SEO elemzés: hogyan elemezd honlapodat?

Keresőoptimalizálás - Zalaegerszeg és környéke

SEO elemzés, egyre többet hallasz róla Te is, mi is ez pontosan? Mit kellene csinálnod? Már megint egy újabb varázslónak öltözött idegen lengeti előtted varázspálcáját, varázsigét mormolva: KERESŐOPTIMALIZÁLÁS.

Nem, nem varázslat, tudatos munka, amit ma már kihagyhatatlan lépésként ismer el minden olyan vállalkozás, amely megértette,hogy a keresőkben a lehető legjobb helyezést kell elérni ahhoz, hogy a vállalkozás fenn maradjon és tovább fejlődjön.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

 

A keresőoptimalizálás egy rendkívül összetett feladat, cikkemben segítséget nyújtok Neked, hogy jobban megértsd a munkafolyamatokat. Lesznek benne olyan kisebb egységek, amelyeket  saját magad is meg tudsz oldani honlapodon és lesznek olyanok is, amelyek amelyeket már nem ajánlok, ha nem vagy biztos abban, amit csinálsz, nem értesz a HTML- fejlesztéshez. Ez esetekben ajánlom a webfejlesztőd vagy SEO szakember segítségét kérned. Segítségedre lehet, ha letöltöd a Keresőoptimalizálás ingyenes csekklista 13+1 lépésben cimű PDF- et.

A SEO elemzés során a keresőoptimalizálásban három fő területre összpontosítunk:

  • Technikai SEO elemzés
  • On- page (tartalmi) SEO elemzés
  • Off- page (backlinkek, hivatkozások) SEO elemzés

Ebből a három részből talán a legkönnyebben megvalósítható számodra a tartalmi rész javítása, megfelelő elkészítése a látogatók és a Google Panda algoritmusai számára.

Tartalomjegyzék:

1. SEO elemzés nulladik lépése – Hogyan fogj hozzá

2. SEO elemzés 1. lépése – Alaplépések

2.1. Márkanév keresés
2.2. Indexelés
2.3. Google Search Console
2.4. Mobilbarát weboldal

3. SEO elemzés 2. lépése – On- page Seo elemzés

3.1. Title
3.2. Meta adatok
3.3. Kulcsszó elhelyezés
3.4. Képek elnevezése
3.5. URL-ek

4. SEO elemzés 3. lépése – Tartalom

4.1. Tartalom mennyisége
4.2. Formázás
4.3. Duplikáció

5. SEO elemzés 4. lépése – Oldalstruktúra, belső linkek

5.1. Linkek száma és formája
5.2. Linkek iránya

6. SEO elemzés 5. lépése – Elérhetőség

6.1. Mit lát a Google?
6.2. Robots.txt
6.3. No index

7. SEO elemzés 6. lépése -Technikai hibák

7.1. Domain
7.2. Átirányítások
7.3. Sitemap oldaltérkép
7.4. HTTP vagy HTTPS

8. SEO elemzés 7. lépése – Sebesség

8.1. A weboldal sebessége
8.2. Mobilbarát weboldal
8.3. Képek,videók optimalizálása

9. SEO elemzés 8. lépése – Google Analytics használata

10. SEO elemzés 9.lépése – Hogyan tovább?

 

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

SEO elemzés nulladik lépése – Hogyan fogj hozzá

  • Keress rá, látja a Google az oldaladat?
  • Keresőbarát?
  • Sablonod reszponzív? Mobilbarát?
  • Jegyzetelj, hogy milyen feladatok vannak, amelyeket Te magad meg tudsz oldani.
  • Jegyezd, mik azok a feladatok, amit a fejlesztőd vagy SEO szakember tud elvégezni.

 

SEO elemzés 1. lépése – Alaplépések

Márkanév keresés

Keress rá márkanevedre, nézd meg szerepel- e  a találati listán és pontosan hol helyezkedik el.

Ha új a honlap, ne lepődj meg, ha még nem találod. Ugyan ez a helyzet, ha márkaneved túl általános. Viszont ha már régebbi a honlapod és még sem látod magad az elsők között a márkanévre, nézd meg, hogy indexelve van- e a honlap, esetleg nincs e büntetés miatt hátrébb sorolva.

Az oldalaid már leindexelésére a következőképen kereshetsz rá: írd be a keresőbe a site:honlapodneve.hu. (Folyamatosan írd, nem kell szóközt tenni sehova). Itt jelennek meg az eddig indexelt oldalaid, kategóriáid stb.

Azt, hogy az oldalad áll- e büntetés alatt, itt ellenőrizheted: jankate.hu

Indexelés

A fentebb említett site paranccsal nem csak azt láthatod, hogy mi az ami már indexelve van, hanem azt is, hogy a Google a tartalmak közül mit tart sorrendben a legfontosabbnak a honlapoddal kapcsolatosan. Itt ha nem azok szerepelnek sorrendben, amire számítasz, érdemes az on- page, azaz a tartalmi oldalakon elvégezni az optimalizálást a kiválasztott kulcsszavak segítségével.

Google Search Console

Ez a Google ingyenesen elérhető eszköze, ami a keresőoptimalizálás legnagyobb segítője. Mielőbb regisztrálj, hiszen itt olyan technikai hibákat is megtalálhatsz, amik máshol nem jelentkeznek. (Srukturált adatok, HTML- fejlesztések, Webhelyhibák, URL- hibák vagy Sitemap problémák)

A Google Search Console regisztrációját itt teheted meg: regisztáció a Search Console-ba

A regisztrációhoz és használatához részletesebb leírást olvashatsz a Google Webmester Eszközök-Hogyan használd cikkemben.

 

Mobilbarát weboldal

Keress rá mobileszközről honlapodra. Megfelelően jelenik meg rajta a weboldal?

Segítséget itt kaphatsz hozzá: Google mobilbarát vizsgáló teszt

SEO elemzés 2. lépése – On- page Seo elemzés

Az on- page vagyis a honlapon található tartalmi részek elemzése. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy megvizsgáljuk az honlapon lévő tartalmi elemeket, URL- ek, képek, szövegek, meta tag, title és egyéb elemeket.

Title

Keresőoptimalizálás szempontjából az egyik legfontosabb elem, hogy tartalmazza a kulcsszavakat, lehetőleg az elején.

A cím a <h1></h1> tagok között legyen.

Minden aloldalon csak egy h1 tag legyen.

 

Meta adatok

Nem elég a Google találatok között jól szerepelni, ez az adat gondoskodik arról, hogy a látogatók kíváncsiságát felkeltsd és Téged válasszon a keresések során, vagyis Te legyél az a találat, akire kattint. Amennyiben nem töltöd ki, a Google megteszi a bejegyzés alapján “kreál” egy szerinte tartalmat összesítő meta leírást, de jobb, ha ezt inkább Te írod meg, benne a kulcsszóval.

Lehetőleg a meta leírás minden alodalon egyedi legyen, figyelemfelkeltő, lényegretörő, a látogató kíváncsiságát felkeltő. Csak attól hogy a kulcsszó szerepel a meta leírásban, a Google még nem sorol előbbre a találatok között, de egyre nagyobb figyelemmel kíséri az átkattintási arányt és ez hozhat előkelőbb helyezést számodra.

Kulcsszó elhelyezés a tartalomban

Vizsgáld meg, az adott alodalakon a kulcsszavak elhelyezését. Szerepel a kulcsszó az oldalon? Milyen formában és hányszor?

Olvasd el a Kulcsszósűrűség, mi a megfelelő arány című írásomat segítségül.

Ahova a kulcsszavakat elhelyezheted:

  • Title
  • URL- be
  • Heading: h1, h2, h3 stb.
  • Tartalomban
  • Meta leírásban
  • Képek, videók title, alt tag

Képek – title, meta tag

Nézd meg ezeket is, mit találsz?

A feltöltéseknél ügyelj arra, hogy ne 1232256458.jpg képek legyenek, a keresők nem szeretik ezt és sokkal lassabban indexelik. Nevezd el a képeket a rajta látható tartalom szerint pl: haz_a_dombteton.jpg, ebből a keresők is jobban értelmezik mi van a képen. Az alt tagot pedig azért érdemes kitöltened, mert a gyengénlátóknak ez a szöveg kerül felolvasásra.

URL-ek

Az URL- ek legyenek tiszták, rövidek, ami alapján a látogatók is pontosan tudják, milyen weboldalt, aloldalt néznek.

Biztosan találkoztál más hasonlóval: honlapod.hu/3/index.php/szolgaltatas. Mennyivel szebb és megjegyezhetőbb a látogatók részére is, ha mindez a következőképpen szerepel: honlapod.hu/szolgáltatás

SEO elemzés 3. lépése – Tartalom

Tartalom mennyisége

Van elegendő tartalom az oldalon?

A jelenlegi nézőpontok szerint a 300 szavas tartalom az elfogadott. Az ennél kevesebbet sem a látogatók sem a keresők nem részesítik előnyben. 300 szó alatt nem igazán lehet olyan minőségi, a keresésre releváns tartalmat írni, amely a látogató segítségére, a kereset információra választ adhat. Tartalom témában ajánlom a Tartalommarketing hol, hogyan, miért írásomat.

 

Formázás

A formázás, tördelés, kiemelések sokat segítenek a felhasználói élmény javításában. A legtöbb ember gyorsolvasással nézi végi a cikket és a kiemelt részeket tekintve, az Őt érdeklő fejezeteknél áll meg hosszabban.

A struktúra kialakításánál használd a h2, h3, h4, h5, h6 jelőlést.

Legyenek kiemelések (strong, em,u)

Duplikáció

Figyeld nincs- e duplikált tartalmad a honlapod. A Google nem szereti, sőt büntet is érte, hátrébb sorol vagy extrém esetben el is tünteti a weboldalad a keresőben.

Ellenőrizd: Siteliner.com

Ha az ellenőrzés során találsz ilyen tartalmat a következőket teheted:

  • Állítsd az oldalt “no index” -re
  • Irányítsd át a tartalmat
  • Használj canonical URL- t

Ezen felül vizsgáld meg a kategória, cimke oldalak esetleges duplikációit is.

SEO elemzés 4. lépése – Oldalstruktúra, belső linkek

A belső hivatkozások erősíthetik az adott aloldalt. Nézd meg vannak- e ilyenek? Kulcsszóra lettek optimalizálva? Releváns a tartalom?

Linkek száma és formája

A túl sok, a túl kevés sem jó. Igyekezz úgy kialakítani a linkeket, hogy a szöveggel megfelelő arányban legyenek. Használd a horgonyszöveg (anchor text) lehetőleg nem egyszavas, inkább beszédesebb formáját. Erről bővebben is írok, hasznos tanácsot kaphatsz a SEO linképítés – horgonyszöveg szerepe írásomban.

Fizetős tartalmak esetén legyen beállítva a “nofollow” attribibútum.

Linkek iránya

Oldaladon egyenek horizontális és vertikális linkek vegyesen.

  • Horizontális link: az oldalon egy olyan link van elhelyezve, ami egy másik aloldalra mutat horgonyszöveg segítségével.
  • Vertikális link: A Főoldalon pl.kategóriák alatt további alkategóriák linkjei találhatóak.

SEO elemzes link

SEO elemzés 5. lépése – Elérhetőség

Mit lát a Google?

Nézd meg látja- e megfelelően a weboldalt a Google.

Ellenőrizd le a Browseo használatával.

Ez az eszköz megmutatja, hogyan látják a keresőrobotok az oldalt. Leveszik a Flash, JavaScript elemeket, CSS formázásokat. Elképzelhető, hogy az <iframe> -be beágyazott részek egyáltalán nem láthatóak, így nem is jelensz meg a keresési találatok között.

Robots.txt

A keresőrobotok számára készül ez a fájl. Ellenőrizd mindenképpen,hogy honlapod tartalma tárható,indexelhető állapotban van-e. Ha oldaladat indexeltetni szeretnéd, ezt kell látnod:

User-agent: *

Az ellenőrzéshez írd a keresőbe: honlapodneve.hu/robots.txt. Természetesen, ha “com” vagy más kiterjesztésű, akkor értelemszerűen azt írd.

No index

Ha véletlenül benne maradt weboldalad valamelyik részében, akkor ezt nem fogja indexelni, a találati listán nem szerepel majd. Bizonyos oldalak pl. vásárlás, feliratkozás utáni köszönőoldalakat állíts ” no index”-re.

SEO elemzés 6. lépése -Technikai hibák

Domain

Weboldalad domainje mindig azonos címet viseljen, döntsd el, hogy az “www” vagy anélküli legyen.

Seo elemzés, hol található a honlapod?

Átirányítások

Kerüld a túlzott átirányítást, mert ha ezt már egy idő után a Google sem követi, csökken a linkek értéke is.

Javaslom a 301- es átirányítást, SEO szempontból ez az előnyösebb.

A 302- es átirányítás a keresőrobotok számára nem tűnnek hitelt érdemlőnek.

Sitemap oldaltérkép

Oldaltérképet legegyszerűbben a WordPressben a Yoast Seo pluginnal lehet. Ezt kösd össze a Searc Console-lal. Ha a honlapodon bármilyen változtatás történik a Yoast a webhelytérkép megküldésével indexelésre küldi.

HTTP vagy HTTPS

A Google tájékoztatása szerint előnyt élvez a HTTPS, de a tapasztalatok egyenlőre azt mutatják, hogy ez nem mindig így van. A jelenlegi tapasztalat ezzel kapcsolatosan az, hogy valóban biztonságosabb jelölést kap az oldal, viszont az átirányítások miatt a linkek erőssége csökken, így nagyjából az eddigi helyén marad.

SEO elemzés 7. lépése – Sebesség

A weboldal sebessége

Honlapod betöltési sebességét lemérheted a: Google PageSpeed Insights segítségével. Itt megmutatja mi az, amivel probléma van és javaslatot is tesz a megoldásokra. Mutatja mobil és asztali nézetben is. Ezeket a webfejlesztőd segítségével orvosoltathatod.

Ugyanezeket az adatokat megnézheted, ha a Google Analyticsbe is regisztrálva vagy. Itt alodalanként vizsgálhatod meg, melyeken kell javítanod:

Viselkedés > Webhelysebesség > Sebességgel kapcsolatos javaslatok

Mobilbarát weboldal

Accelerated Mobile Pages azaz gyorsított  mobiloldalak további gyors betöltést biztosítanak.

Képek optimalizálása

A képek tömörítésére szükség van, hogy megfelelő gyorsasággal töltődjenek be. A látogató, ha lassan tölt be, elunja és oldaladról kilépve keres egy olyan találatot, ahol gyorsabban történik a betöltés. Kerüld a hosszú betöltésű 5-10 másodperceket.

Erre szintén egy plugint javaslok: TinyPNG a neve. A bővítmény havi 500 kép optimalizálásáig ingyenes.

SEO elemzés 8. lépése – Google Analytics használata

Szintén érdemes a Google Analytics használata. Statisztikái segítségével pontos adatokat tudhatunk meg a SEO elemzésekhez.

Az ingyenes regisztrálható eszköz elérhetősége: Google Analytics. Bővebb információért olvasd el a Google Analytics használata lépésről lépésre cikkemet.

Google Analytics

SEO elemzés 9. lépése – Hogyan tovább?

Haladj lépésről lépésre, jegyzeteld a javítanivalókat. Nézd meg mi az, amit saját magad javítani tudsz és mi az amit tovább kell adnod webfejlesztődnek. Sok olyan pont lesz, amelyeket Te is meg tudsz oldani, viszont ha nem vagy biztos abban, amit csinálsz, inkább bízd arra, akinek ez a szakterülete, nehogy több kárt okozz, mint hasznot.

Ha honlapodat magad készítetted és nincs webfejlesztőd, vedd fel Velem a kapcsolatot és segítséget nyújtok Neked. Kérd az általam nyújtott SEO auditot.

Keresőoptimalizált honlappal könnyebben előbbre kerülhetsz a keresőkben, hosszútávon megtartva helyezésedet. Fontos azonban tudnod, hogy ez a lista nem ad 100%-os megoldást a keresőoptimalizálásra és nem pótolja a keresőoptimalizálást végző szakember munkáját honlapodon.

A hibák kijavítása után fontos, hogy folyamatosan kerüljön új, releváns tartalom a honlapra, ezt a látogatók és a keresők is kedvelik.

Keresőoptimalizálás csekklista 13+1 lépésben

Burai Barbi

SEO szakember at HonlapSEO
Keresőoptimalizálás, SEO, HonlapSEO, Honlapelemzés SEO szakember segítségével, a honlapok keresőbeli előkelőbb helyezésének elérése. Gyors, hatékony megoldások a Google irányelvei alapján. Keresőoptimalizált honlapok készítése rövid határidővel, a már elkészült honlapok utólagos keresőoptimalizálása, SEO- audit.
 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

shares