Keresőoptimalizálás szakértő, mi alapján válassz SEO szakembert

Burai Barbi SEO szakember

A keresőoptimalizálás (SEO) a mai napig egy misztikus dolog az emberek szemében. Mi is az pontosan és miért van rá szükség? Mit csinál a keresőoptimalizálás szakértő?

A SEO szakértő egy olyan szakterületen dolgozik, ahol a folyamatosan változó algoritmusok határozzák meg a a keresési eredményeket. Ez alapján határozza meg  Google a kiadott találatok listáját az organikus keresőben.

A Google algoritmusa több, mint 200 féle elemből tevődik össze, melyet folyamatosan változásokon mennek keresztül. Ezen algoritmusváltozásokat követi figyelemmel a keresőoptimalizálás szakértő. Hivatalos képzés híján a SEO szakértőnek ma már bárki kinevezheti magát, ezzel megtévesztve azokat, akik valóban a megfelelő szakembert keresik.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Keresőoptimalizálás szakértő – SEO szakember ki az akire szükséged van, kit kerülj el messzire

Mi alapján válassz? Cikkemben összefoglaltam, hogy ezt megkönnyítsem számodra. Nézzük először azokat, akiket jobb lenne nagy ívben elkerülnöd.

Ne válaszd keresőoptimalizálás szakértődnek, ha:

Stop, ez nem megfelelő

Garantálja az első helyet.

 

  • Ez még a fizetett hirdetések (AdWords) esetén is csak komolyabb befektetett összeg esetén lehet biztosítani annak függvényében, hogy mennyire erős kulcsszóról beszélünk.
  • Elképzelhető, hogy vannak olyan szinte konkurencia nélküli kulcsszavak, amelyekre előre lehet kerülni pl. hangya teherbírása, de ha ezt is megnézzük, a kereső jelenleg 574 találatot ad ki. Így tehát az 574 találatot kell megelőzni annak aki az első szeretne lenni erre a kulcsszóra.

Stop, ez nem megfelelőAzt állítja, hogy szerződésben áll a Google- lel.

Erről a Google ezt nyilatkozza:

Óvakodjon az olyan keresőoptimalizálóktól, akik azt állítják,hogy garantálni tudják a helyezést, és “speciális kapcsolatuk” van a Google-lal, vagy a Google rendszerbe való “”elsőbbségi beküldés” lehetőségét reklámozzák. A Google rendszerben nincs elsőbbségi beküldési lehetőség.

Forrás: support.google.com

Stop, ez nem megfelelőMég jelenleg is a PageRank értéket emlegeti, mint mérvadó értéket.

Ez az érték gyakorlatilag azt mutatta meg, hogy a Google szemében a honlap mekkora bizalmat kapott. 2016- ban a Google megszüntette vagyis már nem látható az érték. Ha a “keresőoptimalizálás szakértőnek ” még a mai napig mérvadó értékű pont a keresőoptimalizálásban, akkor az kell feltételezni, hogy a varázsport hinti, vagy nincs tisztában és naprakészen a keresőoptimalizálással kapcsolatosan.

Stop, ez nem megfelelőBlack hat SEO módszereket javasol.

A Black hat SEO (magyarul fekete kalapos SEO) technikát alkalmazó, olyan módszereket használ, ami nem etikus. Pl. a háttérszínnel megegyező színt alkalmazva kulcsszó halmozást (keyword stuffing)  készít, ezzel veszélyeztetve a honlap megjelenését. A Google Pingvin erre hivatott, kiszűri az etikátlan módszereket, és jobb esetben hátrébb sorolja a honlapot, rosszabb esetben pedig el is tünteti azt. Egy ilyen büntetésből visszahozni az adott honlapot, igen hosszadalmas és költséges eljárás, nem is garantált a siker.

Stop, ez nem megfelelőTúl sok linket ígér rövid idő alatt.

A Google-nek ennek kiszűrésére is van megfelelő megoldása. 2012- től létezik a Pingvin algoritmus, amely a túloptimalizálást figyeli, többek között a hirtelen sok és és erősnek mondott linképítést. Mára a természetesnek ható linképítés a megfelelő. Megfelelő stratégia felállításával építsd a linkeket, hogy eredményes legyen a keresőkben.

 

Stop, ez nem megfelelőTúl rövid határidőre vállalja az eredményt.

Minden vállalkozás álma, hogy minél rövidebb időn belül a lehető legjobb helyre a TOP 10 közé kerüljön, lehetőleg az első három közé, a dobogós helyre. Gondolj csak bele, a világon több 10 millió honlapnak ez az álma. Bizony számtalan keresőoptimalizálás szakértő ezen dolgozik ügyfeleinek. Aki azt ígéri, hogy ezen a mennyiséget képes 1- 2 hét alatt átugrani, az felelőtlenül ígérget vagy önmaga sincs tisztában azzal, hogy a tartós eredmények megszerzéséhez nem elég egy kulcsszóra elől lenni, támogatni kell további kulcsszavak jó helyezésével, egyéb technikai és White hat SEO (fehér kalapos SEO) eszközökkel. Ehhez azonban időre és folyamatos munkára van szükség.

Stop, ez nem megfelelőForgalom növekedést ígér látogató növeléssel szemben.

A keresőoptimalizálás célja, hogy értékes látogatókat szerezzen az adott oldalra. Azt már nem tudja garantálni, ha a látogató az oldalra érkezik és nem találja értékesnek, információban gazdagnak, a kérdésére megoldásnak vagy az adott termék, áru épp nincs készleten, akkor is ott marad és nem keres más megoldást a látogató. A keresőoptimalizálás szakértő adhat egy megfelelő SEO stratégiát, de azt a honlap tulajdonosának kell végrehajtania, anélkül nincs pozitív végeredmény. Az már egy további  kérdés, hogy ezt kiadja a SEO szakértőnek, webfejlesztőjének vagy Önmaga végzi el.

Stop, ez nem megfelelőReferencia hiánya.

Az egyik legfontosabb elem. Kérj bátran referenciát a munkájáról. Az igazi SEO szakértő fel tudja mutatni a pontos eredményeket, amelyeket eddig elért. Itt nem általánosságban kell felmutatni, hogy dolgoztam ennél és ennél a cégnél, hanem nyilvános, látható eredményekről beszélek. Minden valamirevaló keresőoptimalizálás szakértőnek megvannak a megbízás megkezdésekor meglévő állapot és bizony a keresők megmutatják az épp jelenlegi állapotot.

ingyenes-weboldal-elemzes-banner

 

Mit mond a Google? Hasznos tanácsok a SEO szakemberről.

2017. februárban egy videót tett közzé a Google.  Maile Ohye, aki már évtizedes tapasztalatokkal rendelkezik a Google alkalmazásában, igazi szaktekintélynek számít. Maile Ohye tanácsai a következőek a honlap tulajdonosok részére, hogyan válasszanak keresőoptimalizálás szakértőt:

 

 

Nézzük a legfontosabb gondolatokat.

Ki a jó keresőoptimalizálás szakértő?

✅ Ha az adott oldal gyenge minőségű, időlegesen lehet jó eredményeket elérni, de az elért eredmény nem lesz tartós.

✅ A keresőoptimalizálás eredményességéhez idő kell, általában 4-12 hónapra van szükség.

✅ A SEO szakértő az etikus White hat SEO technikai eszközök segítségével dolgozik, betartva a Google irányelveket.

✅ A felhasználói élmény szem előtt tartása ( mobilbarát weboldalak, navigáció, márkaépítés, SEO és felhasználó szempontjából is elengedhetetlen)

✅ Referencia (mutassa meg az eddigi munkájának eredményét)

✅ SEO audit (felmérés készítés, stratégia felállítás, javaslat a fejlesztésre, költségek összege stb.)

Összegességében elmondható, hogy a keresőoptimalizálás szakértőnek mélyebbre kell ásnia, mint hogy igérget. Szükséges, hogy a Search Console adatokba is beleássa magát, kövesse az ott lévő statisztikai adatokat, javítsa a meglévő hibákat, melyek a keresőoptimalizálással kapcsolatosak. Maile Ohye szerint nem azzal van a gond, hogy nem jók a SEO tanácsok. A végrehajtással van probléma. Nem elég ha egy keresőoptimalizálás szakértő elmondja, mit lehet és kell tenni egy honlapon a jobb eredmények érdekében. Sajnos az a tapasztalat, hogy azok a fejlesztések, amelyeket  nem bízták a SEO szakértőre, rendszerint elmaradnak.

 

Mit mond a SEO szakember, hogyan választanék én?

Magyarországon a honlap tulajdonosok nagy része még nem látja át a keresőoptimalizálás fontosságát. Ha elkészül egy honlap, a vállalkozások nagy része hátradől és várja a csodát. Na meg a hatalmas profitot. Aztán elcsodálkoznak, hogy a gyönyörű honlap ellenére sem érkeznek a látogatók, nincs konverzió. Gyorsan utánaolvasgatnak, mi lehet a hiba. Aztán beleszaladnak valami kontár, magát keresőoptimalizáló szakértőnek valló karjaiba. Én inkább a következőket tenném.

✅ Magam példájából kiindulva, beírnám a Google- be kit keresek: SEO szakembert, keresőoptimalizálás szakembert. Ha a szakértő hisz a munkájában, ért is hozzá, akkor bizony elsődleges feladatának érzi, hogy ezekre a kulcsszavakra saját maga jöjjön elől a találati listán, hiszen ezzel már megmutatja,hogy saját magát bizony a legjobb poziciókba tudta helyezni. A HonlapSEO jelenleg már egy jó ideje a SEO szakemberre a 2. helyen, a keresőoptimalizálás szakemberre az 6 és 7. helyezést birtoklom a keresési találatok között, pedig nem elhanyagolható a konkurencia ezen a szűk piacon.

✅ Biztosan kérnék egy honlapelemzést, ez nagyobb vonalakban rá mutat, hogy a honlapon mit és hogyan kell változtatni a jobb eredmények elérése érdekében. Természetesen itt még konkrét megoldások nincsenek, hiszen ahhoz egy mélyebb felmérés (konkurencia elemezés, Search Console statisztikai adatok kielemzése, kulcsszókutatás, linkelemzés szükséges stb.). A HonlapSEO  minden kötelezettségtől mentesen, ingyenesen elvégzi, várom jelentkezésedet. Ha már itt is csak adott összegért vállalják a munkát, elgondolkoznék, mert konkrét megoldás még nem vitte előre a honlapot, ennyi befektetést a keresőoptimalizálás szakértőnek is tennie kell a munkáért. (Képzeld el, hogy házat szeretnél építtetni egy üres telken és hívsz egy szakembert, aki  még csak a felmérést végzi, de már a megbízás előtt szakértői díjat kér, Te pedig még több mesterrel is beszélsz mielőtt döntesz).

ingyenes-weboldal-elemzes-banner

✅ Az elkészült honlapelemzés után javasolnék egy SEO auditot, ami lehet személyes, telefonos, skype- os, itt  a honlapelemzés során megadott jelentés részletesebb kidolgozása a lényeg a közös megbeszéléssel.

✅ Jönnek az árak. Megnézném az árakat, ki mivel dolgozik és alapból elfelejteném a túl alacsony árazású megbízásokat. Mondják, olcsó húsnak híg a leve, és ez nem véletlen. A keresőoptimalizálást nem elég egyszer megtanulni, folyamatos képzést igényel. A Google algoritmusai folyamatos változáson mennek keresztül, ezeket figyelni, tanulmányozni szükséges. Képzésekre járni, minőségi szakanyaghoz  jutni  nem lehet ingyenesen. A HonlapSEO árajánlatát megtalálod az oldalon, amelyek iránymutatást adnak, de minden honlapra egyedi megbízást készítek, így ettől fel és le is eltérhetek a megadott keresőoptimalizálás árak, mérettől és a valós munkafolyamatoktól függően.

 

Keresőoptimalizálás szakértő segítségével jobb helyezés a keresőkben.

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

shares