A SEO jelentése, mi az a SEO? Hazánkban is egyre nagyobb létszámban vannak jelen a vállalkozások az online világban. Egyre többen és többen veszik ki a részüket megjelenésükkel a képzeletbeli tortából, mindenki szeretne egy nagyobb szeletet magáévá tudni, vagyis nagyobb bevételre szert tenni. Élesedik a piaci helyzet és a vállalkozások már észrevehetően keresik a lehetőséget a jobb helyeken való megjelenésekre az organikus találatok között.
Sokaknak már ismert a keresőoptimalizálás, tudják, hogy alapvető fontosságú. Sokan vannak azonban, akik még csak most keresnek rá a SEO jelentésére. Mi az a SEO? A jó hírem számukra, hogy sosincs késő, csak ha figyelmen kívül hagyják. Számodra már fél siker, ha ezt a cikket olvasod, hiszen már idetaláltál és előny élvezel a konkurenciával szemben. Ez azonban még mindig kevés. Meg kell ismerned közelebbről a keresőoptimalizálás miértjeit, hogyanjait, feladatait.
SEO jelentése, mi az a SEO? Mit kell tudnod a keresőoptimalizálásról – Tartalomjegyzék
1. A SEO jelentése, mi az a SEO?
1.1. A kezdetek
1.2. A jelen
2. Hogyan történnek a keresések?
3. SEO – Google keresések
4. SEO főbb területei
4.1. Technikai SEO (indexelhetőség)
4.2. On- page SEO/ on-site SEO/ honlapon belüli SEO (tartalomfejlesztés, kulcsszavak, title, meta, URL, képek optimalizálása stb.)
4.3. Off- page SEO/ off-site SEO/ honlapon kívűli SEO (backlinkek, hivatkozások más, külső oldalakról)
5. Keresőoptimalizálás csoportosítása a SEO iránya szerint
5.1. Vertikális keresőoptimalizálás
5.2. Horizontális keresőoptimalizálás
6. Mit kell tudnod a keresőoptimalizálásról?
7. Mik a leggyakoribb hibák a keresőoptimalizálás során?
8. Összegzés a SEO jelentésének fontosságáról
1. A SEO jelentése, mi az a SEO?
A Wikipédia megfogalmazása szerint:
A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblapkeresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti „normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól.
A SEO egy mozaikszó, rövidítés a keresőoptimalizálókra (angolul search engine optimizers), SEO szakemberekre is vonatkozhat, akik a keresőoptimalizálást elvégzik.
A SEO jelentése tágabb értelemben többet is mondhat számodra. A keresőoptimalizálás az online marketing szerves része. Segítségével értékes látogatókat tudsz szerezni honlapodra, ahol terméked, szolgáltatásodat eladhatod számukra.
A SEO segítségével nagyobb látogatottságot, és előkelőbb helyezéseket érhetsz el a kiadott keresési találatok között. Azt azonban tudnod kell, hogy csak a keresőoptimalizálással még nem adsz el. A SEO odaviszi a látogatókat a honlapodra, de az értékesítés már a Te feladatod a megfelelő termék vagy szolgáltatás kínálatával.
A SEO jelentése = keresőoptimalizálás = keresőkre optimalizálás = honlap optimalizálás = weboldal optimalizálás
1.1. A kezdetek
A kilencvenes években a keresők megjelenése idején a keresőoptimalizálás is rögtön szerephez jutott. Ekkor még a rangsorolás a tartalom és a weboldal tulajdonosa által megadott kulcsszavak voltak a főbb rangsorolási szempontok. Ezt követte a egyes oldalak népszerűsége, majd az oldalon eltöltött idő. 1996-tól pedig a linkek megjelenését is figyelembe veszik a SERP (organikus találati lista) során. Ebben az időszakban még a kivülről érkező linkek száma dominált, mára ez a mennyiségről a minőségre, relevanciára változott.
1.2. A jelen
Mára már több népszerűbb internetes keresőmotor közül választhatunk, erről olvashatsz egy korábbi cikkemben: Internetes keresők, 5 legnépszerűbb keresőmotor.
Közülük a legismertebbek:
- Yahoo
- Bing
- Yandex
- Bing
- Duck Duck Go
2. Hogyan történnek a keresések?
Az odalakat keresőrobotok járják be, indexelik és egy nagy adatbázisban tárolják az adatokat. Ebből az adatbázisból kerül ki a keresésekre adott találati lista, a keresőrobotok által legrelevánsabbnak ítélt találatok jelennek meg a helyezések során. A találati lista változhat preferencia vagy lokációnak megfelelően egyes felhasználók esetében.
3. SEO – Google keresések
Magyarországon a keresések több, mint 98%- a Google keresőjében történik. Az első találati oldalon a fizetett (AdWords) hirdetések alatt mindösszesen 10 hely található az organikus találatok helyezettjei számára.
Statisztikai adatok szerint az első helyre 31% kattint, míg a második helyen lévő találatra 14%, a harmadikra pedig már csak 10% kattint. Könnyű kiszámolni, hogy az első három helyezett elviszi a látogatók 55%- át. A fennmaradó 45% megoszlik a negyediktől tizedik helyen, ebből pedig pár százalék (4-5%) jut a második találati oldalra. E szerint a statisztika szerint igyekszik minden online vállalkozás a legjobb pozíciót elfoglalni a nagyobb látogatottság érdekében.
Google keresőoptimalizálás, útmutató kezdőknek cikkemben bővebben olvashatsz arról, hogy hogyan segítheted honlapodat a keresőkben. Ha további segítséget szeretnél, kérheted weboldal elemzésemet, SEO felmérésemet a linkre kattintva:
4. SEO főbb területei
Az, hogy az adott weboldal hogyan szerepel a keresőkben, összetett keresőoptimalizálás munka eredménye. A Google több, mint 200 algoritmus alapján választja ki a találati lista helyezéseit, és ez is folyamatos változáson megy keresztül. A SEO szakember feladata, hogy kövesse ezeket a változtatásokat és a honlapot hozzásegítse az eredmények javításához valamint a megtartásához.
A SEO jelentése tágabb értelemben a honlapon elvégzett munkát is jelenti, ahol három fő szempontnak teszünk eleget, ezek pedig a technikai SEO, a honlapon belüli és kívüli SEO- t jelentik. Ezen felül még számos tényező szerepet játszhat a rangsorolás során pl.: a domain kora vagy a RankBain algoritmus. Ezek alapján a keresőoptimalizálást három nagy területre ajánlott bontani:
- Technikai SEO
- On- page SEO
- Off- page SEO
4.1. Technikai SEO (indexelhetőség)
Mielőtt bármit is csinálunk a honlapon, elsőnek érdemes a technikai SEO-t elvégezni. Ez segíti hozzá a Google keresőrobotot (Googlebot), hogy figyelembe vegye és rangsorolja a weboldalt. Ide tartozik a weboldal felépítése, sebessége, felhasználóbarát, a reszponzivitás, mobilbarát weboldal megléte.
Te is megnézheted saját honlapodat a Google sebességmérő eszközével megmérheted és javíthatod a hibákat: PageSpeed Insights.
4.2. On- page SEO/ on-site SEO/ honlapon belüli SEO (tartalomfejlesztés, kulcsszavak, title, meta, URL, képek optimalizálása stb.)
Egy weboldal esetében ezeknek az elemeknek az optimalizálására kell törekedni:
- megfelelő kulcsszó kiválsztása
- oldal címe (title)
- weboldal URL-je (könnyen megjegyezhető „nice” URL legyen)
- címsorok (headingek: h1- h6 használata)
- meta leírás (meta description)
- képek címe (image title), alt text
- maga a tartalom (paragrafusok, bekezdések, kiemelések szerepeljenek a szöveg)
4.3. Off- page SEO/ off-site SEO/ honlapon kívűli SEO (backlinkek, hivatkozások más, külső oldalakról)
Erre a legnehezebb szert tenni, hiszen ezek azok a külső hivatkozások, amire nehéz befolyással lenni. Erre csak azt tudom javasolni, hogy legyen minőségi tartalom, amire felfigyelnek és szívesen osztanak meg, hivatkoznak rá. Minél többen és változatosabb horgonyszöveggel, annál jobb. Arra azért mindenképpen figyelj, hogy a link releváns oldalról érkezzen.
Linkgyűjtők, spamlinkes oldalak ideje már lejárt és ha nem figyelsz rájuk, több kárt is okozhatnak, mint hasznot hoznak. 2016- ban a PageRank érték nyilvánosságát eltörölték, helyette a Donain Authority (DA) és Page Authotity (PA) vette át a szerepet. Minél magasabb DA- PA értékű weboldalról kapsz linket, annál nagyobb értékű lesz. Ezt a Moz.com oldalán ellenőrizheted.
5. Keresőoptimalizálás csoportosítása a SEO iránya szerint
A keresőoptimalizálás célja, hogy nagyobb látogatottságot hozzon a honlapra. Ehhez kulcsszavak, keresőszavak segítségével juthatunk. A felhasználók a keresőbe beleírják azokat a keresőszavakat, amire aztán a Google a legrelevánsabb találatot adja.
5.1. Vertikális keresőoptimalizálás
A vertikális SEO során a konkrét termékre keres rá a látogató. Ilyen például esetemben a „SEO szakember”, „Honlap SEO” kulcsszó, ami elengedhetetlen, hogy jól szerepeljek ezekre a kulcsszavakra. Előre meghatározott kulcsszavakra optimalizáltam az oldalamat, vertikális optimalizálást végeztem, célom az,hogy ezekre a kulcsszavakra jó helyen legyek, könnyen megtaláljon a látogató.
5.2. Horizontális keresőoptimalizálás
A horizontális keresőoptimalizálás célja, hogy szélesebb körben is találjon potenciális látogatókat. Itt az a feladat esetemben, hogy a szolgáltatásomhoz közeli és „rokon” kulcsszavak felhasználása során további látogatókat vonzzak be a honlapomra. Ezek általában a long tail kulcsszavak megkeresésével járnak. Ilyen pl.: marketing, szövegírás, honlapkészítés. Ha megfelelően alkalmazom ezeket a keresett kulcsszavakat is, további látogatókra számíthatok oldalamon.
6. Mit kell tudnod a keresőoptimalizálásról?
- A keresőoptimalizálás egy lassabban beérő munkafolyamat, az első eredmények hosszabb távon jelennek meg, ellenben a fizetett hirdetésekkel, ahol azonnal láthatóvá válik az eredmény.
- Vannak benne olyan feladatok, amely megváltoztatásával, javításával már egy egyszeri SEO beállítás is előbbre hozza a weboldalt, de a folyamatos keresőoptimalizálási munka nem kerülhető el a honlapon.
- Léteznek olyan kulcsszavak, amelyek szintén nagyon hamar jó helyezéseket kapnak, de általánosságban el lehet mondani, hogy a nagy keresésű vagy nagyobb konkurenciával bíró kulcsszavak akár 2-12 hónap alatt hozhatják meg a várva várt sikert. Ez a siker azonban tartós helyezést ad, míg a fizetett hirdetések a kampány leállítása után azonnal visszakerülnek az eredeti helyezésikre.
- A SEO nincs ingyen. Bizony a szaktudást mindenhol meg kell fizetni. A folyamatos algoritmusváltozásokkal lépést kell tartani, ami ma még érvényes, az közel sem biztos, hogy holnap is így marad. Ha egy SEO szakember nem képezi tovább folyamatosan magát úgy jár, mint az a könyvelő, aki nincs tisztában csak a múlt században kiadott rendelkezésekkel. Az egyre növekvő konkurencia jelenlét a világhálón egyre nagyobb terhet ró a vállalkozások és a SEO szakemberek vállára is.
- A jó SEO- s viszont megkeresi a saját bérét a látogatószám megnövelésével, ami egy jó konverzióval már elkötelezett vásárlóvá alakul át. Így tehát a SEO -s munkadíját tekintsd egy befektetésnek a várható bevétel érdekében.
7. Mik a leggyakoribb hibák a keresőoptimalizálás során?
A Semrush készített egy felmérést ami közel fél milliárd aloldalt vizsgált meg. Azokat a hibákat tárta fel, ami még mindig jelen van nagyon sok honlapon, a honlap tulajdonosok vagy nem is tudnak róla vagy még nem érzik fontosságát és nem javítják. Várják a látogatókat, akik bizony nem érkeznek meg ezek a hibát javítása nélkül. Nem véletlenül írtam az elején, de ismét megismétlem és még jobban kiemelem:
A SEO jelentése = keresőoptimalizálás = keresőkre optimalizálás = honlap optimalizálás = weboldal optimalizálás
Ez alatt érthetjük a látogatókat és a keresőrobotokat egyaránt. Ha a keresőoptimalizálás nem történik meg a honlapon, esélyünk sincs a jó helyen lévő helyezésekre vagy a nagyobb látogatószám elérésere. De nézzük mit mond a Semrush az előforduló hibákról:
- Title tag: Legtöbbször a duplikáció a probléma, majd ezt követi a túl rövid vagy túl hosszú szöveg.
- Meta description: Itt szintén a duplikáció okozza a legtöbb problémát, majd a hiányos metaleírás, majd ezt követi a túl rövid vagy túl hosszú leírás.
- Kevés a tartalom: A felmérés szerint nagyon sok az olyan honlap, ahol rendkívül kevés a tartalom. Igaz, nincs meghatározva a tartalom hossza, de azt én is tapasztalom, hogy az első oldalon megjelenő cikkek hossza komolyabb eltérést mutat a hátrébb lévő találatoktól.
- Linkek: Túl sok a link vagy túl kevés. Ha nem releváns oldalról érkeznek a külső hivatkozások vagy nincsenek, szintén az egyik fő szempont az algoritmusok számára mind a mai napig. Sok esetben a belső hivatkozások hiányát is kiemelik vagy a hibás (sehova sem mutató) linkek javításának hiányát.
- Átirányítások kezelése: A weboldalak egy részénél átirányítási hibákat fedeztek fel. 301- es helyett 302- est használnak.
- Mikroadatok hiánya: Egyre fontosabb szerephez jutnak, de a meglévő honlapok közel 80%-a nem használja a Schema.org jelőléseit.
Összegzés a SEO jelentésének fontosságáról
Összefoglalva tehát a leírtakat, már számodra is világossá vált a SEO jelentése, összetettsége és fontossága. Kikerülhetetlen befektetés a saját vállalkozásod érdekében, így a javaslatom a részedre, ha még nem tetted eddig meg, fogj hozzá azonnal. Jelentős részét Te saját magad is könnyűszerrel megteheted, ha az oldalamon lévő cikkeket elolvasod és alkalmazod a benne leírtakat.
Ez azonban még mindig nem elég a vállalkozásod védelmében, de már így is sokkal többet tettél, mint a jelenlegi honlapok többségének tulajdonosa. Ha be szeretnéd biztosítani magad a folyamatos jó helyezések meglétére SEO szakemberként hatékony segítséget nyújtok számodra a Google irányelvek betartásával.Keress bizalommal.
Keresőoptimalizáláshoz profi Seo szakembert keresel? Azonnal használható, gyors megoldások a Google irányelvei alapján.
Keress bizalommal.
Elérhetőségeim:
Telefon: +36-30-242-9494
E-mail: info@honlapseo.hu
Web: HonlapSEO
Eredményes keresőoptimalizálást, profi SEO szakembert keresel?
Vedd fel Velem a kapcsolatot az alábbi űrlap kitöltésével:
- Hogyan növeli a SEO az organikus forgalmat? - 2024-11-20
- Hogyan azonosítsd a felhasználói szándékot? - 2024-11-17
- A kulcsszókutatás legújabb trendjei - 2024-11-16
Rendkívül jó, hogy végre hétköznapi ember is megérti mi fán terem a keresőoptimalizálás. Remek cikk, érthető, és hasznos! Köszönöm!
Kedves Adrienn, köszönöm szépen.