A Google nem tétlenkedik! Még csak néhány napja kaptunk egy alapvető tartalmi frissítést, tegnap pedig már a spam elleni újításokról is hallhattunk. És a tech óriás máris egy újabb hírrel lepett meg minket: bejelentették az X-en, hogy elindítják az októberi alap-algoritmus frissítésüket. Google Core és Spam algoritmus frissítés rögtön egymás után némi pihenőt sem hagyva a SEO szakemberek számára.
Egy kis szünetet sem hagytak a változások között! Az új frissítés körülbelül két hétig fog futni. Azt gondolnánk, hogy a Google-nak már nincs mivel előrukkolnia, de úgy tűnik, folyamatosan készülnek valami újdonsággal. Viszont azért azt mondjuk, hogy most már egy picit visszavehetnének a tempóból! A lényeg: készüljünk fel, mert az alap algoritmus újra frissül! És még biztosan tartogat számunkra valamit ebben az évben…
Algoritmusfrissítések 2023 őszén
A Google az elmúlt időszakban igazán aktívnak bizonyult! Nézzük is meg lépésről lépésre, milyen újításokkal készült a keresőóriás az utóbbi hónapokban:
Először is, 2023. augusztus 22-től egészen szeptember 7-ig futott az alapalgoritmusuk frissítése. Majd egy rövid szünet után, szeptember 14-től 28-ig a HCU, azaz hasznos tartalom algoritmusuk kapták a reflektorfényt.
Aztán jött október, ahol újabb változásokat hoztak: október 4-én elindult a Google spam-algoritmus frissítése, aminek várhatóan néhány hét alatt lesz vége. És ha ez még nem lenne elég, a következő napon, október 5-én kezdetét vette a 2023. októberi Alap algoritmus-frissítés, ami körülbelül két héten át tart majd.
És hogy a dolgokat még izgalmasabbá tegyék: a nyári nyaralási időszak éppen véget ér, aminek minden évben komoly hatása van az online világban. A Google hozzátette, hogy az elmúlt időben több indexelési problémáról is értesültek, és már javában vizsgálják a helyzetet. Ráadásul a HCU frissítés időszakában több magyar weboldal is büntetést kapott spam linkhálózatok miatt.
Na, hát a sem Google-nak és sem a SEO szakembereknek bizony nem volt unalmas az utóbbi időszak!
A digitális világ pezsgése sok találgatásra ad okot a szakmai körökben. Mostanában két erős narratíva emelkedett ki a találgatások közül:
- A Google az AI terjedése miatt érzi kényszerítve magát, hogy gyors és alapvető változtatásokat eszközöljön.
- Mások szerint a HCU és az augusztusi alapfrissítés nem sikerült túl jól, ezért most korrekciós lépéseket tettek.
Őszintén szólva úgy gondolom, hogy mindkét elméletben lehet valóságalap. Lehet, hogy a spam algoritmus frissítésekkel a Google az AI által létrehozott, gyenge minőségű tömeges tartalmakat célozta meg. Tekintettel arra, hogy a Core frissítések rendszerint 4-6 havonta jelennek meg, a mostani egyhavi intervallum szinte biztosan valamilyen korrekciót jelez.
Lehet, hogy az AI terjedése miatt a Google komoly változtatásokba kezdett, és ezeket különféle „csomagokban” hajtja végre, hogy értékelni tudja azok hatásait. Bár pontos információnk nincs, alig várom, hogy megtudjam, milyen újításokkal rukkol elő a következő hetekben.
De mielőtt tovább elmélkedünk, vessünk egy pillantást az elmúlt két nap legfrissebb bejelentéseire!
Spam algoritmus frissítés
Mi is ez?
A spam algoritmus frissítés a Google egyik eszköze, mellyel a keresőóriás azokat a weboldalakat és tartalmakat igyekszik kiszűrni, melyeket nem valódi felhasználók, hanem automatizált rendszerek hoztak létre vagy más weboldalakról „loptak el” (ezt hívják scrapelésnek). Gondoljatok csak bele, mennyire zavaró, amikor valami hasznos információt keresünk, és ehelyett irreleváns vagy ismételt tartalmakat találunk. Nos, a Google pontosan ezen próbál javítani ezzel a frissítéssel.
És ami még izgalmasabb: ez a frissítés nem csak egy-egy nyelven működik, hanem számos nyelvet érint, így a Google sokkal hatékonyabban tudja tisztán tartani a keresési eredményeket szerte a világban.
Összefoglalva, a spam algoritmus frissítés a Google egyik lépése a tiszta, minőségi és releváns tartalmak felé vezető úton, hogy a felhasználói élmény még jobb legyen.
Ezúttal a spam észlelő rendszerét vették kézbe, hogy még hatékonyabban tudják kiszűrni az olyan nem kívánt tartalmakat, mint a feltört, scrapelt vagy automatikusan generált oldalak.
És most jön a legizgalmasabb rész: a Google nemcsak az angol vagy magyar nyelvű spam tartalmak ellen vette fel a harcot! A bejelentésük szerint a változások számos nyelvet érintenek, legyen az vietnámi, török, hindi vagy akár kínai. Egy bennfentes forrás, egy Google szóvivő még azt is megerősítette, hogy gyakorlatilag minden nyelvet érint valamennyire ez a frissítés.
Mielőtt azonban túlságosan izgatottak lennénk, érdemes tudni, hogy a teljes frissítési folyamat néhány hetet vesz igénybe. Szóval még egy kicsit várni kell a végeredményre, de alig várjuk, hogy lássuk a változásokat!
Izgalmas változásokat hozott a Google a spam frissítéseinek terén:
Utolsó ismert a mostani, de előtte is sok minden történt. 2022-ben két említésre méltó frissítés is érkezett: először 2022. októberben kaptunk egy spam frissítést, majd 2022. decemberben egy specifikus link spam frissítést.
Ezeken túl, ha még mélyebbre ásunk az időben, 2021-ben is voltak kisebb-nagyobb változtatások. Novemberben egy újabb spam-frissítés láttott napvilágot. De a Google nem állt meg itt: egy kétrészes frissítési csomaggal is meglepték a szakmát 2021-ben, egészen pontosan június 23-án és június 28-án. És ha már a nyarat említjük, ne feledkezzünk meg a 2021-es júliusi link spam-frissítésről sem!
2023. októberi Core frissítés
Mit jelent ez?
Az „2023. októberi Core frissítés” kifejezés hallatán lehet, hogy sokan elgondolkodtok, hogy mi is ez pontosan. Nos, most ezt a rejtélyt szeretnénk egy kicsit közelebb hozni hozzátok!
Amikor a Google „Core frissítésről” beszél, alapvetően az algoritmusának egy nagyobb változásáról van szó, ami azt határozza meg, hogy milyen sorrendben jelennek meg a weboldalak a keresési eredmények között. Ezek a frissítések rendszerint azért történnek, hogy még jobb és relevánsabb eredményeket kínáljon a kereső a felhasználóinak.
Az „2023. októberi” jelző pedig egyszerűen arra utal, hogy ez a bizonyos frissítés 2023 októberében került bevezetésre.
Szóval lényegében egy újabb lépésről van szó a Google részéről, hogy még hasznosabb és pontosabb keresési eredményekkel szolgáljon nekünk.
Gyakorlati tanácsok
Ahogy mondani szokták, az ördög a részletekben rejlik – és ez különösen igaz, amikor a Google alap-algoritmusának frissítéseiről van szó. De ne aggódjatok! Összegyűjtöttünk nektek néhány gyakorlati tanácsot, hogy könnyebben navigálhassatok ezeken a vizeken.
- Legyetek türelmesek! Az alap-algoritmus frissítése után néha azonnal látható változások, máskor viszont csak hetek múlva. Ne kapkodjatok, és adjatok időt az algoritmusnak!
- Figyeljétek a weboldalatok teljesítményét! Használjatok eszközöket, mint a Google Search Console, hogy lássátok, melyik oldalatok teljesít jól és melyik kevésbé.
- Folyamatos tartalomfrissítés! Gondoskodjatok arról, hogy a tartalmatok mindig aktuális és hasznos legyen. Az értékes tartalom még mindig király!
- Mobil-optimalizáció. Győződjetek meg róla, hogy weboldalatok mobilbarátok, mivel a Google mobil első indexelést alkalmaz.
- Kerüljétek a duplikált tartalmakat. A Google nem kedveli az ismétlődéseket, ezért érdemes a duplikált tartalmat minimalizálni vagy eltávolítani.
- Építsetek erős belső és külső hivatkozásokat. A jó minőségű hivatkozások továbbra is alapvetőek a rangsorolás szempontjából.
- Maradjatok képben! Rendszeresen tájékozódjatok az új frissítésekről és SEO trendekről, hogy mindig egy lépéssel a konkurencia előtt járjatok.
Reméljük, ezek a tippek segítenek abban, hogy weboldalaitok még sikeresebbek legyenek a keresőben. Ha bármilyen kérdésetek van, írjatok nekünk!
Végső gondolatok a Google Core és Spam algoritmus frissítés kapcsán
Mielőtt bárki is pánikba esne, álljunk meg egy pillanatra és gondoljuk végig.
- Minden frissítés egy lehetőség. Bármennyire is kihívást jelenthet egy algoritmusfrissítés, mindig emlékezzünk arra, hogy ez egy új lehetőség is a weboldalunk optimalizálására és javítására.
- A jó tartalom továbbra is király. Bár a technikai SEO-nak is fontos szerepe van, az igazán értékes és releváns tartalom továbbra is a legjobb módja annak, hogy a látogatók visszatérjenek hozzánk.
- Tanuljunk a múltból. Ha már túl vagyunk néhány frissítésen, érdemes összevetni a múltbeli tapasztalatainkat az új változásokkal. Ez segíthet abban, hogy jobban megértsük, mire is készül a Google.
- Légy rugalmas! Az SEO egy dinamikus terület, ahol a legjobbak azok, akik képesek alkalmazkodni és gyorsan reagálni az új kihívásokra.
- Mindig legyen B terved. Ha észreveszed, hogy egy frissítés nem kedvez a weboldaladnak, ne adj fel! A stratégiai gondolkodás és a hajlandóság új dolgokat kipróbálni a siker záloga.
Összefoglalva: a Google algoritmusának frissítéseivel szemben állva, mindig emlékezzünk arra, hogy a változás az online világ természetes része. Mindig lesznek új kihívások és új lehetőségek. Ami ma működik, az holnap talán már nem annyira hatékony, de ha nyitottak vagyunk, tanulni vágyunk és alkalmazkodunk, akkor a siker nem marad el.
Keresőoptimalizáláshoz profi Seo szakembert keresel? Azonnal használható, gyors megoldások a Google irányelvei alapján.
Elérhetőségeim:
Burai Barbi SEO szakember, SEO szakértő
Telefon: +36-30-242-9494
E-mail: info(kukac)honlapseo.hu
Web: HonlapSEO
Eredményes keresőoptimalizáláshoz profi SEO szakembert keresel?
Vedd fel Velem a kapcsolatot az alábbi űrlap kitöltésével:
A megrendelésed fizetési kötelezettséggel járó, elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, melyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak irányadóak. A szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik. Ennek értelmében az elektronikus úton leadott megrendelések esetén a megrendelő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, mely elállási jogot 30 napon keresztül biztosítom számodra. Elállási szándékodat a megrendeléstől számított 30 napon belül e-mailben jelezheted az info@honlapseo.hu címen vagy bármelyik, a honlapon feltüntetett elérhetőségen. A szerződést a megrendelő űrlap kitöltésével és a “Megrendelem a szolgáltatást!” gombra kattintással Burai Károlyné Ev- val (2027 Dömös, Táncsics M. u. 50., adószám: 6768775-1-31 ) kötöd.
- Hogyan növeld weboldalad látogatottságát hosszabb kulcsszavakkal és kérdésekkel? - 2024-12-02
- Mennyi idő alatt hoz eredményt a SEO? - 2024-11-25
- Hogyan növeli a SEO az organikus forgalmat? - 2024-11-20