Kulcsszókereső eszközök, mi lehet a segítségünkre?

kulcsszókeresőKulcsszókereső eszközök segítségével a megfelelő kulcsszavak kiválasztása.

Kulcsszókereső eszközök segítségével segíthetjük a keresőoptimalizálás legfontosabb lépését, a megfelelő főoldali kulcsszavaink kiválasztását. Ha ezek megvannak, még rengeteg ötletet kapunk a további aloldalak, blogbejegyzések kulcsszavaihoz. A megfelelő kulcsszavak segítenek hozzá, hogy az organikus találatok között releváns tartalomként előbbre kerülhessünk.

 

 

 

 

Mik azok a kulcsszavak?

Azok a szavak és kifejezések, amire optimalizálni szeretnénk honlapunkat. A keresőmotorok számára ezek a szavakból derülhet ki elsődlegesen,miről is szól honlapunk. A látogatók szintén kulcsszavakra keresnek és ekkor a keresők a kereséshez illő tartalmilag legrelevánsabb találatokat jelenítik meg.

Wikipédia:

Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Egy weblap optimalizálása állhat a tartalmának szerkesztéséből és a HTML-kódjának szerkesztéséből, a kulcsszó relevanciájának növelése és az indexelés megkönnyítése érdekében.

Miért olyan fontos ez? –  kérdezhetnéd.

A válasz egyszerű. Nézzünk egy példát. Ha valaki a keresőoptimalizálásra keres rá a keresőkben, akkor biztosan ezzel kapcsolatosan szeretné bővíteni a tudását. Ha a honlapon nem ezt az információt találja meg, azonnal visszamegy a kiadott találatokhoz és keres egy másik oldalt, ahol az szerepel, amit látni szeretne.

Mit lát ebből a Google kereső?

A látogató az ajánlott oldalra kattintott, de szinte azonnal tovább is ment, keresett valami mást. Az oldalon eltöltött idő szinte a „0”-val egyenlő, így ez az oldal valószínűleg mégsem a releváns tartalommal rendelkezik, nem érdekli a látogatót. Nem nehéz megjósolni, hogy a Google hamarosan hátrébb sorol a találatok között.

 

Kulcsszókereső – mi a megoldás?

A kulcsszó keresés több  módon lehetséges.

  • Gyűjthetjük mi saját magunk, ötletelgetünk és egy Excell táblázatba beleírjuk. Ne féljünk leírni a kevésbé jónak tűnő ötleteket sem. Ez a későbbiekben még hasznos lehet.
  • Megnézhetjük a hasonló témákkal foglalkozó honlapok tartalmát, miről is szól. A HTML kódjában a meta keywordsben megadott kulcsszavaiból is meríthetsz ötleteket.
  • Kulcsszókereső eszközök segítségével
Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Kulcsszókereső eszközök

Itt is többféle segítséget kaphatunk. Sajnos ingyenes verziót nem nagyon találhatunk. Viszont a fizetős verziók egy része még mindig ad támpontokat.

Google Adwords

2016. augusztusában jelentette be a Google,hogy fizetőssé teszi,így csak ha kampányt készítünk, akkor látunk ténylegesen pontos adatokat.

Nagyságrendi adatokat azonban láthatunk és ötleteket meríthetünk a kiadott találatokból még így is. A  Google AdWords kulcsszótervező regisztráció kötött, felületére belépés után azonnal használható az Eszközök > Kulcsszótervező menüpont.  Jelenleg nagyságrendileg mutat adatokat, ha egy kisebb összegű kampányt elindítunk, részletesebb számokat láthatunk.

 

 

kulcsszókereső

 

Keyword Tool

ABC sorrendben láthatunk találatokat. Van lehetőségünk a találatok lementésére. A kulcsszókereső eszközt a Keywordtool.io oldalon találhatjuk meg.

 

kulcsszókereső

Übersuggest

Itt azokat az organikus keresőbe beleírt kereséseket nézhetjük meg,amiket a felhasználók írtak be a keresési mezőbe. Ezt is mentsük le a későbbiekben való felhasználáshoz. A kulcsszókereső eszközt itt találod: Übersuggest

 

 

kulcsszókereső

 

 

Hogyan válasszuk ki a számunkra megfelelő kulcsszavakat?

A már fentebb említett Excell táblázatunkba írjuk bele a saját magunk által gyűjtött kulcsszavakat és a kulcsszókeresők által megadottakat. Ezekből válasszuk ki a legfontosabbnak ítélt kulcsszavakat és futtassuk át még egyszer a kulcsszókereső eszközökön, így újabb találatokat is kaphatunk. Az Adwords-ben érdemes egy kampányt elindítani, hogy még pontosabb eredményeket kaphassunk.

Főoldali kulcsszavaknak a legtöbb találatot kapott kulcsszavakat ajánlom, hiszen hosszabb távon tervezünk és nem ajánlott a főoldali kulcsszavak cserélgetése, tehát alaposan fontoljuk meg. Főoldali kulcsszavaink max. 2-3 darab határozza meg fő tevékenységünket, vállalkozásunkat, szolgáltatásunkat.

A táblázatunkban szereplő további kulcsszavakra további aloldalakat készíthetünk, bejegyzéseket írhatunk vagy a keresőoptimalizálási feltételeknek megfelelő helyeken elhelyezhetjük honlapunkon.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

 

 

 

Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO
Latest posts by Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO (see all)

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  +  78  =  79

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .