Kulcsszókereső eszközök segítségével a megfelelő kulcsszavak kiválasztása.
Kulcsszókereső eszközök segítségével segíthetjük a keresőoptimalizálás legfontosabb lépését, a megfelelő főoldali kulcsszavaink kiválasztását. Ha ezek megvannak, még rengeteg ötletet kapunk a további aloldalak, blogbejegyzések kulcsszavaihoz. A megfelelő kulcsszavak segítenek hozzá, hogy az organikus találatok között releváns tartalomként előbbre kerülhessünk.
Mik azok a kulcsszavak?
Azok a szavak és kifejezések, amire optimalizálni szeretnénk honlapunkat. A keresőmotorok számára ezek a szavakból derülhet ki elsődlegesen,miről is szól honlapunk. A látogatók szintén kulcsszavakra keresnek és ekkor a keresők a kereséshez illő tartalmilag legrelevánsabb találatokat jelenítik meg.
Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Egy weblap optimalizálása állhat a tartalmának szerkesztéséből és a HTML-kódjának szerkesztéséből, a kulcsszó relevanciájának növelése és az indexelés megkönnyítése érdekében.
Miért olyan fontos ez? – kérdezhetnéd.
A válasz egyszerű. Nézzünk egy példát. Ha valaki a keresőoptimalizálásra keres rá a keresőkben, akkor biztosan ezzel kapcsolatosan szeretné bővíteni a tudását. Ha a honlapon nem ezt az információt találja meg, azonnal visszamegy a kiadott találatokhoz és keres egy másik oldalt, ahol az szerepel, amit látni szeretne.
Mit lát ebből a Google kereső?
A látogató az ajánlott oldalra kattintott, de szinte azonnal tovább is ment, keresett valami mást. Az oldalon eltöltött idő szinte a „0”-val egyenlő, így ez az oldal valószínűleg mégsem a releváns tartalommal rendelkezik, nem érdekli a látogatót. Nem nehéz megjósolni, hogy a Google hamarosan hátrébb sorol a találatok között.
Kulcsszókereső – mi a megoldás?
A kulcsszó keresés több módon lehetséges.
- Gyűjthetjük mi saját magunk, ötletelgetünk és egy Excell táblázatba beleírjuk. Ne féljünk leírni a kevésbé jónak tűnő ötleteket sem. Ez a későbbiekben még hasznos lehet.
- Megnézhetjük a hasonló témákkal foglalkozó honlapok tartalmát, miről is szól. A HTML kódjában a meta keywordsben megadott kulcsszavaiból is meríthetsz ötleteket.
- Kulcsszókereső eszközök segítségével
[honlapseo]
Kulcsszókereső eszközök
Itt is többféle segítséget kaphatunk. Sajnos ingyenes verziót nem nagyon találhatunk. Viszont a fizetős verziók egy része még mindig ad támpontokat.
Google Adwords
2016. augusztusában jelentette be a Google,hogy fizetőssé teszi,így csak ha kampányt készítünk, akkor látunk ténylegesen pontos adatokat.
Nagyságrendi adatokat azonban láthatunk és ötleteket meríthetünk a kiadott találatokból még így is. A Google AdWords kulcsszótervező regisztráció kötött, felületére belépés után azonnal használható az Eszközök > Kulcsszótervező menüpont. Jelenleg nagyságrendileg mutat adatokat, ha egy kisebb összegű kampányt elindítunk, részletesebb számokat láthatunk.
Keyword Tool
ABC sorrendben láthatunk találatokat. Van lehetőségünk a találatok lementésére. A kulcsszókereső eszközt a Keywordtool.io oldalon találhatjuk meg.
Übersuggest
Itt azokat az organikus keresőbe beleírt kereséseket nézhetjük meg,amiket a felhasználók írtak be a keresési mezőbe. Ezt is mentsük le a későbbiekben való felhasználáshoz. A kulcsszókereső eszközt itt találod: Übersuggest
Hogyan válasszuk ki a számunkra megfelelő kulcsszavakat?
A már fentebb említett Excell táblázatunkba írjuk bele a saját magunk által gyűjtött kulcsszavakat és a kulcsszókeresők által megadottakat. Ezekből válasszuk ki a legfontosabbnak ítélt kulcsszavakat és futtassuk át még egyszer a kulcsszókereső eszközökön, így újabb találatokat is kaphatunk. Az Adwords-ben érdemes egy kampányt elindítani, hogy még pontosabb eredményeket kaphassunk.
Főoldali kulcsszavaknak a legtöbb találatot kapott kulcsszavakat ajánlom, hiszen hosszabb távon tervezünk és nem ajánlott a főoldali kulcsszavak cserélgetése, tehát alaposan fontoljuk meg. Főoldali kulcsszavaink max. 2-3 darab határozza meg fő tevékenységünket, vállalkozásunkat, szolgáltatásunkat.
A táblázatunkban szereplő további kulcsszavakra további aloldalakat készíthetünk, bejegyzéseket írhatunk vagy a keresőoptimalizálási feltételeknek megfelelő helyeken elhelyezhetjük honlapunkon.
[honlapseo]
- Hogyan növeli a SEO az organikus forgalmat? - 2024-11-20
- Hogyan azonosítsd a felhasználói szándékot? - 2024-11-17
- A kulcsszókutatás legújabb trendjei - 2024-11-16