SEO ár, többen homlokukat ráncolják, mikor meglátják. Mi kerül ennyibe? Miért látják borsosnak? Talán, mert sokan nem is értik miről van szó. Sajnos az elmúlt időszakban nagyon sok olyan, magát varázslóként feltüntetett ember kapott nyilvánosságot, akik úgy állították be a keresőoptimalizálást, mint valami különleges és megtanulhatatlan tudást a vállalkozások számára.
Érthetetlen szakkifejezésekkel igyekeztek még titokzatosabbá tenni azt, ami valóban nem túl könnyű feladat. A Google algoritmusai folyamatosan változnak, ezek követése, a saját tapasztalatok megszerzése és alkalmazása napi szintű tanulási folyamat a SEO szakemberek számára.
SEO ár első kérdése: Szükséges- e a keresőoptimalizálás?
Szerencsére egyre több hazai vállalkozás érti már, hogy keresőoptimalizálásra szüksége van a honlapnak.
Mi ennek az oka? Gondolj csak bele… Vajon hány honlap van jelen csak a Te szakterületeden az interneten? Elárulom, több tízezer. Nem csoda, ha nem találod a gyönyörűre megtervezett honlapodat a keresőkben. Ahhoz, hogy jelen legyél, lehetőleg a konkurenciát megelőzve, bizony vagy fizetett hirdetést vagy keresőoptimalizálást, akár a kettőt ötvözve kell dolgozni a már elkészült honlapon, hogy a látogatók és a keresők is értékeljék a jelenléted. A fizetett hirdetés egy azonnali megoldást jelent a jó helyezésre, viszont a kampány leállítása után, ha nem optimalizált a honlap a keresőkre, rögtön visszacsúszik az addigi helyezésre.
A keresőoptimalizálás nem ad azonnali megoldást, több hónapnyi folyamatos munka eredménye, viszont tartós eredményt adva bebiztosítja a helyezést hosszú időre. Nem mondom, hogy örökre, hiszen a konkurencia célja is azonos a Tieddel, így értsd szó szerint a folyamatos munkát, amit a SEO szakember tesz vállalkozásod érdekében (Minden hasonló vállalkozás igyekszik kitűnni a saját termékével, szolgáltatásával, kedvezménnyel, akcióval, jobb minőséggel, vagy akár nagyobb árukészlettel).
A keresőoptimalizálás ára tehát nem egy kiadásként kezelendő tétel, hanem befektetés cégedbe. Hosszú távon elől lenni a keresőkben, nagyobb látogatottság megszerzése, ami aztán vásárlókká, megrendelőkké konvertálódik át, én egy profit termelő tevékenységnek jellemezném.
Szeretnéd tudni, hogy a honlapod hogyan szerepel a keresőkben? Kérd weboldal elemzésemet, SEO felmérésemet:
SEO ár második kérdése: Ki végezze el a keresőoptimalizálást?
A keresőoptimalizálás feladatának elvégzésére több lehetőség is van. Mindez csak pénztárca kérdése.
Végezheted Te magad, vagy a honlapfejlesztőd. Ebben az esetben elég egy SEO auditot kérned, ahol a keresőoptimalizálás szakértő megvizsgálja a honlapot, és készít egy jelentést az elvégzendő feladatok listájáról. Ez alapján tudsz dolgozni a honlapon a jobb eredmények elérése érdekében.
SEO ár harmadik kérdése: Miért éri meg megfizetni a keresőoptimalizálást végző szakembert?
Léteznek olyan technikai megoldások, amelyeket csak a szakemberek tudnak elvégezni, kódokat írnak, stratégiát állítanak fel, figyelve a folyamatos algoritmusváltozásokat. Tartalmi elemzéseket végeznek az oldalakra és a navigációra, a honlap szövegezését, képeit optimalizálják a keresőkre. Elemzik a statisztikákat, javítják a strukturált adatokat, linkeket építenek. Alapos kulcsszókutatást végeznek, melynek segítségével erősítik a helyezést akár több száz keresett kulcsszóra. Belső linképítéssel a honlapon lévő aloldalakat erősítik valamint a közösségi média jelenlétét elemzik. Ugye nem is gondoltad volna, mennyi minden szükséges, hogy rendben legyen a honlap a keresők „szemében” ?
SEO ár negyedik kérdése: Mitől függ, miért lehet más és más a keresőoptimalizálás ára?
Ez több szempontból is változhat.
- Függhet attól, hogy ki végzi azt (magad végzed, a honlap fejlesztőjének adod ki vagy SEO szakember végzi).
- Egyszeri SEO szolgáltatást vagy havidíjas szolgáltatást választasz (választhatsz egyszeri rendbetételt a már kész honlapon, de számolnod kell az ez után változó tartalom már nem valószínű, hogy jól szerepel majd a keresőkben, ha nem optimalizált és az eddigi eredményekre is befolyással lehet).
- Lehet a válasz az is, hogy nézd meg, mit tartalmaz a szolgáltatás (SEO szakemberek többféle csomagot állítanak össze, a munka mennyiségétől függően lehet választani pl. szövegírást vagy csak annak SEO-zását igényelve).
- Aki végzi azt, mire vállal garanciát.
SEO ár ötödik kérdése: Mit tartalmaz a SEO ár?
Jó esetben a keresőoptimalizáló szakember három területen végzi a munkát.
- A honlap technikai felépítése (technikai SEO)
- A honlap tartalmának kulcsszóra történő megírása (on-page, tartalmi SEO)
- Más weboldal hivatkozása a honlapra, hiteles forrásként (off-page SEO)
Ezek alapján egy stratégia felállítása a legfontosabb, hol és min kell és lehetséges a javítás a jobb helyezés érdekében. Konkurencia elemzés, kulcsszókutatás, statisztikai elemzések elvégzése az Google Analytics és Search Console alapján.
SEO ár hatodik kérdése: Ingyenes keresőoptimalizálás?
Persze, biztosan vannak akik ingyenesen, vagy szinte ingyen kínálják a SEO szolgáltatást. De biztos, hogy a jól menő vállalkozásod ezt kívánja? Vagy az éppen induló vállalkozásod rábíznád egy olyan emberre, aki nem kér a munkájáért fizetséget? Kérdezem én, mennyire végezhet alapos munkát, mit kérhetsz majd rajta számon, ha nem fizettél érte? Fentebb már írtam, hogy mennyire összetett és folyamatos tanulással egybekötött munka a keresőoptimalizálás. Vajon miért váltaná aprópénzre ezt a tudást bárki is?
Biztosan hallottad már Te is, hogy olcsó húsnak híg a leve. Nem tisztem mások munkáját megítélni, de elképzelhetetlennek tartom, hogy valaki hobbiból dolgozna, ha csak nem milliomos/milliárdosként született, neki is meg kell élnie valamiből. Ha csak nem Teréz anya reinkarnációja, miért dolgozna csupán csak azért, hogy Neked több bevételed legyen.
Így tehát Neked sem mindegy, kit és mit választasz a lehetőségek közül.
SEO ár hatodik kérdése: Mi alapján hozd meg a döntést?
Most már tisztában vagy azzal, hogy ne kizárólag a SEO árak alapján hozd meg a döntésedet.
✅ Nézz meg több SEO szakembert, írd be a keresőbe és hozz úgy döntést. A találatok alapján nézd meg, ki az, akivel úgy érzed együtt tudnál dolgozni hosszabb távon.
✅ Válaszd ki azt, aki azonosulni tud cégeddel, vállalkozásoddal. Erre mindenképpen szükség lesz, hogy a megfelelő stratégia felállhasson.
✅Nézd meg, mit vállal, mennyire fogalmaz érthetően, hogy Te is megértsd, mi az amit tenni fog.
✅ Nézd meg azt is, hogy mennyire elhívatott a szakterületén, hajlandó- e csupán jó szívvel segíteni, ha alapdolgokról van szó.
✅ Nézd meg, elérhetősége van- e, ha hirtelen erre kerülne sor.
✅ Nézd meg, mi az a plusz, amit másokkal szemben tesz a vállalkozásod érdekében.
SEO ár hetedik kérdése: Kit válassz?
Röviden? Akit szeretnél…
A döntést mindenki saját maga hozza meg, más nem dönthet helyetted. Mérlegelned kell, mi a jó a vállalkozásodnak, mi viszi előre. Ha már vállalkozol, több helyes is meghoztál és bízom benne, hogy ez ezek után is így lesz. A SEO árak cikkemmel remélem, hogy én is segíthettelek a helyes döntésedben.
Ha a HonlapSEO árai iránt érdeklődsz, megtalálod a SEO árak menüpontban.
Döntésed előtt segítségedre lehet honlapelemzésem: kérd a SEO felmérést.
Szeretnéd tudni, hogy a honlapod hogyan szerepel a keresőkben? Kérd weboldal elemzésemet, SEO felmérésemet:
- Hogyan növeli a SEO az organikus forgalmat? - 2024-11-20
- Hogyan azonosítsd a felhasználói szándékot? - 2024-11-17
- A kulcsszókutatás legújabb trendjei - 2024-11-16