SEO szövegírás, keresőoptimalizált szöveg a keresőknek és a látogatóknak
SEO szövegírás során kiindulópontunk a kulcsszókeresés. Ez azonban nem elég a jó helyezéshez, ez csak egy része a keresőbarát tartalomnak, további fontos szempontok szerint értékel a Google algoritmusa. Az internetes keresők jelentős forgalmat generálhatnak a honlapnak, amelyből aztán értékes látogatottságra tehetünk szert. Tudnunk kell ez a két dolog szorosan összefügg egymással.
A keresőoptimalizált szövegírás önmagában is képes megsokszorozni honlapod értékes látogatóinak számát. Fontos szempont azonban, hogy a keresők is szeressék és minél több alkalommal, minél előrébb hozzák a találati listán.
A SEO szövegírás alapja tehát a megfelelő kulcsszó kiválasztása. A kulcsszóból kulcsszócsoportokat alakíthatunk ki, amelyből aztán a kereső és látogatóbarát tartalmak készülnek az aloldalakon.
A kulcsszavak
Az első lépés a legfontosabb, a jól megválasztott kulcsszó köré tudod felépíteni a honlapodat. Figyeljünk a kulcsszósűrűségre, megfelelő számban helyezzük el a szövegben. Arra azonban ügyeljünk, hogy ne essünk a kulcsszóhalmozásba. Ma már többfajta plugin segíti munkánkat. Lényeg, hogy szerepeljen benne, de a Google algoritmusa nem csak a kulcsszógyakorisága alapján vizsgálja a SEO szövegírást.
A szinonimák és a közeli variánsok segítségével fokozhatjuk a SEO szövegírás hatékonyságát. Előfordulhat, hogy a Google a találati listájában szerepelteti, relevánsnak találja a keresőoptimalizált szövegkörnyezetben őket. Ha természetes módon írunk, kikerülhetjük a látogatók számára is zavaró szóismétléseket.
SEO szöveírás, jó minőségű tartalom
A Google az értékes, minőségi tartalmat tartja szem előtt, mert a felhasználói élmény fokozása az, amivel a látogatókat kiszolgálja. Elbírálja a tartalmat és ez alapján dönt, megfelelő, értékes tartalom avagy sem. Mit jelent a jó minőségű tartalom? Pontosan senki sem tudja. A Google algoritmusa folyamatos változásban van. Ami biztosan beleszámít:
- világos, pontosan meghatározott témával rendelkezzen a honlap a látogatók számára
- eredeti tartalommal rendelkezzen
- információt adjon a látogatóknak, akik az adott kulcsszóra rákeresnek
- szakértői szintű írások legyenek
- hivatkozások, más releváns, hiteles forrásokra
- felhasználói élmény szem előtt tartása
- kielégítő mennyiségű tartalom
- rendszeresen frissüljön a tartalom
SEO szövegírás főbb lépései pontról pontra
A kulcsszavakat oszlasd el a szövegben
Használj szinonímákat, ne mindig a kiválasztott kulcsszót erőltesd. Kulcsszavaidat egyenletesen oszlasd el a szövegben. 1-2% már megfelelő gyakoriságot jelenthet.
A látogatók nyelvét használd
Kerüld a szakkifejezéseket, amelyeket a látogatók nem ismerhetnek, hiszen Ők valószínűleg nem szaktekintélyek az adott témában, információkat keresnek.
Használj linkeket
Hivatkozz hiteles külső forrásokra, ezt jó szemmel nézi a Google.
Amennyiben már Neked is van hasonló témában kapcsolódó cikked, érdemes hivatkozást tenni az új bejegyzésbe.
Minőségi tartalom
Legyen kellően hosszú a szöveg, hogy a részletek is beleférjenek. Használj rövid, tömör mondatokat. A bekezdések legyenek rövidebb és hosszabbak, változatosak.
A tartalmat ötvözd képekkel, videókkal.
[honlapseo]
Hibák a SEO szövegírás során
Nem a kulcsszó kutatással kezded
Bizonyos helyzetekben meglepő lehet, hogy amikor a keresőoptimalizált szöveg megírására kerül sor, akkor egy előre megtervezett, a látogatóknak szóló szöveg megírására kerül sor. Felmerül a kérdés, milyen kulcsszóra keresnek a látogatók, mekkora forgalmat, konverziót vársz el tőle. Érdemes azt is figyelembe venni, hogy az adott kulcsszó esetében mekkora a konkurencia.
A tartalom nem minőségi vagy eredeti
A keresőoptimalizált tartalom mellett vedd figyelembe a látogatók igényeit, az Ő részükre írj minőségi tartalmat, ne csak a jobb helyezés érdekében íródjon a bejegyzés. A tartalom eredeti legyen, ne másolj másokat sem egészben sem részletekben, ezzel elkerülve a duplikálódást, ne ismételd azt, amit már mások akár ezerszer is leírtak.
A tartalom szerkesztése
Könnyen olvasható, jól megfogalmazott szöveg legyen, helyesírási hibáktól mentes.
A tartalom megfelelően stukturált, bekezdésekre, alcímekre bontva. Használj bátran felsorolásokat. A látogatók nagy része először csak „átfutja” a bejegyzést, fotóolvasást alkalmazva, ez alapján dönt majd, hogy elég érdekesnek, értékesnek tartja, hogy jobban elmélyedjen benne.
A Google szintén ez az elv után, a szövegformázás alapján osztályozza, pontozza, a szöveg stukturának számára is világos kell, hogy legyen. Figyeli a címekben lévő kulcsszavakat is, ez határozza meg az adott aloldal témáját. A jobb tartalom számára is könnyebb rangsorolást jelenthet. A minőségi tartalom a közösségi média figyelmét is könnyebben felkelheti, ez pedig szintén a jobb helyezéshez vezethet.
Fordíts külön figyelmet az első bekezdésre, ahol pontosan határozd meg,miről szól az adott bejegyzés. Érdekes és figyelemfelkeltő legyen, itt dől el, hogy felkelted-e a látogatók figyelmét és kattintanak-e, vagyis értékes látogatóra tehetsz szert. Szerepeljen benne a kulcsszó, lehetőség szerint már az elején. A legfontosabb mondanivalónak itt van a helye, a további bekezdésekben csökkentheted ezek az erejét.
A SEO szövegírás hossza nagymértékben függ, mi a szándékunk a tartalommal. Lehet márkaépítés, közösségi médiában jobb szereplés, de alapvetően az eladás a végső szándék. Keresőoptimalizálás szempontjából a hosszabb szövegek az előnyösebbek, ezekben van lehetőség a kulcsszavak megfelelő arányú elhelyezésére, ezek kaphatják potenciálisan a legtöbb Rád mutató linket, mint hivatkozás az információban gazdag tartalom.
Egy landing oldalnál viszont a nagyobb konverzió a cél, inkább a rövidebb szövegek hozzák a jobb eredményeket.
Pontos recept tehát nincs, mindenki a saját, egyéni adottságok szerint kell, hogy kikísérletezze, mikor melyik a legmegfelelőbb az adott helyzetre.
[honlapseo]
- Hogyan növeli a SEO az organikus forgalmat? - 2024-11-20
- Hogyan azonosítsd a felhasználói szándékot? - 2024-11-17
- A kulcsszókutatás legújabb trendjei - 2024-11-16