Weboldal elemzés szempontjai

weboldal elemzés, SEO audit

weboldal elemzésWeboldal elemzés szempontjai – Mi a baj a honlappal?

A webhely tulajdonosok  nyilvánvalóan azért jelennek meg a világhálón, hogy hírt adjanak magukról főként vizuális módon, szöveg és képek segítségével és értékes látogatókat szerezzenek honlapjukra. Cél, hogy a felhasználók könnyen megértsék a tartalmat és folytassák a további aloldalakkal, minél hosszabb időt eltöltve a honlapon, végezetül értékesítéssel növelve saját forgalmukat. Cikkemben a weboldal elemzés  keresőoptimalizálási szempontjaival nyújtok segítőkezet, hasznos információkat a weboldal tulajdonosoknak.

Weboldal elemzés és a konkurencia

Érdemes minden esetben megnézni a konkurencia honlapját. Vizsgáljuk meg, hogy az általunk fontosnak tartott kulcsszavakra, mely honlapok a keresőkben az első helyen az organikus találatok között. Reálisan mérjük fel az elérni kívánt eredményeket,  keressük a piaci rést, ahol többet tudunk nyújtani, illetve, hogy tisztában legyünk saját kapacitásunkkal is.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 Weboldal elemzése, tippek – mit nézzünk a konkurencia oldalainál?

  • Milyen a design?
  • Van e megfelelő releváns tartalom
  • Megjelenés
  • Betöltési sebesség
  • Technikai megoldások

 

Felmerülő kérdéseink a weboldal elemzése során:

  • Miért van előbbre a konkurencia honlapja a keresőkben?
  • Milyen területen vagyunk lemaradva? Tartalmi? Technikai? Hivatkozások?
  • Mi a tényleges hátrányunk, amit be tudunk hozni a keresőoptimalizálással?
  • Mennyi időt, energiát és pénzt kell befektetni a kedvezőbb helyezés eléréséhez?
  • Megoldható saját magunk munkájával vagy SEO szakember segítsége szükséges?

 

weboldal elemzés

 

Általános tennivalók a weboldal elemzése során:

Honlap helyezése a Google szerint

Egy részletes honlapelemzéshez szükséges: Google Webmester Eszközök hozzáférés, az aktuális statisztikai adatok  kielemzése.

Forráskód elemzés

A HTML kódokból szintén sok mindent megláthatunk:

  • Meta tag vizsgálata (title, keywords, description, Open Graph stb.)
  • Alkalmazott  “segédprogramok”, programozási módok használata (Java Script, frame stb.)

Keresőoptimalizálás szempontok elemzése

  • Elsődleges kulcsszó (primary keyword)
  • Kulcsszó sűrűség elemzése
  • Oldal címe (title)
  • Weboldal URL-je
  •  tartalom (paragrafusok, bekezdések, címsorok, szöveg, linkek)
  • Képek címe (image title), alt text
  • Meta leírás (meta description)
  • Közösségi média jelenlét ellenőrzése
  • Ellenőrzés a duplikáció kiszűrésére
  •  Linkek elemzése
  • Webhely sebesség ellenőrzés

Honlap design elemzésének szempontjai:

  • Mennyire egységes és letisztult a honlap?
  • Könnyen áttekinthető?
  • Mennyire tükrözi a dizájn a weblap mondanivalóját?
  • A nyitóoldallal mennyire érhető el a kívánt hatás?
  • Milyenek a színek, grafikák, képek, betűk?
  • Harmonikusak-e ezek a formai megoldások vagy zavaróak?
  • Jól olvashatók-e a szövegek?
  • Megfelelők-e a kiemelések?

Webergonómiai elemzés

  • A honlap neve utal-e a tartalomra?
  • Mennyire beszédes a domain név?
  • Kinek készült, ki a megcélzott közönség?
  • A weblap közvetlen megnyitása után hova téved a tekintet legelőször?
  • Mennyi időnkbe és energiánkba telik megtalálni a weblapon, amit keresünk? Könnyen átlátható?
  • Mennyire érthető a weblap mondanivalója? Összefoglalható 1- 2 mondatban?
  • Mennyire átlátható a weboldal?
  • Mennyire logikus a weboldal felépítése?
  • A szerkezet összhangban áll-e a tartalommal?
  • A honlap nyelvezete nyelvileg, nyelvtanilag helyes-e? Világos-e a fogalmazás?
  • A főbb tartalmi elemek megjelennek-e a kezdőlapon?
  • Mennyire beszédesek a menüpontok?
  • Mennyire egyértelműek és következetesek a linkek?
  • Van-e kapcsolatfelvételre lehetőség és ez jó látható helyen van?  Milyen egyéb formája van a kommunikáció lehetőségének (pl. e-mail helyett űrlap)? Megfelelőek-e ezek a felhasználó számára?
  • Mennyire interaktív az oldal? Kínál-e egyéb, a honlapon túlmutató szolgáltatásokat (pl. e-mail hírlevél, stb.)? Kér-e regisztrációt?
  • A nyitóoldallal mennyire érhető el a kívánt hatás?
  • Van-e a honlapon keresési lehetőség, honlaptérkép?
  • Milyen segítséget kapunk a navigációhoz? (Menüsorok stb.)
  • A honlapon található információk mennyire frissek? Van-e jele a rendszeres karbantartásnak?
  • Mennyi idő alatt töltődik be az oldal? Megfelelő méretűek-e (az olvasást, megértést segíti-e) a szövegek hosszúsága? Vannak-e túlméretezett képek, szövegfájlok?

 

Mi a haszna a weboldal elemzésének?

A weboldal elemzésének akkor van ténylegesen értelme, ha utána a tulajdonos az eredmények és javaslatok tekintetében megteszi  azokat a  lépéseket, amelyek az elemzés alapján szükségesek. Egy kisebb weboldal elemzése esetében ez néhány órát, vagy 1-2 napot vesz igénybe. Egy nagyobb weboldal esetén viszont akár hetekig is eltarthat. Szükséges eldönteni azt is, hogy meg tudjuk oldani saját magunk, vagy kérjük keresőoptimalizálással foglalkozó, SEO szakember segítségét. Természetesen minden honlap tulajdonos önmaga dönt, de ha nem teljesen biztos a dolgában, inkább javaslom egy szakemberre bízni a feladatot, nehogy több kárt okozzunk, mint hasznot.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

shares