Honlap optimalizálás – Keresőoptimalizálás – Google helyezés javítás
Mi a honlap optimalizálás?
Honlap optimalizálás, a keresőoptimalizálás feladata és célja, hogy a honlapon technikai, tartalmi, és külső hivatkozások elemzése után, javításokat, változtatásokat eszközöljön a honlapon, hogy releváns találtként jobb helyezést érjen el az organikus találatok között. A jobb Google helyezés során pedig több látogató érkezzen a honlapra, elköteleződjön és vásárlóvá konvertálódjon, ezáltal a vállalkozás számára bevételnövekedést, nagyobb profitot hozzon.
Mi a honlap optimalizálás vagy keresőoptimalizálás?
A Wikipédia szerint:
A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti „normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól. A SEO különböző területeket célozhat meg, mint például a képkeresés, videókeresés, helyi keresés vagy tudományos keresés, újságcikk-keresés avagy iparág-specifikus keresés.
A megfelelően optimalizált honlap értékes látogatóit az organikus keresőből nyeri ingyenesen, nem pedig Google hirdetések útján (AdWords- hirdetés).
Miért van szükség a honlap optimalizálásra?
A XXI. században már szinte minden ember az internet adta lehetőségekkel él. Egyre többen itt keresnek, ha vásárolni szeretnének, információk, hírek, programok után kutatva. A keresők ilyenkor rövid időn belül a legrelevánsabb találatokat hozzák fel a találati listán. A nyertes az lesz, akinek keresőoptimalizált honlapja az első oldalon szerepel.
A keresőrobotok a több millió honlap tartalmát vizsgálva döntik el a találati lista helyezését. A Google algoritmusai több, mint 200 tényező alapján dolgoznak, és ezek is folyamatos változtatáson, frissítésen mennek keresztül.
Statisztikai felmérések adatai szerint a felhasználók több mint 85%- a az első találati oldalról választ. A további 15%- ból 12% a második oldalt megnézi, de ez után, a harmadik oldalon már csak a fennmaradó 3% kattint át, tehát ott már nem nagyon van keresés.
Érthető tehát az a cél, ha a vállalkozások igyekeznek a lehető legjobb helyen szerepelni honlapjukkal. A jó hírem az, hogy egyik honlap sincs bebetonozva a jelenlegi TOP 10-be, bárki számára sikerülhet megelőzni a konkurenciát, nagyobb esélyt kapni a látogatók megszerzésére. Ezért viszont dolgozni kell, a honlapot optimalizálni kell.
A honlap optimalizálás célja tehát, az első oldalon szerepelni a keresőben:
- a kiválasztott kulcsszavakra
- márkanév (cégnév, személy neve) alapján
A profi honlap optimalizálás – miért kell a SEO szakember?
Több megoldás is létezik a honlap optimalizálás során.
- Elvégezheti ezt a feladatot a honlap tulajdonosa.
- Kiadhatja a munkát egy alkalmazottnak.
- Ahhoz, hogy biztosak legyünk a megfelelő honlap optimalizálásban, kérhetjük SEO szakember segítségét.
Vajon melyik választás lesz a legmegfelelőbb a vállalkozás számára?
A tulajdonos, aki a saját szakterületén vállalkozik és nem ért a keresőoptimalizáláshoz? Vagy az a kollega, aki még nem írt HTML kódokat? Vajon mikorra tanulhatja meg?
Én mindenképpen azt mondom, megéri szakembert választani, hiszen jól csak az végezheti dolgát, aki ismeri mestersége minden csínját- bínját.
A hozzá nem értés sok gondot okozhat. A nem megfelelő menüstruktúra, navigáció hiánya, értéktelen tartalom, kulcsszavak hiánya, vagy épp a kulcsszóhalmozás, mind olyan tényező, ami hátráltatja a honlap keresőbeli helyezését.
A Google algoritmusai révén állandó jelleggel felügyeli a weboldalak organikus forgalmát és ellenőrzi, a linkek felépítése szabályos-e. A nem megfelelő linkhálózat, a Black Hat SEO alkalmazások a Google szemében elkerülendők, és hamarosan büntetést kaphat a honlap. Jobb esetben egy hátrébb sorolást kap, rosszabb esetben pedig el is tűnik a keresőkből.
Folyamatosan követni kell az algoritmusok változásait, és a Google érvényben lévő irányelveit, ez alapján kell elvégezni a honlap optimalizálását,kizárólag a White Hat SEO etikus technikáit alkalmazva.
A honlap optimalizálás saját márka építés
A keresőoptimalizált honlap konkrét eredménye a gyakorlatban azt jelenti, hogy a potenciális vevő akár több különböző kulcsszóra keresve is mindig ugyanazzal a honlappal találkozik. Az adott honlap egyben márkanévként is funkcionálhat.
Honlap optimalizálás – Google rangsorolás
A Google mára az organikus keresések 95%-át lefedi. Algoritmusai a releváns találatok alapján sorolja be a honlapokat. Az első találati oldal helyezettjei számára a keresőoptimalizálás adta meg a lehetőséget. Ezek a honlapok mind optimalizált honlapok, felhasználói élményt nyújtanak a látogatók számára, valóságos megoldást a keresésekre. Továbbá a keresőmotorok számára is jelzik a honlap tartalmát, megkönnyítve ezáltal a könnyebb megértést. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy:
Keresőoptimalizálás = keresőkre optimalizálás
A honlap optimalizálás fő területei:
- A honlap technikai felépítése (technikai SEO)
- A honlap tartalmának kulcsszóra történő megírása (on-page, tartalmi SEO)
- Más weboldal hivatkozik-e arra a honlapra, hiteles forrásként (off-page SEO)
A honlap optimalizálás részegységei:
- A honlap szerkezeti elemeinek vizsgálata, szükség szerinti javítása, kiegészítése.
- Megfelelő kulcsszavak kiválasztása és annak elhelyezése a honlapon, főoldalon, tartalomban, menüszerkezetben és további elemekben.
- Felépített, átlátható menüstruktúra megtervezése.
- Title tag.
- Meta description.
- Keresőbarát tartalom készítése, vagy utólagos keresőoptimalizálása.
- Eredeti szövegtartalom, a látogatók számára információban gazdag, érdeklődésére szabott honlaptartalom.
- Belső linkek használata.
- Képek optimalizálása.
- Közösségi média: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram
- Linképítés, hivatkozások külső weboldalakról.
[honlapseo]
Honlap optimalizálás folyamata – Mit csinál SEO szakember?
- Mielőtt belevágnánk a honlap optimalizálásába, első lépésként szükséges egy felmérést készíteni a jelenlegi állapotról. Megvizsgálni minden szempontból a honlapot, a szerkezetét, a technikai lehetőségek után kutatva, a tartalmi elemeit,külső hivatkozásait.
- Statisztikai adatok kielemzése a jelenlegi helyezések alapján.
- Konkurencia elemzés.
- Kulcsszókutatás, főoldali, gyűjtő kulcsszavak, tartalmi kulcsszavak keresése, alkalmazása.
- Fel kell állítani egy stratégiát, amely alapján a feladatok elvégzésre kerülnek (ezek lehetnek kis mértékben fejlesztői feladatok is).
- Elemezni az új statisztikai adatokat a változtatások után.
- További lépések meghatározása, milyen irányban történjenek a változtatások.
A honlap optimalizálása egy hosszabb ideig tartó folyamat, így az eredmények megjelenése is is több hónapot vesz igénybe. A fizetett hirdetésekkel ellentétben, lassabban érik be az eredmény, viszont tartós eredmény várható. Előfordul, hogy egy- egy kisebb keresésű kulcsszóra rövid időn belül jó helyezést érhetünk el, de az erősebb kulcsszavakra a nagyobb verseny miatt hosszabb idő szükséges.
Honlap optimalizálás – lehet-e a már kész honlapot utólag optimalizálni?
Természetesen a már elkészült honlapok utólagos optimalizálása is lehetséges. Ez azonban egy nagyobb falat mindenki számára és sokkal több a munka vele, mintha már eleve keresőoptimalizált honlapot hoznánk létre.
Honlap optimalizálás – Keresőoptimalizálás összegzés
Ne felejtsd tehát, ahhoz, hogy a honlap jól szerepeljen az organikus találatok listáján, a honlapot optimalizálni kell.
Erre a legjobb megoldás ,ha SEO szakember segítségét kéred.
A honlap optimalizálást már a kezdetekkor, a honlap készítése során ajánlott elvégezni, ha ez nem történt meg akkor utólagosan el kell végezni.
A honlap optimalizálás nem egy egyszeri elvégzendő feladat, a honlapot folyamatosan optimalizálni kell a keresőkre, hogy az addigi helyezéseit megtarthassa, hiszen tudod: senki helyezése sincs bebetonozva.
- Látogatottság növelése a weboldalon: Hatékony tippek és stratégiák - 2024-10-14
- Miért érdemes SEO szakértő segítségét kérni? - 2024-10-12
- Google SEO alapok: Hogyan kerülj a TOP 3-ba? - 2024-10-07