Meta leírás készítése, de hol is a pontos helye?

A meta leírás jelentős szerepet tölt be keresőoptimalizálás során. Bár a találati listán lévő helyezést nem befolyásolja, rangsoroláskor nem veszi figyelembe a Google, még is azt javasolja, hogy legyen megfelelően kitöltve egyedi, saját tartalommal rendelkezzen.

A keresőrobotok számos információt gyűjtenek össze az oldalról és a további aloldalaktól, ezek segítségével értelmezik a tartalmat. Céljuk pedig nem más mint, hogy több, hasznosabb és relevánsabb információt adjanak a keresésekre a felhasználóknak.

Meta description – Meta leírás jelentése, mi is ez pontosan?

A Meta description vagyis magyarul a meta leírás egy HTML elem, amellyel a látogatók nem is találkoznak az oldalon. Ennek ellenére, még is jelentős szerepet kapott. Ugyanis a weboldal rövid, tömör, de kiemelkedően fontos tartalmi összegzése. Ezért tehát a honlapon lévő minden egyes aloldalnak rendelkeznie kell külön- külön megfelelően megírt, egyedi meta leírással.

Lássunk egy rövid videót,  Matt Cutts nyilatkozatát a meta leírásokkal kapcsolatosan.

Hol található meg a meta description?

A Google által kiadott keresési találati oldalon (SERP), a cím és az URL alatt a szürke betűvel írott sor a meta leírás.

Meta leírás a találati listán található.

 

Meta adatok a forráskódban.

 

Megtalálhatjuk még a forráskódban is további meta elemekkel:

A forráskódban így találhatjuk meg:

<meta name=”description” content=”ide kerül a meta leírás szövege”>

 

Továbbá találkozhatunk a meta leírással a közösségi médiában a megosztott cikkel:

Meta leírás a közösségi médiában megosztott cikk.

Felmerül akkor most a kérdés, kinek szól a meta leírás?

  • Egyfelől szól a keresőrobotoknak, hiszen a benne lévő kulcsszavakkal és a tartalom összefoglalásával jelezzük számukra, miről szól az oldal.
  • Másfelől szól a látogatóknak, komoly befolyással bír, hogy mennyien kattintanak az oldaladra.

Egy megfelelően megírt meta leírás tehát mindkét feladatot ellátja, segít a keresőknek, kíváncsivá teszi a látogatókat és kattintanak az oldalra.

 

Meta leírás hol találom?

 

Milyen szerepet tölt be a meta leírás a honlapon?

A Google hivatalos álláspontja szerint:

A <meta> címkén belüli description attribútum segítségével tömör, az emberek által is olvasható összegzés adható egy-egy oldal tartalmáról. A pontos meta leírások javíthatják az átkattintási arányt.

Az én álláspontom hasonló:

  • Javítja az organikus keresőben a találati eredményt, ezáltal javítja az átkattintási arányt. Ha csak egyetlen oldal veszünk figyelembe, ahogy görgetünk lefelé, egyre csökken az esélye a kattintásnak. Egy jó meta leírás azonban figyelemfelkeltő.
  • Vásárlásösztönző szerepe van. Ha a figyelem mellett a kíváncsiságot is felkeltjük egy termék vagy szolgáltatás iránt, nagyobb eséllyel köteleződnek el a honlapon és nem keresnek tovább.
  • Látogatottság növelése a közösségi médián keresztül. Megosztásunk alkalmával a Facebook is alkalmaz meta leírást. Ha nem töltjük ki saját magunk, akkor ezt a feladatot a keresők  teszik meg helyettünk és az nem biztos, hogy számunkra is megfelelő szöveg lenne. Adjuk meg tehát minden esetben a leírást, hogy a megosztások során minél több látogató figyelme honlapunkra kerüljön.

Meta leírás a forráskódban

 

A  10 + 1 pontos meta leírás szabálya

Mire figyelj, a tökéletes meta leírás közben

 

1. Legyen megnyerő a tartalma

Fogalmazd meg meg röviden és tömören, miért a Te oldalara kattintsanak. A jól megírt meta leírással elérhetjük, hogy a minket megelőző találat ellenére is a mi oldalunkat választja a látogató. Ez kedvezően hat a Google felé is, mert érzékeli, hogy sokan kattintanak az oldalra, tehát szeretik, jó minőségű tartalmat kapnak, ezáltal gyakrabban hoz fel keresési találatnak.

2. Hívd fel a figyelmet

Hatásos, ha a leírásban tudást, titkot ígérünk vagy termék eladásnál kedvezményt, akciót, különleges garanciát.

3. Call to action – Szólítsd fel cselekvésre

Egyértelműen fejezd ki a szándékod, ösztönözd a kattintásra. Vásárlásra, konverzióra biztasd: „Rendeld meg”, „Kérd”, „Ismerd meg” navigáld szavaiddal, segítsd döntésében.

4. Szerepeljen benne a kulcsszó, de kerüld a kulcsszó halmozást

A leírás tartalmazza a kulcsszavakat, lehetőleg más az elején, ragozatlan állapotban. Ez segítségére van a keresőrobotoknak is, a megfelelő indexelés miatt. A kulcsszót a Google automatikusan kiemeli félkövérre, ezzel segít a könnyebb észrevételben és a magasabb átkattintási arány megszerzésében.

5. Valóban összhangban legyen az oldal tartalmával

A meta leírás mindig legyen tökéletesen releváns az oldalon talált információkkal. Ha a látogató nem azt találja, amire számított, rögtön tovább keres és ez rontja az oldalon eltöltött időt és helyezésbeli romlás lehet a vége.

6. Egyedi legyen

Mindig figyeljünk az egyediségre. Minden aloldal olyan meta leírást tartalmazzon, ami még máshol nem szerepel. Webáruház esetén alkalmazható sablon, de figyeljünk oda, hogy ez minden esetben cserélődjön a termék nevével.

7. Nézd meg konkurencia  meta leírását

Vizsgáld meg a konkurencia meta leírásait. Elemezd, NE másold. Gondold át, miben különbözik, mitől tudsz többet vagy jobbat adni. Hangsúlyozd ki a saját előnyeidet velük szemben.

8. Csak számokat és betűket használj, más karaktereket ne

9. Tartsd be a megadott hosszra vonatkozó karakter mennyiséget

A Google a meta leírás hosszára 156 karaktert engedélyez. Ez a mennyiség azonban változhat, ha vastagabban szedett szöveg kerül kiemelésre vagy ha dátumot is megjelentet. Ilyen esetekben előfordulhat, hogy a meta leírás végét levágja, de nem kell megijedni, a robotok számára továbbra is olvasható marad.
Érdemes a maximális hosszúságot kihasználni, de legalább is min. 110 karaktert. Amennyiben ennél kevesebbel érjük be a Google kiegészíti az általa kiválasztott szöveggel.

10. Figyelj a közösségi médiában megjelenő meta leírás kitöltésére

Ha WordPress sablon használsz, akkor van lehetőséged egy bővítmény használatával külön kitölteni a meta leírást, amit a közösségi oldalakon, ha megosztasz megjelenik. Ez lehet eltérő az eredetileg megírt meta description leírástól. Amennyiben mégsem töltöd ki, akkor ha valaki megosztja, az eredeti meta leírás szerepel majd.

+1 Ne maradjon üres, legyen kitöltve

Utoljára maradt a legfontosabb szempont, ne hagyd, hogy a Google a saját megfogalmazását jelentesse meg a meta leírás alatt, hiszen ki az aki a legjobban tudná, mit szeretnél mondani, átadni a látogató számára. Ne bízz tehát a jószerencsében, a látogatók figyelmét ne engedd át másoknak, hogy megszerezzék Őket.

Milyen hibák fordulhatnak elő?

A Semrush felmérést készített a meta leírásokkal kapcsolatosan. Ebben kiemelte a legfontosabb hiányosságokat. Nézzük miket soroltak fel:

  • Túl hosszú vagy rövid a leírás, nem tartották be az engedélyezett karakterszámot.
  • Nem találtak meta leírást.
  • Duplikációt történt, több aloldalon ugyanaz a meta leírás.

Ezeknek a hibáknak a figyelemmel kísérésére rendelkezésre áll a Google ingyenes használható Search Console szoftvere. Regisztráció után, ezek a hibaüzenetek mellett még további nagyon hasznos adatot és statisztikát is találhatunk benne, a honlap teljesítményére vonatkozóan. Érdemes tehát mielőbb használatba venni.

Meta leírás hiba a Search Console- ban.

Jelen esetben az én honlapomon egy átirányítás történt és ezért talált azonos meta leírásokat, de ha más eset történik, itt megtaláljuk és javítás után hamarosan eltűnik a hibaüzenet.

Meta description beállítása, meta leírás elhelyezése az oldaladon

Most, hogy már minden fontos részletet megtudtál  a meta leíráshoz, ideje megtudnod azt is, hogy hol kell ezt megoldanod.

Biztosan tudod, hogy én SEO szakemberként keresőoptimalizálással foglalkozom, így honlapomon erre egy bővítményt alkalmazok. Ezzel könnyedén kezelem, ha Te is WordPress tartalomkezelőt használsz, telepítsd a Yoast SEO plugint.

Meta leírás Yoast SEO segítségével.

 

Végezetül nézzünk néhány a  Google által megértett metacímkét

A metacímkék a HTML-oldal <head> részébe kerülnek.

<meta name=”description” content=”Az oldal leírása” />

<title>Az oldal címe</title>

<meta name=”robots” content=”…, …” /> valamennyi keresőrobotra érvényes a keresőmotorok feltérképezési és indexelési tevékenysége.
<meta name=”googlebot” content=”…, …” /> csak a Googlebot számára érvényes a keresőmotorok feltérképezési és indexelési tevékenysége.

  • noindex: megakadályozza az oldal indexelését.
  • nofollow: megakadályozza, hogy a Googlebot kövesse az adott oldalról más oldalakra mutató linkeket.
  • noodp: megakadályozza, hogy a rendszer felhasználja az ODP/DMOZ-adatokból származó alternatív leírást.

 

Szeretnéd tudni, hogy a honlapod hogyan szerepel a keresőkben? Kérd weboldal elemzésemet, SEO felmérésemet:

 

Weboldal elemzés, SEO elemzés, Honlapelemzés

Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO
Latest posts by Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO (see all)

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  +  15  =  25

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .