Google találati lista rangsorolása

Google találati lista

A Google elismerte. hogy a Google találati lista vagyis a  rangsorolási algoritmusában a tartalom és a linkek a legfontosabb tényezők. A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek előtt már egy ideje nem titok, a Google mégis első ízben ismerte el nyilvánosan. Andrei Lipattsev származik  a Google vezető mérnöke adta az információt,  amikor neves SEO szakemberek kérdezték a Google algoritmusairól.

Google találati lista – kérdés

Hasznos lenne számunkra, ha tudnánk, mi a két legfőbb rangsorolási tényező. A weboldal tulajdonosok jobb weboldalakat tudnának építeni..

Andrei Lipattsev  válasza

Elmondhatom mik azok. Ezek a tartalom és az oldaladra mutató linkek.

További kérdésre, hogy ez sorrendiséget is jelent-e, Lipattsev azt mondta, nincs sorrendiség.

 

 

A Google találati lista

A  látogatók leginkább az első oldal találataira kattintanak, és csak ha ott nem találják meg, amit keresnek, akkor próbálkoznak a továbbiakkal.

A  fizetett (Adwords) hivatkozások, az első négy helyet foglalják el, itt a honlap tulajdonosok kattintás alapon fizetnek a helyekért. A látogatók többsége azonban előnyben részesíti az alatta megjelenő találatokat.

google-talalati-lista

 

 

Google találati lista – Hogyan működik a Google kereső?

Ha betartjuk a Google által megadott  Általános irányelveket, a Googlebot könnyebben megtalálja, indexeli és rangsorolja webhelyét.

A honlapokat folyamatosan keresőrobotok pásztázzák.

A keresőrobotok körbejárják a honlapokat, indexelik, vagyis elolvassák a kódokat és elraktározzák. Amikor a látogató beírja a keresett kulcsszót, ezek a robotok az erre legrelevánsabb találatokat előadják.

google-talalati-lista-html-kod

 

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Google találati lista — Általános irányelvek

  • Feltérképezés
  • Indexelés
  • Megjelenítés

 

A feltérképezés

A feltérképezéskor a keresőrobot  a Googlebot, megkeresi a Google indexébe felvehető új vagy frissített oldalakat.

A Googlebot egy algoritmikus alapján működik, amelyben heti szinten változtatásokat építenek bele, hogy milyen honlapokat milyen gyakran térképezzen fel a keresőrobot,  és az adott honlapról hány aloldalt olvasson be.

  • Az oldal legyen elérhető egy másik megtalálható oldalról induló linken. Az oldalara hivatkozó linknek szöveget, képeknél  alt tagot kell tartalmaznia
  • A webhelytérkép megküldése
  • Korlátozza az egy oldalon található linkek számát egy lehetőleg nem túl nagy számra (legfeljebb néhány ezerre).
  • Legyen naprakészen a robots.txt fájl

 

Az indexelés

A Googlebot a feltérképezett oldalakat indexelve hatalmas tárgymutatót hoz létre, amelyben nyilvántart minden szót, és a szavak előfordulási helyét az egyes oldalakon.

  • A  keresőoptimalizált honlap hasznos, információban gazdag  egyedi oldalakból álljon, az oldalak tartalma legyen világos és pontos.
  • Ügyeljünk a gondosan kiválasztott kulcsszavakra,amelyekre keresnek a látogatók
  • Title tag és alt attribútumai legyenek konkrétak és pontosak.
  • Megfelelő oldalhierarchia kialakítása
  • Képek, videók alt attribútumai
  • Megfelelő mennyiségű és minőségű linkek használata
  • URL megfelelő használata

Az eredmények megjelenítése

Amikor a látogató beírja a keresett kulcsszót, a programos kikeresik az indexből a megfelelő oldalakat, és megjelenítik a leginkább relevánsnak ítélt találatokat.

A relevanciáját több mint száz tényező határozza meg, ilyen például az  oldalak PageRank mutatója. A PageRank egy fontossági mérőszám, amely a más oldalakról az adott oldalra mutató linkek számán alapul. Vagyis minden olyan link, amely más webhelyről a webhely valamely oldalára mutat, növeli a PageRank mutató értékét. Viszont nem minden link egyenlő, a Google algoritmusai a felhasználók érdekében kiszűrik a spam jellegű linkeket és azokat, amelyek kedvezőtlenül befolyásolják a keresések eredményét. Azok a legértékesebb, hitelesebb linkek, amelyek a webhely által kínált tartalom minőségének köszönhetően hoznak létre.

Ahhoz, hogy a webhely jó rangsorolást kapjon a találatok között, fontos biztosítani, hogy a Google megfelelően feltérképezhesse és indexelhesse a webhelyet. A Search Console útmutatójában további segítséget kaphatunk.

 

Google találati lista – Minőségi irányelvek

Alapelvek

Az oldalak a felhasználók részére készüljenek és ne a keresőrobotoknak.

„Mennyiben segít ez a felhasználóimnak? Akkor is ezt tenném, ha nem lennének keresőmotorok?”

 

Google találati lista

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.