Linképítés a keresőoptimalizálás egyik fő alappillére és ezáltal minden online vállalkozás kulcsfontosságú feladata. Ahhoz, hogy a Google által kiadott keresési találatok között az első találati oldalon a legjobb helyezést érje el a honlap, és értékes látogatók érkezzenek, senki sem kerülheti el azt a a feladatot.
Napjainkban már a régi linképítési módszerek ideje lejárt, nem működnek, újabb linképítési technikák léptek előtérbe. Ebben a cikkemben a linképítéssel kapcsolatos tanácsokat adok kezdőknek és néhány hasznos tippet haladó linképítőknek.
Megszámlálhatatlan mennyiségű keresőoptimalizáló szakember dolgozik a honlapok millióin, hogy optimalizálja azokat és jó helyezéseket érhessen el vele a keresőkben.
Az Off-page SEO ezt a munkafolyamatot végzi vagyis azt a honlapon kívüli tevékenységet, hivatkozásokat, backlinkek beszerzését végzi. A hatékony SEO linképítés során a három legfontosabb tényező:
Hatékony linképítés nélkül ma már nincs sikeres a weboldal.
A minőségi linképítés került előtérbe a mennyiség helyett.
Természetes linképítést végezzünk.
Miről olvashatsz ebben a linképítés cikkben? – Tartalomjegyzék
A linkekre kattintva éred el az olvasni kívánt fejezeteket:
1. Mi a link?
2. Linképítés fogalma
3. Linképítés története röviden, napjainkig
4. A linképítés lényege
4.1. Látogatók a honlapra
4.2. Bizalmi index – Hiteles forrás építése
4.3. Márkaépítés
4.4. Kapcsolatépítés
5.1. Hogyan kezdjük meg a linképítést egy új honlapon?
5.2. Mennyiség helyett a minőségen a hangsúly
5.3. Milyen a honlap megfelelő linkprofilja?
6.1. Linképítés – Sajátkezűleg
6.2. Linképítés – Kapcsolatszerzéssel
6.3. Linképítés – Linkvásárlás
6.4. Linképítés – Linkcsere
6.5. Linképítés – Prémium linkek
7. A linképítés szabályai és jelenleg alkalmazott linképítési technikák
7.1. A Fekete kalapos SEO (Black hat SEO) módszerek
7.2. A Fehér kalapos SEO (White hat SEO) technika
7.3. A Szürke kalapos SEO linképítés
8. Linképítés menete, hova helyezhetünk el minőségi linkeket?
8.1. Szakmai oldalak és ezek gyűjtőoldalai
8.2. Üzleti partnerek honlapjai
8.3. Linképítés aldomaines/tematikus katalógusokba
9. Linképítés ötletek, hagyományos módszerek
9.1. Katalógus linképítés
9.2. Hely és országos cégadatbázisok, tudakozók
9.3. Linképítés PR cikkes oldalakon
9.4. Partnerhálózatos linképítés
9.5. Prémium linképítés
9.6. Vendégbloggolás
9.7. Fórumok, hozzászólások
9.8. Lábléc linkek
9.9. Saját bloghálózat
10.1. Milyen tartalomalapú linképítési technikákat alkalmazz?
11. Tippek linképítéshez haladóknak
11.1. Építs kapcsolatokat, építs Brand- et
11.2. Kapcsolatépítés más weboldalakkal
11.3. Konkurencia linképítése
11.4. Saját képek keresése
Mi a link?
A Wikipédia szerint:
Hiperhivatkozás (angolul hyperlink), más néven link, ugrópont, kapocs, a hiperszöveges és a hipermediális rendszerek elemeit, objektumait összekötő eszköz.
Szabadon: Hasonló témájú információk, vagy további bővebb tudnivalók vannak összekötve, ami a látogatók részére további ismeretekkel szolgálhatnak. A linkre (hivatkozásra) kattintva érhető el a további lehetőség, egy útvonal megadása a látogatók számára.
Linképítés fogalma
A linképítés keresőoptimalizálási (SEO, Search Engine Optimalization) részfolyamat, melynek célja, hogy az adott weboldalra minél több és erősebb külső hivatkozás vezessen, ezáltal a weboldal látogatottsága – és az adott szolgáltatás iránt érdeklődők, azt igénybe vevők száma – növekedjék.
Szabadon: A keresőoptimalizálás során végzett linképítéssel a honlap látogatottságának növelése a cél. A folyamat azonban nem csak a látogatók nagyobb számát eredményezi, a Google szemszögéből is egy elismert hitelességi mutató a honlap számára.
Linképítés története röviden, napjainkig
A linképítés kezdete gyakorlatilag 1998- ban a RageRank (PR) bevezetésével kezdődött és hosszú ideig ez lett a legfontosabb keresőoptimalizálási útmutató a SEO szakemberek számára. Egyszerű elven működött, azok a honlapok rendelkeztek nagyobb PR- értékkel, amelyekre minél több, minél nagyobb PR-értékű honlap hivatkozott.
Jelentős szerephez jutottak a horgonyszövegek is (anchor text), a hivatkozásokban a kulcsszavak szerepeltek és ezekkel a linkekkel blogokon, fórumokon helyeztek el kommenteket, így elérve a nagyobb számú hivatkozás generálását.
Ezek és az egyéb Fekete kalapos SEO (Black hat SEO) módszerek visszaszorítására a Google kifejlesztette és bevezette 2012. áprilisában a Pingvin nevű algoritmusát.
Mára a természetes linképítés vette át a főszerepet, azaz a hivatkozások elhelyezése megbízhatónak ítélt, koros, látogatott oldalakon terjedelmesebb, releváns szövegkörnyezetben.
A linképítés lényege
A Moz.com adatai szerint egy honlap helyezését, rangsorolását még mindig közel 50%- ban a linkek minősége és erősségének súlya teszi ki az algoritmusokban. Az algoritmusok finomítása során viszont a mennyiség helyett a minőség vette át a főbb szerepet. További szempontok is előtérbe kerültek, a bizalmi faktorok, a relevancia, és az értéktelen spam.
Látogatók a honlapra
Ahogy korábban is írtam, a keresőoptimalizálásban a linképítés egyik fő feladata, hogy látogatókat hozzon a honlapra. Minél nagyobb mennyiségben érkeznek a látogatók, nagyobb arányban köteleződnek majd el, ami aztán a későbbiekben további profitot termel a vállalkozás számára. Előfordul, hogy nem azonnal, de nagy eséllyel a későbbiekben visszatérnek és ha megfelelő minőségű és mennyiségű tartalommal rendelkezik a honlap, rendszeresen visszatérő látogatókká, vásárlóvá válnak.
Bizalmi index – Hiteles forrás építése
A bizalmi index több tényezőből tevődik össze. A keresőmotorok megvizsgálják, milyen minőségű egy-egy link a honlapon. A magas bizalmi indexe feltétele, hogy tartalma folyamatosan frissülő és tematikája jól meghatározott, egyértelmű legyen, rendelkezzen állandó látogatottsággal, ne tartalmazzon nemlétező hivatkozásokat.
A minőségi linképítés során a honlap hitelessége is növekszik. A PageRank megszűnése után ezt a szerepet a Page Authority (PA) és Domain Authority (DA) mérési eredményei tartalmazzák. A DA mérőszám a teljes domain hitelességét mutatja, míg a PA mérőszám az aloldalakról ad egy hitelességi mérőszámot.
Több ilyen hitelesség mérő algoritmus is létezik, ami közös bennük, hogy 1- 100-ig értékelnek. A kezdő honlapoknak mindig 1 az értéke és minél hitelesebb minősítést kapnak, emelkedik ez a mérőszám.
A keresőoptimalizáló szakemberek ezek a mérőszámok használatához a Moz- t használják, de az Opensiteexplorer vagy a Ahrefs is lehetőséget ad erre.
A SEO linképítés célja tehát az, hogy olyan releváns oldalról szerezzen hivatkozásokat, amelynek magasabb a PA és DA értéke. Ezáltal az adott honlap PA és DA értéke növekedni fog, hiszen értékes, erős linkeket szerzett. Cél tehát az, hogy minél több ilyen hiteles oldalról szerzünk be linkeket, és annál erősebb, hiteles és szakértői oldalunk lesz.
Márkaépítés
A minőségi linképítés tehát nem merül ki abban, hogy látogatók érkezzenek a honlapra vagy jobb helyezést kapjon a találati listákon. Egy – egy jó link további eredményt is hoz, a márkaépítésben is jelentős szerepet vállal. Ha sikerül egy ismertebb oldalon (Index, Origo, HVG) megjelenni, az szintén bizalomerősítő. Érdemes ezt elhelyezni oldalunkon, megosztani közösségi médiában, további ismertséget szerezve.
Kapcsolatépítés
A hatékony linképítés alapja a kapcsolatok kiépítése. A releváns linkek beszerzéséhez szakmai lapok, fórumok, az adott téma szakértőinek megismerése szükséges. Ezekből az ismeretségekből születnek majd azok a hivatkozások, amelyek a továbbiakban még biztosabb hitelességet adnak a honlap számára.
SEO linképítés
SEO szakemberként az elsődleges feladat a Google irányelveinek követése és betartása. A linképítés során kizárólag az etikus Fehér kalapos SEO (White hat SEO) technikák alkalmazása.
További feladat az értéktelen, spam jellegű hivatkozások, értéktelen, nem releváns linkek megszüntetése, amely ronthatja a honlap bizalmát, eredményes helyezését.
Megvizsgáljuk, hogy a konkurencia honnan kapta a linkjeit, ha hiteles és releváns lehet a honlap számára segítünk megszerezni azt.
A keresőoptimalizálás során további technikai és tartalmi feladatokat is végzünk, a teljes munkának csak egy része a SEO linképítés.
Hogyan kezdjük meg a linképítést egy új honlapon?
Ha a honlap technikailag és tartalmilag megfelelően működőképes, akkor kulcsfontosságú a linkek beszerzése. Egy- egy kisebb keresettségű kulcsszóra rövid időn belül, akár napokon belül is az első oldalon találhatod a honlapot.
A Google a feltérképezések során a linkkel rendelkező honlapokat veszi sorra. Megadhatod a webhelytérképet is a számára, de egy- két külső hivatkozás sokat nyom a latba. Kezdőként azokra a linkekre figyelj, amiket jobb, ha elkerülsz, hogy ne kerülj bajba:
- Ne kezdj bele nagy mennyiségű linkek építésébe, törekedj a minőségre.
- Kizárólag linképítéssel foglalkozó honlapokról ne szerezz linkeket.
- A horgonyszövegek ne legyenek túloptimalizáltak, inkább több szóból álló kifejezésekre építsd.
- Automatizált programok vagy szolgáltatások használata a webhelyére mutató linkek létrehozásához.
Mennyiség helyett a minőségen a hangsúly
Ehhez pedig a honlapon releváns és minőségi tartalmat kell létrehozni. A tartalomgyártás egy új linképítési technika lehetőségét hozta. A természetes linképítés egyre nagyobb teret szakít magának. Az az aloldal, amelyik megfelelő mennyiségű, hasznos információval rendelkezik a látogató számára, nem csak a kedvezőbb SEO- t biztosítja, jobb konverziót is eredményez. Az aloldalakra mutató hivatkozások pedig megerősítik magát a főoldaladat is. Minél több linkelt aloldalad van, annál nagyobb a láthatóságod a keresőkben. Figyelj arra, hogy a hivatkozások ne kizárólag a főoldaladra érkező linkek legyenek.
A lényeg tehát az, hogy a Google algoritmusai számára már nem a linkek mennyisége, hanem a minősége a döntő szempont. A Google a felhasználói élményt tartja szem előtt, így a hitelesség, minőség és a relevancia az elsődleges a SEO linképítés során.
Milyen a honlap megfelelő linkprofilja?
Ebben több kiváló eszköz is lehet a segítségünkre. Ingyenesen elérhető a Google Webmester Eszközök ( Search Console),de használhatjuk erre a célra pl. a Majestic.com eszközét is. Itt kielemezhetjük a honlapot és megtervezhetjük azokat a szükséges lépéseket, amelyek elkerülésével elkerülhetjük a Google Pingvin algoritmus által adható esetleges büntetéseket. Mire figyeljünk?
- Ne csak a főoldalra érkezzenek linkek, legyenek megfelelő arányban az alodalakon is.
- Dofollow és Nofollow linkek aránya ( legalább 5% legyen nofollow linkből is).
- Horgonyszövegek (kulcsszavas és több szóból álló kifejezések vegyesen).
- Brand alapú horgonyszövegek használata.
- Természetes horgonyszövegek kialakítása.
Szeretnéd tudni, hogy a honlapod hogyan szerepel a keresőkben? Kérd weboldal elemzésemet, SEO felmérésemet:
Linképítés típusai, fajtái
Linképítés – Sajátkezűleg
Jelenleg ez a fajta linképítési módszer a legelterjettebb hazánkban. Ez azonban messze nem a természetes linképítés formája. Miért élnek vele mégis olyan sokan? Talán mert rövid idő szükséges hozzá. Nincs nagy befektetés, pusztán a saját magunk ideje. Hová helyezhetőek el ezzel a módszerrel a linkek:
- Linkkatalógusok, linkmegosztók, linkgyűjtemények
- Fórumlinkek
- PR cikkek
- Blogok, ahol nincs moderáció
- Vendégbejegyzések, vendégkönyvek
- Fizetett prémium cikkek
Linképítés – Kapcsolatszerzéssel
Talán ez a legnehezebb a magyar viszonylatokban. A jó minőségű és releváns oldalakról a linkek beszerzése egy kihívásnak tűnő feladat. Ebben az esetben arra kell megoldást találni, hogy szakmai oldalak, bloggerek adjanak segítséget, hogy hivatkozzanak a mi honlapunkra. A legtöbb esetben ezek a honlapok a konkurens honlapokat takarják, így valóban nehézkes a linkek beszerzése. Bloggereknél már tapasztaltam, hogy fizetség ellenében hajlandóságot mutattak, erre azonban figyelj, mert ez messze ellenkezik a Google által meghatározott irányelvek betartásával.
Linképítés – Linkvásárlás
Ez egyértelműen ellentétben van a Google irányelveivel és büntetést vonhat maga után. Mivel még mindig a rangsorolási tényezők közel fele a linkeken alapul, így a fizetett linkek egyértelműen a Blak hat SEO etikátlan módszeri közé tartoznak.
PageRank-mutatót befolyásoló linkek vásárlása vagy eladása. Ide tartozik pénz fizetése linkekért vagy linkeket tartalmazó bejegyzésekért cserébe, javak vagy szolgáltatások biztosítása linkekért cserébe és „ingyenes” termék küldése valaki számára azért cserébe, hogy írjon róla, és mellékeljen egy linket.
A Google azonban lehetőséget is ad arra, hogy a fizetett cikkben a link megjelenését a rel=”nofollow” attribútummal helyezzük el.
Linképítés – Linkcsere
Ebben az esetben is egyértelmű a Google nyilatkozata:
Túl sok linkcsere („Hivatkozz rám, és én is hivatkozom rád!”), vagy olyan partneroldalak létrehozása, melyeknek kizárólagos célja a kereszthivatkozás.
Ez viszont nem teljes mértékben ellenkezik az irányelvekkel. Nagyobb hírportálok, vagy azonos szakterületen dolgozó szakemberek egymásra való hivatkozásai nem esnek bele, hiszen együttműködés is lehetséges, további szakértői részletek, hiteles adatokra való hivatkozások célállomása lehet a linken.
A problémás terület ott adódik, mikor két vagy több honlap túl sokszor hivatkozik egymásra, amelyik semmilyen formában nem releváns egymásra.
Linképítés – Prémium linkek
Ezek azok az értékes linkek, amikről legtöbbször csak utólag értesülünk vagy nem is számítunk rá. Ehhez azonban már sok év munka, minőségi tartalom szükséges, ismertség kiépítése, hiteles szakértői titulus megléte és elfogadása az adott témakörben. Hazánk kicsinysége miatt a vállalkozások az adott területen egymás konkurensei, de itt is meg lehet találni a módját a közös, jó minőségű kapcsolattal egymás segítését, hivatkozását a kölcsönös bizalmi index erősítésére.
A linképítés szabályai és jelenleg alkalmazott linképítési technikák
Mint az életben bármiben, a linképítésnek is is van egy szabályrendszere, amit nem árt, ha figyelemmel kísérünk és igyekszünk betartani a szükséges lépéseket. A linképítés szabályrendszerét a már említett Google irányelvek szabják meg. A linképítés megkezdése előtt nem árt mindenkinek elolvasni és tájékozódni a tartalmi és minőségi elveket tartalmazó hivatalos állásfoglalásról.
Jelenleg a leghatékonyabb technika az ún. „prémium linképítés”, azaz a hivatkozások elhelyezése megbízhatónak ítélt, koros, látogatott oldalakon terjedelmesebb, releváns szövegkörnyezetben.
A Fekete kalapos SEO (Black hat SEO) módszerek
A Fekete kalapos SEO módszerei egyértelműen sértik a Google által meghatározott irányelveket. Céljuk a keresőmotorok manipulálása a jobb helyezések érdekében. Rövid távon valóban jelentős javulás várható, de az egyre jobban kifinomult algoritmusok már felismerik ezen eljárások nagy részét és a honlap büntetésben részesül miatta.
Néhány példa a Black hat SEO módszerekre:
- A tartalom kizárólag a keresőrobotnak lett megírva.
- Automatikusan létrehozott tartalom.
- Gyenge, rossz minőségű tartalom.
- Nagy mennyiségű duplikált tartalom.
- Álcázás.
- Kulcsszóhalmozás tartalomban, képekben altjában, metában, title, URL és egyéb más helyeken.
- Spam kommentek linkek használata.
- Linkcsere, linkvásárlás.
- Túloptimalizálás.
- Nagy mennyiségű reklám használata.
Ezekben az esetekben, az irányelvek megsértése miatta következő lehetséges büntetésekre számíthat a honlap:
- A honlap hátrébb sorolása a jelenlegi helyezéstől. Ez a legenyhébb büntetési forma, itt 10- 100 helyezést is visszacsúszhat az oldal a kulcsszavakra.
- A honlap hátrébb sorolása a jelenlegi helyezéstől. Ez már súlyosabb esetekben valósul meg, ebben az esetben az oldal a találatok legvégére kerül, ami több ezer oldal is lehet.
- Oldal letiltás. Ebben az esetben az adott oldal végleges kikerül a keresési eredmények közül, a továbbiakban nem szerepel a keresési találatok között.
- Kizárás. Ez a legsúlyosabb büntetési forma, itt már az egész domain tűnik el a keresőkből, nem csak az adott aloldal, a továbbiakban nem indexeli a weboldalt.
A Fehér kalapos SEO (White hat SEO) technika
A Fehér kalapos SEO az etikus technikai elemek használatával dolgozik. Ezeknek a technikai elemeknek a segítségével a honlap természetes módon építi a linkeket. A várható eredmények hosszabb távon lesznek elérhetőek, viszont nem kell számítani semmiféle büntetésre, a megszerzett helyezések tartós sikerrel rendelkeznek. A fehér kalapos SEO technikai elemi alkalmazhatóak a honlapon belüli (On-site SEO) és kívüli (Off-site SEO) tevékenységekre.
Néhány példa a White hat SEO technikai elemeire:
- Reszponzív honlap kialakítása.
- A honlap optimalizálása.
- Navigációt segítő kategóriák, címkék használata.
- Belső linkek kialakítása.
- Megfelelő méretű, mennyiségű releváns tartalom.
- Horgonyszövegek változatos használata.
- Címsorok, headingek, bekezdések, kiemelések használata.
- Minőségi kifelé mutató linkek használata.
- Kizárólag releváns, minőségi hivatkozások befogadása.
- A honlap betöltési sebességének optimalizálása.
A Szürke kalapos SEO linképítés
Bizony sok esetben keveredik a fehér kalapos etikus technika a fekete kalapos etikátlan módszerekkel. Talán ez a legjellemzőbb hazánkban a linképítésre. Itt nem végeznek súlyos vagy durva módszereket, de a linképítés során részben sértik az irányelveket. Ennek az oka inkább a türelmetlenségben rejlik a honlap tulajdonosok részéről, a keresőoptimalizálás hosszabb idejű eredmények megjelenése miatti okok lehetnek. Ahhoz, hogy gyorsabb eredményeket érjenek el a keresőkben, fizetett linkek, PR cikkek, katalógus linket alkalmazását használják fel.
Linképítés menete, hova helyezhetünk el minőségi linkeket?
Szakmai oldalak és ezek gyűjtőoldalai
Minden szakágazatnak vannak oldalai, ahol mint szakértő, megjelentethetnek egy általad írt hasznos, értékes cikket. Ilyen esetekben kérheted, hogy hivatkozást helyezhess el a saját honlapodra mutató linkkel.
Üzleti partnerek honlapjai
Nézd át az üzleti partnereid, vevőid, beszállítóid listáját. Keress közülük olyanokat, amelyek hiteles weboldallal rendelkeznek, színvonalas és nagy látogatottságú honlapok. Ha elégedettek az üzleti kapcsolattal, akkor bátran kérd meg Őket, hogy írjanak egy cikket tevékenységedről, szolgáltatásodról és linkeljék benne az oldaladat. Írhatsz esetleg Te is egy pozitív vásárlói visszajelzést, megkérve, hogy egy Rád mutató linkkel tegyék ki a honlapra.
Linképítés aldomaines/tematikus katalógusokba
A lap.hu oldalak még mindig nagy látogatottságot hozható oldalak. Tematikus aloldalai miatt nem esnek még az értéktelen kategóriába. A linkek téma szerinti csoportosításban szerepelnek aldomainként. A lap.hu előnye a kora, a rengeteg rá hivatkozó link, a mai napig létező kézzel történő szerkesztés, és a relevancia. A lap.hu tematikus aldomainjei miatt továbbra is erős Google bizalommal rendelkezik.
Az aldomainekbe a bekerülés ingyenes és viszonylag egyszerűen megoldható, válassz ki minél több olyan aldomaint, ami releváns az oldaladra és regisztráld be magad.
Linképítés ötletek, hagyományos módszerek
A hagyományos módszerek a jelenleg itthon használatos linképítési technikák ismertetése, nem feltétlen az összes módszer megemlítése.
Ezekben a módszerekben vegyesen lesznek a fehér kalapos etikus technikák és fekete kalapos etikátlannak mondott módszerek. Az, hogy melyik vállalkozás, melyiket válassza, több tényező is befolyásolhatja. Ilyen pl. az idő, a befektetett munka, szaktudás, vagy épp annak hiánya, és a konkurenciával való verseny is.
Mindezek mellett továbbra is egyetértek a minőségi tartalom alapú prémium linképítése mellett.
Katalógus linképítés
Talán az egyik legelterjettebb linképítési technika a mai napig is. A katalógusok tematika nélkül befogadnak linkeket és egy rövid szöveg beküldése mellett hivatkoznak az adott honlapra. Ezeknek a linkeknek azonban nincs jelentős értékük és inkább árthatnak a honlapnak, mint használnának. A Pingvin kifinomult algoritmusai felismerik az e fajta hivatkozásokat, így nagyobb a kockázat ezek használata miatt. A katalógus linkek beszerzése a legtöbb esetben díjtalan.
Hely és országos cégadatbázisok, tudakozók
Ezekről a helyekről nincs lehetőség túl sok linket beszerezni, de egy induló weboldalnak ez is segítséget jelenthet. Itt azonban nem árt figyelni, hogy csak olyan oldalra kérjük a felvételt, ahol tényleges adatokat, információt tartanak és van némi látogatottságuk is.
Linképítés PR cikkes oldalakon
Ez a fajta linképítés egy enyhébb változata a katalógus oldalaknak. Itt már általában hosszabb szöveg és kép is jelen van az oldalon, valamint találunk olyan cikkeket is amely nem tartalmaz linkeket, így természetesebbnek hatnak. Nem árt ha tudod, hogy ezek a PR cikkes oldalaknak nincs közük a hagyományos értelemben vett PR cikekkhez. Ettől függetlenül ezek privát oldalak, a cikkek megjelenése fizetés után lehetséges, ez pedig ellenkezik a Google által meghatározott irányelvekkel. A PR cikkes megjelenés ára az olcsóbb linképítési kategória határait felülről súrolja.
Partnerhálózatos linképítés
Ezt a linképítési módszert a fekete kalapos módszerekkel foglalkozó keresőoptimalizálók alkalmazzák. A linképítés lényege, hogy az ügyfél oldalán további aloldalt hoz létre, ahol a további ügyfelek honlapjaira mutató linkeket helyez el. Viszonylag jól működő technika, ha természetes céges honlapról kerül a link kihelyezésre. Ennél a módszernél a költségeket a SEO ügynökség szabja.
Prémium linképítés
Nem túl szerencsés elnevezés, de ez a leggyakrabban használatos és ismert kifejezés rá. A PR cikkes oldaltól abban különbözik, hogy itt már valóban nagyszámú látogatottsággal rendelkeznek. Az itt található cikkek döntő hányada természetes és a kihelyezett fizetett prémium cikkek hányada elenyésző. Ha ezek a cikkek megfelelő tartalommal és igényes kialakítással történnek, a hivatkozások akár további látogatót számot jelenthetnek a honlapnak. Ezek a linkek adhatnak valódi erőt a honlapnak, hiszen komoly bizalmi faktorral bírnak. Viszont ez is egy fekete kalapos módszer, amelynek ára van. Ára a kicsitől akár a csillagos ég.
Vendégbloggolás
Vendégszerzőként mi magunk írjuk a cikket a másik honlapra. Törekedjünk az értékes tartalomra, minimális linkkel hivatkozva saját oldalunkra. Ebben az esetben valóban értékes linkszerzésben lesz részünk feltéve, ha az a releváns oldalról érkezik majd. Ez esetben a költségeink csak a saját időnket jelentik, amit a cikk megírása jelenti.
Fórumok, hozzászólások
Az egyik legrégebbi linképítési módszer és mára az egyik legtöbbet használt backlink szerzési lehetőség. Gyakran előfordul egy szakmába vágó hozzászólás vagy megjegyzés alkalmával kulcsszavas, linkelt szöveg írása. A legtöbb esetben az itt lévő megjegyzések viszont már nofollow címkéket kapnak az elhelyezett linkek részére. Itt lehet a legtöbb spam jellegű visszajelzést is megszerezni az automatizálás lehetősége miatt, így a kockázati tényező magasabb.
Lábléc linkek
Korábban hatékony módszer volt és széles körben alkalmazták. Mára már inkább ez is a nem javasolt módszerek egyike. Minimális link elhelyezés nem okoz komoly gondot, de vigyázzunk, ne essünk át a ló túloldalára.
Saját bloghálózat
Ez egy komoly szakértelmet és ráfordítást igénylő megoldás, viszont nagyobb hatásfokkal működő linképítési technika. A honlap tulajdonosa további weboldalakat hoz létre különböző domain- eken. Ezek olyan releváns oldalak lesznek, amiről a linkekkel támogatja az adott honlapot.
Ez a linképítési technika egy költségesebb megoldást takar, tárhely, domain vásárlás és a weboldal létrehozása, kezelése növeli az árat.
Prémium linképítés
A Google szerint a legelfogadhatóbb linképítési technika. Ebben az esetben a tartalom a fő szempont. Olyan minőségi tartalmat kell létrehozni az oldalon, ami értéket ad mások számára. Az ilyen típusú oldalakat szívesen linkelik mások is, ha releváns a tartalma. Erős, megbízható, természetes linket kapunk, olyat amit még a Google is elfogad.
Igaz, talán ennek az ára a legmagasabb. Rengeteg időt, energiát emészt fel és nagy gyakorlottságot igényel. Továbbá időt kell fordítani a tartalom népszerűsítésére is. Bár nem tartozik a klasszikus linképítés gyakorlott formái közé, a közösség médiában megosztott tartalmak jelentőségét nem lehet figyelmen kívül hagyni.
A linkek mai napig megvehetőek, pénz vagy idő kérdése, a közösségi médiában szerzett megosztások, lájkok viszont nem manipulálhatóak. Így viszont a Google szemében is egyre nagyobb figyelmet kapnak.
A jövő mindenképpen a tartalom alapú linképítés felé halad. Ez a természetes linképítés alapja.
Milyen tartalomalapú linképítési technikákat alkalmazz?
- Infografikus linképítés. Készíts elemzést szokásokról, eseményekről, vagy meglepő dolgokról, amikre az emberek nem számítanak. Ezeket aztán oszd meg a közösségi portálokon. Ha elég figyelemfelkeltő az infografika, gyors és széleskörű megosztást eredményez, akár még több látogató érkezhet az oldaladra.
- Írj a szakmádban tanulmányt és ezt is oszd meg azokon a helyeken, ahol várható a tovább megosztás, hivatkozás az oldaladra.
- Készíts a szakterületedről egy másoknak hasznos útmutatót. Nálam ez a 13+1 keresőoptimalizálási csekklista. Ez, ha kellő reklámértéket kap, szívesen osztják majd mindenhol és így rengeteg linket kaphat.
- Linképítés videó készítéssel. A legújabb linképítési lehetőség és egyre nagyobb erővel rendelkezik. Egy jól felépített stratégia megvalósítása behozhatatlan előnyöket adhat a konkurens cégek előtt, ha időben használatba veszed és nem várod meg, amíg már mindenki használja.
Tippek linképítéshez haladóknak
Építs kapcsolatokat, építs Brand- et
Ahhoz, hogy az általad elkészített tartalmat, infografikákat, videókat elfogadják és megosszák, meg kell ismerniük, bizalmat kell szavazniuk Neked. Ehhez az első lépcső a honlapon a a feliratkoztatás. Ezután küldj részükre hírleveleket, amely hasznos tartalommal rendelkezik. Ezzel építed a bizalmat. Ez után már ismerősként szívesen osszák, lájkolják az általad ismertetett tartalmat.
Kapcsolatépítés más weboldalakkal
Találj olyan fórumokat, ahol aktív forgalom van. Segítsd a saját területeden a fórumozókat megoldásokkal a problémájukra. Ezzel segíted a saját Brand építésedet is, szakértői státuszodat. Kis idő elteltével szívesen hivatkoznak Rád és honlapodra.
Konkurencia linképítése
Rengeteg ötletek meríthetsz a konkurencia által épített linkekből. Járj utána, honnan szerzett linkeket. Könnyen lehet, hogy ezekből Te is beszerezhetsz. A linkek felderítésére használd a Moz, Majestic SEO vagy a Ahrefs alkalmazását. A sajátodat a Search Console- ban találod meg.
Saját képek keresése
Keress rá a saját képeidre, majd nézd meg, hogy megtalálod- e máshol és nem hivatkoznak Rád, mint forrásra. Ilyen esetekben nyugodtan írj a honlap tulajdonosának és kérd a hivatkozást, és már is építettél egy újabb linket.
Ha mindezeket a fentebb írt lépéseket sorra veszed a linképítés során, és a honlapod is egy jól felépített, hasznos tartalommal teli, keresőbarát honlap, akkor a kisebb és közepes kulcsszavakra, már elég jó helyen kell szerepelned a keresőkben. Ha azonban a tartalom gyenge vagy nagy keresésű, erős kulcsszavakkal igyekszel jobb helyezésre kerülni, akkor nehéz menet lesz, szinte lehetetlen. Ez esetben ajánlom keress meg egy SEO szakembert, és kérj egy SEO auditot Tőle.
Szeretnéd tudni, hogy a honlapod hogyan szerepel a keresőkben? Kérd weboldal elemzésemet, SEO felmérésemet:
- Hogyan növeli a SEO az organikus forgalmat? - 2024-11-20
- Hogyan azonosítsd a felhasználói szándékot? - 2024-11-17
- A kulcsszókutatás legújabb trendjei - 2024-11-16