Sikeres weboldalt szeretnél?
Sikeres weboldal hibái, amit mindenképpen kerülj el. Cikkem kizárólag a keresőoptimalizálás, keresőmarketing szempontjából vizsgálja a honlapot, a teljes áttekintéssel, egy későbbi cikk foglalkozik majd.
A sikeres weboldal készítése során az egyik legfontosabb szempont, hogy azok a látogatók is könnyen kiismerjék magukat honlapunkon, akik minimális számítógépes tudással rendelkeznek. Legyen tehát könnyen átlátható, hogy látogatóink rögtön megtalálják, amit keresnek és még az esélyt se kapják meg oldalunk elhagyására, más honlapok felkeresésére. Eladni szeretnénk, így kerüljük azokat a hibákat, amelyekkel mindezt mi saját magunk megakadályozhatunk.
Sikeres weboldal első lépései:
Ingyenes tárhelyet használsz– nincs saját domain neved?
Vajon mire gondolhat a látogató? A XXI században milyen vállalkozó lehet az, aki nem szán pár ezer forintnyi összeget arra, hogy cége saját tárhelyet béreljen? Ma már ez a teljes igénytelenség jele, vajon ha önmagával szemben is ilyen a cég, Velem, mint ügyféllel is ilyen lehet? Nem beszélve az ingyenes szolgáltatók lassúságáról. Ha honlapod túl lassan tölt be, könnyen meg sem várja a látogató,keres inkább egy olyat ahol nem kell várakoznia. Az ingyenes szolgáltatóknál bizony az is előfordulhat, hogy honlapod kéretlen reklámjainál éppen egy konkurencia reklámja jelenik meg, átkattintásra csábítva a még meg nem szerzett értékes látogatódat. Sikeres weboldal tehát saját domain, saját tárhely.
Cégneved a domain neved
A keresők a találati listák rendezésénél figyelembe veszik ugyan a domain nevet, viszont az emberek legtöbb esetben kulcsszóra és nem cégnévre keresnek. Igy, ha a cégneved nem egy jól keresőoptimalizált kulcsszó,esélyed sincs hogy releváns tartalomként előre kerülj a keresőkben.
Sikeres weboldal – főbb hibái keresőoptimalizálás szempontjai szerint:
Robot.txt nincs meg
Ez segít a Google robotnak (Googlebot), mely oldalakat, aloldalakat indexelje vagy ne indexelje.
A sitemap.xml fájl hiányzik
Ez segíti a Google munkáját, itt található az összes URL. Ma már nagy segítségünkre vannak különféle pluginok, melyek elkészítik számunkra a sitemap.xml fájlt (Yoast)
Google Webmester eszközök használatának hiánya
Az egyik legfontosabb ingyenesen használható eszköz minden webmester részére. Pontos adatokat láthatunk honlapunkkal kapcsolatosan, akár indexelési állapot, keresési forgalom, vagy feltérképezési statisztikák terén. Webmester eszközökről bővebben a leirásukban olvashatsz.
Google Analytics hiánya
A keresőoptimalizálás kiemelkedően fontos része a sikeres weboldalnak. Ehhez azonban szükséges a honlap elemzése. Kulcsszavaink teljesítményét és eredményességét a Google Analytics segítségével elemezhetjük. Szintén ingyenes regisztráció után juthatunk az elemzésekhez, ami alapján sikeresen optimalizálhatjuk honlapunkat.
Törölt vagy áthelyezett oldalak nem megfelelő kezelése
Weboldalunk nem papírra készül, kiradírozni nem tudjuk. Persze, van lehetőség a törlésre, de ettől még a Google indexelés után tárolja. Láttuk már ugye?
404 az oldal nem található
Természetesen az átirányítás a megoldás effajta helyzetekre, ellenkező esetben a túl sok hibás oldal miatt akár Google büntetést is kaphatunk érte.
Kulcsszavak hiánya
Az oldalak, aloldalak nem tartalmaznak kulcsszavakat, így a Google nem tudja rangsorolni.
Nem megfelelő a kulcsszó sűrűség
Fontos, hogy minél többször szerepeljen az aloldalon, ám a túlzott, és nem megfelelően elhelyezett kulcsszavak felesleges elhelyezése szintén Google büntetést idézhet. Az általános nézet szerint 2 – 5% közötti kulcsszó sűrűség a megfelelő arány, amelyre törekednünk kell. Bátran használhatunk a kulcsszavunknak megfelelő szinonimákat, ezt a Google algoritmusai felismerik és értik.
Sikeres weboldal – A linkek
A belső linkek hiánya
Honlapunkon horony szöveggel linkelve hivatkozhatunk egy másik fontosnak és releváns tartalommal bíró aloldalunkra. A sok helytelenül alkalmazott horonyszöveg helyett pl. ” katt ide” vagy ” itt található” helyett használhatjuk az adott aloldal releváns kulcsszavait, így a Google is könnyebben járja át az oldalakat, keresőoptimalizálás szempontból könnyebb utat járhatunk be.
Nofollow linkek hiánya
A rel=”nofollow” egy elem a HTML-programozásban: olyan attribútum, amely a lapokat vizsgáló, raktározó, tehát indexelő robotokat arra utasítja, hogy ne kövessék az adott hiperhivatkozást.
A linképítés hiánya, vagy a nem megfelelő linképítés
Fajtái:
- Egy másik weboldalról mutat link a miénkre, de a miénkről nincs visszamutató link. Javarészt ilyenek az ingyenes webkatalógusok. (pl. lap.hu)
- Kétoldalú linkcsere: itt mi is visszalinkelünk a minket meglinkelő weboldalra
.Keresőoptimalizálás szempontjából jobb az első fajta, hiszen a kimenő linkeknek erejük is van, nem mindegy mit linkelünk meg honlapunkról.
Nincsenek bejövő linkek
Ez egy külső hivatkozás, amely a mi honlapunkra mutat, mint értékes, releváns tartalom. Ha nincs megfelelő mennyiségű bejövő link oldalunkra, akkor az oldal PageRank értéke nem növekedik, nem érkezik látogató. Fontos azonban tudni, hogy a hivatkozások megfelelő oldalról érkezzenek.
Sikeres weboldal – Tartalom marketing
Kevés tartalom.
A sikeres weboldal keresőbarát kell, hogy legyen, ehhez szükséges a megfelelő mennyiségű szöveges tartalom. Természetesen ennek a látogatók számára értékes, információ dús tartalommal kell bírniuk. Minél több aloldal alakítsunk ki a Long Tail kulcsszavak segítségével, nagyobb esélyt adva a keresőnek, hogy a találati listában minket szerepeltessen.
Ritkán frissül az oldal, kevés az új tartalom.
A Google előnyben részesíti a gyakran frissülő, naprakész weboldalakat. Előrébb jeleníti meg a találati listán a friss cikkeket tartalmazó honlapokat, ezzel is szem előtt tartva az egyik alapelvet, hogy a keresőt használók a legaktuálisabb, így legrelevánsabb tartalmat, információt kapjanak válaszul a keresésükre.
A blog hiánya
A keresők szeretik a blogokat, minden fontos szempontnak megfelelnek a Google szemében:
- gyakran frissül a tartalma
- keresőoptimalizálás szempontjából megfelelő szerkezettel rendelkezek ( HTML kódolás, URL, meta, title stb.)
[honlapseo]
Sikeres weboldal – További hibák
CSS legyen külön fájlban.
Ez az elsődleges forráskód. Legyen rövid és átlátható. Igy a Google is könnyebben átlátja és kezeli.
Karakterkódolási hiba.
Figyeljünk rá, hogy minden karakter megfelelő legyen, ékezetek, speciális karakterek helyett ne valami értelmezhetetlen jel legyen.
Forráskódban az oldal legfontosabb elemeinek megfelelő kitöltése.
Title
Ez a honlapunk címe, amely a böngészők felső sávjában található. Az egyik legfontosabb keresőoptimalizálási tényező. Egy jól megírt aloldal cím jelentősen növelheti a látogatottságot.
Minden aloldal egyedi kell, hogy legyen. A fontos kulcsszavakat szerepeljenek az elején. A látogató rögtön vegye észre, hogy ez az amit keresett. Bővebb segítséget a SEO alapok kezdőknek egyszerűen cikkemben kaphatsz.
Meta Description
Eredetileg a honlapok leírását, tartalmának összegzését szolgálja, megkönnyítve a besorolást. A Google keresőmotorja kiemelkedő fontosságot tulajdonít neki, gyakran ugyanis ez az elem jelenik meg a találati rangsorokban szereplő kivonatokban.
Title tag a cég neve
Bár legyezgetheti hiúságunkat, sajnos a látogató nem fog emlékezni rá, pontosan mivel is foglalkozik a cégünk. A látogató keresőszavai nem a mi cégnevünkre keres majd és előnyben részesíti, ha a konkurencia jól eltalálja a title- t. Vajon hogyan találhatnak hamarabb meg, ha keresőoptimalizáláshoz segítséget keresnek? Burai Barbi néven, vagy SEO szakember-t keresve?
Sikeres weboldal – Keresőoptimalizált honlap
A grafika fölénye a keresőoptimalizálás felett.
Nem biztos, hogy az a weboldal a legjobb, amelyik a legdrágább. Olyan webfejlesztőre van szükségünk, aki a marketing és a keresőoptimalizálás szempontjait is képes figyelembe venni. Lehet, hogy weboldalunk valóban a legszebbek között van, de ha nem érkezik rá látogató és nem tudunk eladni nekik, nézegethetjük mi saját magunk napról napra. A webmesternek szem előtt kell tartania, hogy könnyen megtalálják a keresők és ezáltal az értékes látogatók.
A túlzott grafika, rossz elrendezés miatt honlapunk könnyen elvesztheti keresőbarát szerepét, a látogatók elvesztik érdeklődésüket, ha csak díszeket, villogó effekteket és nem megfelelő hasznos információt kapnak, rövid úton továbbállnak.
Nincs optimalizálva a weboldal
Az emberek a keresőbe beírt keresések alkalmával az első oldal találatait nézik meg, ritkább esetben a második oldalt is megnézik. A harmadik oldalon már szinte a nullával egyenlő az esély arra, hogy minket is megtaláljanak. A sikeres weboldal legfontosabb eleme tehát a keresőoptimalizálás. Új honlapok készítésekor rögtön induláskor e szerint készíttessük el, a már meglévő honlapokat pedig utólag is nézessük át. Kérhetjük SEO szakember segítségét a sikeres weboldal kialakításához, hogy hosszabb távon, tartós eredményeket érjünk el a keresőkben.
[honlapseo]
- Hogyan növeli a SEO az organikus forgalmat? - 2024-11-20
- Hogyan azonosítsd a felhasználói szándékot? - 2024-11-17
- A kulcsszókutatás legújabb trendjei - 2024-11-16