Honlap optimalizálás, keresőoptimalizálás

Honlap optimalizálás – Keresőoptimalizálás – Google helyezés javítás

Mi a honlap optimalizálás?

Honlap optimalizálás, a  keresőoptimalizálás feladata és célja, hogy a honlapon technikai, tartalmi, és külső hivatkozások elemzése után, javításokat, változtatásokat eszközöljön a honlapon, hogy releváns találtként jobb helyezést érjen el az organikus találatok között. A jobb Google helyezés során pedig több látogató érkezzen a honlapra, elköteleződjön és vásárlóvá konvertálódjon, ezáltal a vállalkozás számára bevételnövekedést, nagyobb profitot hozzon.

Mi a honlap optimalizálás vagy keresőoptimalizálás?

A Wikipédia szerint:

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti „normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól. A SEO különböző területeket célozhat meg, mint például a képkeresés, videókeresés, helyi keresés vagy tudományos keresés, újságcikk-keresés avagy iparág-specifikus keresés.

A megfelelően optimalizált honlap értékes látogatóit  az organikus keresőből nyeri ingyenesen, nem pedig Google hirdetések útján (AdWords- hirdetés).

Miért van szükség a honlap optimalizálásra?

A XXI. században már szinte minden ember az internet adta lehetőségekkel él. Egyre többen itt keresnek, ha vásárolni szeretnének, információk, hírek, programok után kutatva. A keresők ilyenkor rövid időn belül a legrelevánsabb találatokat hozzák fel a találati listán. A nyertes az lesz, akinek keresőoptimalizált honlapja az első oldalon szerepel.

A keresőrobotok a több millió honlap tartalmát vizsgálva döntik el a találati lista helyezését. A Google algoritmusai több, mint 200 tényező alapján dolgoznak, és ezek is folyamatos változtatáson, frissítésen mennek keresztül.

Statisztikai felmérések adatai szerint a felhasználók több mint 85%- a az első találati oldalról választ.  A további 15%- ból 12% a  második oldalt megnézi, de ez után, a harmadik oldalon már csak a fennmaradó 3% kattint át, tehát ott már nem nagyon van keresés.

Érthető tehát az a cél, ha a vállalkozások igyekeznek a lehető legjobb helyen szerepelni honlapjukkal. A jó hírem az, hogy egyik honlap sincs bebetonozva a jelenlegi TOP 10-be, bárki számára sikerülhet megelőzni a konkurenciát, nagyobb esélyt kapni a látogatók megszerzésére. Ezért viszont dolgozni kell, a honlapot optimalizálni kell.

 

A honlap optimalizálás célja tehát, az első oldalon szerepelni a keresőben:

  • a kiválasztott kulcsszavakra
  • márkanév (cégnév, személy neve) alapján

 

A profi honlap optimalizálás – miért kell a SEO szakember?

Több megoldás is létezik a honlap optimalizálás során.

  • Elvégezheti ezt a feladatot a honlap tulajdonosa.
  • Kiadhatja a munkát egy alkalmazottnak.
  • Ahhoz, hogy biztosak legyünk a megfelelő honlap optimalizálásban, kérhetjük SEO szakember segítségét.

Vajon melyik választás lesz a legmegfelelőbb a vállalkozás számára?

A tulajdonos, aki a saját szakterületén vállalkozik és nem ért a keresőoptimalizáláshoz? Vagy az a kollega, aki még nem írt HTML kódokat? Vajon mikorra tanulhatja meg?

Én mindenképpen azt mondom, megéri szakembert választani, hiszen jól csak az végezheti dolgát, aki ismeri mestersége minden csínját- bínját.

A hozzá nem értés sok gondot okozhat. A nem megfelelő menüstruktúra, navigáció hiánya, értéktelen tartalom, kulcsszavak hiánya, vagy épp a kulcsszóhalmozás, mind olyan tényező, ami hátráltatja a honlap keresőbeli helyezését.

A Google algoritmusai révén állandó jelleggel felügyeli a weboldalak organikus forgalmát és ellenőrzi, a linkek felépítése szabályos-e. A nem megfelelő linkhálózat, a Black Hat SEO alkalmazások a Google szemében elkerülendők, és hamarosan büntetést kaphat a honlap. Jobb esetben egy hátrébb sorolást kap, rosszabb esetben pedig el is tűnik a keresőkből.

Folyamatosan követni kell az algoritmusok változásait, és a Google érvényben lévő irányelveit, ez alapján kell elvégezni a honlap optimalizálását,kizárólag a White Hat SEO etikus technikáit alkalmazva.

Honlap optimalizálás

 

A honlap optimalizálás saját márka építés

A keresőoptimalizált honlap konkrét eredménye a gyakorlatban azt jelenti, hogy a potenciális vevő akár több különböző kulcsszóra keresve is mindig ugyanazzal a honlappal találkozik. Az adott honlap egyben márkanévként is funkcionálhat.

 

Honlap optimalizálás – Google rangsorolás

A Google mára  az organikus keresések 95%-át lefedi. Algoritmusai a releváns találatok alapján sorolja be a honlapokat. Az első találati oldal helyezettjei számára a keresőoptimalizálás adta meg a lehetőséget. Ezek a honlapok mind optimalizált honlapok, felhasználói élményt nyújtanak a látogatók számára, valóságos megoldást a keresésekre. Továbbá a keresőmotorok számára is jelzik a honlap tartalmát, megkönnyítve ezáltal a könnyebb megértést. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy:

Keresőoptimalizálás = keresőkre optimalizálás

 

A honlap optimalizálás fő területei:

  • A honlap technikai felépítése (technikai SEO)
  • A honlap tartalmának kulcsszóra történő megírása (on-page, tartalmi SEO)
  • Más weboldal hivatkozik-e arra a honlapra, hiteles forrásként (off-page SEO)

 

A honlap optimalizálás részegységei:

  • A  honlap szerkezeti elemeinek vizsgálata, szükség szerinti javítása, kiegészítése.
  • Megfelelő  kulcsszavak kiválasztása és annak elhelyezése a honlapon, főoldalon, tartalomban, menüszerkezetben és további elemekben.
  • Felépített, átlátható menüstruktúra megtervezése.
  • Title tag.
  • Meta description.
  • Keresőbarát tartalom készítése, vagy utólagos keresőoptimalizálása.
  • Eredeti szövegtartalom, a látogatók számára információban gazdag, érdeklődésére szabott honlaptartalom.
  • Belső linkek használata.
  • Képek optimalizálása.
  • Közösségi média: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram
  • Linképítés, hivatkozások külső weboldalakról.

 

[honlapseo]

 

Honlap optimalizálás folyamata – Mit csinál  SEO szakember?

  • Mielőtt belevágnánk a honlap optimalizálásába, első lépésként szükséges egy felmérést készíteni a jelenlegi állapotról. Megvizsgálni minden szempontból a honlapot, a szerkezetét, a technikai lehetőségek után kutatva, a tartalmi elemeit,külső hivatkozásait.
  • Statisztikai adatok kielemzése a jelenlegi helyezések alapján.
  • Konkurencia elemzés.
  • Kulcsszókutatás, főoldali, gyűjtő kulcsszavak, tartalmi kulcsszavak keresése, alkalmazása.
  • Fel kell állítani egy stratégiát, amely alapján a feladatok elvégzésre kerülnek (ezek lehetnek kis mértékben fejlesztői feladatok is).
  • Elemezni az új statisztikai adatokat a változtatások után.
  • További lépések meghatározása, milyen irányban történjenek a változtatások.

A honlap optimalizálása egy hosszabb ideig tartó folyamat, így az eredmények megjelenése is  is több hónapot vesz igénybe. A fizetett hirdetésekkel ellentétben, lassabban érik be az eredmény, viszont tartós eredmény várható. Előfordul, hogy egy- egy kisebb keresésű kulcsszóra rövid időn belül jó helyezést érhetünk el, de az erősebb kulcsszavakra a nagyobb verseny miatt hosszabb idő szükséges.

 Honlap optimalizálás – lehet-e a már kész honlapot utólag optimalizálni?

Természetesen a már elkészült honlapok utólagos optimalizálása is lehetséges. Ez azonban egy nagyobb falat mindenki számára és sokkal több a munka vele, mintha már eleve keresőoptimalizált honlapot hoznánk létre.

Honlap optimalizálás – Keresőoptimalizálás összegzés

Ne felejtsd tehát, ahhoz, hogy a honlap jól szerepeljen az organikus találatok listáján, a honlapot optimalizálni kell.

Erre a legjobb megoldás ,ha SEO szakember segítségét kéred.

A honlap optimalizálást már a kezdetekkor, a honlap készítése során ajánlott elvégezni, ha ez nem történt meg akkor utólagosan el kell végezni.

A honlap optimalizálás nem egy egyszeri elvégzendő feladat, a honlapot folyamatosan optimalizálni kell a keresőkre, hogy az addigi helyezéseit megtarthassa, hiszen tudod: senki helyezése sincs bebetonozva.

ingyenes-weboldal-elemzes-banner

Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  +  75  =  78

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .