Tartalommarketing- hol, hogyan, miért?

tartalommarketingTartalommarketing fogalma, mit jelent pontosan?

Tartalommarketing vagy content marketingnek nevezünk minden olyan marketing tevékenységet, amely  valamilyen tartalmat állít elő és azt a megfelelő helyeken közzéteszi azzal a határozott céllal, hogy vásárlókat szerezzen. A tartalommarketingnek különféle formái léteznek, az információkat több módon mutathatják be. Ide tartoznak például a cikkekben megírt hírek, a fotók, videók, e-könyvek, esettanulmányok, használati utasítások, applikációk, hogy csak néhányat emeljek ki a lehetőségek közül.

Tartalommarketing meghatározása

Wikipédia:

Az egyik legtöbbet használt definíció szerint a tartalommarketing olyan marketingmódszerek gyűjtőneve, amelyek során tartalmat hoznak létre és osztanak meg azért, hogy egy jól körülhatárolt és megismert potenciális ügyfélcsoport figyelmét a cég megszerezze és megtartsa, mindezzel pedig nyereséges ügyfélinterakciókat érjen el.

Célunk tehát, hogy célpiacunknak olyan értékes tartalmat adjunk, amely jó minőségű, releváns tartamommal bír, így növelhetjük üzleti eredményeinket. A megfelelően megtervezett tartalommarketing növeli a látogatottságot, növeli az olvasottságot, és erősíti a márkahűséget.

A rendszeresen frissülő, folyamatosan értékes tartalmak választ adnak a látogatók kérdéseire és problémáira. A tartalommarketing informatív és edukatív tartalommal hívja fel magára a figyelmet, ezzel segíti a termék vagy szolgáltatás iránti figyelemfelkeltést.

A tartalommarketing ma az egyik legköltséghatékonyabb marketingkommunikáció. Lehetővé teszi számodra is, hogy a vállalkozásodról saját magad juttass el információkat cégedről, szolgáltatásodról, termékedről a célpiacod irányában. Olyan tartalmakat hozhatsz létre, amely látogatók számára fontosnak ítélt, érdeklődésüknek megfelelő, figyelemfelkeltő, vágykeltő. Kutatási eredmények bizonyítják, hogy az emberek bizalma erős a tartalommarketingben mindaddig, amíg az értékes tartalom helyett direkt eladásról  nem olvashatnak.

 

A gyakorlatban a tartalommarketinget nem csak közvetlenül a vásárlások növelésére használják fel. A cégek 82 százaléka a cég és a márka láthatóságának növelésére igyekszik használni; 74 százalékuknak célja az érdeklődők elérése (lead generation); a ügyfélszerzés 71 százaléknak célja. 68 százalékuk véleményvezéri pozícióra törekszik a piacon, 64 százalék kétoldalú marketingkommunikációt és párbeszédeket indítana a segítségével; 57 százalék a márkahűséget és vásárlói hűséget erősítené, illetve ugyanennyien preferálnák weboldaluk forgalmának növelését. A cégek 45 százaléka koncentrál a tartalommarketinggel kifejezetten az eladások növelésére

Forrás: Marketingszöveg

tartalommarketing

Tartalommarketing – hol alkalmazd?

A tartalommarketing az online marketing stratégia része, melynek legalapvetőbb része a szövegírás.

  • Keresőoptimalizálás (SEO) : a tartalmak megfeleljenek a keresőmotorok követelményinek, minőségi tartalommal rendelkezzenek, egyediek legyenek, relevánsak a kereséssel, friss és rendszeresen megjelenő tartalom legyen.
  • Közösségi média : ma már a  tartalommarketing szerves része.
  • PPC (Pay per click): a kattintásonkénti fizetésre alapuló stratégiák működéséhez olyan tartalmak szükségesek, amelyek „eladják” a kattintást, ráveszik az interakcióra a látogatókat.
  • PR: A hatékony PR-stratégia lényege, hogy a látogatókhoz ne csak olyan tartalmakat juttassanak el, amely a vállalkozást reklámozza, hanem olyan tartalmakat, amelyek valamilyen szempontból személyesen érintik, érdeklik a célközönséget, és így irányítják a figyelmet a cégre, annak termékeire és szolgáltatásaira.
Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Tartalommarketing – hogyan csináld?

Rendszeresen frissülő, folyamatosan értékes tartalmak.

Ma már nem elég, ha honlapodon időnként frissülő tartalommal találkozik a látogató. Ezt bizony már minden eredményre törekvő vállalkozás megérti és igyekszik az internet adta lehetőségeket minél jobban kihasználni. A tartalomnak minőséginek, értékkel bíró, a célpiacnak megoldásokkal, információval kell, hogy rendelkezzen. Egyedi és figyelemfelkeltő kell legyen, kattintásra csábító szövegkörnyezettel. Már az első találkozáskor el kell érned, hogy tartalmad az, ami számára megfelelő a többi találathoz képest.

Keresőoptimalizálási szempontok

Ma már a vállalkozások is tudják, mennyire fontos a keresőoptimalizálás a forgalomnövelés szempontjából. E nélkül  a vállalkozás elveszik az internet sűrűjében és esélye sincs a jól szereplő, előkelő helyezéseknek a közelébe sem kerülhet. A keresőoptimalizált honlap főbb elemei közé tartozik a folyamatosan frissülő, releváns tartalommal rendelkező, információban és megoldásokban gazdag tartalom. Ez vonzza a látogatót és a Google keresőmotorja is előnyben részesíti.

A tartalommarketing hosszú távon megtérülő munka és nem az eladásról szól

Nem elég, ha egyszer írsz egy tökéletesen, minden szempontnak megfelelő tartalmat. Pillanatnyilag elérhetsz vele egy jobb helyezést a keresőkben, de hosszabb távon nem jelent tartós megoldást. Míg a konkurencia folyamatosan frissít, könnyen lemaradhatsz. Ügyelj arra, hogy a  tartalmaknak nem a termékről, szolgáltatás eladásáról kell szólnia. Adj minél több, a termék, vagy szolgáltatással kapcsolatos információt, hasznos tanácsot, legyen lehetőség kérdések megválaszolására. Nyújts segítőkezet számukra és elsődlegesen inkább bizalmat építs. Nem baj, ha elsőre nem vásárolnak, építs kapcsolatot Velük tartalmaddal. Később, ha vásárolni akarnak, már emlékeznek nevedre, és visszatérnek Hozzád.

Képek, videók a tartalommarketingben

Ma már egyre több cég jelentet meg kiváló tartalmakat, akár úgy is, hogy kiadják külsős cégeknek a tartalomfejlesztést. Tucatnyi vagy még több erre alakult jobb és kevésbé jobb cég áll rendelkezésre, sokszor azonban azt tapasztalom, hogy a képek, videók, vizuális tartalmakról ezek a cégek is elfelejtkeznek. A statisztikák szerint:

  • azok a szövegek, ahol képek vannak 94%- kal több látogatót hoznak
  • webáruházi vásárlások 67%- nál döntési szempont a termékről a megfelelő kép
  • a képes tweetek 150%- kal több megosztást eredményeznek
  • a Facebookon 65%-kal nagyobb az elköteleződés, ha vizuális tartalmat látunk
  • keresőoptimalizálás szempontból a képek is hozzásegítenek a releváns tartalomhoz

Mennyi az ideális tartalom?

Feljebb már említettem, hogy a tartalommarketingnek  nem az egyszer megírt tartalom a lényege, hanem a folyamatosan frissülő, a látogatók és a keresők számára is értékes tartalommal bíró, ismereteket bővítő, nem direkt eladásra ösztönző cikkek megjelenése.

Magyarországon jellemzően 300-350 szavas tartalmat adnak a weboldalak. Brian Dean neves német SEO és Marketing tanácsadó szerint viszont nem érdemes 1000 szónál kevesebb tartalmat írni, ha komoly versenytársakkal rendelkezünk. Az viszont biztos, hogy a hosszabb tartalmaknak csak akkor lesz értelme, ha az nem kizárólag a keresőknek szól, hanem előnyben részesíti a látogatókat. Tény, hogy a hosszabb tartalmakban bővebb információhoz juttathatod látogatóidat, de ne felejtsd el, hogy ez ne legyen csak pusztán ismételgető szóhalmaz.

tartalommarketing-elemzes

 

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

 

 

 

 

 

 

Burai Barbi SEO szakember

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, Honlap SEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 
Burai Barbi SEO szakember

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..