan adat tudható meg ebből az eszközből, ami máshol nem található. A Google ezt összegyűjti és átadja számunkra, ez alapján pedig hatalmas segítség a hibák feltárására, az adatok elemzésére.
További adatokkal is szolgál, itt összehasonlítást végeztem a 2018 február és 2019 januári adatokból. Míg a kezdetekkor 457-en kattintottak egy hónapban a honlapra, idén januárban már havi 2350 kattintás érkezett. A tavalyi évben februárban 9120 volt az össze megjelenítés, januárban már 46700-ra emelkedett a megjelenítések száma.
Nézzük ezt havi bontásban:
SC összesítés | Össz.katt | Össz.megj. | Átl.katt.arány |
2018-02-28 | 457 | 9120 | 5 |
2018-03-31 | 913 | 15800 | 5,8 |
2018-04-29 | 856 | 12200 | 7 |
2018-05-31 | 1010 | 13200 | 7,7 |
2018-06-30 | 724 | 11100 | 6,5 |
2018-07-31 | 840 | 14100 | 6 |
2018-08-31 | 1050 | 20300 | 5,2 |
2018-09-30 | 1720 | 36700 | 4,7 |
2018-10-30 | 1360 | 31100 | 4,4 |
2018-11-30 | 1540 | 33400 | 4,6 |
2018-12-31 | 991 | 23700 | 4,2 |
2019-01-31 | 2290 | 45500 | 5 |
Itt is látható, milyen szépen javult a honlap a keresőoptimlizálásnak köszönhetően.
Keresőoptimalizálás célja – Organikus forgalom növekedése
A keresőoptimalizálás célja, hogy fizetett hirdetések nélkül a lehető legjobb pozíciókat foglalja el a honlap. A lenti képen látható, hogy erre a honlapra is voltak fizetett hirdetések, a sárga görbe mutatja. Ekkor 1K forgalom mutatkozott. A keresőoptimalizálás megkezdése után megbeszéltük, hogy megállunk a fizetett hirdetésekkel és célunk, hogy a látogatottságot a keresőoptimalizálással tudjuk megnövelni. A képen a kék színű vonal jelzi, hogy 1,6K forgalomnál járunk messze felette a fizetett hirdetéseknek.
A Google Analytics mérései szerint az ügyfélszerzés adatai ezt mutatják:
Havi bontás:
Ügyfélszerzés GA | ||||
Organikus | Direct | Social | Referal | |
2018-02-28 | 43,20% | 52,70% | 2,20% | 2,10% |
2018-10-27 | 89,00% | 7,40% | 2,50% | 1,10% |
2018-11-30 | 89,40% | 5,20% | 2,00% | 3,30% |
2018-12-31 | 88,30% | 5,40% | 2,40% | 3,80% |
2019-01-31 | 91,90% | 4,80% | 2,50% | 0,80% |
Azt gondolom ez egy mindent eláruló adat arról hogy, a keresőoptimalizálás minden vállalkozás számára az egyik legfontosabb feladat, ha jelen kíván lenni az online világban. míg tavaly februárban az organikus keresésekből érkező látogatók 43,2% volt, mára ez 92% lett.
Keresőoptimalizálás céljának összegzése
Sokan azt mondják, hogy a keresőoptimlizálás egy abrakadabra varázslat, Hókuszpók dolog és semmi értelme, csak a pénz veszik el, felesleges kiadás. Én pedig azt mondom, hogy ma, amikor honlapok ezrei, milliói jelennek meg, nagyon nem mindegy, a saját honlapunknak milyen eredményei vannak.
Ma még lehet, hogy jó helyezései vannak, de mi lesz holnap? Ha egy honlap nincs karbantartva és megfelelően optimalizálva, mi a garancia, hogy holnap is jó helyen marad? Tény és nem nem brit tudósoktól tudom, hanem saját több éves tapasztalat, ha egy honlap folyamatosan keresőoptimalizálva van, azt sokkal nehezebb megelőzni. Egy jól optimalizált honlap megfelel mind a látogatók számára és a Google elvárásainak is, és ha csak valami nagyon nagy hibát nem követnek el rajta, ott is marad a jelenlegi helyezésein, nem csúszik hátra. Meg van a bizalmi faktora a Google szemében. Ellenben egy új honlap a semmiből indul és nehezen kerül előre, főleg ha nem szakember végzi rajta a munkát. Viszont ez az esettanulmány azt is megmutatja, hogy egy fiatal honlap és érhet el jó eredményeket és a sokadik oldalról is lehet nagyon jó helyezéseket elérni, ha megfelelő kezekben van a honlap.
Szeretnéd tudni, hogy a honlapod hogyan szerepel a keresőkben? Kérd weboldal elemzésemet, SEO felmérésemet:
Keresőoptimalizáláshoz Seo szakembert keresel? Azonnal használható, gyors megoldások a Google irányelvei alapján.
Elérhetőségeim:
Burai Barbi SEO szakember
Telefon: +36-30-242-9494
E-mail: info(kukac)honlapseo.hu
Web: HonlapSEO
Eredményes keresőoptimalizáláshoz SEO szakembert keresel?
Vedd fel Velem a kapcsolatot az alábbi űrlap kitöltésével:
- Hogyan növeli a SEO az organikus forgalmat? - 2024-11-20
- Hogyan azonosítsd a felhasználói szándékot? - 2024-11-17
- A kulcsszókutatás legújabb trendjei - 2024-11-16
Remek cikk, szépen összefoglaltad, és tényleg látványos eredmények, gratulálok!
Kedves Adrienn!
Köszönöm szépen 🙂