Google Webmester Eszközök- hogyan használd?

A Google Webmester Eszközök (Webmaster Tools) használata minden honlap tulajdonos, kis- és középvállalkozás számára elengedhetetlen. Ahhoz, hogy vállalkozásod jól szerepeljen a keresőkben, az egyik legalapvetőbb feladat a honlapod keresőoptimalizálása. A Google Webmester Eszközök statisztikái ebben nyújtanak segítő kezet számodra.

Magyarországon a statisztikai adatok szerint a keresések 95 %- a Google- n zajlik. Így,ha a keresőoptimalizáláshoz első kézből kapunk információt, nem lehet okunk panaszra.

Ez az ingyenesen használható eszköz megmutatja éppen hol tartunk,merre kell indulnunk, min kell változtatnunk, hogy az eredményeink még jobbak legyenek. Több látogató, jobb konverzió, több eladás, több bevétel. Remélem a Te stratégiád is ez. Röviden tehát, ha még nem használod ezt az igen fontos eszközt, javaslom regisztrálj a Google Webmester Eszközökbe.

 

Tartalomjegyzék:

1. Google Webmester Eszközök (Webmaster Tools) – Search Console

1.1.Mi is az a Search Console?
1.2. Mit nyersz a Google Webmester Eszközök használatával?

2. Kinek javasolt használnia a Google Webmester Eszközöket?

3. Google Webmester Eszközök – A webhelytulajdon hozzáadása

3.1.Webhely hozzáadása

4. Google Webmester Eszközök – Irányítópult

5. Google Webmester Eszközök – Üzenetek

6. Google Webmester Eszközök – Keresési megjelenés

6.1. Struktúrált adatok
6.2. HTML – fejlesztések

7. Google Webmester Eszközök – Keresési forgalom

7.1. Keresési statisztikák
7.2. Az Ön webhelyére mutató linkek
7.3. Belső linkek
7.4. Kézi műveletek
7.5. Nemzetközi célzás
7.6. Mobilos használhatóság

8. Hogyan működik a Google keresés?

8.1. Feltérképezés
8.2. Indexelés
8.3. Eredmények megjelenése

9. Google Webmester Eszközök – Google index

9.1. Indexelési állapot
9.2. Letiltott források
9.3. URL- ek eltávolítása

10. Google Webmester Eszközök – Feltérképezés

10.1. Feltérképezési hibák
10.2. Feltérképezési statisztikák
10.3. Megtekintés Google- ként
10.4. robots.txt tesztelése
10.5. Webhelytérképek
10.6. URL-paraméterek

11. Google Webmester Eszközök – Biztonsági problémák

12. Google Webmester Eszközök – Egyéb források

13. Google Webmester Eszközök – Miért van szükség keresőoptimalizálásra?

Google Webmester Eszközök (Webmaster Tools) – Search Console

Mi is az a Search Console?

A Google Webmester Eszközök mai nevén Search Console egy olyan ingyenesen elérhető szolgáltatás, amelyet a Google biztosít a webhelytulajdonosok számára. A Search Console segítségével webhelyed jelenlétét ellenőrizheted és tarthatod fenn a Google algoritmusainak keresési eredményeiben a találatok között. Ahhoz, hogy a robot megtaláljanak, nem szükséges regisztrálni, viszont ha ezt megteszed, sok olyan adat lesz segítségere, amely a keresési találatok eredményességét, és a keresőoptimalizálást segíti, hogy fizetett hirdetések nélkül az organikus találatok között a lehető legjobb eredményt érje el és azt tartósan megtartsa.

Mit nyersz a Google Webmester Eszközök használatával?

Honlapod teljesítményét ellenőrizheted:

  • Keresési megjelenés
  • Keresési forgalom
  • Google index
  • Feltérképezés
  • Biztonsági problémák
  • Egyéb források

 

Kinek javasolt használnia a Google Webmester Eszközöket?

A Search Console mindenkinek segítséget nyújt, de ha használod, akkor elsődlegesen Neked. Sajnos a tapasztalat az, hogy a honlaptulajdonosok nagy része nem használja így, ha Te hajlandó vagy megismerkedni vele, már sokkal többet tettél a vállalkozásodért, mint sok más webhelytulajdonos, nagy eséllyel a konkurenciád is közöttük lehet. Használd ki helyzeti előnyödet, hogy ezekkel az ingyenesen megkapott statisztikai adatokkal lényegesen könnyebb a keresőoptimalizálást is megtenned. Megfelelően alkalmazva az itt kapott adatokat, hosszú távon biztosan előnyösebb helyezést érsz el a keresőkben.

Cégtulajdonos- honlap tulajdonos

A  Google Webmester Eszközök valóban nagy mennyiségű statisztikai adatokat ad, érdemes legalább nagy vonalakban megismerkedned vele. Ezek birtokában könnyebb a honlappal kapcsolatos üzleti döntéseket is meghozni. Ha nem szeretnél elmerülni a részletekben, megbízhatsz vele webfejlesztőt, keresőoptimalizálási szakembert.

Keresőoptimalizálás (SEO) szakember

Az online marketing egyik legalapvetőbb és legfontosabb része a keresőoptimalizálás. A Search Console segítségével a keresőoptimalizálást végző szakember elemzéseket végezhet, rangsorolhatja az optimalizálást. A kapott információnak segítségével befolyásolhatja a webhellyel kapcsolatos technikai döntéseket.

Webfejlesztő- webhely adminisztrátor

A Search Console segítségével könnyedén figyelemmel kísérheti, egyes esetekben pedig ki is küszöbölheti a szerverhibákat, az oldalbetöltési hibákat, valamint a biztonsági problémákat, például a webhely feltörését és a rosszindulatú programokat. Javíthatja a strukturált adatok vagy a HTML – fejlesztésekben jelentkező hibákat.

Google Webmester Eszközök – A webhelytulajdon hozzáadása

Első lépésként tehát regisztrálj be a Search Console alkalmazásba.

Webhely hozzáadása:

  1. A főoldalon kattints a Tulajdon hozzáadása gombra és írd be a honlapod URL címét.
  2. Kattints a tovább gombra a Webhelyellenőrzéshez. Ezt több féle módon is megteheted:
    • HTML fájl feltöltéssel: a Google egy  fájlt ad a számunkra, amit a honlap gyökérkönyvtárába kell elhelyezni
    • HTML tag hozzáadása: honlapod fejlécébe tudod elhelyezni, de itt figyelj az esetleges frissítésekre, amelyek eltávolíthatják.
    • Google Analytics használata: ha már rendelkezel vele, szerintem ez a legegyszerűbb megoldás, a Google összeköt vele.
  3. Tulajdon kezelése > Tulajdon igazolása: itt, ha több protokollt támogat a webhelyed, mindet hozzá kel adnod.
  4. Ha a webhelyed több protokollt támogat (http:// és https://), akkor mindegyiket külön webhelyként kell hozzáadnod. Hasonlóképpen, ha több domaint támogat (például honlapod.com, m.honlapod.com és www.honlapod.com), mindegyiket külön webhelyként kell hozzáadni.

További lépések:

  • Ha a honlap a  www előtagú és a www nélküli formátumot is támogatja add meg az előnyben részesített domaint.
  • Ha a domain vagy a protokoll egyéb változatait is támogatja (m.honlapod.com, http://honlapod.com, https://honlapod.com), meg kell adnod egy gyűjtő domaint.

Felhasználók, tulajdonosok és jogosultságok kezelése

  • Tulajdonos:  Amennyiben tulajdonos vagy, teljes körű irányítással rendelkezel a tulajdonok, honlapok felett . Felhasználókat adhatsz  hozzá és távolíthatsz el. Itt adhatod meg pl. a keresőoptimalizálást végző szakember vagy a webmester hozzáférését, hogy megnézzék, értékeljék az adatokat, illetve használhatják az összes eszközt.
  • Felhasználó: A felhasználók megtekinthetik az összes adatot, továbbá végrehajthatnak bizonyos műveleteket, de nem vehetnek fel további felhasználókat. A felhasználókat csak tulajdonosok vehetik fel.
Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

És most nézzük milyen adatok is találhatóak a Google Webmester Eszközökben.

Google Webmester Eszközök – Irányítópult

Az Irányítópult menüpontnál a következő kép fogad. Itt információkat és adatokat olvashatsz arról, hogyan, mire használhatod a Search Console- t.

Google Webmester Eszközök irányítópult képe

 

 

Google Webmester Eszközök – Üzenetek

Ide kapod az összes olyan egyéb üzeneted, amit  a honlapoddal kapcsolatosan üzen a Google.

  • A(z) http://honlapod.hu/ immár társítva van a(z) Honlapod neve Google Analytics-tulajdonnal
  • A(z) http://honlapod.hu/ keresésben való megjelenésének javítása
  • Javasolt WordPress frissítés áll rendelkezésre a következőhöz: http://honlapod.hu

search console uzenet

 

Google Webmester Eszközök – Keresési megjelenés

Struktúrált adatok

Az oldalakon lévő jelölést, az információk felhasználásával bővített kivonatokat és más funkciókat adhat hozzá a keresési eredményekhez.  Pl.: Egy honlaphoz tartozó bővített kivonat például megmutathatja az átlagos értékelést és ártartományt. Strukturált adatokat a schema.org mikroformátumok használatával adhat hozzá.

A  Strukturált adatok menüpont a  hibáiról is tájékoztatást nyújt, amelyek megakadályozhatják a bővített kivonatok (vagy más keresési funkciók) megjelenítését. Az itt található hibákat ajánlott mielőbb javítani. Ehhez ha nem értesz a HTML kódokhoz, javaslom a webfejlesztőd segítségét igénybe venni.

strukturalt adatok

HTML – fejlesztések

Itt azokat az esetleges hibákat láthatod, amit a Google talált a feltérképezés és indexelés során. Ezeket a hibákat lehetőleg mihamarabb javítsd, hogy javulhasson a keresőkben a helyezésed.

A következő adatok jelenhetnek meg ezen az oldalon:

  • Címmel kapcsolatos problémák: az oldalakon elhelyezett TITLE címkével kapcsolatos hibák, például hiányzó vagy ismételt oldalcímek.
  • A metaleírásokkal kapcsolatos problémák: hiányos vagy ismétlődő tartalommal rendelkező, illetve egyéb hibákat tartalmazó metaleírások.
  • Nem indexelhető tartalom: például bizonyos multimédiás, videókat vagy képeket tartalmazó oldalak.
Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Google Webmester Eszközök – Keresési forgalom

Keresési statisztikák

A keresési statisztikák menüpont arról ad tájékoztatást, milyen gyakran jelenik meg a honlapod keresési eredményeiben. Az adatokat a szűrők beállításával  csoportosíthatod és elemezheted.. A kapott eredményeket a webhelyed keresésbeli teljesítményének javítására használhatod fel, elemezve például:

  • Megnézheted a keresési forgalmat az időintervallumok különböző beállításával, honnan érkezik a látogató, és hogy milyen kulcsszavakra hányszor jelenik meg a webhely.
  • Adott idő alatt hányszor jelent meg a weboldal a keresési találatok között.
  • Láthatod az eszközöknél, mi az amin kerestek, és az eredményeket felhasználhatod ezek az eszközök célzása során.
  • Megmutatja, hogy melyik oldalak érik el a legmagasabb (és legalacsonyabb) átkattintási arányt a Google keresési eredményeiben.
  • Mutatja az adott időszak kulcsszavai helyezést a keresőkben.

keresesi statisztikak

 

Az Ön webhelyére mutató linkek 

Ezek azok a linkek, amelyeket kívülről érkezve mutatnak a honlapodra. A  Googlebot feltérképezte és indexelte a leggyakoribb linkforrásokat és webhelyed legtöbb linkkel rendelkező oldalait. Itt találod a Google által leggyakrabban észlelt horgonyszöveget is, amelyekkel linkelték az adott aloldalt.

webhelyre mutato linkek

Belső linkek

A belső linkek menüpont alatt azokat a linkeket látod, amiket Te helyeztél el oldaladon a könnyebb navigáció érdekében. A belső linkekkel a Googlebot számára is jelzést küldesz, hogy az adott aloldal mennyire fontos. Itt arra kell figyelned, ha linkelsz egy adott aloldalt és azt valamiért átnevezed, megszünteted, akkor a rá való hivatkozást is javítanod kell.

belso linkek menüpont

Kézi műveletek

Google algoritmusok képesek a legtöbb spam felismerésére, viszont néhányat még nem ismer fel, így ezeket kézi műveletekkel, manuálisan hajtják végre. Itt láthatók az eseteleges Google irányelvek megsértése.  A megjelölt webhelyeket hátrébb sorolhatja, a Google, vagy el is távolíthatja a  keresési találatai közül.

Kétféle művelet szerepel a Kézi műveletek menüpontban:

  • A Webhelyszintű egyezések panel olyan műveleteket jelenít meg, amelyek az egész webhelyre hatással vannak.
  • Részleges egyezések panel olyan műveleteket jelenít meg, amelyek egyes URL-ekre vagy a webhely adott részeire gyakorolnak hatást.

Ha minden rendben az oldaladdal a következő feliratot látod:

Nem találhatók kézi webspam-műveletek.

Nemzetközi célzás

A felhasználó számára a legrelevánsabb és leghasznosabb webhelyeket jeleníti meg.

  • Nyelv: a hreflang címkék a megfelelő nyelvet használják.
  • Ország: megcélzott ország beállítása

Mobilos használhatóság

Itt láthatod azokat a hibákat, amelyek javításra szorulnak mobilhasználók megjelenésbeli használhatóságára vonatkozóan.

  • Flash- használat
  • A nézet nincs konfigurálva
  • Fix szélességű nézet
  • A tartalom méretezése nem felel meg a nézetnek
  • Kis betűméret
  • A megérinthető elemek túl közel vannak egymáshoz

Amennyiben nincs hiba ezt az üzenetet láthatod:

Nem észleltünk a mobilos használhatósággal kapcsolatos problémákat. (Mindenképpen ellenőrizze az összes webhelyváltozatot.)

A mobilbarát webhelyek az online jelenlét kulcsfontosságú részeivé váltak, ehhez a Google tesztelőeszköze ad segítséget.

mobilbarat oldal

 

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Hogyan működik a Google keresés?

Feltérképezés

Megtalálja- e a Googlebot a honlapodat?

A Google a feltérképezési folyamatot a korábbi feltérképezések során talált weboldalak URL-címeivel, valamint a webmesterektől kapott webhelytérképekkel kezdi. Ahogy a Googlebot végiglátogatja ezeket a webhelyeket, az egyes oldalakon talált linkeket felveszi a feltérképezésre váró oldalak listájára. Ezután megkeresi az új és a megváltozott webhelyeket, valamint az inaktív linkeket, majd ezek alapján frissíti a Google indexét.

Indexelés

Tudja- e indexelni a honlapodat?

A Googlebot a feltérképezett oldalakat indexelve egy adatbázist hoz létre és eltárolja az ott talált tartalmat, a title és alt attribútorokban talált információkat.

Eredmények megjelenése

Ahhoz, hogy honlap jó rangsorolást kapjon a találatok között, fontos, hogy a Google megfelelően feltérképezhesse és indexelhesse a webhelyet. A Google algoritmusai több, mint 200 féle tényező alapján döntenek, hogy a felhasználók által beírt keresésekre, mik a lehetséges legrelevánsabb találatok és ezeket jelenítik meg.

Google Webmester Eszközök – Google index

Indexelési állapot

Alaphelyzetben a Google által indexelt oldalak számát láthatod.

 

Indexelési állapot a Search Console- ban

 

 

Letiltott források

Ha itt mást is találsz (keresők által letiltott források), azt a  haladó menüpontban találod. Ezeket ajánlott mihamarabb kijavítanod.

letiltott forrasok

Van egy másik megoldás is, ha kíváncsi vagy, mennyi oldalad van már indexelve. Ezt úgy nézheted meg, ha a keresőbe beírod a site parancsot:

site:honlapod.hu

Itt megtalálod, melyek azok az oldalak, aloldalak, kategóriák amiket már feltérképezett és indexelt a Googlebot.

google indexelt allapot

URL- ek eltávolítása

Itt két megoldás lehetséges.

  • Ideiglenes eltávolítás: 90 napra lehet kérelmezni az eltávolítást, ezután ismételten megjelenik.
  • Végleges eltávolítás: csak a webhely tulajdonosa végezheti, 404 vagy 410 hibakód megadásával, vagy noindexre állítva jelzed, nem kéred az indexelését.

Google Webmester Eszközök – Feltérképezés

Talán az egyik legfontosabb menüpont.  Ha a Googlebot nem tudja feltérképezni a weboldaladat, megjelenítésre sem számíthatsz. Itt javíthatod az esetleges feltérképezési hibákat, megadhatod a webhelytérképedet, tesztelheted a robot fájlodat.

Feltérképezési hibák

  • Webhelyhibák: az utolsó 90 nap alatt a Googlebot nem fért hozzá a webhelyhez vagy egy részéhez
  • URL hibák: konkrét hiba, az asztali vagy telefonos oldalak feltérképezése során
Webhelyhibák
Az utóbbi 90 napban nem érzékeltünk hibát. Szép munka!
URL-hibák
Az utóbbi 90 napban nem érzékeltünk hibát. Szép munka!

Feltérképezési statisztikák

  • Naponta feltérképezett oldalak: ha pl.: ritkábban frissül a tartalom a weboldalon, akkor a feltérkpezés is ritkábban valósul meg.
  • Naponta letöltött kilobájtok: itt láthatod a letöltéseket adatait kilobájtoban
  • Oldalak betöltési ideje (ezredmásodpercben): érdemes odafigyelni, mert ha túl lassan tölt be az oldalad, a látogatók keresnek egy gyorsabban betöltödő oldalt

Megtekintés Google- ként

Itt megnézheted, hogy a keresőrobot hozzá fér- e az oldaladhoz asztal vagy mobil esetében. Láthatod, hogy az indexelés részleges vagy befejeződött, átirányított vagy hibatípust jelez: nem található, nem érhető el.

robots.txt tesztelése

Megmutatja, hogy a robots.txt fájl letiltja-e a Google internetes robotjainak hozzáférését a webhelyén található adott URL-ekhez.

Webhelytérképek

Mi az a webhelytérkép?

A webhelytérkép olyan fájl, amelyben felsorolhatja webhelye weboldalait, tájékoztatva a Google-t és más keresőmotorokat a webhely tartalmának felépítéséről. A keresőmotorok webes robotjai (például a Googlebot) beolvassák ezt a fájlt, hogy hatékonyabban fel tudják térképezni a webhelyet.

A webhelytérkép segít az új aloldalak feltérképezésében.

webhelyterkepek

Ha itt hibaüzenetet kapsz, rákattintva megjelennek a részletek a javításhoz.

URL-paraméterek

Csak akkor változtassa meg az értékeket ebben a jelentésben, ha biztosan tudja, hogy a paraméterek hogyan működnek. Az URL-ek téves kizárásával sok oldal eltűnhet a keresési eredmények közül.

Google Webmester Eszközök – Biztonsági problémák

A Google ellenőrzi, hogy a webhelyek tárolnak-e letölthető futtatható fájlokat, amelyek negatívan befolyásolják a felhasználói élményt. A webhelyén tárolt gyanús fájlok listáját a Biztonsági problémák jelentésben találod. Ezek lehetnek:

  • Adathalász és megtévesztő webhelyek
  • Rosszindulatú programmal való fertőzés (szerverkonfiguráció)
  • Rosszindulatú programmal való fertőzés (SQL beékelés)
  • Rosszindulatú programmal való fertőzés (kódbeékelés)
  • Rosszindulatú programmal való fertőzés (hibasablon)
  • Rosszindulatú programmal való fertőzés (programokra)
  • Feltörés (kódbeékelés)
  • Feltörés (tartalombeékelés)
  • Feltörés (URL beékelés)
  • Rosszindulatú nemkívánatos szoftverek

Google Webmester Eszközök – Egyéb források

Ebben a menüpontban további kisegítő lehetőségekkel ismertet meg.

egyeb forrasok

Google Webmester Eszközök – Miért van szükség keresőoptimalizálásra?

A SEO a „search engine optimizer”, vagyis keresőmotor-optimalizáló rövidítése. A keresőmotor-optimalizáló felkérése nagy horderejű döntés, amelynek eredményeként jobbá teheti webhelyét, és időt takaríthat meg.

A Seo szakember a Search Console- ban található adatok kiértékelésével segíthet, hogy a nem fizetett, organikus találati listán a keresőkben még jobb helyezést érhess el, tartós eredménnyel.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

 

Burai Barbi SEO szakember, Honlap SEO

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  +  81  =  84

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .