Elkészült az új honlap, hátradőlünk megnyugodva várjuk, hogy érkezzenek a látogatók. Csalódottan tapasztaljuk, hogy ez még sem következik be. Mi lehet az oka, mit csinálhattunk rosszul? A honlap látogatottság a nullával egyenlő. Mért nem érkeznek látogatók a honlapra? Hol vannak? És hol a honlap? Miért nem a saját honlapot látjuk elől a keresőkben? Megannyi kérdés vár megválaszolásra.
A megoldás többféleképpen siet a segítségedre, hirdetés és a keresőoptimalizálás vagyis a SEO képében.
Mit jelent a honlap látogatottság ?
A honlap látogatottság egy olyan mérhető adat számunkra, amely pontosan megmutatja, hogy az adott időszakban, mennyi látogató nézte meg honlapunkat.
Miért fontos a honlap látogatottság adatainak ismerete?
A honlap látogatottság adatainak elemzése során erre tudod a marketing stratégiát felépíteni. Megtudod:
- Honnan, milyen forrásból érkeztek a látogatók (hirdetés, organikus keresés, social, direkt, ajánlás hírlevél stb.).
- Milyen eszközöket használtak (asztali gép,táblagép, mobil).
- Milyen oldalakat néztek meg.
- Mennyi időt töltöttek el.
Az adatok elemzése során pontosan megtudhatod, hol érdemes javítani, mire kell ráerősíteni, hogy a honlap nagyobb látogatottságot érhessen el.
Tévhitek a honlap látogatottságával kapcsolatban
- Kész a honlap további teendő nincs vele, majd érkeznek a látogatók.
- Ha rákeresnek a honlapomra, akkor jó helyen szerepelek a keresőkben.
- Regisztráltam a keresőkbe, így már jönnek a látogatók.
- A keresőoptimalizálás a honlap készítése során már elkészült.
- A meta tagban szerepel a kulcsszó, további munkát nem igényel.
- Title tag rendben, ezzel sincs többet teendő.
A honlap látogatottság növelésének három lehetséges technikai eszköze
Ha több látogatót szeretnél a honlapra több irányból is megteheted. Használhatod külön- külön is a technikai elemeket, de időnként ajánlottabb összevontan is használni őket, annak függvényében, a honlap mióta van jelen az interneten, milyenek a jelenlegi adatai, forgalma, látogatottsága. Más stratégia felállítása szükséges a már régebben jelenlévő vagy teljesen új honlap esetén, vagy megint más a a már optimalizált honlap vagy a kevés tartalommal rendelkező honlap, vagy webáruház és blog esetén. A megfelelő stratégiát a jelenlegi állapot elemzése során tudod felállítani.
Hirdetések
A honlap leggyorsabb megjelenésének technikája. A Google AdWords egy kattintás alapú hirdetési rendszer. A kattintás értéke, napi költség keret szablya meg, hányadik leszel a megjelenéseknél.
Előnye: Itt, amint elindítasz egy kampányt, a honlap azonnal előre kerül a keresőkben,
Hátránya: Amint a kampány leállításra kerül, a honlap azonnal visszakerül az eredetileg meghatározott helyére.
Keresőoptimalizálás, SEO
A keresőoptimalizálás egy hosszabb folyamat, de a várható eredmény hosszú távra hozza az eredményeket. Ebben az esetben a honlap technikai, tartalmi rendbetétele történik meg. Ez attól függően, hogy milyen erős a verseny az adott területen 2-12 hónap munkája is lehet. Bizonyos esetekben már elképzelhető, hogy egyes kulcsszavakra szinte azonnali eredmények várhatóak, de általánosságban azért egy hosszabb folyamat.
Előnye: Hosszú távon megtartható az elért eredmény.
Hátránya: Hosszabb munkafolyamat.
Linképítés
A linképítés a keresőoptimalizálás része, de ma már történhet ettől függetlenül is, közösségi média használatával, cikkek megosztásával hírgyűjtőkben, látogatókat tudunk küldeni a honlapra.
Előnye: Újabb, eddig nem ismert látogatók érkeznek a honlapra.
Hátránya: Még ma is sokan regisztrálnak magas spam értékű linkgyűjtő oldalakra, amelyek már inkább károsan hatnak, mint jótékonyan.
SEO szakemberként én azt javaslom, hogy a három elem időnkénti közös használata hozza meg a sikert, megfelelő használatuk esetén rövidebb idő alatt gyorsabban növelhető a látogatottság.
Milyen honlap látogatottsággal lehetünk elégedettek?
Ha engem kérdezel, nincs ilyen. Az én meglátásom az, hogy a piaci verseny, a további, új versenytársak megjelenése az interneten arra kell, hogy ösztönözze a vállalkozás tulajdonosát, hogy folyamatos látogatószám növelését érje el a honlapon.
Mi befolyásolhatja a honlap látogatottságát?
- Keresőoptimalizált a honlap? Tapasztalataim alapján a keresőoptimalizált weboldal többszörösére emeli a honlap látogatottságot. Ennek oka, hogy a keresőkben jobb helyeken szerepel a releváns találati listán és ezekre kattintanak a látogatók, nem keresgélnek már a sokadik oldalon.
- A honlap témája is szerepet játszhat, mennyire keresett a téma (többen kattintanak egy főzéssel kapcsolatos honlapra, mint egy szakirányú szolgáltatást végző földmérés honlapjára).
- Tapasztalataim szerint, ha a long tail kulcsszavak használata során elért eredmények jó helyen szerepelnek, az magát a honlapot is előbbre helyezi a keresőkben, ezért indokolt ezek a kulcsszavak használata.
- A folyamatosan frissülő tartalom szintén jó hatással van a jobb helyezésekre, ezáltal a nagyobb látogatottság megszerzésére.
- A látogatottságot befolyásolhatja a szezonalítás is (nyáron kevesebb foglalom lehet egy karácsonyi témával, vagy síeléssel kapcsolatos honlapon).
A honlap látogatottságának aranyszabálya
Célzott, minőségi látogatók szerzése honlapunkra, a mennyiségi látogatókkal szemben.
[honlapseo]
A honlap látogatottság mérőeszköze
A Google Analytics az a mérőeszköz, ahol ezeket az adatokat pontosan megtaláljuk. Segítségével megtudhatjuk, hogy az adott időszakban hány látogató jön honlapunkra, honnan érkeznek, milyen oldalakat néznek meg, és sok más fontos adatot is láthatunk. A mérőeszközt a Google ingyenes adja a használatra, mindössze regisztrálni kell és a mérőkódot a honlapba beilleszteni.
Telepítése egyszerű, követni kell a Google weboldalán található telepítési utasításokat. Az Analytics megismeréséhez ajánlom egy másik cikkemet,ahol részletesebben megismerkedhetsz vele.
Milyen adatok szerepelnek a honlap látogatottságával kapcsolatban?
Forgalomfigyelő események
A jelentés menüpontban található és webhelyünk forgalmát követhetjük nyomon, de itt látjuk kampányainkban bekövetkezett változásokat is.
Közönség áttekintése
- Látogatók száma : összesen adat, hányszor nézték meg a honlapunkat, ha valaki az adott időszak alatt többször tette meg, akkor az minden egyes látogatás alkalmával beleszámít.
- Egyéni látogatás : ez az adat azt mutatja, hogy egyénenként mennyien látogatták meg a honlapot, itt ha valaki többször tette meg az adott időszakban, az csak 1 látogatásnak számít.
- Oldalmegtekintés : a látogató hány oldalt nézett meg, beleértve a megnézett aloldalakat is.
- Oldal látogatottság : átlagszám, a látogatók átlagosan mennyi oldalt néztek meg.
- Látogatás átlagos időtartama : a látogató mennyi időt töltött az oldalon.
Ügyfélszerzés a honlap látogatottság során
- Milyen oldalakról érkeznek a látogatók : organikus keresés, social média, hirdetésre kattintottak.
- Milyen keresőszavakra érkeznek a látogatók : melyek azok a kulcsszavak, amelyre a látogatók legtöbbet keresve jöttek honlapunkra.
A Google Analytics elemzéséből megtudhatjuk a honlap látogatottság legfontosabb adait. Ezekből az adatokból könnyedén megérthetjük, mit tehetünk, tegyünk a nagyobb látogatottság elérése érdekében.
- Alacsony a látogatottság : honlapunk elkészült, a látogatók még sem találják, Kérjük SEO-szakember segítségét.
- Magas a látogatottság, de magas a visszafordulási arány is : nem megfelelő kulcsszó választás, rossz navigáció, nehezen olvasható tartalom, bonyolult vagy áttekinthetetlen rendszer a vásárlási folyamat során.
- Magas a látogatottság, még sincs értékes látogató: a honlapon nem a megfelelő tartalommal találkozik a látogató.
- Rossz helyezés a keresőkben: a honlap nincs optimalizálva a keresőkre.
Honlap látogatottság tippek kezdő és haladó honlap tulajdonosok részére
Felhasználó barát honlap
Egyszerű, gyors, jól használható, megfelelő, átlátható navigálható a látogató számára. Segítségedre lehet honlapkészítéssel foglakozó oldalam részletes leírása a keresőoptimalizált honlappal kapcsolatosan.
Keresőoptimalizált honlap
- A honlap technikai felépítése (technikai SEO)
- A honlap tartalmának kulcsszóra történő megírása (on-page, tartalmi SEO)
- Más weboldal hivatkozik-e arra a honlapra, hiteles forrásként (off-page SEO)
Ezzel kapcsolatosan további hasznos tanácsokat olvashatsz keresőoptimalizálás kategória oldalamon összegyűjtött cikkeimből.
A honlap betöltési sebessége
Lényeges szempont a honlap látogatottsága érdekében. Ha a honlap lassan tölt be a látogatók azonnal keresnek egy másik hasonló honlapot, ahol nem kell várakozniuk. Befolyásoló tényezők lehetnek:
- Hibamentes CSS kód
- Hibátlan HTML kód
- Javascript fájl optimalizálása
- Jpg, gif és egyéb fájlok száma
- Kép fájlok mérete – width és height paraméter megadása
- Külső – vagy oldalon belüli – scriptek, a .css stílus lap mérete
- Stílus fájl kompresszió
- Stílus fájl optimalizálása
- Szerver állapota és szerver beállítás
Linképítés természtes módon
A Google algoritmusai nagy hangsúlyt fektetnek a természetes módon történő hivatkozások megszerzésére. Erről részletesen olvashatsz cikkemben:
Linképítés hatékonyan, alapok kezdőknek, tippek haladóknak.
Reszponzivitás
Egyre nagyobb létszámban keresnek mobil eszközökről, táblagépekről a látogatók. A honlap jelentős hátrányt szenved, ha a reszponzivitás nincs kezelve.
Tartalom frissítés
A látogatók a keresések során a friss tartalmat veszik igénybe, a régi, már nem is aktuális tartalmat azonnal elhagyják. Ez csökkentheti az oldalon eltöltött időt, melyt a Google is hátrébb sorolással eredményez. Kiemelkedő fontossággal bír tehát, hogy a honlapon rendszeresen megújuló információk legyenek, a látogató számára megoldást adjon, legyen az akár szolgáltatás vagy termék.
Webanalitika használata
A webanalitika használata tehát elengedhetetlen a vállalkozás részére, a honlap látogatottság növelése érdekében. Amennyiben nem vagy elégedett a látogatók számával, segítségedre lehet a honlapelemzés, SEO felmérés. Ebben segítséget adok számodra, feltárom a honlapon lévő hibákat és lehetőségeket.
- Hogyan növeli a SEO az organikus forgalmat? - 2024-11-20
- Hogyan azonosítsd a felhasználói szándékot? - 2024-11-17
- A kulcsszókutatás legújabb trendjei - 2024-11-16