Google első hely a találati listán, jobb minél előbbre kerülni

Google első hely a keresőben

Google első hely, miért fontos?

  • Magyarországon az internetes keresések 96% -a a Google keresőjében történik.
  • A felhasználók 85%-a  a keresési találatok első oldaláról választ, a fennmaradó 15% megy tovább a második oldalra a keresésben.
  • A felhasználók 90% -a kattint az első találatra.

Ebből a statisztikából bárki számára világossá válik, miért fontos a Google első hely a találati listán. Ahhoz, hogy a keresőben az első oldalon a TOP 10- es listán szerepeljen honlapunk, többféle lehetőség is adott. Választhatjuk az azonnali helyezés eléréseként a fizetett hirdetést (Adwords kampány) vagy az organikus keresőben keresőoptimalizálással, ha lassabb, de tartósabb eredmény elérése a cél. A lehetőség mindkét irányban adott, érdemes akár mindkettőt alkalmazni a gyorsabb és tartósabb eredmény érdekében.

google kozpontMi a Google?

A Google Inc. egy amerikai, tőzsdén bejegyzett részvénytársaság, amit eredetileg zártkörűen működő társaságként alapítottak 1988- ban, és aminek a nevéhez fűződik a Google keresőmotor kifejlesztése és üzemeltetése. A cég és a keresőprogram neve a googol (=10100) szám tévedésből elírt változata, így lett Google.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

 

 

Mit fog össze a Google rendszere?

Google első hely a találati listán a legelőkelőbb helyezésA Google kereső működése

Az interneten lévő honlapokat folyamatosan pásztázzák a robotok (Googlebot). A honlapon lévő tartalom kódját elolvassa és elraktározza. Amikor a látogató a keresőbe beírja a keresőszót (kulcsszó), akkor a Google az arra legrelevánsabb találatokat adja meg az első találatok között.

 

 

 

Google első hely – hogyan kerülhet az honlap az első oldalra?

A Google robot több, mint 200 tényezőből kialakított algoritmus alapján térképezi fel a honlapot. Ez után dönt a releváns találatok között. Ezek az tényezők pontosan  nem ismertek, amit tudunk, hogy egy tényező legalább 50 szempontból áll. Bár némelyikről maga a Google ad felvilágosítást nyilatkozataiban, a cég belső emberein kívül senki sem ismeri pontosan őket. Ráadásul ezek a szempontok folyamatosan változnak, állandó fejlesztéseken mennek keresztül, egyre intelligensebbek. Ettől függetlenül lehetőségünk van pozíciónk javítására, hogy könnyebben közelébe juthassunk az áhított Google első hely vagy első oldalon megjelenésnek.

A két legfontosabb tényező, amivel mi magunk is jelentős eredményt könyvelhetünk el az organikus találatok között:

Szintén segíthet a helyezések javításában a keresőmarketing alkalmazása ( tartalommarketing témában bővebben olvashatsz cikkeimben)

 

Google elso hely seoGoogle pozíció javítás: A honlap keresőoptimalizálása

Az első pont, ahol a Google első hely közelébe kerülhetünk, ha honlapunk elkészítésekor maximálisan figyelembe vesszük a Google által jelzett irányelveket. A webmesterek részére készült, már magyar nyelven is nyilvánosan elérhető Google irányelvek útmutatása alapján építhetjük meg honlapunkat, ezzel a Google szempontjait is kielégítve, keresőbarát honlapot készíthetünk, amely a látogatók érdekeit szolgálja. A tartalmi és minőségi irányelvek betartásával elkészült honlap már biztosan megelőzi versenytársait, hiszen a tapasztalatok jelenleg azt mutatják, hogy a magyar vállalkozások nagy része még nem teljesíti ezeket.

A webfejlesztőnek a dokumentumok átolvasása után sokkal könnyebb a “Google fejével” gondolkoznia és megépítenie a honlapot. Így viszont a Google keresőmotorja könnyebben feltérképezi és érti meg a tartalmát a honlapnak. Ezek az ismeretek alapján értékeli az algoritmus, mennyire releváns az adott keresésre és sorolja be a keresési találatok közé. Egy jól felépített honlap, a megfelelő tartalommal, könnyen eredményezhet első oldali találatot a keresőben.

A honlap készítőjének és a keresőoptimalizálást végző szakembernek közösen kell meghatároznia azt a stratégiát, amely hosszabb távon is az első oldali találatokat eredményezi. Ez azonban egy hosszabb lélegzetvételű, folyamatos munkát igényel a fizetett Adwords kampányokkal szemben. Míg egy fizetett kampány elindítása után azonnal adott az első oldalra kerülés, az organikus keresőben való megjelenés hónapok munkájának gyümölcse. A jó hír azonban az, hogy a fizetett kampánnyal szemben ez tartós eredményt hoz, míg a fizetett hirdetéskor a kampány leállítás után honlapunk azonnal eltűnik az addigi előkelő helyezésről, visszasorolódva az addigi relevancia szerinti helyére.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Keresőoptimalizálás – a honlap tartalmának optimalizálása

Mit jelent mindez?

  • Honlapunk keresőbarát legyen, azaz megfeleljen a Google elvárásainak formai és tartalmi szempontból.
  • A honlap a lehető legnagyobb relevanciát, hitelességet adja a keresett kulcsszavak alapján.

A keresőoptimalizálást végző szakember több tucat kritériumnak igyekszik megfelelni, ami komoly szaktudást igénylő feladat, hiszen a folyamatos algoritmus változásokat követni kell és ezek szerint segíteni a honlapot a keresőkben. Ezen felül ma már lényeges szemponttá vált az egyedi, tartalomban és információban gazdag, folyamatosan frissülő honlapok jelenléte. Ezt a látogatók és a keresők is szeretik, és figyelemmel kísérik.

Ide tartozik még a felhasználói élmény fokozása, bár a Google ez esetben nem ad bővebb tájékoztatást, az azonban biztos, hogy a honlapon átláthatóan, egyértelműen kell jelezni, pontosan miről is szól az adott oldal, és melyek azok a kulcsszavak, amivel a honlaptartalom a Google első helyének egyikére szeretne kerülni.

Tartalmi relevancia

Honlapunk információ elemeinek szervesen kapcsolódnia kell egymáshoz:

  • Domain név: honlap címe, elérhetősége
  • Title: honlap neve
  • Description: a honlap leirása, miről szól (forráskódban található)
  • Keywords: kulcsszavak (forráskódban) a honlapra legjellemzőbb szavak
  • Szöveges tartalom
  • Képek attribútumai
  • Anchor text: linkekhez kapcsolódó szöveg (külső és belső linkek egyaránt)

Ezen elemek egymás közötti finomra hangolása körültekintő munkát jelent, de az eredmény nem marad el. Kellő figyelemmel és gyakorlattal rövid időn belül észre vehetjük, hogy honlapunk napról napra jobban szerepel a keresőben és magabiztosan lépdel az első oldali találatok közé, ahol a látogatók igényeit is kielégítve, tartós helyezést biztosít magának. Innen pedig egyenes út vezet a TOP helyezések közé, hiszen ha a keresőrobot észleli a látogatók szimpátiáján alapuló, elégedett találatokat, a Google is előnyhöz juttatja a honlapot, releváns találatként megítélve.

linképítés-hivatkozasokGoogle első hely – A honlapra történő hivatkozások

Ha a honlap felépítése, tartalma, látható és láthatatlan tartalmi jegyei megfelelőek a keresőoptimalizálási szempontoknak, akkor következhet a külső támogatás vagyis külső weboldalról érkező hivatkozások.

A linképítés a keresőoptimalizálás off-site részeként szintén az egyik legrangosabb összetevője, hogy honlapunk a találati listán minél előkelőbb helyezést biztosítson számunkra. Itt is a legfőbb szempont a relevancia, a hivatkozó oldalak mennyire hitelesek az adott témában.

Ma már a mennyiség helyett a minőség a fő szempont, a gyenge oldalakról érkező linket többet árthatnak, mint használnak.

Linképítést körültekintően, kellő szakértelemmel kell végezni, sok kreatív ötlettel és különös tekintettel a hivatkozó oldalakra, a linkszövegek (anchor text) változatosságára, a kulcsszavak tartalmi összefüggéseire, a linkek megszerzésének  megfelelő gyorsaságára.

 

Google első hely – Igen, lehetséges.

Mire kell elsősorban figyelnünk, hogyan érhetünk el jobb helyezést a keresőkben?

A válasz most már  egyszerű. Az organikus keresőkben lévő releváns találatok szerint:

Keresőbarát, felhasználói élményt nyújtó, információban gazdag, folyamatosan frissülő honlap legyen.

Más, külső honlapok mutassanak rá, lehetőleg olyan oldalakról, amelyek hiteles forrásként, további információt adó honlapként hivatkozzanak rá.

Ha ez a két alapvető szempont szerint épül fel a honlap, már is sokkal többet tettünk, mint a legtöbb vállalkozó, aki jelen van az interneten. A folyamatos munka, tartalomfejlesztés, linképítés pedig észrevétlenül juttatja a honlapot a megérdemelt Top 10 közé, majd egyre feljebb, míg az áhított Google első hely is a miénk lehet.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

 

 

 

 

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

shares