Keresőoptimalizálás lépésről lépésre kezdőknek

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre kezdőknek.

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre tartalomjegyzék:

1.Bevezető

1.1. Alapvető fogalmak és tudnivalók

1.2. Mi az a keresőoptimalizálás?

1.3. Mi az AdWords?

1.4. Miért fontos a keresőoptimalizálás?

1.5. SEO vs. AdWords

2. A keresőoptimalizálás 3 fő alappillére

2.1. Technikai SEO

2.1.1. Stratégia felállítása, miről szól a honlap?

2.1.2. Technikai beállítások

2.1.3. Betöltési sebesség

2.1.4. Mobilos használhatóság

2.1.5. Belső duplikáció, dupla tartalom

2.2. On- page SEO

2.2.1. SEO szövegírás

2.2.2. Kulcsszavak kiválasztása

2.2.3. Tartalom optimalizálása

2.2.4. Kategóriák

2.2.5. Címkék

2.2.6.Képek

2.2.7. Belső linkek

2.2.8. Kifelé mutató linkek

2.3. Off- page SEO

3. Lokális SEO

4. Elkerülendő hibák

5. Hogyan tovább?

 

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre kezdőknek

 

Legelőször talán arról írnék, miért is született meg a Keresőoptimalizálás lépésről lépésre kezdőknek című cikkem. Az elmúlt időszakban már napi szinten kapok olyan irányú érdeklődést vagy felkérést, hogy a vállalkozás honlapját segítsem előre a keresőkben. A kapcsolatfelvétel során azonban sajnos azt tapasztalom, hogy ezek a megkeresések nagyobb százalékában még mindig nem tudják a megbízók, mi is valójában az a munka, amit a SEO szakemberek végeznek.

Igaz, az már egy nagyon jó jel, hogy egyre többen rájönnek, hogy nem elég jelen lenni az interneten, nem elég, ha van egy “csili-vili” honlap, annak jól is kell teljesítenie, hogy a látogatók megtalálják, hogy barátunk a Google is szeresse és a kiadott keresési találatok között szerepeltesse. Ettől függetlenül azonban még mindig sokan azt gondolják, hogy a keresőoptimalizálás valami varázslathoz hasonló dolog lehet, meglendítjük a varázspálcát és már kész is, nem kíván komolyabb munkálatokat a honlapon, ez által biztosan minimális költségekkel is járhat.

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre kezdőknek cikkemben valóban lépésről lépésre haladok, hasznos összefoglaló lehet minden vállalkozás számára, hogy megértse minden online vállalkozás, rendkívül összetett feladat rendbe tenni akár egy már meglévő honlapot, akár egy éppen elkészült honlap tartalmát. Sorvezető lehet olyan vállalkozások számára, akik hajlandóságot mutatnak, hogy saját honlapjukat, annak hibáit javítsák. Írásom azonban nem a teljesség igényével íródott, nem helyettesíti a SEO szakemberek szaktudását, amely  egy folyamatos tanulás az állandóan változó Google algoritmusok tanulmányozása, a trendek és a statisztikák elemzésének követése.

Alapvető fogalmak és tudnivalók

Néhány mondatban tisztázzuk, miért van létjogosultsága a keresőoptimalizálásnak? Miben különbözik az AdWors-től.

Mi az a keresőoptimalizálás?

A Wikipédia szerint:

keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblapkeresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben.

Az én olvasatomban lerövidítve:

A keresőoptimalizálás = keresőkre optimalizálás

 

Az az olyan jellegű munka a honlapon, amely nagyobb látogatottságot, előkelőbb helyezést biztosít a honlapnak a kiadott keresési találatok között a nem fizetett hirdetések releváns listáján. Ez a lista az organikus találati lista, amely minden vállalkozás vágya, álma. Szerepelni az első találati oldalon, lehetőleg a TOP 3 találat között.

Mi az AdWords?

Az AdWords a Google saját fizetett hirdetéseinek listája a találati oldalon, amely kattintás alapon működik. Ezeket a hirdetéseket pillanthatjuk meg legelőször a találati lista tetején, jelenleg a Google 4 hirdetést jelenít meg. Ez után következik a 10 organikus találat, majd alatta szintén az AdWords fizetett hirdetések találhatóak meg.

SERP- találati lista

Miért fontos a keresőoptimalizálás?

Röviden és tömören: hogy láthatóvá váljon a vállalkozás mindenki számára. Fentebb már írtam arról, hogy a jelenlét ma már nem elég, láthatóvá kell válni, különben nem találnak ránk. A statisztikai adatok szerint a felhasználók nagy része, 70-80%-a az első oldal találati listájából választ, onnan is az első 3 helyezettre esik a legtöbb kattintás. A második oldalra már csak 20% körüli keresés van, a további oldalakat pedig meg sem nézik a felhasználók. Ebből tehát mindenki számára világossá válik, hogy hiába van jelen a 4-5-6. oldalon, ott már senki nem nézi és nem kattint a honlapra, így ebből sem látogató, sem feliratkozó, sem értékes vásárló nem válik majd.

A kiadott keresésekre releváns találatok között sorra ott vannak a konkurens cégek, vállalkozások. A sorrend viszont akár élet és vállalkozás mentő lehet. Az nyer, aki megérti, a keresőoptimalizálással foglalkozni kell, nem lehet elhanyagolni. A potenciális ügyfelet meg kell szerezni, vagy nekünk vagy megszerzi a konkurencia, hiszen mi hagyjuk, hogy megtegye.

SEO vs. AdWords

Mit érdemes alkalmazni a vállalkozás során? Mindkettőnek meg van az előnye, éppen ugyan úgy, mint a hátránya is. Nézzük először  a fizetett AdWords hirdetéseket.

Előnye: A hirdetési kampány elindítása után a honlap azonnal az első, második oldalra kerül, még akkor is, ha előtte a 126. oldalon volt csak megtalálható, a ráfordított összeg nagyságától függ, hányadik lesz a hirdetések sorában.

Hátránya: Amint a hirdetési kampány leállításra kerül, a honlap visszakerül az addigi helyezésére, akár a 126. oldalra.

Ebből talán már tudható, hogy folyamatos költség, amely még emelkedhet is az idők folyamán, ha a kattintásokért nagyobb összeget kell fizetni.

Nézzük a keresőoptimalizálás (SEO) előnyeit és hátrányit.

Előnye: A megfelelően keresőoptimalizált honlapok folyamatosan jobb helyezéseket érnek el a keresőkben. Ezek az eredmények tartósan foglalják el a jobb helyezéseket, és ha csak nem valami óriási baklövést követnek el a honlappal, nem csúsznak vissza a helyezéseikről. Ehhez azonban nem elégedhetünk meg azzal, hogy egyszer rendbe tesszük a honlapon találtakat, az újonnan felkerült tartalmat is optimalizálni szükséges. Figyelni kell a folyamatosan változó Google algoritmusait, megfelelni az irányelveinek, elemezni a konkurenciát, statisztikai adatokat és ennek megfelelően karbantartani a honlapot.

Hátránya: A keresőoptimalizálás egy lassabban teljesítő folyamat, az eredmények nem mutatkoznak meg azonnal. A teljesen új honlapok keresőoptimalizálása folyamatos munkát igényel, a technikai feladatok elvégzése után a folyamatos tartalomfejlesztés és ennek optimalizálása heteket, hónapokat vehet igénybe, ha nagy a konkurencia, akár ennél is lényegesen nagyobb idővel számolhatunk.

A már működő, régebbi honlapok esetén pedig a teljes tartalom átvizsgálása, a hibák kijavítása és újbóli felkészítése a Google robotok számára ad hatalmas feladatot a SEO szakembereknek. Ez az a szaktudás, amit kell megfizetni a keresőoptimalizálás során, hogy a honlap ezentúl úgy szerepeljen  az ingyenes találatok, a jó helyezettek között, hogy nem kelljen vaskos díjat fizetni a továbbiakban a hirdetésekre és még is jó helyen szerepeljen és láthatóvá váljon a vállalkozás.

A keresőoptimalizálás 3 fő alappillére

A keresőoptimalizálást 3 fő területre osztják a  szakemberek. Ezek a technikai SEO, a tartalmi vagy On-page SEO és a Off-page SEO vagyis a linképítés. Ezek együttes hatására kerül a honlap egyre jobb helyezésekre. Külön- külön alkalmazásukkal egymást nem helyettesíthetőek, együttes alkalmazásuk során azonban látványos eredményeket okoznak.

1. Technikai SEO

A technikai SEO a keresőoptimalizálás azon része, amelyet a honlapon végzünk. Ez nagyon sok tényezőt foglal magában, ezekből a leglényegesebbeket emelném ki, amire ha odafigyelünk, már is egy nagy lépést tettünk a honlap rendbetétele során.

Stratégia felállítása, miről szól a honlap?

A Google kifinomult algoritmusai ma már tökéletesen megértik a honlap tartalmát. E szerint a tartalom szerint alakulnak a helyezések. Ha egy honlap össze- vissza kusza tartalommal rendelkezik, ezzel a látogatót és a keresőrobotokat is összezavarják. A látogatók azonnal elkattint, ha nem azt találja a honlapon, amit keresett, ezzel csökkentve a honlapon eltöltött időt. A keresőrobotok is választás elé kerülnek, melyik keresésre is releváns a honlap.

Sok vállalkozás esik abba a hibába, hogy többféle tevékenységet folytat és mindezt egy honlapon jeleníti meg, bár a tevékenységek még csak “rokonságban” sem állnak egymással. Ez bizony egy hátrány a Google szemében, célravezetőbb volna szétbontani a tevékenységeket és külön- külön honlapot készíteni számukra.

Nagyon sok honlapon tapasztalom azt is, hogy a cég önmagát méltatja hosszú leírással, büszke a múltjára, az elért eredményeire és ezt taglalja. Nézzük ezt meg a látogató szemével aki a honlapra érkezett. Biztosan átfutja, de nem ezért érkezett, valamire választ vár, megoldást keres egy problémára. Ennek fényében gondoljuk át és tegyük fel a kérdést: Mi és mi az amit hasznosnak talál a látogató a honlapon? Miben lesz a segítségére? Milyen megoldást nyújt neki a honlap tartalma?

Technikai beállítások

 

HTML title: Az aloldal címét jelenti, de ez nem minden esetben azonos a címmel, amit az aloldal címében látsz. Figyelni kell a beállításoknál arra, hogy minden aloldal esetén más legyen, egyedi.

A megfelelő title hossza 70 karakter és lehetőleg tartalmazza a kulcsszót az elején, ragozatlan alakban. A title után javasolt a márkanév, cégnév feltüntetése. A jó title figyelemfelkeltő, és nagyvonalakban  leírja,miről szól az aloldal.

Keresőoptimalizálás - Title

HTML meta description: A meta description vagy más néven meta leírás szintén nagyon fontos keresőoptimalizálási szempont, sajnos sok helyen nincs is kitöltve, ezért a Google tölti ki a szerinte megfelelő leírást. Lehet ez is egy megoldás, hogy rábízzuk a Google- re, de sok esetben nem pont a megfelelő leírás jelenik meg.

A meta description 155 karakter hosszúságú lehet, 2017 második felétől azonban a Google kísérletképpen a hosszabb, 340-350 karakteres meta leírást is engedélyezi. Ez nagyobb teret enged, hogy még bővebben összefoglalhassa a honlap tulajdonosa az adott aloldal témáját. Érdemes kísérletezni az ide írt szöveggel, hogy minnél figyelemfelkeltőbb, kattintásra csábítóbb legyen.

A meta leírás egyébként magán a honlapon nem található meg, de a keresőkben megjeleníti a Google:

Keresőoptimalizálás -Meta description leírás

 

Nice URL (szép URL):

Biztosan találkoztál már Te is a következő, nem megfelelő URL- el, miközben egy honlapot nézegetsz:

http://valakihonlapja.hu/index.php?q=123

Ez bizony valóban nem szép URL. Ezt sem a Google, sem a látogatók tartják szép URL- nek. Ráadásul a látogatók számára megjegyezhetetlen, így alkalomadtán vissza sem találnak majd ide. Milyen a szép URL? Pl. ilyen:

https://honlapseo.hu/keresooptimalizalas-lepesrol-lepesre-kezdoknek

A látogatók számára könnyen megjegyezhető, értelmes szavakból áll. A honlap optimalizálása szempontjából fontos és a Google is szereti, ha megjelenik benne a kulcsszó. Ha WordPress honlapod van, az admin felületen beállíthatod, hogy minden esetben “nice URL”- ként jelenjen meg.

Beállítások > Közvetlen hivatkozások menüpont

Keresőoptimalizálás- Nice URL

Keresőoptimalizálás- Nice URL beállítás

Webhelytérkép: Készíts egy xml fájba egy honlaptérképet. Ez nem azonos azzal a honlaptérképpel, amit a látogató lát, ha a honlapon nézelődik. Ez egy olyan technikai fájl, ami a keresők segítségére szolgál, kilistázza a feltérképezendő oldalakat. A kész webhelytérképet ezután küld el a Google, Bing stb részére.

Betöltési sebesség

A weboldal betöltési sebessége is kiemelkedő fontossággal bír az online jelenlét során. Ha oldalad lassan tölt be, a látogatók elunják és keresnek egy másik honlapot, ahol gyorsabban jutnak információkhoz. A honlap betöltési sebességét a Google hivatalos mérőeszközén magad is megmérheted és a jelzett hibákat javítva, gyorsabb betöltési sebességet érhetsz el, ami javítja a helyezéseidet. A Google mérőeszközét itt találod: Page Speed Insight

A Google hivatalos mérőeszközének használatakor a HonlapSEO eredményei a következőek:

 

Ugyan ezt egy másik mérőeszközzel is megvizsgálhatunk: GTmetrix

A HonlapSEO oldal itt is nagyon jó eredményekkel rendelkezik:

GT metrix méréseredmény.

Az ite.hu oldalán olvashatsz egy cikket, melyben arról ír, hogy : Új algoritmus jelentett be a Google, amely kizárólag a mobil keresések esetén él majd. A Google házon belül a „Speed Update”, azaz „Sebesség frissítés” nevet adta neki. Ez alapján nyugtázhatjuk, hogy előbb-utóbb egy fontosabb rangsorolási tényező része lesz a webhely betöltési sebessége is.

Mobilos használhatóság

2017- ben kiemelt szerephez jutott a mobilos használhatóság. A felhasználók jelentős része már mobiltelefonokon, táblagépeken böngészík, ha ezeken az eszközökön hibásan jelenik meg a honlap, a helyezéseid romlani fognak. Ma már a legtöbb sablon tudja ezt, de ha régebbi sablonod van, vagy egyedi fejlesztésű honlapod, mindenképpen ellenőrizd, hogy megfelel- e a mobilbarát jellegnek. Mobilbarát teszt vizsgáló eszköz a linkre kattintva ellenőrizheted honlapod.

Belső duplikáció, dupla tartalom

A Google nem szereti sem a duplikációt, sem a másolt tartalmat. Nincs is szükség rá, ha egyszer már valahol megtalálható, vajon minek ismét? A nagyobb mennyiségű duplikáció esetenként még büntetést is vonhat maga után. Hol fordulhat elő duplikáció?

Figyeljünk arra, hogy az indexeltetés során a  csak a fő és egyedi oldalakat indexeltessük. Ezek lehetnek aloldalak, cikkek (bejegyzések), kategóriák. A címke oldalak azonban már könnyedén duplikációt okozhatnak, ezért ezeket ne indexeltessük. További duplikáció lehet még az archívumban a szerző és idő tartalma. Webáruház esetén a név szerint növekvő, csökkenő sorrendbe rendezett termékek. Ezek tartalma ugyanaz, mégis a kereső számára külön aloldalként jelenik meg.

 

2. On- page SEO, Tartalomoptimalizálás

A keresőoptimalizálás legfőbb szempontja, hogy az adott honlapon olyan tartalom legyen, ami megfelel a keresésekre. Minőségi, jó tartalomra van szükség és semmi másra. Ez azt jelenti, hogy egy- egy aloldal kizárólag egy témát fogjon közre, azt járja körbe a legtöbb aspektusból. Ne akarj csapongva több irányba is haladni, maradj mindig az adott releváns tartalomnál, hiszen erre van keresés, erre kíváncsi az odaérkező látogató, ha nem ezt kapja, hamarosan tovább áll. A megjelentetni kívánt tartalmat a  SEO szövegírás szempontjai alapján írd meg, ezzel megkönnyítve a keresőrobotok munkáját, de a látogató számára is adja meg a felhasználói élményt.

SEO szövegírás

A keresőoptimalizált tartalom megírása során több olyan szempont van, amit ha követsz, könnyedén megelőzheted azokat a konkurens cégeket, akik ugyan írnak tartalmat, de nem követik a tartalomoptimalizálás ismérveit. Nem elég egy szöveget “csak” megírni, azt formázni, optimalizálni szükséges a keresőkre.

Kulcsszavak kiválasztása

Kulcsszavak kiválasztása az egyik legfontosabb feladat a SEO során.Nem régiben az egyik új ügyfelem egy remek cikket küldött át véleményezésre. Teljesen rendbe lett volna, ha…. Megkérdeztem tőle, vajon mi itt a kulcsszó? Milyen keresésre szeretné, ha a kereső felhozná a cikket? Nézett értetlenül, erre nem is gondolt. Összességében valóban jó cikk volt, de nem volt benne semmi olyan megfogható, amire  a kereső releváns találatként felhozhatta volna.

A  legfontosabb tehát, hogy a tartalom megírása előtt keressünk egy olyan kulcsszót, amire valóban van keresés. Ez lesz az összekötő kapocs közted és a látogató között. A látogató kulcsszavakra, keresési kifejezésekre keres, és ha releváns keresőoptimalizált tartalommal rendelkezel, Téged talál meg.

Könnyen beleeshetünk egy másik hibába is, ha olyan kulcsszóra írunk cikket, amit jónak gondolunk, de nem nézünk utána, pedig ha megtennénk, kiderülhetne, hogy nincs is rá keresés. Ekkor megint csak feleslegesen dolgoztunk, hiszen írtunk, írtunk, de az általunk jónak ítélt kulcsszóra még nem volt kíváncsi senki sem.

A SEO szövegírás legelső lépése tehát a kulcsszó kutatás, ehhez további segítséget kaphatsz, ha elolvasol néhány régebbi cikkemet, a kulcsszavak szerepéről, fontosságáról.

 

Tartalom optimalizálása

A tartalom optimalizálása során több olyan szempontot ismertetek, amit nem árt figyelembe venni, hogy a keresőoptimalizálás megfelelően legyen elvégezve a szövegírás során. A tejesség igénye nélkül a fontosabb elemeket említem meg, ha ezeket betartod, már sokkal többet tettél, mint azok a weboldal tulajdonosok, akik ezek híjján pusztán tartalmat fejlesztenek.

Meta title ( az aloldal címe): A technikai rész elején már szó volt a meta title szerepéről és főbb ismérveiről, ugyanez érvényes  itt is.

Meta description (meta leírás): Szintén ismertettem már fentebb, a szövegírás során is alkalmazandó minden esetben.

Meta keywords (meta kulcsszó): Nem kötelező megadni, de hasznos bizonyos elemző szoftverek használata során.

A szöveg hossza: Eltérőek a vélemények ezzel kapcsolatosan. Ha rövid a szöveg, akkor kevés benne az információ, a hasznos tartalom. Mások szerint ha hosszú, könnyen elveszhet benne a lényeg. Nemzetközileg elfogadott szabály, hogy a szöveg hossza a minimum 300 szót érje el. Statisztikai adatok viszont azt mutatják, hogy a hosszabb szövegek jobban teljesítenek a keresőkben, a témát jobban körbejárva, részletesebb tájékoztatást nyújtó írásokat találhatunk a legjobb helyezéseket megnézve.

A megírt szöveget bontsuk részekre, rövid bekezdésekre, legyen szellősebb, átláthatóbb szerkezete.

Headingek

A tartalmat, főként a hosszabbakat tagoljuk, hogy a felhasználói élményt javítsuk a látogatók számára. A headingek alakalmazásával a Google keresőrobotjainak is segítséget nyújtunk, mi a fontossági sorrend az aloldalon. A headingek h1- h6- ig használatosak.

h1 jelőléssel mindig az aloldal címét jelöljük. A további h2- h6 jelölést a hierarchiának megfelelően alkalmazzuk. h2 lehet nagyobb fejezet részek jelölése, h3 ezen belül a kisebb részek jelölése stb. Ezekben aztán könnyedén elhelyezhetjük aloldalunk kulcsszavát, jelezve fontosságát.

Fontos, hogy a h1 heading jelölés minden aloldalon kizárólag egyszer legyen alkalmazva és az aloldal címe legyen.

A headingek használatával nagyban megkönnyíthető a látogatók szkennelt olvasási szokása, könnyedén megtalálja a főbb mondanivalót és a benne lévő részleteket.

 

SEO szövegírás, tartalomfejlesztés banner

Kiemelések, vastag és dőlt szövegrészek

A headingek használata mellett további olvasási segítség a szöveg vastagítása, dőlt betűs rész, vagy a felsorolás. Ez szintén segít kiemelni a tartalom lényegét, ha valaki csak átpörgeti a tartalmat.

Kulcsszó elhelyezése a szövegben

Véleményem szerint túl nagy figyelmet szentelnek még mindig az elhelyezett kulcsszó mennyiségének. A Google kifinomult algoritmusai már nem kimondottan a kulcsszavak számát érzékeli, ma már képes a komplex szövegkörnyezet alapján értelmezni a tartalmat. Ettől függetlenül még általánosságban el lehet mondani, hogy a megfelelő kulcsszó elhelyezés a szövegben 2,5% körüli legyen. Kerüljük a kulcsszóhalmozást, használjuk szinonimákat, írjuk körül a témát, így a látogatók számára egy könnyedén élvezhető szöveg kerül megírásra.

Kategóriák

A kész tartalmat rendezd kategóriákba. A megtervezett kategória további lehetőségeket rejt magába. Rendszerezheted vele a honlap tartalmának hasonló tartalmait. Az én oldalam a keresőoptimalizálásról szól, de van kategóriaként pl. a kulcsszavak, linképítés, SEO kezdőknek és további egy csokorba gyűjtött téma. Így könnyedén megtalálja a látogató azt a témát, amire konkrétan keres, nem kell a keresőoptimalizálás minden területén végig szaladnia, ha csak bizonyos rész iránt érdeklődne.

Arra azonban figyelj, hogy túl sok kategóriát ne hozz létre, és a kategóriánkénti tartalom is legyen több aloldal, egyébként ez is duplikációra adhat okot.

Címkék

A címkék újabb rendezési szempontok szerinti tartalom megosztás, de leggyakrabban itt fordulhat elő a duplikáció. Könnyedén előfordul, hogy a címkéhez mindössze egy aloldal tartozik és az azonos az eredeti aloldallal és ez már a Google szemében egy duplikációnak tűnhet, hiszen a másolata az  eredeti aloldalnak. Javaslom, hogy a címke “no index” jelöléssel kerüljön alkalmazásra.

Képek

A látogatók szereti a képeket, szívesen osztják meg azokat. A képek külön találatként is megjelenhetnek, további látogatókat hozva oldaladra.

A keresők a képek alt és title mezőjében megadott szöveg alapján azonosítják be a kép tartalmát. Ha ez nincs kitöltve, a keresőrobotoknak fogalmuk sincs, hogy egy alma vagy egy grafikon van éppen a képen.

Előfordul, hogy a kép lassabban vagy egyáltalán nem töltődik be, ilyen esetekben egy szöveg kerül kiírásra, az alt tag-ba beleírt szöveg lesz az. Fontos, hogy tudd, a gyengénlátók számára is az alt tagban lévő szöveg kerül felolvasásra.

Fontos megemlíteni a képek méretét és azok optimalizálását is. Ez szintén a keresőoptimalizálás feladatai közé tartozik. A gyorsabb betöltési időt segítjük, ha a feltöltés előtt a képek méretét tömörítjük. A  TinyPNG segítségével könnyedén megoldhatod, de más ingyenes elérhető programot is használhatsz erre.

Belső linkek

A linkek elhelyezése fontos a tartalomban. A belső linkek elhelyezésével segítséget nyújtunk a látogatóknak a további hasznos tartalom megtekintéséhez. Ez a könnyebb navigációt szolgálja a látogatók számára és a Google robotjai is ezek alapján térképezik fel az aloldalakat.

Kifelé mutató linkek

Hasznosnak bizonyul a honlapról kifelé mutató linkek elhelyezése is, bár nagyon kevesen használják. A látogatók további informálása, navigálása más honlapokra még előnyünkre is válhat. Könnyedén előfordulhat, hogy a meglinkelt honlap tulajdonosa visszalinkel minket és már is hivatkoznak a honlapra.

A kifele mutató linkeknél azonban van néhány dolog, amire ügyelj:

  • Csak jó minőségű weboldalakra linkelj
  • Főbb kulcsszavaidat ne használd a link szövegében
  • Gyenge weboldal esetében használj “nofollow” megjelölést
  • A kifelé mutató linkek száma mérsékelt mennyiségű legyen

Keresőoptimalizálás

3. Off- page SEO – Linkek

Sok mendemonda kering a linképítésről, miszerint  már nem fontosak. Ehhez képest a Google szóvivője szerint jelenleg is a 3 legfontosabb rangsorolási tényező egyike.

Én a linképítésről írtam már egy hosszabb lélekzetvételű cikket, nem írnám le még egyszer ugyanazt. A linképítés alapjait ismertető cikket elolvasva sok mindenre választ kaphatsz, hogyan építsd, fordítsd hasznodra a linkeket. A lényeget kiemelném, hanyagold a linkcserét, a katalógus linkeket, amelyek ma már inkább károsan, mint hasznosak.

Figyelmed inkább terelődjön a közösségi média használatára, ezek egyre inkább fontosabb szerephez jutnak a keresőoptimalizálás során. A Google “látja”, érzékeli és figyeli mennyire népszerű a kapott lájkok, megosztások során a honlap.

Ezen felül a honlap tartalma az, ami a legtöbb értékes hivatkozást hozhatja. Minőségi, értékes tartalom esetén kérés nélkül hivatkoznak a weboldalra. Adj tehát a látogatók számára olyan megoldást a honlapon, ami valóban megosztásra alkalmas.

Lokális SEO

A keresőoptimalizálás legifjabb alkalmazása.  A Google ma már igyekszik a keresések alkalmával lokálisan megadni a keresési találati listát. Erre a legjobb megoldás a Google Cégem regisztráció.

A felhasználók akár a Google keresőjében, Google térképen vagy a Google+ -on keresnek, elsőként a Google a tartózkodási helyükhöz legközelebb esőt hozza fel a keresési találatok között.

Az én esetemben ha rá keresek “honlap seo” kifejezésre,  a fizetett hirdetések után, a hozzám legközelebb lévő találatként a HonlapSEO oldalt hozza fel a keresési eredmények között. Jobb oldalon pedig a Google Cégem oldalam adatait látjuk, cégnév, elérhetőségek, térkép. További információk is a felhasználók segítségére az eddigi értékelések, vélemények, képek, a szolgáltatás főbb tevékenységéről kép vagy leírás, útvonaltervezés, tehát nagyon sok minden egy helyen összesítve.

Keresőoptimalizálás - Google Cégem találat

Elkerülendő hibák – gondolatok a keresőoptimalizálásról

A keresőoptimalizálás tehát egy rendkívül összetett feladat, de mindenképpen elkerülhetetlen, ha láthatóvá szeretnél válni az internet forgatagában. Rengeteg további olyan pontot tudnék felsorolni, amit mindenképpen meg kell tenned, hogy a legjobb esélyekkel szerepeljen az oldalad a keresőkben, de a leírtaknak csak egy részét megteszed, már is jobban szerepelsz majd, mint jelenleg. Így hát néhány olyan dolgot emelnék ki, amit inkább kerülj el vagy fontolj meg.

  • Ne gondold, hogy keresőoptimalizálás nélkül megelőzheted azt, aki már optimalizált honlappal rendelkezik.
  • Ne akarj azonnal megoldást a keresőoptimalizálással, ez egy hosszabb folyamat eredménye.
  • Tudd, hogy a keresőoptimalizálást végző SEO szakember olyan munkát végez a honlapodon, ami a látogatottság növelésével bevételt hoz Neked, ezt Neked is meg kell téríteni feléje.
  • Ne fogadd el azt az ajánlatot, ami ingyenes, miért dolgozna bárki is lelkiismeretesen azért, hogy Neked még több bevételed legyen.
  • Azt se gondold, hogy az olcsóbb az jobb, mert ha valaki nem értékeli a saját munkáját, hogyan végezhetné azt tökéletesen más honlapján.
  • Ne hidd el az 1-2 hónap alatti látványos eredmények ígéretével kecsegtető “szakemberek” hitegetését.
  • Ne szerződj, ha már konkurencia honlapját optimalizálták ezért ismerik az iparágat.

Hogyan tovább?

Először is engedd meg, hogy gratuláljak, ha már idáig jutottál és elolvastad írásomat. Biztos vagyok benne, hogy hasznodra válik és könnyebben tudod alkalmazni, érhetővé vált számodra a keresőoptimalizálás fontossága és feladatai.

Ha mindez a tudás és ismeret alapján úgy gondolod, szívesen dolgozol saját honlapodon, ajánlom, hogy olvass továbbra is hasznos tudnivalókat, keress fel olyan keresőoptimalizálással foglalkozó honlapot, ahol elmélyítheted tudásod. Amennyiben úgy döntesz, hogy inkább a saját vállalkozásodban teljesedsz ki és a keresőoptimalizálást SEO szakember tudására bízod, keress bizalommal és szívesen segítek.

Weboldal elemzés, SEO felmérés.

 

Keresőoptimalizáláshoz  Seo szakembert keresel? Azonnal használható, gyors megoldások a Google irányelvei alapján.

Keress bizalommal.

 

Burai Barbi - SEO szakember, havidíjas keresőoptimalizálás

Burai Barbi – SEO szakember

Elérhetőségeim:

Burai Barbi SEO szakember

Telefon: +36-30-242-9494

E-mail: info@honlapseo.hu

Web: HonlapSEO

 

 

 

 

 

Eredményes keresőoptimalizálást keresel?

Vedd fel Velem a kapcsolatot az alábbi űrlap kitöltésével:

100% elégedettségi garancia a HonlapSEO- tól

 

 

 

Burai Barbi

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 
Burai Barbi

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.