Google helyezés javítása, a honlap első oldalra kerülése döntő fontosságú lehet egy vállalkozás számára. Az előkelő TOP 10- ben való részvétel minden cég kimondatlan álma. A Google találati lista helyezés mára már presztízs (Tekintély, tisztelet, becsület, befolyás. Főleg a társadalmi helyzetnek, állásnak, tudományos vagy szakmai eredményeknek kijáró megbecsülés, elismerés) kérdése.
Miért a Google helyezés javítása a cél?
Magyarországon a felhasználók a keresések több mint 95% felett a Google keresőjét használják. Így tehát az elsődleges cél, a Google találati listáján a kiadott találatok között a lehető legelőkelőbb helyezést megcsípni.
Mi a Google találati lista, hogyan működik a kereső?
A Google találati listája a felhasználók által keresett kulcsszavakra kiadott releváns találatok. Ha beírod a keresőbe, hogy SEO szakembert keresel, azonnal kiad több tízezer találatot, abban a sorrendben, amelyet a keresett kulcsszóra a legmegfelelőbbnek talál. Az első 3-4 találat mellett láthatod az AdWords kattintás alapú fizetett „Hirdetés” felirattal ellátott találatokat. Ez alatt viszont azok a találatok következnek, amelyek az organikus találatok, egy oldalon 10 ilyen találat jelenik meg, vagyis ez az a híres – neves TOP 10.
A Google találati listájáról bővebben olvashatsz egy korábbi cikkemben: Google találati lista rangsorolása címmel.
Miért döntő fontosságú, hogy a keresőkben jól szerepelj, benne legyél a TOP 10- ben?
Felmérések és tanulmányok sokasága íródott már erről, hogyan viselkednek a látogatók, mikor keresnek. A látogatók 85%- a az első találati oldalon keres megoldást és csak a fennmaradó 15 % lép tovább keresve a 2. és a 3. oldalon. A felmérés további eredménye, hogy a látogatók nagy része (90%) az un. hajtás feletti részen kattint (nem görget lejjebb), így még kiélezettebb a verseny, hogy lehetőleg a dobogós helyeken szerepeljen a honlap.
A Google rangsorolásának alapja
A honlapok millióit keresőrobotok pásztázzák folyamatosan. Ilyen pl. a Google- nél a Googlebot. Ezek a keresőrobotok a forráskódokat olvassák, elraktározzák és a keresések alkalmával a legrelevánsabb találatokat jelenítik meg. Ezekben különféle algoritmusok segítik, biztosan találkoztál már Te is a Google Pingvin, Panda, Kolibri nevével. Ezek több, mint 200 folyamatosan változó alkotóeleme biztosítja, hogy valóban azok a találatok kerüljenek az első oldalra, amelyek tiszta, etikus módszerrel készültek és megfelelnek a Google irányelveinek. Felhasználói élményt adnak a látogatóknak, megoldást a keresésékre.
Google helyezés javítása, a Google szempontrendszere
Az első, amit a honlap megépítésekor tehetünk, hogy maximálisan figyelembe vesszük a Google webmesterek számára adott irányelveket. Néhányat felsorolok ezek közöl:
- Keresőbarát, felhasználói élményt szem előtt tartva
- Mobilbarát
- Információban gazdag, rendszeresen frissülő, a keresésekre megoldást nyújtó
- Feltérképezhetőség
Ebből következik, hogy a webfejlesztőnek és a keresőoptimalizálást végző szakembernek kicsit a Google „fejével” is kell gondolkoznia. Vagyis nem csak a látogatók számára, a keresőkre is optimalizálni kell a honlapot.
Google első oldal – miben segíthet a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás megoldás a jobb helyezések elérésére, hiszen már a neve is tükrözi: keresőre optimalizálja a honlapot. Ezt technikai, tartalmi megoldásokkal készítik el a SEO szakember.
A keresőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között a Google helyezéseket javítsa az adott keresési kulcsszóra, és ennek eredményeképpen a weboldal látogatottsága növekedjék. Ezeket a látogatókat pedig a honlap tulajdonosa vásárlókká konvertálhatja.
Első lépésként a honlap szerkezetét vizsgálja meg technikailag (technikai SEO) és az ott lévő hiányosságok, vagy javításokra (gyorsaság, felhasználói élmény) ad javaslatot. Ennek javítása lehetséges a honlap tulajdonosa részéről, vagy a webfejlesztő, megbízás esetén a SEO szakember is elvégezheti.
Ez után következnek a tartalmi elemek vizsgálata (On- Page SEO). Itt részletes és aprólékos munkával a belső kialakítás, kulcsszavak, keresőoptimalizált szövegtartalom, belső linkek elhelyezése, struktúra kialakítása, kategorizálás, belső linkek kialakítása, title és meta adatok megfelelő kitöltése a feladat. Ide tartozik az is, hogy a honlapon lévő képek, videók megfelelően optimalizálva legyenek. A közösségi média használatával pedig további látogatók megszerzésére tehetünk szert.
A keresőoptimalizálás harmadik eleme (Off-Page SEO) pedig azok a honlapon kívüli munkálatok, amelyek hatással vannak a honlapra. Ez pedig nem más, mint a linképítés. Mennyi és milyen minőségű link mutat a honlapra.
A Google helyezés javítása tehát többszörösen összetett feladat és a TOP 10- be kerülés azoknak sikerül tartósan, akik megértik, hogy ma már nem elég, ha a világhálóra felteszünk egy szép honlapot. Azzal, hogy kész, még nem dőlhet egy vállalkozás sem hátra, hiszen a több millió honlaptulajdonos vagy megbízottja a keresőoptimalizálás szakértő is dolgozik a Google első oldali megjelenésért. A folyamatos optimalizálásra, fejlesztésre szükség van. (Gondolj csak bele, attól, hogy vettél egy autót még nem oldottad meg véglegesen az utazásodat, tankolni, rendszeresen karbantartani szükséges a járművet).
A Google helyezés javítására mi a megoldás?
SEO szakértőként azt javaslom minden honlaptulajdonos vállalkozásnak, vegye igénybe szakember segítségét. Az a szakember, akinek ez a munkája, biztosan több és megfelelőbb információval, tapasztalattal rendelkezik az adott témában, mint a vállalkozás tulajdonosa, akinek teljesen másról szól a vállalkozása. A HonlapSEO oldalon lehetőség van honlapelemzést kérni, amelyben felmérem a lehetőségeket, hogy a jelenlegi helyezés miként javítható.
Szeretnéd tudni, hogy a honlapod hogyan szerepel a keresőkben? Kérd weboldal elemzésemet, SEO felmérésemet:
- Hogyan növeli a SEO az organikus forgalmat? - 2024-11-20
- Hogyan azonosítsd a felhasználói szándékot? - 2024-11-17
- A kulcsszókutatás legújabb trendjei - 2024-11-16