Google találati lista
A Google elismerte. hogy a Google találati lista vagyis a rangsorolási algoritmusában a tartalom és a linkek a legfontosabb tényezők. A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek előtt már egy ideje nem titok, a Google mégis első ízben ismerte el nyilvánosan. Andrei Lipattsev származik a Google vezető mérnöke adta az információt, amikor neves SEO szakemberek kérdezték a Google algoritmusairól.
Google találati lista – kérdés
Hasznos lenne számunkra, ha tudnánk, mi a két legfőbb rangsorolási tényező. A weboldal tulajdonosok jobb weboldalakat tudnának építeni..
Andrei Lipattsev válasza
Elmondhatom mik azok. Ezek a tartalom és az oldaladra mutató linkek.
További kérdésre, hogy ez sorrendiséget is jelent-e, Lipattsev azt mondta, nincs sorrendiség.
A Google találati lista
A látogatók leginkább az első oldal találataira kattintanak, és csak ha ott nem találják meg, amit keresnek, akkor próbálkoznak a továbbiakkal.
A fizetett (Adwords) hivatkozások, az első négy helyet foglalják el, itt a honlap tulajdonosok kattintás alapon fizetnek a helyekért. A látogatók többsége azonban előnyben részesíti az alatta megjelenő találatokat.
Google találati lista – Hogyan működik a Google kereső?
Ha betartjuk a Google által megadott Általános irányelveket, a Googlebot könnyebben megtalálja, indexeli és rangsorolja webhelyét.
A honlapokat folyamatosan keresőrobotok pásztázzák.
A keresőrobotok körbejárják a honlapokat, indexelik, vagyis elolvassák a kódokat és elraktározzák. Amikor a látogató beírja a keresett kulcsszót, ezek a robotok az erre legrelevánsabb találatokat előadják.
[honlapseo]
Google találati lista — Általános irányelvek
- Feltérképezés
- Indexelés
- Megjelenítés
A feltérképezés
A feltérképezéskor a keresőrobot a Googlebot, megkeresi a Google indexébe felvehető új vagy frissített oldalakat.
A Googlebot egy algoritmikus alapján működik, amelyben heti szinten változtatásokat építenek bele, hogy milyen honlapokat milyen gyakran térképezzen fel a keresőrobot, és az adott honlapról hány aloldalt olvasson be.
- Az oldal legyen elérhető egy másik megtalálható oldalról induló linken. Az oldalara hivatkozó linknek szöveget, képeknél alt tagot kell tartalmaznia
- A webhelytérkép megküldése
- Korlátozza az egy oldalon található linkek számát egy lehetőleg nem túl nagy számra (legfeljebb néhány ezerre).
- Legyen naprakészen a robots.txt fájl
Az indexelés
A Googlebot a feltérképezett oldalakat indexelve hatalmas tárgymutatót hoz létre, amelyben nyilvántart minden szót, és a szavak előfordulási helyét az egyes oldalakon.
- A keresőoptimalizált honlap hasznos, információban gazdag egyedi oldalakból álljon, az oldalak tartalma legyen világos és pontos.
- Ügyeljünk a gondosan kiválasztott kulcsszavakra,amelyekre keresnek a látogatók
- Title tag és
alt
attribútumai legyenek konkrétak és pontosak. - Megfelelő oldalhierarchia kialakítása
- Képek, videók alt attribútumai
- Megfelelő mennyiségű és minőségű linkek használata
- URL megfelelő használata
Az eredmények megjelenítése
Amikor a látogató beírja a keresett kulcsszót, a programos kikeresik az indexből a megfelelő oldalakat, és megjelenítik a leginkább relevánsnak ítélt találatokat.
A relevanciáját több mint száz tényező határozza meg, ilyen például az oldalak PageRank mutatója. A PageRank egy fontossági mérőszám, amely a más oldalakról az adott oldalra mutató linkek számán alapul. Vagyis minden olyan link, amely más webhelyről a webhely valamely oldalára mutat, növeli a PageRank mutató értékét. Viszont nem minden link egyenlő, a Google algoritmusai a felhasználók érdekében kiszűrik a spam jellegű linkeket és azokat, amelyek kedvezőtlenül befolyásolják a keresések eredményét. Azok a legértékesebb, hitelesebb linkek, amelyek a webhely által kínált tartalom minőségének köszönhetően hoznak létre.
Ahhoz, hogy a webhely jó rangsorolást kapjon a találatok között, fontos biztosítani, hogy a Google megfelelően feltérképezhesse és indexelhesse a webhelyet. A Search Console útmutatójában további segítséget kaphatunk.
Google találati lista – Minőségi irányelvek
Alapelvek
Az oldalak a felhasználók részére készüljenek és ne a keresőrobotoknak.
„Mennyiben segít ez a felhasználóimnak? Akkor is ezt tenném, ha nem lennének keresőmotorok?”
[honlapseo]
- Pénztermelő weboldal és a SEO - 2025-01-27
- Google képek rangsorolása - 2025-01-20
- Konkurencia elé a Google-ben? - 2025-01-13
– Hali, igaz, sok tíz éve nyomkodom a klaviatúrát, tudást ,nem tudok, nem szeretnék. ahogy beülök egy filmre, nem érdek, hogyan készítették, kikapcsolódni szeretnék. Azért nézek meg egy filmet, hogy felturbózza hormonjaimat, endorfin ,boldogság ,és társai.
– A keresőknél is ez a vágy vezérel, nem akarok „fizetett=irreleváns” függőségi találatokat kapni. Nem akarok a „tömeg által” kergetett oldalakat megkapni.
-Leginkább ami talán még a „kalózkórban” kb 2000évek, sokkal, könnyebb volt kapásból jót találni.
– hogyan lehetne, informatikai tudás nélkül, néhány kapcsolóval, utasítással, amit a címsorba irkálunk, vagy anélkül, a tartalmakra keresni?
utó-utó irat. NEm akarom a guglí vacak csokijait befogadni!
ui: bár jól lehet keresni is meg kell tanulni, ám ez nem magyarázat a sok „falrs” találatra.
Kedves Luidgi,
Értem és megértem mit szeretne, de sajnos erre nincs megoldás, ami mindenkinek megfelelhet. Beirhat bármit a keresőbe, amire tényleges találatot szeretne, de egy olyan keresőbe írja, ami egy tözsdei cég (Google) tulajdona. Ez egy magán tulajdon és az ő több, mint 200 tényezőből összeállított algoritmusa állítja fel azt a releváns organikus sorrendet, amire keresnek. A fizetett hirdetések pedig a fő bevételi forrásuk. Egészen odáig, míg az ő keresőrendszerüket használja, addig a feltételeiket is megszabhatják, hiszen a sajátuk.